Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Construct Expo Utilaje

Opinii controversate ale participantilor

09.06.2008
Opinii controversate ale participantilor
Expozitia nationala de utilaje de constructie din anul acesta s-a desfasurat pe parcursul a 5 zile, in intervalul 9-13 aprilie 2008. La aceasta au fost prezenti peste 300 expozanti, din 17 tari: Austria, Belgia, Bulgaria, Danemarca, Elvetia, Franta, Germania, Grecia, Italia, Olanda, Polonia, Romania, Portugalia, Republica Ceha, Spania, Turcia si Ungaria. Suprafata ocupata a fost de 45.000 mp, in pavilioanele 1, 23-25, 30 si platformele exterioare. Potrivit datelor furnizate de catre Romexpo numarul total al vizitatorilor s-a ridcat la 6.500, cu 35% mai mult fata de editia precedenta. Cum Construct Expo Utilaje nu se afla la prima editie, participantii au putut sa isi formeze o opinie despre acest eveniment comparand cu precedentul. Discutand cu o parte din acestia, am putut strange pareri referitoare la organizare, mediatizare, succesul evenimentului, impresii, dar si sugestii venite chiar de la expozanti.
Domnul Laurentiu ªtefanoaia, director comercial al firmei Lift Truck SRL face parte dintre cei multumiti de rezultatele obtinute in timpul celor cinci zile de expozitie:

"Din  punctul nostru de vedere, evenimentul din acest an a fost mult mai reusit decat cel de anul trecut. Rezultatele ce privesc vanzarile, dar si numarul vizitatorilor au fost mult mai bune anul acesta, probabil datorita vremii favorabile sau faptului ca este deja a doua editie! Organizarea a fost insa mai slaba comparativ cu anul precedent: a lipsit aproape in totalitate promovarea evenimentului prin mijloace audio-video si sa nu mai amintim de santierul din fata expozitiei! Din punctul nostru de vedere, o expozitie de acest gen ar trebui sa fie mult mai aerisita, pe un spatiu mai generos, fara masini inghesuite sau parcate pe spatiu verde, ar fi necesar de asemenea un loc special pentru demonstratii. In cateva cuvinte, o copie a expozitiilor din Occident (spre exemplu Bauma, Bologna, Hanovra, etc), chiar daca totul ar fi la o scara mai mica."


Reprezentantii firmei Powertek SRL ne-au declarat: "Editia din 2008 a Construct Expo Utilaje a reprezentat cea mai ampla participare a Powertek Group din istoria grupului, iar investitia a fost pe masura. Rezultatele s-au vazut imediat, am demonstrat tuturor ca intr-adevar Powertek City este capitala echipamentelor de constructii si a inovatiilor si am reusit sa atragem intreaga atentie a vizitatorilor. In cei 3.000 de metri patrati (cel mai mare stand al expozitiei), Powertek Group a prezentat o mare parte a gamei de echipamente. A fost un prilej sa confirmam pozitia Powertek in fata celor care ne stiu deja si sa facem o demonstratie de putere pentru aceia care nu ne-au cunoscut pana acum. Reactiile pozitive si felicitarile nu s-au lasat prea mult ateptate.

In privinta targului am observat ca toti expozantii au venit mai bine pregatiti decat la editia din 2007, s-a investit mai mult, mai multe echipamente, detalii mai atent pregatite, mai mult profesionalism. De altfel, cu fiecare editie a Construct Expo se observa acest plus din partea expozantilor, ca dovada avem piata unde activam care este in plina dezvoltare."


Insa nu toate companiile au impartasit aceeasi viziune, astfel IRCAT, reprezentat prin domnul George Dumitru – director de vanzari, a facut unele observatii: "Ne-am asteptat ca numarul vizitatorilor sa fie mic deoarece o astfel de expozitie nu ar trebui sa se faca anual. Pot aparea suficiente noutati care sa justifice aceasta frecventa anuala? Cu siguranta nu! Organizatorii Bauma si Conexpo au realizat cu mult inaintea noastra ca nu este posibil acest lucru, drept urmare o perioada optima ar fi din 3 in 3 ani. Probabil ca la noi, singurii care sunt multumiti, sunt cei de la Romexpo care incaseaza anual sume mari, in schimbul carora ofera prea putine servicii (cu exceptia unei parcari pe post de spatiu de expunere). Principalele noastre obiectii se refera la: imposibilitatea localizarii unui expozant, lipsa unor delimitari clare intre participanti, inexistenta unor marcaje menite sa ajute vizitatorul in parcurgerea unui anumit traseu, spatiile deficitar amplasate, o mediatizare nesatisfacatoare, locuri de parcare insuficiente destinate vizitatorilor, absenta unui catalog al participantilor."


Domnul Razvan Marcu, director de marketing al societatii Marcom a trasat in linii mari ceea ce a fost si ceea ce ar trebui sa fie un astfel de eveniment: "Desi organizatorii au prezentat o cifra "impresionanta" de 6.500 de vizitatori, pentru un targ in care au fost aduse utilaje cu o valoare totala mai mare de 50 de milioane de euro, dupa parerea noastra, aceasta editie nu s-a ridicat la nivelul asteptat. Putem sa enumeram multe cauze care au dus la un numar atat de mic de vizitatori, dar ele sunt deja cunoscute: organizare deficitara, timp insuficient pentru montaj, accesul pe suprafetele de expunere extrem de anevoios, lipsa masurilor de securitate de orice fel in timpul montajului – demontajului, parcari insuficiente (nu este normal sa ajunga clientul la intrarea in parcare, sa nu mai fie loc si sa plece nervos acasa), spatii de expunere insuficiente si prost desenate.

La standul nostru, care a ocupat una dintre cele mai mari suprafete, am avut anul acesta, cand au fost 5 zile de vreme buna, mai putini vizitatori decat anul trecut, cand 3 zile din 5 a plouat torential.

Rezultatele dupa acest targ au fost slabe pentru ca noi nu ne propunem la targ sa vindem ceea aducem ci sa prezentam solutii noi constructorilor, sa incercam sa le prezentam, macar o data pe an, o gama completa de utilaje care le sunt necesare in desfasurarea activitatii lor. De aceea, cu un efort fantastic, am reusit sa expunem pe o suprafata de 1.300 de mp, 32 de utilaje de constructii cu o valoare ce a depasit 5 milioane de euro. In plus, in randul acestor 32 de utilaje, au existat 4 utilaje de constructii in varianta prototip, venite direct de la fabrici pentru fi aratate constructorilor romani.

O expozitie de acest gen, pentru distribuitorii de utilaje de constructii ar trebui organizata intr-un spatiu pe masura, in afara Bucurestiului, deoarece drumurile nu permit deplasarea acestor monstrii pana in centrul Bucurestiului. Totodata, cand se cunosc sumele vehiculate la un astfel de targ, publicitatea trebuie sa fie pe masura, sa se mediatizeze intens acet targ care se organizeaza doar o data pe an. Ar trebui sa vedem acele multimi de vizitatori exact cum vedem la INTERMAT, BAUMA, SAMOTER, CONEXPO. Daca ne multumim cu 6.500 de vizitatori in 5 zile evident nu vom reusi sa ne cream o imagine de ansamblu asupra a ceea ce trebuie sa facem. Totodata, perioada de montaj ar trebui prelungita, iar masurile de securitate din timpul montajului-demontajului sa fie drastice pentru ca aici cea mai mica piesa cantareste cateva sute de kilograme, deci reprezinta un potential pericol la manipulare."


Domnul Csaba Bodrogi, director al societatii Romlift Serv a declarat: "Fata de editia de anul trecut am remarcat unele imbunatatiri ale serviciilor Romexpo. Noi am fost multumiti de felul in care am fost tratati si felul in care a fost organizata aceasta expozitie. Am observat si o crestere a numarului vizitatorilor, cred ca s-au apropiat de cifra estimata de reprezentantii Romexpo, de 6.500. Pentru noi participarea la aceasta expozitie a fost un succes, am vandut patru utilaje fara nici un fel de contact prealabil. De asemenea am incheiat cateva contracte si pe partea de inchirieri."

ªi reprezentantii firmei Starwest, din Oradea si-au exprimat parerea: "Un an mai putin reusit al expozitiei, mai ales datorita alegerii neinspirate a amplasamentului pentru platforma ADUC. Proiectarea gresita a aleelor de acces ale vizitatorilor in timpul expozitiei a dus la concentrarea lor pe spatii mult mai mici decat cele normale, si, in plus, proiectarea unei sectiuni care trecea prin curtea restaurantului a dus la crearea unei alei in interiorul standului nostru.

Caile de acces ale utilajelor spre spatele platformei nu au existat, toate utilajele trecand prin standul nostru, fapt ce a ingreunat si a intarziat amplasarea pe pozitie a exponatelor noastre pana in ultimul moment. O alta piedica a expozitiei a fost rasfirarea utilajelor de constructtii in mai multe zone din cadrul Romexpo, fapt ce a despartit importatorii din cadrul ADUC de ceilalti importatori de utilaje de constructii. Un alt minus este si timpul scurt pus la dispozitie de catre organizatori pentru eliberarea spatiului."

Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI