Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Masini si Utilaje nr. 143

Cu MC18, Manitou reinventeaza motostivuitorul pentru teren accidentat!

29.01.2018
Cu MC18, Manitou reinventeaza motostivuitorul pentru teren accidentat!
Au trecut 60 de ani de cand, pornind de la un tractor agricol, Marcel Braud a construit primul motostivuitor cu catarg din seria MC. Acum, avand la baza experienta grupului Manitou acumulata de-a lungul anilor si noile dezvoltari ale tehnologiei, o noua generatie de motostivuitoare a aparut, raspunzand astfel noilor cerinte si deziderate ale clientilor.

Fondat de familia Braud acum 60 ani, grupul Manitou este astazi prezent pe intreg mapamondul. Lider mondial in manipularea materialelor pe teren accidentat, grupul Manitou proiecteaza, produce si distribuie o gama larga de utilaje pentru constructii, agricultura si industrie, ce se pot deplasa si pe terenuri accidentate, furnizand in acelasi timp pentru aceste produse si servicii de mentenanta.

Participarea grupului Manitou la expozitia internationala Agritehnica, desfasurata intre 12 si 18 noiembrie anul trecut la Hanovra, Germania, a reprezentat acea oportunitate ce a dezvaluit publicului larg noile produse inovative dezvoltate de emblematicile branduri constitutive ale grupului, Manitou, Gehl si Mustang.

Fara indoiala ca lansarea noului motostivuitor tot-teren MC18 a constituit una dintre atractiile standului grupului Manitou. Conceput ca o masina compacta, cu o lungime maxima la marginea placii furcilor de 2,95 m, o latime maxima de doar 1,45 m si o inaltime de 1,99 m in versiunea „Buggy” (cabina fara partile laterale vitrate), respectiv 2,145 m in versiunea cu cabina integrala, motostivuitorul MC18 are o capacitate cu totul deosebita de a se deplasa in spatii stramte, semnificativa fiind in acest sens manevrabilitatea masinii printre randurile de pomi fructiferi din livezi, iar garda la sol si celelalte capacitati ale masinii o recomanda pentru calitatile sale tot-teren.

O capacitate de trecere exceptionala
Motostivuitorul tot-teren cu tractiune integrala nepermanenta MC18 dovedeste o capacitate de trecere exceptionala ce ii permite abordarea cu usurinta a cailor de rulare dificile si a pantelor. Pentru aceasta el este echipat cu un motor diesel Kubota de 1.498 cm3, cu norma de poluare UE Stage IIIB, ce garanteaza puterea si cuplul motor necesare functionarii cu randament maxim a transmisiei hidrostatice ce asigura actionarea celor patru motoare hidrostatice performante, independente, integrate in roti.

Avand o garda la sol de 30 cm, modelul MC18 oferind cea mai ridicata garda la sol de pe piata motostivuitoarelor compacte, deplasarea pe orice teren se dovedeste mult mai usoara. Pentru maximizarea gradului de utilizare a masinii, MC18 este prevazut cu un dispozitiv care il ajuta pe operator, prin simpla actionare a unui buton, sa treaca de la modul de deplasare cu tractiunea pe doua roti motoare, la modul de deplasare cu tractiune integrala pe 4 roti. In modul de deplasare cu tractiunea pe doua roti, viteza maxima ajunge la 25 km/h, productivitatea sporeste, iar
consumul de combustibil este redus cu 12,5% in timpul ciclului de manipulare, la fel ca si uzura anvelopelor. In modul de deplasare cu tractiune integrala pe 4 roti, motostivuitorul MC18 este capabil sa faca fata oricaror provocari: noroi, nisip si alte suprafete dificile de teren.

Exploatare in deplina siguranta si confort
Prin designul cabinei cu ale sale largi suprafete vitrate, a contragreutatii spate si a capotajului motorului, cu ale lor linii curbe si culorile distinct rosu si negru, la care se adauga facilitatile de utilizare si confortul asigurat operatorului, MC18 a trezit un sentiment de admiratie publicului ce a vizitat standul Manitou. Optional, intreg plafonul este disponibil in varianta de geam panoramic format din doua foi de sticla securizata separate de o folie de plastic (geam laminat duplex).

Chiar si cu aceasta optiune operatorul este protejat de obiectele ce cad, plafonul cabinei indeplinind cerintele standardelor de siguranta ISO 6055 (FOPS). Inovatorul plafon panoramic cu vizibilitate totala din geam laminat duplex asigura operatorului o vedere optima in special pe parcursul operatiunilor de ridicare a sarcinilor.

Motostivuitorul MC18 poate fi echipat cu anvelope cu profile pentru orice teren, mixte, mixte de joasa presiune si agricole.

Avand la baza experienta acumulata prin dezvoltarea modelelor din seria M, conceptia lui MC18 a avut in vedere optimizarea triunghiului de stabilitate, cu un ampatament de 1.900 mm si o distanta de la marginea placii furcilor pana la centrul axei fata de doar 616 mm. Cu toate ca garda la sol este de 30 cm, centrul de greutate a motostivuitorului MC18, fara sarcina, nu excede peste 500 mm fata de sol. In plus, cu a sa raza de virare foarte mica, de numai 2.585 mm in versiunea cu doua roti motrice, maniabilitatea acestei masini este cu adevarat exceptionala.

In cabina inchisa nivelul de zgomot la nivelul urechilor operatorului este de 79 dB in timpul deplasarii. Aceasta valoare deosebit de scazuta a nivelului de zgomot, avand in vedere ca media modelelor concurente se situeaza la 88 dB, se datoreaza izolatiei fonice duble a compartimentului motor, formata dintr-un sandvich compus dintr-o sectiune rigida si o sectiune izolatoare flexibila, care reduce zgomotul motorului. Pentru preluarea socurilor din timpul deplasarii, scaunul operatorului prevazut cu suspensie mecanica sau, optional, pneumatica.

Sistemul de iluminare si semnalizare luminoasa este in concordanta cu codul rutier. In plus, optional, sunt prevazute un girofar si faruri de lucru. O oglinda retrovizoare interioara echipeaza standard motostivuitorul, iar oglinzi retrovizaore exterioare, stanga si dreapta, sunt disponibile la cerere.

Profitabilitate ridicata
Inca din etapa de conceptie, specialistii de la Manitou au integrat caracteristici tehnice inovatoare care au condus la imbunatatirea Costului Total de Propietate (TCO) a modelului MC18 cu tractiune integrala (o valoare cu 15% ... 20% mai scazuta decat concurenta):
• Pentru a usura accesul la motor, in special pentru a facilita controalele cotidiene asupra nivelurilor fluidelor si a filtrelor fara ca operatorul sa ridice cabina, a fost special proiectat pentru acest model un capac situat chiar in spatele scaunului operatorului;
• Acces usor la componentele sistemelor pentru facilitarea operatiilor de mentenanta;
• Intervalul de schimbare a uleiului hidraulic extins la 2.000 ore de functionare;
• Consumul de combustibil redus cu circa 30% (consumand doar 3,5 l/h, MC18 este cel mai eficient din punct de vedere energetic motostivuitor tot-teren de pe piata);
• Costuri reduse de intretinere, de numai 11,8 €/h (pentru 750 h/an);
• Simplitate in exploatare si fiabilitate.

Catargul Duplex, ce echipeaza standard motostivuitorul, asigura ridicarea sarcinii pana la o inaltime de 3,3 m. Optional, sunt disponibile catarge Duplex sau Triplex pentru diferite inaltimi. Toate aceste inovatii ii permit lui MC18 sa beneficieze de o valoare reziduala ridicata, dintre cea mai buna de pe piata. Avand in vedere toate aceste aspecte, Patrick Laridan, director de marketing si dezvoltare motostivuitoare, spunea urmatoarele: „In stransa colaborare cu departamentul nostru de conceptie, am proiectat un motostivuitot ultracompact, care permite fermierilor sa se deplaseze cu usurinta pe drumuri specifice. Este un produs care se dovedeste potivit pentru ferme si pepiniere situate, uneori, pe terenuri dificile. Cu un TCO dintre cele mai mici de pe piata, putem spune despre MC18 ca am reinventat motostivuitorul pentru teren accidentat.”
Anul XIII, nr. 150, aug 2018
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Supliment M&U, Aprilie 2018
 

TRUCK POWER , Iulie 2018
 
Truck Power, Iulie 2018

NEXT AUTO, Iunie 2018
 
NEXT AUTO, Iunie 2018
 


 
 

PARTENERI