Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Masini si Utilaje nr. 139

Doosan DL420-5 - construit pentru performanta si manevrabilitate

06.10.2017
Doosan DL420-5 - construit pentru performanta si manevrabilitate
Proiectat de catre profesionistii ingineri de la Doosan Group, incarcatorul frontal pe pneuri DL420-5, asigura performante optime in timpul utilizarii, avand o putere de excavare si de tractiune impresionante.

Incarcatorul exceleaza in cazul multiplelor aplicatii dure de pe santierul de lucru, fiind proiectat pentru a prelua o gama larga de sarcini de manipulare a materialelor, de la incarcarea si transportul materialelor granulate, pana la aplicatii industriale, miniere si exploatari in cariera.

Un nou motor – emisii scazute / cuplu motor ridicat
Modelul este propulsat de un motor Scania diesel, cu o capacitate cilindrica de 13 litri, dezvoltand o putere bruta (SAE J1995) de 257 kW si un cuplu motor brut (SAE J1995) de 1.600 Nm.
Scania foloseste trei tehnologii pentru a se incadra in standardele EU Stage IV privind emisiile poluante: tehnologia CEGR, de racire a gazelor arse recirculate, tehnologia de reducere catalitica selectiva (SCR) si tehnologia de tratare a emisiilor poluante prin intermediul catalizatorului de oxidare diesel (DOC). Ceea ce este meritoriu la acest motor este ca nu necesita filtru de particule diesel (DPF) si sistemul de regenerare asociat, ceea ce garanteaza o intretinere facila.
Compartimentul de racire este separat de compartimentul motorului pentru a preveni patrunderea aerului incalzit si plin de praf si pentru a asigura un control mai bun asupra aportului de aer. Acest design inovator sporeste capacitatea de racire si prelungeste durata de viata a componentelor motorului. In plus, ventilatorul cu functionare automata este revesibil.
O solutie tehnica  inovatoare, ce implica un schimbator de caldura, este folosit pentru eliminarea aerului cald acumulat in compartimentul motorului. Solutia, de altfel foarte simpla, consta intr-o conducta exterioara cu diametru mare, fixata pe partea superioara a capotajului motor, in care intra teava de evacuare a gazelor arse din motor. Evacuarea gazelor de esapament prin conducta cu diametrul mai mare creeaza un puternic tiraj care garanteaza eliminarea rapida a aerului cald din compartimentul motorului, asigurand astfel o functionare mai eficienta a motorului si sistemului de racire.
 
Inaltime de basculare mai mare
Incarcator frontal DL420-5 este disponibil si intr-o configuratie de echipare cu brate a caror cinematica asigura o raza de actiune suplimentara si ridicarea cupei la o inaltime mai mare, pentru bascularea incarcaturii. O inaltime mai mare de basculare este deosebit de utila pentru operatorii care incarca in mod regulat camioane si au nevoie de o inaltime de ridicare imbunatatita pentru a descarca in mod eficient materialul in bena basculantelor sau in containerele deschise. Aceasta configuratie de livrare a incarcatorului frontal asigura 45,72 cm suplimentari la inaltimea de basculare.
Designul optimizat al bratului, cu cinematica sa in „Z”, asigura o forta de smulgere impresionanta, iar forta de tractiune mare a utilajului ce faciliteaza patrunderea cupei in gramada de material, reuseste sa faca fata cu brio in operatiunile de dislocare si de transport. Acest tip de cinematica asigura ridicarea paralela si unghiuri mari de basculare a cupei pe toata diagrama de operare, permitand manevrarea precisa a sarcinilor, cu un nivel inalt de siguranta.

