Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Masini si Utilaje nr. 139

Compania iberica Linden Comansa isi extinde gama de produse, cu noul model de macara turn cu brat oscilant LCL700

09.10.2017
Compania iberica Linden Comansa isi extinde gama de produse, cu noul model de macara turn cu brat oscilant LCL700
Cu noul model de macara turn cu brat oscilant LCL700, cu  o capacitate maxima de incarcare de 64 de tone, introdus in fabricatie in luna martie, la fabrica din Huarte, regiunea Navarra, Spania, Linden Comansa se extinde pe piata de profil si raspunde astfel cererii crescande de macarale turn de mare tonaj, cu brat mobil in plan vertical.

Utilizarea in constructii a componentelor prefabricate, precum si a grinzilor de otel extrem de mari, este acum o tendinta in crestere, avand la baza reducerea timpului de finalizare a proiectului. Daca avem in vedere si constrangerile spatiale pe care le implica executia proiectelor de constructii inalte in centrele aglomerate din marile metropole ale lumii, atunci, utilizarea unor macarale turn cu brat mobil in plan vertical, care pot manevra cu usurinta incarcaturi grele la mare inaltime, evitand in acelasi timp alte macarale si cladirile din apropiere, se dovedeste a fi solutia optima pentru orice constructor.
Din acest punct de vedere, inovativul model LCL700, cea mai mare macara turn din gama, cu brat oscilant produsa de Linden Comansa, asigura un plus de valoare pe aceasta piata si se potriveste de minune in cazul proiectelor ample din Melbourne, Shanghai, New York, Mexico City, Seul, Londra, Bangkok sau Frankfurt, precum si oricare alt mare oras din lume.

Raspunzand cerintelor actuale ale pietei si nevoilor clientilor sai, Linden Comansa a lansat doua versiuni ale modelului LCL700, cu o capacitate maxima de ridicare de 64 t, respectiv 50 t. O caracteristica importanta de design inovativ o reprezinta bratul oscilant care, in timp ce la celelalte modele din gama are sectiunea triunghiulara, la acest model, are sectiunea patrata, ceea ce ii asigura o capacitate de incarcare mai mare. In plus, prin simple adaptari manuale, sarcina maxima de ridicare poate fi redusa la 32 t, respectiv 25 t, ceea ce garanteaza o viteza mai mare de ridicare si o productivitate superioara. Aceasta modificare a cinematicii sistemului de ridicare, prin trecerea de la repartizarea sarcinii pe doua cabluri, la repartizarea sarcinii pe o singura ramura de cablu, reprezinta una dintre imbunatatirile aduse de companie in urma feedbackului primit din partea utilizatorilor.

Raza maxima de actiune a modelului LCL700 este de 65 m, putand fi redusa treptat cu cate 5 m, pana la 30 m. La distanta maxima, LCL700 (64t), poate ridica o sarcina maxima de 7,2 t, iar LCL700 (50t), poate ridica o incarcatura maxima de 7,5 t. Raza de actiune minima pentru cele doua modele este de doar 4 m, permitand astfel utilizarea la maxim a spatiului de pe santier. Modelul LCL700 asigura o raza a bratului „in afara serviciului” de 20,4 ... 16 m, in functie de raza maxima de actiune, asigurand astfel un nivel ridicat de siguranta pe santier, atunci cand macaraua nu este utilizata.
De asemenea, raza consolei cu contragreutati este de doar 9,5 m, cu posibilitatea de a fi redusa la 8,7 m, daca se monteaza contragreutati din otel in locul celor standard, din beton. In ciuda marimii sale, aceasta este optim distribuita pe consola platformei, permitand operatorului sa lucreze si sa execute sarcinile de intretinere cu usurinta.

Inaltimea maxima a modelului LCL700 este de 69,8 metri, cu pilonul turnului ancorat, iar sectiunile cadrului turnului, cu dimensiunile de 2,5 m, sunt identice cu cele ale macaralelor turn model LCL 500, cu brat oscilant, si model 21LC750, cu brat orizontal „flat-top”. Folosirea componentelor standardizate elimina necesitatea ca cei care folosesc aceste modele sa reinvesteasca in  cadrele turnului sau structura de urcare.

Troliul ce echipeaza cele doua versiuni ale macaralei LCL700 este actionat de un motor electric cu control al frecventei, de 200kW (272CP), care asigura ridicarea sarcinii cu o viteza de pana la 134 m/min in cazul versiunii (64t), respectiv cu o viteza de pana la 170 m/min pentru versiunea (50t). Viteza de ridicare a sarcinii maxime este redusa, dar ramane totusi extrem de competitiva: LCL700 (64t) ridica cele 64 de tone cu o viteza de ridicare normala de 17 m/min, iar 34 de tone cu o viteza de ridicare de 34 m/min, in timp ce pentru versiunea LCL700 (50t), viteza maxima este de 22 m/min, atunci cand sunt ridicate incarcaturi de 50 de tone si de 43 m/min, cand ridica incarcaturi de 25 de tone. Ambele versiuni, dispun de un tambur pentru cablu tip Lebus, de mare capacitate, pe care se bobineaza pana la 1030 m de cablu, care asigura utilizarea macaralei pentru constructia cladirilor inalte de peste 1000 m, atunci cand utilizeaza un sistem de ridicare format dintr-o linie simpla de ridicare, precum si a cladirilor de peste 500 m inaltime, cand se foloseste sistemul cu linie dubla de ridicare.

Printre numeroasele avantaje ale noului model, probabil cel mai important este cel legat de usurinta in asamblare si timpul redus de punere in functiune. LCL700 este livrat din fabrica gata pregatit pentru o asamblare usoara, fiind prevazut cu un sistem de preasamblare. Componentele se monteaza rapid cu ajutorul bolturilor, accesul este deschis si confortabil, asamblarea facandu-se usor, iar masa componentelor si a grinzilor zabrelite de legatura este optimizata. Cel mai greu element ce intra in componenta macaralei are o masa de 18,5 t, dar ea poate fi redusa la 13 t, daca o parte din elementele preasamblate din fabrica sunt montate separat la ridicarea macaralei.

La lansarea noului model , Martín Echevarría, director de vanzari la Linden Comansa, spunea: „Orasele mari din America de Nord, America de Sud, Europa, Asia si Oceania, incep sa simta necesitatea unor macarale cu brat inclinat de mare capacitate, in unele dintre proiectele lor. Prevedem o piata importanta si in continua expansiune pentru modelul LCL700. Noul model de macara turn cu brat oscilant ofera performante ridicate, este foarte competitiv si are un numar de caracteristici distinctive care, speram sa ne deosebeasca de competitorii din piata”
Totodata, ca o schimbare de viziune in ceea ce priveste nevoile operatorilor, pentru modelul LCL700, dar si pentru alte modele, a fost proiectata si prezentata in premiera pe piata de profil, inovatoarea cabina CUBE, ce reprezinta un important pas inainte in ceea ce priveste confortul, siguranta si vizibilitatea asigurate operatorului. Vor fi lansate in fabricatie doua tipuri de cabine, diferind prin marime, modelul XL, care va fi livrat incepand cu luna octombrie si modelul L, cu termen de livrare luna noiembrie a acestui an.
Conceptia noii cabine, in forma de cub cu largi geamuri plane fumurii, inclusiv la partea inferioara, ofera operatorului multe beneficii, cum ar fi: spatiu interior maxim, vizibilitate completa asupra santierului si zonelor de lucru, parasolare si stergatoare cu viteza variabila, acces optim la indicatorii digitali si la ecranul tactil multifunctional, o pozitionare imbunatatita a scaunului si un acces mai bun la acesta, distributia tuturor elementelor cabinei este mult mai bine gandita, exista spatii adecvate de depozitare, un sistem de incalzire programabil, sistem audio cu Bluetooth si priza USB, preinstalare pentru aer conditionat si alte optiuni menite a usura munca operatorului. De remarcat confortul deosebit asigurat in cabina CUBE XL: spatii special amenajate pentru cafetiera, cuptor microunde, un vestiar si chiar un loc suplimentar pentru o a doua persoana.
Anul XII, nr. 141, nov 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless Romania, Noiembrie 2017

NEXT AUTO, Noiembrie 2017
 
NEXT AUTO, Noiembrie 2017

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017
 
 
 

PARTENERI