Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Masini si Utilaje nr. 137

O poveste despre demolare, reciclare si valorificare CAT cu ROMFER

07.08.2017
O poveste despre demolare, reciclare si valorificare CAT cu ROMFER
Colaborarea dintre Bergerat Monnoyeur si Romfer Trans dateaza din anul 2009, chiar inainte de anii de boom din industria demolarilor, cand a inceput sa se pregateasca terenul pentru marile constructii ale perioadei post-recesiune. De atunci, fie ca a fost vorba despre demolarile care au avut loc la fostul combinat chimic Doljchim din Craiova, fie la halele Electroputere, SMR Bals sau unitati ale Alro Slatina, Romfer a reusit, cu ajutorul utilajelor Cat achizitionate, sa valorifice pana la 95% din deseurile din constructii rezultate in urma acestor lucrari.
Si parteneriatul a fost intins la maximum: de la lucrarile propriu-zise de demolare, la cele de transport al deseurilor si apoi la reciclarea si valorificarea acestora. Iar dezvoltarea a venit firesc si parcul de utilaje s-a marit de 10 ori: daca in 2007-2008 Romfer detinea cel mult 5 masini, in 2016 a ajuns la cca. 50 de masini, din care aproape jumatate sunt utilaje, 70% dintre acestea fiind utilaje Cat.
"Pe cele mai multe le-am cumparat in perioada 2009-2011, pentru ca atunci au aparut foarte multe contracte de demolari. Avand deja un nume in acest domeniu in judetul Dolj, am avut curaj sa abordam piete si proiecte pe care nu le putea accesa cu cele 5 utilaje pe care le aveam initial. Aparitia acestor mari lucrari (Doljchim, Electroputere, etc.) a justificat achizitia unor utilaje Cat, fiabile din toate punctele de vedere: al consumului, calitatii pieselor, rapiditatii service-ului. In alegerea utilajelor Cat a contat foarte mult posibilitatea de a achizitiona rapid echipamentele prin leasing. Din momentul in care ne decideam sa cumparam un utilaj Cat prin leasing, in doua, maximum trei saptamani il aveam in curte, gata de lucru", isi aminteste Constantin Boldici, administratorul si directorul general al Romfer Trans.
Extindere pe piata demolarilor
Compania Romfer Trans este activa din anul 2004 si acum are sub umbrela un grup de 6 firme cu diverse activitati si circa 150  de angajati. Afacerea a pornit de la colectarea si valorificarea deseurilor, la care s-a adaugat pasiunea marturisita a lui Constantin Boldici pentru utilaje.
In prezent, Romfer Trans este singura companie autorizata in colectarea deseurilor din constructii, din judetul Dolj. Societatea detine un depozit cu o capacitate de 10-15 milioane de metri cubi, unde sunt transportate deseurile, spre sortare si valorificarea ulterioara. Serviciile companiei includ si operatiunile de reciclare a betonului, care, inainte de a fi reciclat si concasat, este analizat la un institut de specialitate din Bucuresti, pentru a nu exista riscul ca acesta sa fie contaminat cu substante chimice. Dupa analiza, deseul respectiv primeste o certificare care atesta daca acesta este nepericulos si inert. Si numai apoi este concasat si redat circuitului comercial.
"Se face initial o presortare si o pulverizare a deseurilor, din care se scoate marea parte a deseurilor metalice. Apoi se trece prin concasor, unde se macina la o granulatie mai mica, pana la 2 cm. In acelasi timp, se mai face si o separare a metalelor care mai raman in acele betoane, de unde rezulta fierul si betonul, pe care noi le valorificam. Practic, transformam un deseu nevalorificabil intr-unul valorificabil. Sortimentul de beton rezultat prin concasare il vindem unor clienti care-l folosesc la platforme industriale, pentru drumuri, umpluturi. Astfel, in urma demolarilor pe care le facem, ramane terenul «la negru», la cota 0", explica Constantin Boldici.
Afacere in afacere. Ce fac utilajele cand nu demoleaza?
Multifunctionalitatea si fiabilitatea utilajelor Cat au fost testate de mai multe ori de-a lungul parteneriatului celor doua companii in diverse aplicatii, avand in vedere diversitatea activitatii Romfer.
" In 2013, cand am primit autorizatia pentru exploatarea balastierei de agregate de la Bals, a fost prima data cand am folosit un excavator Cat 320BL. Pentru aceeasi locatie am achizitionat si un incarcator frontal Cat 966H. Ulterior, au aparut si balastierele de la Mofleni si Amaradia (toate in judetul Dolj), unde a trebuit sa detasam alte utilaje. Pe langa acestea, mai avem depozitul de deseuri de la Isalnita, unde lucreaza un excavator Cat 329EL care incarca concasorul si inca unul care marunteste, pulverizeaza si pregateste materialul pentru concasor", mai precizeaza directorul Romfer Trans.
Romfer Trans detine 6 excavatoare Cat, dintre care 4 sunt folosite non-stop in activitatea de  demolare, iar celelalte sunt angrenate in exploatarea agregatelor. Pentru nivelarea haldei din depozitul de deseuri, intretinerea drumurilor din balastiere sau pentru lucrari de terasare utilizam boldozerul Cat D6K XL de 14 tone.
"Folosim la maximum toate echipamentele din dotare si suntem foarte multumiti de performantele utilajelor Cat, fie ele si second-hand. Toate au o justificare. Trebuie sa punem utilajele Cat la lucru. Si ele s-au dovedit, intotdeauna, investitii deosebit de rentabile", explica Constantin Boldici.
Tot cu ajutorul Bergerat Monnoyeur, Romfer a investit, incepand din 2014, in scolarizarea si specializarea operatorilor. Mai mult, monitorizarea consumului de combustibil, precum si partea de servicii de expertiza tehnica si mentenanta a acestora - realizate in parteneriat cu Bergerat Monnoyeur - au crescut la maximum eficienta utilajelor si au scazut consumul de motorina cu 35%-50%, potrivit datelor Romfer. Odata la doua saptamani, expertii tehnici ai Bergerat Monnoyeur verifica utilajele si intocmesc un raport in care specifica operatiunile de mentenanta care trebuie facute pentru o functionare optima.
 Si povestea Cat cu Romfer se scrie in continuare, chiar si in acest moment ....
Anul XII, nr. 141, nov 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless Romania, Noiembrie 2017

NEXT AUTO, Noiembrie 2017
 
NEXT AUTO, Noiembrie 2017

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017
 
 
 

PARTENERI