Transmisia
Transmisia ZF PowerShift, cu cinci trepte, avand implementate modurile manual si automat si un convertizor de cuplu cu functie de blocare, asigura un consum de combustibil mai scazut si o impresionanta viteza de urcare a pantelor.
Rapoartele de transmisie sunt optimizate, iar schimbarea treptelor se face usor si lin, contribuind la un nivel inalt de confort al operatorului si la maximizarea fortei de tractiune. In plus, este garantata o viteza de lucru ridicata, adaptata la conditiile de lucru de pe santier.
Transmisia prezinta trei moduri de functionare :
Mod manual;
Mod automat de lucru: pentru aplicatiile de pe santier - de la treapta I-a la a V-a;
Mod automat de deplasare: de la treapta a II-a la a V-a.
Totodata, existenta sistemul automat „kick-down”, garanteaza cresterea brusca a puterii motorului, prin retrogradarea intr-o treapta inferioara si sporirea turatiei, astfel incat forta de tractiune superioara sa asigure patrunderea cupei in gramada cu material.
Diferentialele cu alunecare limitata (LSD) de la axa fata si spate, asigura repartizarea adecvata a cuplului motor la roti, oferind astfel o forta de tractiune superioara si manevrabilitate pe teren accidentat.
Totodata, atunci cand este activata functia de blocare a convertizorului de cuplu, nu mai exista alunecare hidraulica si transmisia primeste puterea completa a motorului, crescand astfel viteza in mod rapid. Aceasta caracteristica este deosebit de utila la urcarea pantelor si ajuta la eficientizarea consumului de combustibil cu pana la 10%.

     Sistemul de oprire automata a motorului
     Sistemul «auto-shutdown», disponibil pe noul model de incarcator frontal DL420-5, ajuta operatorii sa economiseasca combustibil atunci cand nu se lucreaza cu masina. Operatorul poate sa configureze timpul de la care sistemul opreste automat functionarea motorului, in intervalul 3 - 60 de minute de cand motorul functioneaza la turatie de ralanti. Cand este activata, aceasta functiune va opri functionarea motorului incarcatorului frontal atunci cand se atinge perioada de timp configurata pentru functionare la turatia de ralanti.

Confort sporit in interiorul cabinei
Modelul DL420-5, cu a sa cabina spatioasa, vizibilitatea excelenta de jur imprejur, asigurata si de camera video panoramica pentru deplasarea cu spatele,  si spatiu de depozitare mare, asigura un confort sporit pentru operator.
Scaunul Grammer oferit standard pe acest model, asigura un confort sporit datorita suspensiei pneumatice, multiplelor posibilitati de ajustare a pozitiei si a functiei de incalzire.
Pentru a asigura un mediu de lucru sanatos, un sistem de climatizare automat este disponibil standard. Aerul din cabina este filtrat de doua ori, pentru a elimina particulele mai mari de 2 microni. In plus, cabina indeplineste standardele de siguranta ROPS/FOPS.
Sistemul de izolare a vibratiilor (LIS – Load Isolation System) ofera o deplasare fara trepidatii la conducerea utilajului cu incarcatura prin zone cu sol denivelat, precum si reducerea timpilor de lucru, datorita imbunatatirii stabilitatii utilajului.
Directia are o acuratete deosebita datorita joystick-ului pentru directie, integrat in cotiera, care ofera un confort sporit si o manevrabilitate buna, mai ales pentru sarcini repetitive desfasurate in spatii stramte.
Sistemul automat folosit pentru ridicarea bratului, economiseste timp si simplifica operatiunile prin intermediul functiilor „lift arm raise kick-out” si „return to dig”. Aceste functii sunt actionate electronic din cabinei.
Operatorii pot alege dintre trei moduri de lucru selectabile care, functie de preferintele operatorului si de aplicatiile de lucru de pe santier, adapteaza turatia maxima de functionare a motorului:
Modul «Power»: ofera putere si performanta superioara pentru conditii dificile de sapat si pentru activitati de incarcare a benelor basculante;
Modul «Standard»: asigura un consum adecvat de combustibil, pentru activitatile zilnice de sapare, nivelare si ridicare;
Modul «Economy» : acest modul se selecteaza atunci cand se doreste reducerea consumului de combustibil la activitatile care nu necesita performante superioare din partea incarcatorului frontal.
    
Caracteristici tehnice esentiale de lucru
Greutate de operare*: 22,74 – 23,55 t
Capacitatea cupei*: 3,50 - 4,50 m3
Inaltimea la articulatia de basculare a cupei*: 4.280 – 4.745 mm
Forta de smulgere*: 190 - 220 kN
Nota*: functie de echipare (brat, cupe, etc.)
 





Anul XII, nr. 139, sep 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 

PARTENERI