Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Masini si Utilaje nr. 139

Iveco Truck Service: Profesionalism-Perseverenta-Performanta

27.09.2017
Iveco Truck Service: Profesionalism-Perseverenta-Performanta
Iveco Truck Service: Profesionalism-Perseverenta-Performanta
In data de 20 iulie am participat la inaugurarea noului Centru Iveco Truck Services de vanzari si service din Vintu de Jos, judetul Alba. Cu aceasta ocazie am avut deosebita placere sa discutam despre evolutia pietei cu Vincenzo Nicolò, Business Director IVECO Romania.


Masini&Utilaje : Cum a evoluat piata camioanelor in ultimii ani?

Vicenzo Nicolo : Referitor la anul trecut, speram ca piata sa confirme si sa ramana la acelasi nivel, astfel pe gama light si pana la 6,5 tone, am sesizat o crestere de aproximativ 10%, insa pentru gama grea, am sesizat o scadere de aproximativ 15%. Problema nu este legata de economia de piata, deoarece anul trecut ne-am extins foarte mult pe aceasta piata a flotelor, dar anul acesta nu vom mai ajunge la acelasi numar de vehicule. Anul acesta firmele mici au achizitionat mai multe vehicule, astfel ca aceste firme nu pot avea acelasi impact cum poate avea o firma de logistica internationala si de aici apar probleme legate de decizia de achizitie, cum ar fi  factorul politic sau economic, dar, per total, gamele light, medium si heavy vor termina anul cu o mica scadere fata de anul trecut.

M&U : Referitor la camioanele rulate, vorbim de acelasi trend?

V.N : Daca ne referim la camioanele rulate, piata merge mai bine anul acesta, firmele mai mici despre care vorbeam mai devreme, nu au un buget considerabil pentru a cumpara un vehicul nou, dar nici mentalitatile nu conduc firmele mici in acest sens, de exemplu nu se mai cumpara un model Stralis cu bani cash, ci cu ajutorul unui leasing operational, nu se mai tine cont de pretul de achizitie, ci mai mult de rata lunara.
Clar un vehicul rulat reprezinta pentru piata firmelor mici un plus deoarece pretul este mai mic si ajuta firma respectiva sa supravietuiasca, dar sigur in timp, pana se aseaza piata, un potential client de masini rulate poate deveni foarte usor un client de masini noi.


M&U : Ce ne puteti spune despre piata camioanelor de constructii?

In particular pentru piata de constructii, consider ca anul acesta va fi un an mai bun decat anul trecut cand firmele de transport au avut o crestere considerabila. Anul acesta am sesizat o tendinta de crestere pe sectorul de constructii, dar fara a avea o certitudine pentru viitor. Avem o cerere foarte mare de basculante, dar e clar ca acest sector functioneaza la capacitate maxima si daca ne gandim la constructiile de autostrada, aici nu mai vorbim de firme mici, si practic acestea au un buget considerabil si pentru vehiculele noi.
Anul acesta lansam un nou model dedicat sectorului de constructii, acesta se numeste  Iveco Stralis X-Way, el reprezinta o cale de mijloc intre un Stralis Hi-Way ce merge pe drumurile internationale si offroad, avand confortul necesar in interior, iar structura tehnica si a sasiului fiind schimbata pentru a face fata drumurilor accidentate.
Venim pe piata cu aceasta gama de camioane, ca o provocare pe care Iveco a acceptat-o pentru a raspunde cerintelor clientilor, care au nevoie de o cale de mijloc, astfel incat acest model reuseste chiar sa satisfaca nevoile clientilor nostri.


M&U : Piata de rulate, va ofera foarte multi clienti pe partea de service si aftersales. Care este contributia sectoarelor de aftersales si service in totalul vanzarilor?

 V.N : De obicei un vehicul nou, intra in service o data pe an, sau dupa 150.000 de kilometri, daca este folosit in tara, iar daca este folosit afara, nu mai ajunge in service. Astfel sursa pentru partea de service este parcul circulant, cei care ajung mai des in service sunt cei cu vehicule rulate. Nu neaparat in sensul ca vinzi un vehicul rulat si acesta imediat intra in service, dar important este sa castigi clientii cu ajutorul serviciilor de service de calitate. Clientul trebuie sa fie multumit dupa achizitia unui model de vehicul, iar targetul nostru este ca un vehicul sa poata avea o durata de viata cat mai mare. Vehiculele rulate pe care le oferim clientilor nostri sunt aduse din afara tarii si au putini kilometri, astfel ca pot performa pe drumurile din Romania foarte mult timp. Partea de service este mult mai grea decat partea de vanzare, deoarece trebuie sa iti pastrezi un client cu ajutorul serviciilor de calitate. Noi avem pachete de garantie si pentru vehiculele rulate, chiar daca au peste 200.000 de kilometri. Totul inclus in pret, daca acestia intra in reteaua Iveco.

M&U : La ora actuala, cate centre de service Iveco sunt in tara?

V.N : La ora actuala sunt 27 de service-uri Iveco si 18 cu puncte de vanzare, cel de la Alba-Iulia fiind un punct de service si vanzare. Doua din acestea, Bucuresti si Oradea, sunt autorizate Iveco Truck Station
In cel de-al doilea val vor fi cinci puncte autorizate Iveco Truck Station, fiind un coridor foarte important ce va porni de la Oradea si va continua cu Bucuresti si mai departe cu alte puncte din tara.

M&U : Avand in vedere ca procedura de achizitie este cea de leasing, oferiti si suport pe partea de finantare, aveti un departament de finantare intern?

V.N : Da, oferim clientilor consiliere si suport pe partea de finantare. Avem un departament de finantare intern si avem un parteneriat cu BRD de doi ani. Impreuna cu acestia oferim un pachet de finantare, dar nu conditionam clientul sa lucreze cu BRD, acesta putand opta pentru orice alta institutie financiara.

M&U : Care sunt cifrele de vanzari pentru trimestrul 2?

V.N :  Am confirmat cota de piata, am pierdut doua puncte procentuale pe partea de vehicule light, dar per total noi ne gandim sa incheiem anul cu aceasi performanta ca anul trecut, chiar si cu ceva in plus.
Piata s-a schimbat, asa ca si noi trebuie sa schimbam atitudinea pe partea de vanzare si service.
In primele sase luni am suferit din cauza lipsei achizitiilor de flote, dar ne asteptam ca din luna septembrie sa primim un raspuns masiv din partea clientilor. Pentru noi, provocarea este pregatirea stocurilor, de exemplu pentru constructii, am pregatit trei basculante pentru livrare. Obtinem acorduri cu firmele mari producatoare de basculante, de obicei din Italia, de unde se obtine sasiul, apoi se monteaza caroseria si intr-un final ajunge aici si este gata de livrare.

M&U : Pe partea de inovatii tehnologice, exista noutati?

V.N :  Cum v-am spus mai devreme, X-Way este o inovatie foarte importanta si reprezinta o gama de interes si foarte importanta pentru clientii nostri, reusind sa combine cele doua familii de vehicule. Incepand din septembrie avem produsul gata pentru livrare. Clientul stie foarte bine de ce are nevoie, avem un proiect demo, masini specifice, cu tractiune 4x2, ce se pot schimba in 4x4. Cerintele din partea clientilor sunt foarte diferite si trebuie sa fii pregatit intotdeauna pentru pretentiile acestora.
O alta noutate tehnologica pe partea de constructii o reprezinta interesul crescut pentru combustibilii alternativi. Pentru vehiculele grele folosim metanul, deoarece pentru domeniul nostru, vehiculul electric nu poate sa aiba un randament ridicat, si atunci trebuie sa existe alternative tehnologice in acest sens, astfel ca folosim alt tip de combustibil si anume, CNG-ul.
Acest aspect nu reprezinta o noutate pentru Iveco, folosirea acestui tip de combustibil pentru modelele Iveco a aparut inca din anii `80, dar ea reprezinta o noutate pentru Romania.
In toata reteaua europeana este dezvoltata o retea de pompe CNG si LNG, mai putin in Romania, ceea ce este foarte ciudat, deoarece metanul se produce aici.
Acum incepe interesul pentru metan, cativa investitori privati fac deja  presiuni asupra guvernului pentru a deschide statii de CNG si LNG in Romania.
Daca acesti investitori nu vor primi un raspuns afirmativ din partea Guvernului Romaniei, acestia vor merge inainte cu dezvoltarea pe acest plan in alta tara, astfel ca Romania va pierde foarte mult, aceste statii CNG, fiind practic si o alternativa la vehiculele electrice, costul fiind mai mic.
In Romania exista deja o firma de transport persoan, Antares, din Ramnicu Valcea, care functioneaza full CNG, acestia reusind sa deschida o statie proprie pentru alimentarea vehiculelor Antares. Tot la Ramnicu Valcea, am castigat o licitatie pentru trei vehicule de transport pe metan, astfel ca incet se raspandeste in piata aceasta idee a folosirii acestor sisteme de alimentare a vehiculelor. Pe langa faptul ca este rentabil, impactul cu mediul este un aspect foarte important.
Aceasta este marea provocare pentru urmatoarele 6 luni, deoarece vehiculele sunt deja prezente aici, asteptam doar infrastructura necesara.


M&U : Care sunt provocarile cu care v-ati confruntat in Romania?

V.N :  De cinci ani sunt in Romania, este greu sa ne luptam pentru schimbarile acestea si cu bunavointa nu este de ajuns sa reusesti, dar cu incapatanare si perseverenta vom reusi!


Anul XII, nr. 139, sep 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 

PARTENERI