Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Masini si Utilaje nr. 140

O instalatie de foraj rotativ Liebherr LB24-270, combinata cu un oscilator, lucreaza pentru prima oara impreuna in Mexic

26.10.2017
O instalatie de foraj rotativ Liebherr LB24-270, combinata cu un oscilator, lucreaza pentru prima oara impreuna in Mexic

Investind intr-o instalatie de foraj Liebherr LB 24-270, societatea Mota-Engil Mexico SA  de CV si-a stabilita noi standarde de calitate in dezvoltarea proiectelor de infrastructura din Mexic.
Divizia Geotehnica din cadrul societatii Mota-Engil Mexico SA de CV, a inchiriat de la Liebherr Mexico o instalatie de foraj rotativ Liebherr LB 24-270, in baza unui contract de inchiriere de 18 luni, pentru a finaliza operatiunile de forare pentru instalarea pilotilor de consolidare pe o lungime de 129 km a autostrazii Cardel – Poza Rica, pe care societatea Mota-Engil o construieste pentru Ministerul Transporturilor si Comunicatiilor din Mexic. Instalatia de foraj rotativ Liebherr 24-270 a fost adusa pe santierul autostrazii in septembrie 2016, operatiunile de forare desfasurandu-se de-a lungul timpului pe mai multe tronsoane ale autostrazii. La sfarsitul perioadei de leasing contractorul are optiunea de a achizitiona echipamentul, dar pana atunci el a optat deja pentru a-l dota cu un oscilator Liebherr, pentru a-i facilita instalarea captuselilor de beton. Este pentru prima oara cand o instalatie de foraj rotativ de la Liebherr este utilizata impreuna cu un oscilator de turnare a betonului, in Mexic.

Mota-Engil Mexic SA de CV, infiintata in 2012, este reprezentanta mexicana a celei mai mari companii de constructii din Portugalia, Mota-Engil SGPS SA, ce opereaza in sectoarele transport, portuar, logistica si gestionarea deseurilor.

Pedro Gregorio, Seful Adjunct de la Fundatii Mota-Engil Mexic Divizia Geotehnica, care a lucrat anterior in Portugalia, explica care au fost argumentele logice ce au determinat achizitia instalatiei de foraj rotativ de la Liebherr si de ce a fost necesara infiintarea acestei noi divizii in cadrul companiei mexicane. „Instalatiile de foraj rotativ de la Liebherr nu sunt inca bine cunoscute in Mexic, insa compania noastra a lucrat intens cu ele in Portugalia si, atunci cand am infiintat anul trecut Divizia Geotehnica, primul lucru pe care l-am decis a fost sa folosim un echipament Liebherr pentru a face diferenta intre noi si concurenta,” spunea el. „Am decis sa incheiem un contract initial de inchiriere, deoarece este prin natura muncii noastre ca echipamente precum macarale sau instalatii de foraj sa le folosim pentru perioade scurte de timp si, in general, sa le inchiriem in loc sa le cumparam. Aceasta este si prima ocazie in care o instalatie de foraj rotativ Liebherr si un oscilator sunt folosite impreuna in Mexic.”

Noua divizie geotehnica a fost creata pentru a-i permite companiei Mola-Engil sa ofere servicii specializate pentru executia de fundatii, in loc sa se bazeze pe munca subcontractantilor. „In loc ca, pe aceasta pe aceasta lungime complexa a autostrazii in constructie, sa subcontractam, am decis sa ne formam propria noastra divizie, cu specialistii nostri si propriul echipament. Am investit in instalatia de forare Liebherr si in alte echipamente si, cu experienta pe care o acumulam acum, intentionam sa devenim pe de-a-ntregul o divizie geotehnica in cadrul companiei Mola-Engel, care va putea licita pentru proiecte in afara contractelor propriii ele companiei.”

Autostrada Cardel – Poza Rica
Compania Mota-Engil conduce consortiul care a primit concesiunea autostrazii Cardel – Poza Rica, cu o valoare de 269 milioane dolari. Concesiunea, acordata pe o perioada de 30 de ani, acopera constructia si exploatarea uui tronson de autostrada in lungime de 129 km, intre Laguna Verde si Gutiérrez Zamora, care va inbunatati legaturile dintre localitatile regiunii de coasta a statului Veracruz.

Autostrada a fost proiectata pentru o viteza de 110 km/h, cu doua benzi de circulatie pe sens si o zona centrala rezervata. Constructia autostrazii a inceput in anul 2016. Conceptia  infrastructurii autostrazii  cuprinde 16 pasaje subterane, 22 pasaje supraterane, 20 de poduri si 7 pasaje agricole. Lucrarile de inginerie civila au necesitat fundatii diverse in functie de necesitatile geotehnice si suprastructuri din elemente prefabricate din beton, pentru a respecta termenele finale stricte de constructie.

Potrivit Dlui Gregorio, desi solul de-a lungul traseului este format din straturi diferite, el este constituit in principal din roca neconsolidata, in special la trecerea raurilor, unde se construiesc majoritatea podurilor. „De aceea am cumparat oscilatorul,” spunea el. „Executam foraje pana la o adancime de pana la 37 m, cu diametrele pilotilor de 1,5m, 1,2 m si 1,0 m. Rocile din albia raurilor, extrase de la adancimi de 20 sau 30 m, sunt friabile. Fara instalarea imediata a unei carcaase de otel, gaura de foraj putea sa se surpe cu usurinta. Asadar, in timp ce excutam forajul, utilizam simultan si oscilatorul pentru a instala carcasa de otel lunga de 3 m. Nu am putut folosi bentonita sau polimerul lichid pentru a stabiliza formatiunile aluvionare.”

Echipa geotehnica lucreaza doua schimburi pe zi, iar dl Gregorio declara ca, pentru a fora pana la adancimea de 37 m si a ridica cusca de armare din otel pentru instalarea unui pilot cu diametrul de 1,5 m, sunt necesare doua schimburi sau o zi de lucru. Apoi mai este nevoie de inca un schimb sau o jumatate de zi pentru a se termina betonarea.

„Toate carcasele de otel sunt deplasate cu ajutorul oscilatorului, iar instalatia trebuie doar sa execute forarea,” spunea el. „Oscilatorul are el insusi puterea de a introduce carcasa si apoi a o scoate din nou, pe masura ce turnam betonul. Atat burghiul rotativ, cat si oscilatorul sunt controlate din cabina, de catre operator. Avem nevoie doar de doi operatori pentru operarea instalatiei, iar amandoi sunt instruiti de Liebherr Mexic.”

Instalatia de foraj rotativ Liebherr LB 24-270 este conceputa pentru instalarea diferitilor piloti de fundatie si include forajul Kelly, plus alte diverse metode de forare continua: cu cap rotativ dublu, cu burghiu de foraj cu elice continua si cu burghiu de foraj cu deplasare partiala sau completa.
Dezvoltat de Liebherr, sistemul de comanda si control a echipamentului este conceput pentru exploatarea acestuia in conditii de temperaturi extreme si pentru aplicatii pe santiere dificile. Toate informatiile necesare sunt vizualizate digital pe un ecran cu rezolutie ridicata. Un modul de comunicatie GSM/GPRS asigura transmiterea la distanta a datelor de functionare ale echipamentului. Sistemul de servocomada electro-hidraulic asigura proportionalitate si progresivitate in functionare, ceea ce permite executia simultana a ansamblului de miscari de lucru si de deplasare.
Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI