Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Premiera

Noua gama off-road de la Iveco

06.06.2008
Madalina Dragomir; Cristina Catanescu; Dan Pavel
Noua gama off-road de la Iveco
La mijlocul lunii aprilie, Iveco a prezentat oficial, pentru prima data in Romania, noul autocamion Trakker destinat special aplicatiilor de santier. Intr-o ambianta deosebita, gazda fiind hotelul Mara din Sinaia, alaturi de "greul" Trakker a fost lansat modelul Massif, prima incursiune a producatorului Iveco in segmentul off-road usor, un vehicul in doua volume, disponibil in versiunile cu 3 usi, 5 usi, autosasiu si pick-up, dar si Noul Daily 4X4, un vehicul comercial usor, construit sa indeplineasca misiunile off-road ale transportatorilor profesionisti.
Reprezentantii Iveco Romania au precizat ca aceasta flota de vehicule este inspirata de sponsorizarea echipei nationale de rugby a Noii Zeelande, All Blacks si de valorile comune impartasite: Angajament, Incredere, Performanta, Spirit de Echipa si Putere. Pentru a celebra aceasta asociere, vehiculele Iveco din flota de lansare au adoptat culorile negru si argintiu si insemnele grafice reprezentand tatuajele Maori, asociate din ce in ce mai des cu Iveco, Sponsor Oficial International al All Blacks.


Noul Daily 4x4
Noul model se diferentiaza de versiunea 4x2, existand insa si cateva elementele comune: sasiul cu lojeroane caracteristic intregii game Daily, intarit prin inchiderea sectiunilor acestora, cabina ridicata pentru a face fata misiunilor off-road si, in fine, motorul de 3 litri si 176 de CP. Diferentele principale, fata de gama standard constau in: suspensia mai robusta si noul lant cinematic ce include cutia de transfer, aceasta fiind de obicei o solutie adoptata de catre vehiculele off-road mai mari. In acest sens se poate afirma ca, din punct de vedere tehnologic, Daily 4x4 este un adevarat camion. Vehiculul are tractiune integrala permanenta cu 3 diferentiale blocabile printr-un sistem de actionare electrohidraulic. Blocarea diferentialelor se poate face chiar si cu vehiculul in miscare, iar deblocarea se face fie manual, fie automat, in functie de viteza vehiculului. Cutia de transfer cu reductor cu 4 rapoarte, impreuna cu cutia de viteze cu 6 rapoarte, ofera in total 24 de trepte de viteza de mers inainte si 4 de mers inapoi. De asemenea, 32 % din cuplu motor este distribuit catre axa fata si 68% catre axa spate. Acest model are un motor de 3 litri diesel, cu 16 supape.

Oferta completa de prize de putere pentru cutia de viteze sau pentru cutia de transfer si sasiul cu lonjeroane, ce permite montarea echipamentelor grele fac din modelul Daily 4x4 un vehicul potrivit pentru cele mai grele misiuni: intretinerea drumurilor, deszapezire si protectie civila. Inima noului Daily este motorul de 3 l. Cuplul maxim de 400 Nm este disponibil inca de la 1.250 rpm. Puterea specifica de 59 de CP/ litru este cea mai mare din clasa sa, cei 176 CP fiind in general oferiti de concurenta doar la vehiculele din clasa superioara. Motorul este Euro 4 si utilizeaza un sistem de prelucrare a gazelor arse tip EGR, avand in acelasi timp si un filtru de particule. ABS-ul este disponibil la toate versiunile si este standard pentru varianta de 5,5 tone. Cabina mosteneste toate elementele vechiului Daily: scaunul soferului este reglabil pe trei directii si este disponibil cu incalzire, reglaj lombar sau suspensie pneumatica. Comenzile specifice vehiculelor 4x4 pentru blocarea diferentialelor sunt usor de identificat si actionat. Luand in calcul aceste considerente, se poate afirma despre confort ca este comparabil cu cel al unui turism.


Massif rescrie istoria off-road
Cu noul Massif, Iveco isi face debutul in segmentul vehiculelor off-road. Massif este un gen de produs nou pentru Iveco, dar care pastreaza caracteristicile principale ale marcii. Este fara indoiala un mijloc de transport off-road capabil sa utilizeze puterea mare pe trasee dificile datorita tractiunii 4x4 si sasiului cu lonjeroane. Iveco intra in acest segment cu scopul de a oferi un vehicul adaptat atat pentru utilizare civila cat si militara. Din acest motiv detaliile tehnice au fost proiectate pentru a imbunatati fiabilitatea si robustetea. Peste 1.400 de repere dintr-un total de 2.000 sunt noi sau au fost modificate, printre acestea fiind si componentele principale cum ar fi motorul si cutia de viteze fabricate de Fiat Power Train Technologies. Alianta incheiata cu Santana Motors au dus la cresterea capacitatii de productie a fabricii din Andaluzia unde au fost adoptate tehnologiile si standardele de calitate Iveco.

Un atuu detinut de Massif este faptul ca, desi se incadreaza in gama vehiculelor profesionale, poate fi condus cu permis de categoria B.

Caracteristicile tehnice pot fi rezumate in patru cifre: 1 tona sarcina utila, 1 metru deschidere a usii spate, spatiu suficient pentru un europalet, consum de combustibil redus cu 10 procente in cazul decuplarii tractiunii fata. Massif este disponibil in patru versiuni de caroserie: Station Waggon cu 5 usi si ampatament lung, Station Waggon cu 3 usi si ampatament scurt, Pick Up si Autosasiu, ambele cu ampatament lung. Pentru toate versiunile sunt disponibile doua motorizari: 3 l high performance injection de 146 CP si 3 l cu turbina cu geometrie variabila de 180 CP. Massif este disponibil in multiple configuratii si a fost proiectat pentru a fi usor de carosat sau modificat. Caracteristicile motorului: sasiul cu lonjeroane si garda la sol mare permit acestuia sa parcurga trasee off-road extreme. Siguranta pe sosea este asigurata de franele de discuri pe toate rotile; testul elanului fiind trecut cu usurinta datorita stabilitatii vehiculului. Dotarile optionale includ sistemul de navigatie si scaune imbracate in piele. In plus, Massif beneficiaza si de caracteristica vehiculelor comerciale ce nu este intalnita la vehiculele provenite din autoturisme. Configuratia produsului este modulara si permite carosarea sau modificarea conform solicitarii clientului. O alta diferenta intre acest vehicul si un SUV este faptul ca Massif este un off-road profesional. Prin urmare scaunele in dotare standard sunt acoperite cu vinil si sunt usor de curatat si intretinut.

Poate fi utilizat in domeniul protectiei civile si pe trasee montane, in activitati agricole si in constructii, in lucrari de reparatii, poate fi folosit in aplicatiile militare ca vehicul de suport logistic si in versiunea pentru transport persoane, poate fi folosit in turism, divertisment si sport. In concluzie, au fost mentinute caracteristicile unui offroad clasic, fiind integrate si elemente ce apartin spiritului urban si de divertisment.

Primele versiuni disponibile vor fi cele de cinci usi, sasiu, cabina si pick up cu putere de 146 CP. In cursul anului, gama va fi completata cu celelalte variante.


Marele Trakker
Noul Trakker lanseaza pe piata cea mai larga gama de modele de pana acum. Acest lucru permite clientilor sa isi adapteze produsul pentru specificul fiecarei misiuni. Gama include doua motoare (Cursor 8 si Cursor 13) si doua tipuri de cabine (cabina de zi – Active Day si cabina de dormit – Active Time). Cea mai importanta inovatie a noului Trakker este reprezentata de noua cabina, construita dupa modelul celei de la Stralis, rezultat al unei munci conduse cu multa determinare, in colaborare cu dealerii si clientii care au fost implicati in proiectarea design-ului, pentru a spori confortul soferului si a echipajului de la bord.

Activ Day este practic cabina scurta, iar Active Time este cabina lunga. In cazul noului Trakker, la cabina Active Time se poate observa ca partile laterale au fost redesenate, noua varianta incorporand usi de acces pentru spatiile de depozitare, acestea avand dimensiuni crescute fata de modelele anterioare si deschidere electrica, atat pe partea soferului cat si pe cea a pasagerului. Dar imbunatatirile nu se limiteaza doar la spatiile de depozitare. In timpul drive-testului realizat prin padurea din apropierea cabanei Susai, Predeal, am remarcat calitatea deosebita a materialelor de la interior. Scaunele sunt acoperite cu material textil albastru cu sigla Iveco argintie, iar elementele din plastic sunt acum de culoare gri inchis fiind rezistente la zgarieturi, cu un grad de finisare deosebit. Incalzitorul de cabina, pentru varianta Active Time are acum doua guri de ventilatie.

Din punctul de vedere al fiabilitatii si calitatii, noul Trakker a adus modificari la protectiile pentru cablurile electrice. De asemenea, toate modelele se bucura de un sistem de diagnoza de ultima generatie. Intretinerea si carosarea vehiculului au fost optimizate prin adoptarea arhitecturii electronice easy-mux, imbunatatind astfel comunicatiile dintre subsistemele electronice si reducand numarul de cabluri electrice, conectori si componente. Un exemplu elocvent: in loc de doua computere, in prezent exista un singur computer pe sasiu, situat intr-un loc bine protejat, sub cabina.

In vederea economisirii timpului, deci si a banilor, in paralel cu cresterea calitatii, pregatirea pentru controlul bascularii este acum standard pentru noul Trakker. Mai mult, daca performanta inseamna sustinerea afacerii clientului prin productivitate, Iveco propune acum solutii avantajoase pentru cumparatori, precum utilizarea franelor disc pe axe spate cu reductie simpla, reducandu-se astfel greutatea proprie cu 60 kg. Acesta este un avantaj important pentru autocamioanele ce necesita optimizarea capacitatii de incarcare. Un alt beneficiu important este reducerea costurilor de intretinere obtinut prin utilizarea franelor disc pe toate rotile. De asemenea, au fost modificate unele componente ale franelor pe tambur pentru a elimina zgomotul din timpul franarii.

Productivitatea a fost imbunatatita prin reducerea consumului de combustibil. Noile motoare EURO 5 cu tehnologie SCR consuma cu pana la 5 procente mai putin carburant fata de motoarele Euro 3, economia variind in functie de misiunea vehiculului.


Fabio Razzeto, director general Afin Leasing Romania, companie a Grupului Afin:
"Companiile din grupul Afin s-au dezvoltat in perioada 2000-2006 cu scopul de a promova prin finantare exterioara vanzarile Iveco in zona Europei Centrale si de Est. Evenimentul de astazi este o ocazie importanta pentru a sublinia ca, daca marca Iveco a inregistrat un mare succes comercial pe piata romaneasca faptul se datoreaza in mod sigur imbunatatirii produselor, profesionalismului cu care lucreaza dealerii si competentelor deosebite ale echipei comerciale locale Iveco. In plus, instrumentul financiar pe care Iveco l-a propus pietei a ocupat si ocupa inca un rol fundamental in aceasta puternica crestere a volumului de vanzari. ªi astazi, intelegandu-i importanta strategica, obiectivul nostru este de a adapta cat mai mult oferta financiara la cea comerciala.

Doresc in acest moment sa va faceti o idee despre volumul afacerii financiare gestionat de grup comparand piata noastra in Romania cu celelalte zone in care actionam: - portofoliul grupului a depasit la sfarsitul lui martie 2008 cifra de 380 mil. EUR in ceea ce priveste capitalul gestionat, din care piata Romaniei depaseste singura 60 % din total, cu o valoare gestionata de mai mult de 235 mil. EUR. La aceeasi concluzie se ajunge si comparand numarul de unitati finantate si mai ales numarul de clienti din portofoliul nostru. Romania va depasi 70 % din totalul zonei Europei de Est.

Portofoliul nostru a crescut pe parcursul anului trecut cu peste 30 %, depasind 200 mil. EUR. Insa primul trimestru al anului 2008 ne indica ca se pun bazele unui alt record, in doar trei luni, livrarile depasind 30 mil. EUR.

Marea noutate a anului 2008 in ceea ce priveste gama noastra de servicii financiare la nivel mondial consta in lansarea Iveco Capital. Pentru a controla cresterea in volum a serviciilor si imaginii Iveco luna trecuta am realizat debutul oficial al Iveco Capital, noul brand al serviciilor financiare ale Iveco. Iveco Capital uneste toate societatile financiare ce opereaza de peste 20 de ani in peste 14 tari, pentru a oferi sprijin financiar clientilor si filialelor Iveco. ªi grupul Afin este astfel implicat chiar in aceste zile in transformarea de imagine ce prevede si o schimbare organizationala substantiala cu obiectivul de a fi cat mai aproape de clientii finali imbunatatind eficienta si rapiditatea serviciilor."


Ionut Radu, director general Iveco Romania.
"Doresc sa ofer o imagine de ansamblu asupra pozitiei privilegiate de care se bucura compania Iveco in aceasta perioada si asupra rezultatelor spectaculoase pe care le inregistram datorita marilor investitii realizate de compania noastra. Rezultatul din 2007 arata 211.700 unitati vandute ceea ce inseamna o crestere de 16, 6 % fata de anul precedent. Daca luam ca referinta pietele majore am crescut cu peste 7% in Europa de Vest si peste 53% in Europa Centrala si de Est. Am inregistrat o crestere de volum in toate segmentele cu procente de doua cifre. In segmentul usor si mediu cu 12,4 % si in cel greu cu 18,3 %. Comenzile de productie au crescut inca si mai mult. Au fost cu 18,5% mai mari in comparatie cu 2006. Acest lucru ne-a determinat sa incepem 2008 cu un excelent portofoliu de comenzi. Vanzarile au crescut cu 44% in comparatie cu cea mai buna luna ianuarie precedenta si asta mai ales datorita performantelor inregistrate de segmentul greu. Stralis si Traker isi confirma succesul.

In anul 2008 ne dorim sa continuam cresterea, vrem sa demonstram ca succesul Iveco are caracteristici structurale si se configureaza ca o noua pozitionare pe piata in ceea ce priveste imaginea, valoarea reala si relatia cu clientul. Astazi la Sinaia v-am prezentat o parte din planul de reinnoire al produselor Iveco care va vor mai aduce inca multe surprize. Sunteti martorii unei mari ofensive Iveco destinata schimbarii imaginii companiei noastre. Este un nou Iveco mult mai agresiv si sigur pe sine. Rezultatul acestei schimbari de mentalitate poate fi usor observat in performanta din ultimele luni. Am inregistrat o luna record si in general un trimestru record, cu un numar total de 1.218 comenzi doar in luna martie, un total de 3.142 de comenzi in primele trei luni ale acestui an ceea ce de fapt inseamna plus 581 de comenzi fata de aceeasi perioada a anului 2007. Ne asteptam ca noul Trakker sa aiba o contributie importanta la aceasta crestere. Obiectivul este sa atingem 1.700 de unitati pana la sfarsitul anului din care 1.500 vor fi din noua gama. Acest lucru va conduce vanzarile totale pe camioane grele ale Iveco catre 3.100 de unitati in 2008.Insa nu credem ca ne vom opri aici. A fost un obiectiv ambitios cand l-am definit, insa acum credem ca trebuie sa ridicam marja. Cu noul Trakker ne asteptam la consolidarea pozitionarii strategice pe care o detinem in segmentul off-road unde suntem de asemenea foarte bine pozitionati cu brandul nostru Astra. Acum am completat aceasta linie de produse in segmentul usor prin lansarea Daily 4x4 si Massif. Cum va continua ofensiva Iveco in lunile urmatoare? Vom continua sa insistam pe cele trei puncte care au stat la baza succesului nostru: inovatia produselor, notorietatea si imaginea brandului, cunoasterea produselor si prin urmare un test drive la o scara impresionanta."

Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI