Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Masini si Utilaje nr. 142

Iveco Stralis X-WAY - Mobilitate absoluta pe sosea si in afara ei

11.01.2018
Iveco Stralis X-WAY - Mobilitate absoluta pe sosea si in afara ei
IVECO isi extinde oferta variata cu o gama complet noua de vehicule destinate misiunilor profesionale si logistice in domeniul constructiilor: modelele din seria Stralis X-WAY reprezinta alegerea perfecta pentru operatiuni care necesita un grad ridicat de mobilitate pe teren si un profil «light off-road».

Stralis X-WAY este noua gama de vehicule de la IVECO destinata misiunilor logistice din constructii si serviciile urbane, care combina robustetea legendarului sasiu Trakker, pentru a oferi un compromis perfect la deplasarea pe terenurile dificile din santiere, cu cea mai mare sarcina utila din clasa sa, cu siguranta, performantele de varf la deplasarea pe sosea si economia de combustibil fara egal asigurate de noul Stralis.

Vehiculele sunt fabricate la fabrica IVECO din Madrid, prima unitate de productie a grupului CNH Industrial, care a atins nivelul afferent Medaliei de Aur in cadrul programului World Class Manufacturing (WCM), unul dintre cele mai inalte standarde pentru managementul integrat al instalatiilor si proceselor de productie.

Modularitatea sa exceptionala si designul sau adaptat oricaror specificatii de lucru, ofera o gama larga de adaptari ale vehiculului in functie de cerintele specifice ale clientilor, fara compromisuri. Aceasta abordare reprezinta un avantaj major in acest sector foarte specializat, in care carosarea unui unui autosasiu reprezinta mai mult o regula decat o exceptie, iar cerintele de omologare a vehiculului final pot varia de la o tara la alta.

Cu a sa flexibilitate extrema, autosasiul Stralis X-WAY poate oferi raspunsul ideal pentru o gama larga de aplicatii specifice vehiculelor din constructii, de la autobasculante la autobetoniere. In plus, IVECO, lider de peste 20 de ani in aplicarea tehnologiilor de utilizare a gazului natural in transporturile rutiere, ofera prin introducerea pe piata vehiculelor pentru constructii a gamei Stralis X-WAY NP, un avantaj suplimentar fata de mediu, alaturi de beneficiile rezultate din performantele vehiculelor si sarcina utila sporita.

Mai ales acum cand, in conditiile in care se pune tot mai acut problema introducerii de restrictii asupra circulatiei in marile orase a vehiculelor diesel, gama Stralis X-WAY NP se dovedeste a fi un beneficiu real pentru activitatile logistice desfasurate in mediul urban si pe santierele de constructii din orase care functioneaza 24 ore / 7 zile pe saptamana, in conditii de limitare a nivelului emisiilor de zgomot ambiental.

Cu ocazia lansarii gamei complete Stralis X-WAY, Pierre Lahute, Presedintele brandului IVECO, spunea: „Stralis X-WAY este camionul ideal pentru clientii care opereaza in sectorul logistic, al constructiilor si al serviciilor urbane. El se remarca pe aceasta piata pentru ca a fost proiectat special pentru acest sector, iar modularitatea sa de exceptie permite satisfacerea exact a cerintelor potrivite aplicatiilor solicitate de fiecare client, fara compromisuri.

Sarcina utila remarcabila a versiunii Super Loader demonstreaza capacitatea vehiculului de a indeplini cerintele specifice fiecarei aplicatii. Acestei flexibilitati extreme ii este asociat un TCO remarcabil conferit de tehnologia de ultima generatie pe care am integrat-o in Campionul nostru TCO2, Stralis XP, la care se adauga o serie de caracteristici tehnice avantajoasae, cum ar fi sistemul Hi-Traction, ce asigura tractiune integral nepermanenta, la deplasarea pe soluri dificile.”



Cea mai buna sarcina utila din clasa sa

Masa vehiculului gol in ordine de mers este de o importanta capitala pentru aplicatiile unde sarcina utila joaca un rol important, cum ar fi cazul autobetonierelor. Stralis X-WAY, cu versiunea Super Loader dezvoltata pentru malaxoarele de beton, pe un sasiu 8x4, impresioneaza piata vehiculelor pentru constructii cu a sa masa proprie de doar 8.845 kg, omologata de organismul independent de certificare UTAC, care ii asigura, fata de alte vehicule omologate, o incarcare utila suplimentara de 355 kg.

Pentru a fi cel mai bun in clasa in ceea ce priveste sarcina utila, valoarea scazuta a masei proprii a autosasiului versiunii Super Loader fost obtinuta prin reproiectarea si optimizarea mai multor componente si sisteme, cum ar fi: suspensia mecanica fata si spate, traversele si lonjeroanele sasiului, precum si motorul IVECO Cursor 9 de 400 CP, noile arcuri lamelare parabolice, cu o lama la axele fata si cu doua lame la axele spate, prize de putere de 800 Nm, fara ambreiaj, si jantele si rezervoarele de aer din aluminiu, optional. Rezultatul este un vehicul robust, economic,
sigur si confortabil de condus, care transport cea mai mare sarcina utila si care face fata conditiilor de santier.

Tehnologii avansate implementate de IVECO, pentru un TCO exceptional
Stralis X-WAY incorporeaza cele mai avansate caracteristici pe care IVECO le-a implementat pe vehiculele sale de transport pe distante lungi, tehnologii de reducere a consumului de combustibil dovedite de-a lungul timpului pe seria Stralis XP. Testele efectuate de unul dintre cele mai importante organisme tehnice de certificare a vehiculelor, TÜV SUD, au confirmat o diminuare a consumului de combustibil cu 11,2% pe generatia anterioara a noului Stralis XP.

Tehnologia patentata de post-tratare a gazelor de evacuare, HI-SCR fara EGR, asigura reducerea nivelului de oxizi de azot (NOx) cu 97% - cea mai mare reducere de pe piata - si necesita regenerare exclusiv pasiva a DPF, reducand astfel costurile de intretinere si maximizand timpul de functionare a vehicului, pentru un TCO de exceptie.

Transmisia complet reproiectata a noului Stralis X-WAY a contribuit intr-o foarte mare masura la ridicarea nivelului de performanta si cresterea randamentului energetic. Cea mai buna transmisie automatizata din clasa sa, HI-TRONIX, este disponibila in versiunile cu 12 si 16 trepte de viteze.

Organizarea sistemelor electrice si electronice, HI-MUX, este esentiala pentru toate functiile de economisire a combustibilului si de siguranta, implementate. Acestea includ sistemul de ultima generatie HICRUISE, de asistenta a conducatorilor auto, care include sisteme bazate pe geolocatie, cum ar fi regulatorul de viteza predictiv si managementul anticipativ al schimbarii vitezelor, precum si functia Eco-Roll imbunatatita. De asemenea, sunt incluse si sitemele auxiliare inteligente (Smart Auxiliaries) care reduc consumul de combustibil in toate situatiile. Alte caracteristici tehnice, precum echiparea cu frane pe disc la toate rotile, cu uzura redusa, contribuie in buna masura la reducerea TCO.

Configuratiile multiple si abordarea modulara a designului asigura o flexibilitate deosebita si oferte specifice aplicatiilor
Gama completa Stralis X-WAY include modele 4x2 si 6x4 de autotractor pentru semiremorca, precum si modele de sasiu – cabina pentru camion: 4x2, 6x4, 6x2/4, 8x4, 8x4/4 si 8x2/6. La aceste configuratii de axe se adauga o gama larga de motoare (Cursor 9, Cursor 11, nou pe versiunile 6x4 si 8x4 si Cursor 13) ce dezvolta de la 310 CP si pana la 570 CP, respectiv un cuplu motor maxim de la 1.300 Nm si pana la 2.500 Nm, care pot fi combinate cu o varietate de cutii de viteze (5 manuale, ZF ECOSPLIT cu 12 trepte de viteze, 10 automatizate, ZF HI-TRONIX cu 12 sau 16 trepte de viteze si una automata, Allison cu 6 + 1 trepte). Sunt disponibile si o multitudine de prize de putere (PTO Multipower), inclusiv noul PTO «sandwich» care poate livra un cuplu motor de pana la 2.450 Nm.

Modelul Stralis X-WAY, in functie de proportia utilizarii vehiculului in afara cailor rutiere modernizate, poate fi configurat in trei moduri pentru a raspunde cerintelor de lucru ale clientilor: configuratia „On”, disponibila si pentru mai multe axe, are toate caracteristicile versiunii rutiere, asigurand o vizibilitate excelenta si acces facil in cabina Stralis, in timp ce configuratia „Off”, asigura indeplinirea tuturor cerintelor de mobilitate impuse pentru omologarea vehiculelor de teren. Mai exista si configuratia „On +”, intermediara, care este destinata clientilor care au nevoie de o imbinare optima a caracteristicilor de performanta ale masinii pentru exploatarea corecta a acesteia atat pe drumurile modernizate, cat si in afara acestora, in conditii de santier.

Pentru Stralis X-WAY, durabilitatea legendara a sasiului si functia HITRACTION intaresc imaginea unui vehicul de teren
Noul Stralis X-WAY este reprezentativ in ceea ce priveste implementarea pe un sasiu legendar de vehicul de teren, garantie a robustetii - IVECO Trakker - a sistemelor de siguranta si a tehnologiilor avansate intalnite pe vehiculele comerciale de lunga distanta. Stralis X-WAY se adapteaza cu usurinta la orice teren, gratie noii transmisii hidrostatice HI-TRACTION, care asigura activarea suplimentara a tractiunii axei fata, atunci cand este nevoie, imbunatatind astfel stabilitatea vehiculului si siguranta conducatorului auto la deplasarea pe terenuri dificile.
Anul XII, nr. 142, dec 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless Romania, Noiembrie 2017

NEXT AUTO, Noiembrie 2017
 
NEXT AUTO, Noiembrie 2017

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017
 
 
 

PARTENERI