Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Masini si Utilaje nr. 138

CNAIR raspunde la intrebarile noastre privind infrastructura rutiera din Romania

05.09.2017
CNAIR raspunde la intrebarile noastre privind infrastructura rutiera din Romania
Revista Masini si Utilaje pentru constructii, mereu preocupata in a-si informa cititorii asupra ultimilor noutati in domeniu, a obtinut de la CNAIR raspunsuri la cateva intrebari legate de problemele stringente ale infratructurii rutiere, raspunsuri pe care le asteptam la fiecare schimbare de guvern.

Masini si Utilaje: Anul trecut nu au existat absortii de fonduri europene structurale pentru 2014-2020. Cum sta astazi Romania la acest capitol si care sunt estimarile pentru anul in curs?

CNAIR: Sistemul electronic de transmitere a aplicatiilor de finantare a devenit operational in trimestrul I 2017, situatie care a condus la imposibilitatea elaborarii si depunerii aplicatiilor de finantare pana in prezent.
Astfel, solicitarea la rambursare de la Comisia Europeana a platilor efectuate se va face in cursul anului 2017, dupa semnarea contractelor de finantare aferente perioadei POIM 2014 - 2020.
CNAIR estimeaza o contributiei totala a UE, reflectata in declaratiile de cheltuieli ce vor fi transmise de AM POS-T la ACP in anul 2017 (fara corectii), la valoarea de aprox. 2.109.192.850 euro. Dintre proiectele pentru care se estimeaza ca se vor rambursa cheltuielile, amintim: constructia autostrazilor Dumbrava – Deva, Sebes – Turda, Timisoara – Lugoj (lot 2), Campia Turzii – Ogra Targu Mures, modernizarea unor drumuri nationale, cum ar fi DN73 Pitesti – Campulung – Brasov, elaborarea sau revizuirea unor studii de fezabilitate pentru constructia de drumuri expres sau autostrazi, printre care si cel pentru mult asteptata autostrada Pitesti – Sibiu, precum si realizarea variantelor de ocolire a unor importante localitati, ca de exemplu, Suceava, Bacau, Targu Mures, etc.

M&U: Care este numarul estimat de kilometri de autostrada care vor fi inaugurati anul acesta si pe ce tronsoane?

CNAIR: Numarul estimat de km de autostrada care ar putea fi inaugurati anul acesta si tronsoanele aferente, sunt:

Mentionam ca indeplinirea acestui obiectiv, respectiv terminarea lucrarilor pe sectoarele de autostrada mai sus mentionate si inaugurarea lor, este conditionata de urmatorii factori: emiterea Hotararilor de Guvern pentru exproprierile suplimentare, emiterea Autorizatiilor de Construire si nu in ultimul rand de conditii meteo favorabile desfasurarii activitatilor de constructii in bune conditii.

M&U: In ce stadiul de dezvoltare se afla in acest moment Centura Bucuresti?

CNAIR: In cadrul proiectului "Proiectare si Executie finalizare Autostrada Bucuresti - Brasov, Sectiunea Bucuresti - Ploiesti, Sector 1, km 0+000 - km 3+325; Nod Centura Bucuresti km 6+500 si Nod Moara Vlasiei km 19+500" sunt cuprinse si lucrarile aferente conexiunii autostrazii in Nodul Centura Bucuresti km 6+500. Finalizarea acestor lucrari este estimata pentru data de 30 noiembrie 2017.

Pentru procedura de achizitie publica "Proiectare si executie Pasaj Mogosoaia pe Centura Bucuresti peste DN 1A", va comunicam ca Anuntul de participare la licitatia deschisa impreuna cu documentatia de atribuire au fost publicate in data de 10.06.2017, in Sistemul Electronic de Achizitii Publice (SEAP) cu nr. 176022 – pe site-ul www.e-licitatie.ro, precum si pe site-ul www.cnadnr.ro. Termenul limita pentru primirea ofertelor este 24.07.2017. In prezent procedura se afla in faza de solicitari de clarificari ale operatorilor economici interesati sa participe la aceasta procedura.

Pentru procedura de achizitie publica "Modernizarea centurii rutiere a Municipiului Bucuresti intre A1 - DN 7 si DN 2 – A2: sector DN 2 (km 12+300) - A2 (km 23+750)", va comunicam ca Anuntul de participare la licitatia deschisa impreuna cu documentatia de atribuire au fost publicate in data de 26.04.2017, in Sistemul Electronic de Achizitii Publice (SEAP) cu nr. 174932 – pe site-ul www.e-licitatie.ro, precum si pe site-ul www.cnadnr.ro. Termenul limita pentru primirea ofertelor este 27.06.2017. In prezent procedura se afla in faza de solicitari de clarificari ale operatorilor economici interesati sa participe la aceasta procedura.

Pentru procedura de achizitie publica "Largire la 4 benzi a centurii rutiere a Municipiului Bucuresti Sud intre A2 km 23+600 si A1 km 55+520” - Lot I: Amenajare nod rutier CB - DN4 (Oltenita) km 29+500 - km 33+190; Lot II: Amenajare nod rutier CB - DJ401 (Berceni) km 33+190 - km 35+600", precizam ca Anuntul de participare la licitatia deschisa impreuna cu documentatia de atribuire au fost publicate in data de 17.05.2017, in Sistemul Electronic de Achizitii Publice (SEAP) cu nr. 175455 – pe site-ul www.e-licitatie.ro, precum si pe site-ul www.cnadnr.ro. Termenul limita pentru primirea ofertelor, aferente celor doua loturi este 04.07.2017. In prezent procedura se afla in faza de solicitari de clarificari ale operatorilor economici interesati sa participe la aceasta procedura. Totodata, precizam faptul ca s-a formulat Contestatie la CNSC la Documentatia de Atribuire, dosarul fiind in curs de solutionare.

Totodata, Autoritatea Contractanta intentioneaza sa demareze procedura de atribuire "Proiectare si Executie “Autostrada de Centura Bucuresti km 0+000 – km 100+900” - Lotul 1: Sector 1, km 52+070 – km 52+770 aferent Centura Nord si Sector 2, km 52+770 – km 69+000 aferent Centura Sud; Lotul 2, km 69+000 - km 85+300 aferent Centura Sud; Lotul 3: Sector 1, km 85+300 – km 100+765 aferent Centura Sud si Sector 2, km 0+000 – km 2+500 aferent Centura Nord".

Pentru sectorul cuprins intre autostrada A1- drumul national DN 7, va comunicam ca progresul lucrarilor este 62%.

Pentru sectorul cuprins intre autostrada A2 – drumul national DN2, va comunicam ca licitatia pentru lucrarile ramase de executat este in desfasurare. Anuntul de participare a fost publicat in SEAP in 26.04.2017. Termenul limita de depunere a ofertelor este 27.06.2017. Durata de executie a lucrarilor este de 15 luni.

M&U: Anul trecut s-au realizat studiile geotehnice pentru autostrada Sibiu-Pitesti. Cand este de asteptat sa demareze efectiv lucrarile si care este data estimativa de dare in functiune?

CNAIR: Documentatia necesara scoaterii la licitatie a proiectarii si executiei sectiunilor 1 si 5 se afla in proces de pregatire. Procedurile sunt intr-un stadiu avansat pentru demararea licitatiilor destinate contractelor de proiectare si executie pentru cele doua loturi.

Pentru sectiunea 4, s-a predat Studiul de Fezabilitate revizuit in data de 31.05.2017, in prezent fiind in analiza. De asemenea, documentatia pentru nodurile rutiere si spatiile de servicii aferente sectiunii 4 urmeaza a fi inaintata in vederea analizarii in cadrul Consiliului Tehnico-Economic, Siguranta Circulatiei.
Termenul estimat pentru avizare: iulie 2017.
Termenul estimat pentru pregatire documentatie licitatie proiectare si executie: septembrie 2017

Pentru loturile 2 si 3 se cauta deja solutii alternative necesare finalizarii studiului de fezabilitate, pentru a se putea trece apoi rapid la etapa de proiectare si executie.

M&U: Mai sunt de actualitate autostrazile ”Olteniei” si ”Moldovei”, anuntate in decembrie de autoritati? Care sunt asteptarile in aceste cazuri?

CNAIR: In ceea ce privesc proiectele de achizitie publica demarate de Autoritatea Contractanta, pentru zona Moldova, urmatoarele licitatii sunt in curs de derulare:
- "Elaborare Studiu de Fezabilitate si Proiect Tehnic pentru drum de mare viteza Ploiesti - Buzau”,
- "Elaborare Studiu de Fezabilitate si Proiect Tehnic pentru drum de mare viteza Buzau - Focsani”,
- "Elaborare Studiu de Fezabilitate si Proiect Tehnic pentru drum de mare viteza Focsani - Bacau”,
- "Elaborare Studiu de Fezabilitate si Proiect Tehnic pentru drum de mare viteza Bacau - Pascani”.

Precizam ca Anunturile de participare la licitatiile deschise impreuna cu documentatiile de atribuire au fost publicate in cursul lunii noiembrie 2016, in Sistemul Electronic de Achizitii Publice (SEAP), insa termenul limita pentru primirea ofertelor a fost prelungit in mod succesiv pana la sfarsitul lunii iunie 2017. Aceste prelungiri ale termenelor pentru primirea ofertelor s-au datorat numeroaselor solicitari de clarificare ale operatorilor economici cu privire la Documentatiile de atribuire, dar si Notificarilor Prealabile depuse de catre operatorii economici si numeroaselor Contestatii depuse la CNSC (in medie aproximativ 8 notificari prealabile si 8 contestatii la CNSC, pentru fiecare din procedurile mentionate mai sus).

De asemenea, in ceea ce priveste zona Oltenia, precizam ca procedura de achizitie publica "Revizuire Studiu de Fezabilitate si Elaborare Proiect Tehnic pentru Drum Expres Pitesti - Craiova" a fost anulata in data de 17.05.2017, Autoritatea Contractanta avand in pregatire lansarea procedurilor de achizitie publica pentru realizarea obiectivelor de investitie "Proiectare si Executie Drum Expres Craiova – Pitesti” Tronson 1, Tronson 2 – Lotul 1, Lotul 2, Tronson 3 si Tronson 4.

Autostrada Oltenia, conform Master Planului General de Transport aprobat prin HG 666/2016, este reprezentata de sectiunea Craiova - Pitesti, ce se va realiza la profil de drum expres, cu o lungime de 121,185 km. Practic este vorba de un drum de mare viteza, pana la 130 km/h, cu 4 benzi de circulatie li toate elementele de siguranta specifice unei autostrazi, mai putin banda de urgenta care va o latime de doare 1,5 m.

Autostrada Moldovei, conform Master Planului General de Transport aprobat prin HG 666/2016, este reprezentata de sectiunea Brasov - Bacau, ce se va realiza la profil de autostrada, in perioada de programare 2021-2030.

M&U: Este adjudecarea sub pretul de pornire a unor licitatii pentru lucrari de reabilitare drumuri un avantaj sau o problema pe termen lung?

CNAIR: Adjudecarea sub pretul de pornire a unor licitatii nu reprezinta nicio problema, atat timp cat acesta este un pret realist si poate garanta finalizarea proiectului cu succes.

M&U: Pe un trend ascendent al economiei in 2016, sectorul utilajelor de constructii a scazut la jumatate fata de anul precedent, in lipsa fondurilor europene si marilor lucrari de infrastructura. Ce le puteti transmite jucatorilor din acest sector pentru viitorul apropiat?

CNAIR: CNAIR SA a lansat mai multe proceduri de executie lucrari in cursul anilor 2016 si 2017, toate aceste proiecte pot fi consultate pe site-ul CNAIR SA: www.cnadnr.ro.

In prezent CNAIR SA are in pregatire si alte documentatii pentru atribuirea unor contracte de executie lucrari, urmand ca in perioada urmatoare, acestea sa fie facute publice.


Anul XII, nr. 139, sep 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 

PARTENERI