Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Suprastructuri

Molcik - un nume in ascensiune

06.06.2008
Mariana Patru
Molcik - un nume in ascensiune
O piata atipica, asa se poate  caracteriza piata romaneasca a masinilor destinate transportului in domeniul constructiilor. Dupa cum am mai spus si in alte ocazii, piata romaneasca este foarte primitoare si deschisa la tot ceea ce este nou. Dar pe cat de primitoare se arata cu nou-venitii, pe atat de pretentioasa si intransigenta se dovedeste cand vine vorba de respectarea standardelor de calitate si profesionalism impuse de legislatie, dar si de concurenta tot mai acerba. In concluzie, desi cererea este mare si oferta trebuie sa fie pe masura, cumparatorii nu se mai multumesc cu vehicule ieftine, indiferent de calitate.

O prezenta aparte in cadrul Construct Expo Utilaje, cea mai mare manifestare din Romania dedicata masinilor pentru constructii, a fost cea a reprezentantilor producatorului ceh de suprastructuri, remorci si semiremorci Molcik.
Desi este de numai un an si jumatate prezenta pe piata romaneasca, Molcik a avut un start mai mult decat promitator, vanzarile depasind toate asteptarile, firma reusind sa comercializeze 167 de suprastructuri, desi tinta de inceput a fost de numai 50 unitati. "Aceasta piata este foarte puternica, toata lumea construieste, tot timpul se repara drumuri, asadar este  foarte importanta pentru compania Molcik" ne-a declarat domnul Milan Novotny, director al reprezentantei Molcik in Romania.

Piata este intr-atat de atractiva incat, la nivelul conducerii firmei, se vorbeste deja despre constructia unei fabrici Molcik in Romania in viitorul apropiat: "Acum cautam informatii cu privire la locatia cea mai buna pentru a construi aceasta fabrica. Se pare ca o vom construi la Craiova pentru ca intentionam sa producem nu doar pentru Romania, ci si pentru Bulgaria si probabil si pentru Grecia, Serbia si Croatia." Pentru anul 2008 Molcik Romania si-a stabilit un obiectiv ambitios, dar nu imposibil de realizat avand in vedere performantele anului 2007:"ne dorim sa avem succes pe piata, sa ne extindem. Daca anul trecut am vandut 167 de bucati, vom incerca chiar sa dublam cantitatea, pana la 300 de unitati. "

Istoria firmei Molcik a inceput in Cehia in anul 1991, atunci cand Petr Molcik, fondatorul firmei, a infiintat un mic atelier de lacatusarie. In afara micilor lucrari de lacatusarie si reparatii, firma mai avea ca obiect de activitate si fabricarea mobilierului de gradina. La putin timp de la infiintare firma s-a extins si in domeniul agricol, executand prima suprastructura pentru o remorca agricola. Societatea Molcik s-a dezvoltat rapid, astfel ca, la numai patru ani de la aparitie, a devenit lider de piata in Cehia. De aici pana la obtinerea recunoasterii internationale nu a mai fost decat un pas, noi reprezentante fiind deschise in tarile vecine. In prezent, Molcik detine o pozitie foarte buna pe piata din Polonia si Slovenia, iar in 2006 si 2007 au fost inaugurate sediile din Romania respectiv Bulgaria, iar pe viitor se are in vedere intrarea pe piata din Rusia, dar si Ucraina sau Germania. In clipa de fata deja au fost livrate primele 5 unitati pe piata din Republica Moldova, o cantitate importanta pentru o piata foarte mica. Planul de productie este orientat spre fabricarea suprastructurilor rabatabile pentru vehicule utilitare si fabricarea de vehicule agricole. Pe piata ceha Molcik ocupa aproximativ 65% din productia totala de suprastructuri de basculante.

De ce produsele Molcik sunt preferate de catre romani altor marci cunoscute? "Pentru noi este foarte importanta calitatea. Cred ca oamenii vor sa plateasca pentru un produs de calitate. Noi nu avem cele mai mici preturi de pe piata, suntem undeva la mijloc dar ca nivel al calitatii suntem cu siguranta in top, rabatul de la calitate in favoarea unui pret mai mic, intr-o eventuala negociere nu caracterizeaza firma Molcik. Acest fapt este cel  mai important pentru noi si, bineinteles, completat cu un service de calitate pentru toate produsele. Motto-ul firmei noastre fiind "calitate, soliditate si service perfect",  in toate locatiile in care ne vindem suprastructurile avem propriile service-uri sau avem parteneri pentru service cu care colaboram. De exemplu, in acest moment colaboram cu Petrom Service. Ei au retea proprie de service, prezenta in toate orasele importante din Romania, pentru utilaje proprii de forat, sonde, dar si pentru camioanele din dotare."

