Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Motostivuitoare

Noua gama DX ECO-X de la NISSAN

06.06.2008
Ruxandra Horhogea; Cornelia Rotaru
Noua gama DX ECO-X de la NISSAN
 Producatorul Nissan Forklift se alatura tendintei pietei in preocuparea pentru siguranta, productivitate, fiind insa interesat si de impactul produselor sale asupra mediului inconjurator. Sub influenta acestor orientari au fost lansate noile serii de stivuitoare, ce produc emisii poluante foarte reduse.
Noua gama de motoare DX ECO-X, proiectata si produsa de Nissan Forklift exclusiv pentru gama proprie de motostivuitoare, este punctul central al noilor modele, ce poarta aceasta denumire datorita impactului redus asupra mediului. Emisiile versiunilor cu motorizare diesel sunt diminuate simtitor, iar convertorul catalitic cu trei cai are capacitatea de a reduce cu pana la 99% emisiile compusilor toxici la modelele cu functionare pe LPG. Managementul computerizat al motorului garanteaza un consum minim de carburant la orice regim de operare.

Noua gama de motoare DX ECO-X echipeaza sase modele de stivuitoare, cu capacitati de ridicare de la 1,5 pana la 3,5 tone, inaltimea maxima de ridicare fiind de 7 metri.


Confortul operatorului
Pentru un confort sporit al operatorului, cabina este echipata cu sistemul Floating Cabin ce reduce vibratiile la minim. Intreaga platforma incorporeaza cele mai avansate solutii tehnologice si ergonomice si este montata printr-un sistem patentat de patru amortizoare hidraulice ce reduc socurile caii de rulare si vibratiile motorului. Compartimentul operatorului beneficiaza de confortul specific unui autovehicul, cu toate elementele necesare incluse la bord.

Comenzile electronice digitale combinate cu comanda inainte-inapoi sunt dispuse ambele pe suportul pentru brat al scaunului operatorului, facand manevrarea usoara, rapida si confortabila.

Functia de inclinare a catargului care a asigura o plasare precisa a sarcinii este disponibila prin simpla apasare a unui buton. Directia stivuitorului este asistata, volanul are un diametru mic garantand un efort redus pentru virarea maxima, fapt ce diminueaza de asemenea efortul depus. Operatorul are la dispozitie mai multe indicatoare de pozitie si inaltime.

Pentru un confort suplimentar, noua gama DX ECO-X dispune de o cabina ce asigura o vizibilitate foarte buna. Cabina este spatioasa, are usi prevazute cu geamuri si dispune de un parbriz curbat, panoramic, cu reflexii reduse ce ofera o vizibilitate optima in jurul stivuitorului.


Siguranta permanenta
Nissan a aplicat sistemul de reducere a expunerii la aceasta gama pentru a asigura un risc minim pentru operator. Este inclus sistemul maintenance-free (fara intretinere) Cushioned Stability Control ce ofera o stabilitate laterala exceptionala pentru stivuitor si pentru sarcina. Acest sistem, spre deosebire de altele nu poate fi oprit.

Alt element de siguranta inclus in sistemul Risk Reduction System este Mast Lock System, ce previne operarea accidentala prin blocarea catargului si a furcii stivuitorului imediat ce operatorul se ridica de pe scaun. Sistemul automat Return-to-Neutral trece transmisia in punctul neutru in trei secunde de la ridicarea operatorului de pe scaun.

Cand cheia este in contact, pe ecranul LCD al stivuitorului este afisat un mesaj de avertizare ce arata daca transmisia este in punctul neutru. Daca DX ECO-X are transmisia cuplata, motorul nu va porni!

Este disponibila si optiunea de limitare a vitezei stivuitorului in functie de nivelul de pregatire al operatorului sau in functie de alte cerinte de operare.

Alte elemente de siguranta sunt suprafetele ce previn alunecarea operatorului, manerele practice ce faciliteaza accesul operatorului in cabina. Podeaua cabinei stivuitorului este de asemenea acoperita cu un material antialunecare.


Productivitate crescuta
Cu toate levierele de control al directiei, ridicarii si accesoriilor dispuse pe partea dreapta a scaunului, operatorul noii game de stivuitoare Nissan DX ECO-X, poate mentine bratul stang pe volan permanent. Cu o simpla apasare de buton, functiile de ridicare sarcina si inclinare catarg sunt disponibile simultan, ceea ce reduce si timpul necesar operarii, dar si efortul operatorului.

Motoarele Nissan, ca si intregul sistem hidraulic fac din DX ECO-X unul dintre cele mai rapide si productive stivuitoare din clasa lui, cu viteze de lucru de pana la 19 km/h si cu viteze de ridicare a sarcinii de pana la 700 mm/s.

Modelele noii serii de stivuitoare au centrul de greutate foarte coborat ceea ce confera stabilitate la ridicarea unor sarcini grele sau la operarea pe teren accidentat. Gama extinsa de optiuni ale catargului echipeaza toate modelele seriei DX ECO-X si include catargul cu trei segmente Optiview. Nissan a pozitionat cei doi cilindri hidraulici de lucru in partile laterale, marind astfel vizibilitatea frontala a operatorului.

Axele directoare ale noii game de motostivuitoare DX ECO-X, sunt realizate din otel turnat, oferind o rezistenta sporita, iar radiatorul din aluminiu cu profile extrem de fine ale aripioarelor, disipa eficient caldura. Scopul urmarit este de a oferi un stivuitor capabil sa lucreze la temperaturi ridicate, daca e cazul si care sa aiba o durata de viata cat mai lunga.

Un panou de metal asezat peste partea posterioara a stivuitorului protejeaza operatorul de eventualele accidente datorate manipularii si reduce probabilitatea de a se defecta datorita prafului de pe sol ridicat in aer la manipularea sarcinilor.

Pentru un acces complet la motor, un mecanism unic ridica si apoi roteste capacul acestuia. Pentru o siguranta sporita, capacul motorului este echipat cu un micro-switch ce opreste motorul la ridicarea capacului.


Economie pe toata durata de viata
Nissan Forklift a proiectat noua serie DX ECO-X pentru o durata de folosinta cat mai indelungata si o eficienta crescuta a combustibilului consumat cu cheltuieli minime de intretinere.

De exemplu, modelele DX ECO-X echipate pentru functionare pe LPG au un ECO-switch care permite operatorului sa comute stivuitorul intre mai multe regimuri de functionare: performante maxime, consum minim de combustibil, redus cu pana la 18% sau zgomot minim.

Tehnicienii de service pot diagnostica eventualele defectiuni ale utilajului folosind testerul propriu al utilajului, denumit Built-In-Test-Equipment (BITE). Sistemul realizeaza autotestarea continua si permite depistarea defectiunilor rapid. La eventuala functionare defectuoasa a stivuitorului, un cod de avertizare este afisat pe display-ul din cabina operatorului.

Motorul si functiile utilajului sunt monitorizate si controlate permanent prin noul sistem Engine Concentrated Control System, proiectat pentru modelele cu functionare pe LPG la care ofera rapid o diagnosticare a defectiunilor si este capabil sa ofere performante optime permanent, in orice conditii de functionare.Un sistem special, denumit Powertrain Protection System a fost de asemenea incorporat la modelele cu LPG pentru a prelungi durata de viata a motorului. Cand este activat, acest sistem anunta printr-un indicator afisat pe displayul LCD, la pornirea utilajului, daca a fost atins momentul cand stivuitorului trebuie sa i se efectueze o revizie tehnica.

Exista posibilitatea de a introduce pana la cinci coduri PIN formate din 4 cifre, fiind permis astfel lucrul pentru cinci operatori diferiti, pentru fiecare inregistrandu-se orele de functionare.

Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI