Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Masini si Utilaje nr. 139

Scania a trecut la ofensiva in segmentul de constructii

29.09.2017
Scania a trecut la ofensiva in segmentul de constructii

A trecut doar un an de cand, la Paris, la sfarsitul verii, Scania a demarat cea mai mare lansare de camioane dintr-o noua generatie, o data cu prezentarea a 11 modele de camioane pentru operare pe distante lungi. La mijlocul primei decade a lunii septembrie 2017, Scania a intrat in cea de a doua faza a celei mai mari desfasurari din istoria brandului, care s-a deschis cu lansarea de produse si servicii cu un accent deosebit pus pe segmentul de constructii din Europa. In final, va urma cea de a treia faza de lansare in Europa a noii generatii de camioane, cea destinata segmentului de piata dedicat operatiunilor urbane. Lansarea noii generatii de camioane pe pietele de pe intreg mapamondul se va desfasura pana in 2019.

Pozitia pe care a atins-o Scania in piata vehiculelor de santier a indreptatit-o sa faca in momentul de fata un important salt spre inainte cu noua generatie de camioane. Gama XT este acum noul profil al camioanelor Scania dedicate industriei forestiere si de constructii. Modele mai robuste, mai puternice, mai fiabile, dar si mai prietenoase cu mediul inconjurator, care se adreseaza in principal, prin liniile si functionalitatile lor, clientilor care indeplinesc misiuni de lucru dintre cele mai dificile si mai pretentioase in ceea ce priveste disponibilitatea, productivitatea si robustetea.

Lansarea din septembrie a inclus intalniri cu reprezentantii presei de specialitate si cu clienti din exigentul sector al constructiilor de pe pietele europene. Initial, pe 4 septembrie, seara, a avut loc lansarea live, in mediul on-line, a noii game Scania XT. Clipul video de prezentare (Get Ready to get Tough) poate fi vizualizat pe site-ul nextgenscania.com sau pe YouTube.
Ca reprezentant al revistei «Masini si Utilaje pentru Constructii» am fost invitat in perioada 6 - 7 septembrie in localitatea Södertälje, Suedia, acolo unde s-a nascut Scania, pentru ca, alaturi de alti peste 45 de ziaristi ai unor publicatii de specialitate din Romania, Republica Ceha, Franta, Marea Britanie, Ungaria, Spania si Slovacia, sa vedem de aproape si sa conducem cateva dintre modelele de varf ale gamei XT. Prezentarea vehiculelor a avut loc la Scania DemoCenter.
Vazand aceste vehicule si ascultand informatiile tehnice furnizate de personalul de specialitate, am realizat volumul foarte mare de munca, profesionalismul si dedicarea celor ce au contribuit pe parcursul a peste 10 ani de eforturi la realizarea acestor vehicule admirabile.

Nimic nu se compara cu experienta extraordinara pe care am avut-o atunci cand  am condus cateva dintre modelele gamei XT pe pistele de testare din incinta DemoCenter, cu piste asfaltate, macadam sau pamant, cu viraje si declivitati diferite, dar si pe drumurile din jurul centrului de testare Scania, inclusiv pe o portiune de autostrada.
In scurtul timp disponibil, am remarcat stabilitatea si tinuta de drum exceptionala, dar si maniabilitatea si manevrabilitatea cu totul deosebite ale acestor camioane, mai cu seama pe traseele sinuoase cu macadam si pamant, dar si la abordarea cu viteza a virajelor pe asfalt si la executarea testului de simulare a unei depasiri bruste la viteza de 70 km/h.
La aceste caracteristici pronuntate se adauga confortul exceptional asigurat in timpul conducerii vehiculului de scaunul cu suspensie pneumatica, cu multiple posibiltati de reglaj, de reglajul continuu al pozitiei volanului, de vizibilitatea foarte buna spre inainte si in apropiera vehiculului si de completul oglinzilor retrovizoare. In plus, sunt de evidentiat eficienta remarcabila a sistemului de franare de anduranta si, mai ales, cutia de viteza Scania Opticruise cu ambreiaj la cerere, ce se caracterizeaza prin sistemul automat de schimbare a treptelor de viteza si prin viteza mare de reactie, gratie sistemului de control electro-hidraulic al ambreiajului automat. De mentionat la aceasta cutie de viteze este si existenta pedalei de ambreiaj care este folosita doar in anumite aplicatii, atunci cand este nevoie. De asemenea, functia de asistenta la pornirea din rampa, activata automat, pentru un timp indelungat, se dovedeste foarte utila in cazul in care camionul este oprit din mers prin actionarea franei de serviciu, pe o rampa.
Automatizarea cutiei de viteze si celelelate facilitati constatate in timpul testelor, sporesc considerabil gradul de confort si ii permit conducatorului autovehiculului sa fie mai atent la drum si la trafic.

Vehiculele din noua gama XT de la Scania se caracterizeaza prin atribute incontestabile ce ies in evidenta la o simpla privire. Panoul frontal extrem de robust, cu forme agresive prezentate cu stil in ansamblul cabinei, este fara indoiala semnul distinctiv al gamei XT. Dupa cum spunea si Anders Lampinen, Product Manager la Construction Scania Trucks, acesta „afiseaza clar ambitiile noastre de crestere in segmentul constructiilor”.
Au trecut trei sau patru ani de cand Scania a declansat o puternica ofensiva pe piata vehiculelor de constructii din Europa. Scania s-a pozitionat treptat la nivelul unui jucator puternic pe aceasta piata, ceea ce i-a asigurat acea pozitie ce a marcat punctul de plecare pentru introducerea vehiculelor de constructii in noua generatie de camioane.

Vehiculele Scania din gama XT accepta toate versiunile de cabine P, G, R si S, indiferent de motorizare. Componenta distinctiva ce reuneste in jurul ei intregul vehicul, este ultra-rezistenta si extrem de solida bara de protectie din fata, situata la 150 mm in fata cabinei. Ea ii confera vehiculului din gama XT un look caracteristic care exprima putere si robustete.

Totodata, Scania a introdus caracteristici si solutii tehnice inovatoare, care sunt in mod specific asociate cu aplicatiile din constructii, cum ar fi:
- priza optionala pentru admisia aerului amplasata la inaltime, in doua configuratii, care asigura, in versiunea HD, sporirea de pana la patru ori a perioadei de exploatare a filtrelor de aer;
- traseu de evacuare verticala a gazelor de evacuare;
- mai multe optiuni de suspensii cu arcuri lamelare, inclusiv o suspensie cu arcuri parabolice 2x33 mm pentru axa de 9 tone;
- o noua bara stabilizatoare pentru axa a II-a directoare la vehiculele cu patru axe, ce contribuie la cresterea stabilitatii in timpul deplasarii pe orice categorie de drum si mai ales pe teren accidentat;
- sistem de franare EBS pentru franele cu tambur, la vehiculele cu trei axe;
- combinarea franelor cu disc cu axele tandem de 26 tone RBP735, cu reductoare in butucii rotilor;
- angrenaje planetare in butucii rotilor  cu roti dintate cu dantura eleicoidala, pentru reducerea nivelului de zgomot si cresterea duratei de viata;
- optional, frana de stationare electrica, similara cu cea de pe autoturismele de clasa superioara, care se activeaza automat (la viteza redusa) daca usa conducatorului auto este deschisa sau acesta si-a decuplat centura de siguranta.

Treisprezece motoare EURO VI sunt disponibile la aceasta data pentru noua generatie de
camioane Scania. Ele au la baza trei familii de motoare (DC09, DC13 si DC16), cu 5 si 6  cilindri in linie, respectiv 8 cilindri in V, care furnizeaza la 1.900 rpm o putere maxima ce variaza intre 206 si 537 kW (280 si 730 CP). Pentru tratarea post-combustie a gazelor de evacuare, toate motoarele utilizeaza doar reducerea catalitica selectiva SCR (exceptie face motorul de 537 kW, care, in plus, necesita si sistemul de recirculare a gazelor de evacuare EGR).
In configuratia de baza toate motoarele pot functiona cu combustibil Diesel sau un amestec de pana la 10% biodiesel. Doua dintre motoarele din familia DC09 pot fi configurate pentru a functiona cu combustibil diesel sau cu biodiesel 100%. Totodata, toate motoarele EURO VI pot functiona cu un amestec de pana la 100% ulei vegetal hidro-tratat.

Din punct de vedere al carosierilor, se remarca disponibilitatea extraordinara pe care o asigura Scania pentru a simplifica si facilita pregatirea autosasiurilor pentru carosieri, simplificandu-le acestor munca si eliminand posibilitatea improvizarii unor solutii tehnice inutile.
Anul XII, nr. 141, nov 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless Romania, Noiembrie 2017

NEXT AUTO, Noiembrie 2017
 
NEXT AUTO, Noiembrie 2017

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017
 
 
 

PARTENERI