Cele mai vandute produse au fost  suprastructurile semirotunde, dar suprastructurile basculabile pe 3 parti "vin" foarte puternic din urma si se pare ca vor castiga tot mai mult teren, fiind multifunctionale. In scurt timp cumparatorii, influentati de tendintele pietei din Romania - o piata atipica, nu vor mai folosi clasica bena semirotunda, ci se vor indrepta catre acest tip de vehicule. Pentru anul 2007 proportia a fost de aproximativ  60 - 40% in favoarea suprastructurilor semirotunde. Pentru moment suprastructurile pentru agricultura nu sunt cerute in Romania, dar evolutia pietei din Romania atrage din ce in ce mai multi producatori europeni: "cred ca acesta va fi urmatorul boom in Romania. A fost mai intai transportul, apoi utilajele pentru constructii si urmeaza agricultura. Vom vedea cu timpul."
Informatii tehnice:

Sasiurile auxiliare sunt construite individual pentru sasiuri cu doua, trei sau patru axe, conform instructiunilor date de producator.

Lonjeroanele principale sunt din profile"U" indoite sau din profile inchise, in functie de tonajul vehiculului. Aceste lonjeroane longitudinale sunt unite intre ele prin doua grinzi transversale pentru fixarea lagarelor de rabatare ale benei si prin alte traverse care servesc la fixarea cilindrului hidraulic.

Sistemul hidraulic utilizat este PZB si Hyva, iar cilindrii hidraulici sunt marca Penta, George si Hyva.

Baza benei este formata din doua lonjeroane, in interior cu armatura corespunzatoare din nervuri si doua traverse pe care se regasesc lagarele de rabatare ale benei, oferind posibilitatea bascularii in trei directii. Pentru o rezistenta mai buna, marginea benei este prinsa de grinzile principale si de traverse. Podeaua si partile laterale au o grosime de 4-8 mm, iar pentru exploatarile grele se foloseste otel Hardox.

Semiremorca basculabila Molcik MNS1U cu bena semirotunda
- Lungime totala    8.950 mm    - Latime exterioara    2.520 mm   
- Greutate totala    39.000 kg
- Inaltime totala    2.930 mm
- aasiu - 3 axe BPW cu franare pe tambur
- suspensie pe perna de aer BPW
- placa de cuplare cu cui tractare de 2" JOST
- doua picioare de sustinere JOST
- bare de protectie laterala anticoliziune rabatabile
- bara de protectie spate rabatabila
- sistem de franare cu presiune de aer, regulator de franare automat EBS HALDEX
- frana de parcare
- instalatie electrica 24 V cu prize 2 x 7 poli

Bena           
- Lungime utila    8.000 mm   
- Latime utila    2.350 mm
- Inaltime    1.400 mm   
- Volum    24,3 mc
- podea 6 mm HARDOX HB 450
- pereti laterali 4 mm HARDOX HB 450
- oblon frontal vertical dotat cu pasarela de vizitare cu balustrada si scara
- oblon spate inclinat cu deschidere in sus si inchidere jos automata
- Sistem hidraulic de basculare HYVA instalat pe peretele frontal al semiremocii
- Dotari optionale
- prima sau a treia axa liftanta           
- prima si a treia axa liftanta                      
- prelungire pentru finisor             
- cutie pentru scule                
- anvelope MICHELIN           
- frane cu disc                                                                
- kitt hidraulic complet

Semiremorca basculabila Molcik MNS 1 A cu bena dreptunghiulara din aluminiu
- Lungime totala    8.950 mm   
- Latime exterioara    2.520 mm
- Inaltime totala    3.240 mm
- Greutate totala    39.000 kg
- aasiu - 3 axe BPW sau SAF cu franare pe tambur
- suspensie pe perna de aer BPW
- placa de cuplare cu cui tractare de 2" JOST
- doua picioare de sustinere JOST
- bare de protectie laterala anticoliziune rabatabile
- bara de protectie spate rabatabila
- sistem de franare cu presiune de aer, regulator de franare automat EBS HALDEX
- frana de parcare
- instalatie electrica 24 V cu prize 2 x 7 poli

Bena           
- Lungime utila    8.000 mm   
- Latime utila    2.450 mm
- Inaltime    2.200 mm   
- Volum    43 mc
- Obloane laterale din profile speciale din aluminiu, podeaua de 7 mm, oblonul frontal de 5mm, oblonul din spate inclinat cu deschidere in sus si cu inchidere mecanica jos cu garnitura de etansare
- Sistem hidraulic de basculare HYVA instalat pe peretele frontal al semiremocii

Dotari optionale
- prima sau a treia axa liftanta             
- cutie pentru scule                
- anvelope MICHELIN           
- frane cu disc                                                                 
- fereastra pentru varsare pe oblon spate       
- oblon spate tip combinat cu deschidere in lateral si in sus

Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI