Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
TSR Remarul

Tehnica olandeza si traditie romaneasca

06.06.2008
Marcella Dragan
Tehnica olandeza si traditie romaneasca

TSR Remarul este produsul combinarii tehnicii si experientei celor doua firme care ii formeaza numele. In primul rand TSR Special Trailers, compania olandeza care, incepand cu 2006, construieste si ofera spre vanzare remorci agabaritice marca proprie, realizate in special pentru piata europeana de trailere. In al doilea rand Remarul 16 Februarie din Cluj Napoca, societate romaneasca fondata in anul 1870, avand ca obiect principal de activitate modernizarea, repararea si mentenanta materialului rulant de cale ferata.

In ceea ce priveste compania nou formata, aceasta a luat nastere la sfarsitul anului 2006, dupa ce reprezentantii firmei olandeze, care cautau de multa vreme parteneri in Romania, au ales compania clujeana Remarul 16 februarie care are in incinta o hala imensa, reprezentand spatiul ideal pentru productia de astfel de semiremorci. Astfel a fost creata firma TSR Remarul, cu personalitate juridica diferita atat fata de TSR Olanda, cat si fata de Remarul 16 februarie. Fiind noi pe piata, s-au confruntat cu problema cunoasterii de catre viitorii clienti, motiv pentru care au beneficiat de un mic ajutor din partea companiei olandeze, care a venit pe piata cu un plan de vanzari bine pus la punct, cu un numar stabilit de productie de semiremorci si trailere, "din care 95% vor merge inapoi in Olanda si de acolo urmand sa fie distribuite in restul Europei", asa cum ne spune Catalin Salagean, directorul de vanzari al noii societati.

De altfel, facand o analiza a vanzarilor, se poate observa evolutia numarului de trailele produse care merg inapoi catre TRS Olanda si trailerele pe care TSR Remarul le vinde direct in Romania, Ucraina, Grecia, Italia si alte tari europene. Daca in decursul anului trecut au fost produse 68 bucati, iar din acestea un numar mare a plecat spre Olanda, restul ramanand in tara pentru a fi vandute direct, pentru anul acesta se intentioneaza ca jumatate din productie sa ramana in Romania, fiind mult mai avantajos sa fie vandute pe piata romaneasca direct de catre producator. Trecand de partea de istorie si intrand in cea de productie, "firma inregistreaza o productie de trei echipamente saptamanal. Desi initial numai cinci, maxim zece procente din productie ramanea in Romania, acest procent a crescut la peste 50% in unele luni."

Structura metalica este produsa in Romania, axele vin din Germania de la Gigant, sistemul de franare provine tot din Germania, purtand marca Knorr-Bremse, iar sistemul de iluminare este adus din Olanda. Acest lucru se datoreaza faptului ca pe piata interna nu exista furnizori pentru astfel de sisteme, sau, daca exista, echipamentele au un pret foarte mare, cum este situatia sistemului de cuplare si a pinului pentru sa, care sunt aduse tot din Olanda. Cu toate acestea, nu chiar totul este de import, caci otelul pentru structuri este achizitionat din piata interna.

In ceea ce priveste vopsitul echipamentelor, fabrica dispune de o tehnologie foarte actuala. Procesul de sablare se desfasoara intr-un spatiu extins, conceput pentru a putea permite accesul unui astfel de utilaj. Tehnologia folosita este cea a alicelor metalice, care la sfarsitul operatiunii de sablare sunt recuperate si reintroduse in circuit. Desi inca la inceputuri, firma a reusit sa obtina o organizare interna care sa ii permita sa ofere timpi de livrare mici si o flexibilitate mare. De exemplu, "daca un partener al nostru transmite o comanda, trailerul poate fi livrat in 4 - 5 luni. In cazul in care intentioneaza sa-l revanda, aproape sigur ca va reusi inainte ca acesta sa ii fie livrat. Tipul de dealer/partener pe care noi il cautam este acela care comanda produsele noastre pentru stoc, nu numai atunci cand are la randul sau produsul comandat de catre altcineva".

In plus, lista de optiuni pe care le poate cere un client este cuprinzatoare, tocmai pentru ca TSR Remarul produce semiremorci speciale, dupa cerintele si necesitatile fiecarui beneficiar. Dintre acestea, cel mai des solicitate sunt lada de scule montata in partea din fata a semiremorcii, peretii laterali de aluminiu, pachetul de semnalizare pentru gabarit depasit, fiind vorba aici de luminile si tablitele pentru extensiile laterale si de girofar, si, de asemenea, de extensiile laterale si rampe. Tot pe aceasta lista de optionale intra si alegerea culorii de catre client, vopsirea facandu-se in nuanta dorita, fara costuri suplimentare.

O alta solicitare, venita in special din partea clientilor interni, si care a dus chiar la modificarea programului intern de productie pentru a o putea satisface, este aceea a semiremorcilor cu adancituri pentru roti. Aceasta optiune permite incarcarea si transportul unor utilaje de mari dimensiuni, echipamente care, transportate in mod normal, ar depasi inaltimea maxima admisa de reglementarile in vigoare la noi in tara. In cazul acestui model, rotile utilajelor transportate intra in cate o alveola special decupata in platforma semiremorcii. In acest moment, lista celor mai importanti clienti cuprinde, pe langa cei din Romania, care solicita un numar tot mai mare de utilaje, si pe cei din tari precum Bulgaria, Ucraina, Germania, Anglia si, mai nou, Bahrein. De altfel, in momentul de fata exista in productie doua semiremorci cu 7 punti, cu o masa utila de peste 80.000 kg, destinate unui partener din Bahrein.

Caracteristici tehnice
Semiremorcile TSR Remarul sunt construite folosind otel achizitionat atat de la furnizori interni, cat si din import. Profilele UNP 160 si 240 folosite la sasiu asigura o structura solida, dar totodata flexibila, creata special pentru a face fata solicitarilor specifice transportului agabaritic. Tot in aceasta idee au fost introduse in dotarea standard picioarele de sustinere din fata si din spate, precum si calele pentru blocarea rotilor, inelele de ancorare, suportii pentru girofar si luminile laterale cu prizele destinate acestora. Tot in dotarea standard intra si echiparea tuturor trailerelelor cu sisteme ABS/EBS Knorr-Bremse.

Puntile, suspensiile si rezervoarele de aer folosite la echiparea semiremorcilor poarta marca Gigant din Germania. In ceea ce priveste capacitatea tehnica a unei punti Gigant, aceasta este de 12 tone, fapt care se datoreaza tehnologiei folosite inca din 1999, cea a "rulmentului compact", care aduce prin structura proprie costuri reduse de intretinere. Dimensiunile standard ale semiremorcilor TSR sunt urmatoarele: 12.910 mm lungime si 2.550 mm latime. Platforma de incarcare are o lungime de cca. 9.000 mm. In versiunea standard, toate semiremorcile sunt extensibile pe lungime cu 6.300 mm, ajungand la o lungime totala de 19.210 mm. Optional, semiremorcile pot fi dotate cu extindere laterala, ceea ce inseamna ca latimea totala poate ajunge pana la cca. 3.000 mm.

Capacitatea de incarcare a semiremorcii este strict legata de numarul de punti cu care este dotata. Astfel, pentru semiremorcile de 4 punti, model care reprezinta cea mai mare parte a productiei, masa totala maxima autorizata este de 65.000 kg, din care masa proprie este de aproximativ 10.600 kg, fara optiuni. Pentru a facilita incarcarea diverselor utilaje, se pune la dispozitia clientilor o gama larga de modele cu mai multe variante de rampe. Cele de 5.000 si 3.000 mm lungime sunt actionate electric-hidraulic, fiind in acelasi timp si cele mai solicitate. In oferta mai este inclusa si o varianta economica, care presupune rampele de aluminiu, cu o capacitate de 10, 24 sau 32 tone.

TSR Special Trailers
TSR a functionat ca importator de remorci agabaritice, activitate dublata de producerea in fabrica proprie din Polonia de remorci pentru mai multe firme internationale. Urmarea normala a fost crearea unei marci proprii, pentru care avea nevoie de marirea capacitatii de productie, care a dus la deschiderea fabricii din Romania. A urmat transformarea in realitate a unui proiect foarte important al TSR, prin deschiderea in Turcia a unei fabrici pentru un tip special de semiremorci. In prezent grupul TSR inseamna cartierul central in Olanda, doua fabrici in Polonia, una in Romania si una in Turcia.

Remarul 16 Februarie - Cluj Napoca
Societatea a fost fondata in anul 1870 ca atelier de cale ferata, odata cu deschiderea tronsonului feroviar Cluj – Oradea. Incepand cu repararea vagoanelor de cale ferata si a locomotivelor cu abur, activitatea companiei s-a dezvoltat pe domeniul reparatiilor de material rulant. Momente care merita mentionate in impresionanta ei istorie sunt anul 1971 al reprofilarii pe locomotive diesel – hidraulice, anul 1984 al inceperii exporturilor, adica repararea Locomotive Diesel Hidraulice (LDH) pentru Grecia, Polonia, Serbia si Muntenegru si realizarea de utilaje specifice pentru dotarea atelierelor de reparat Egipt, Mozambic si Nigeria. Din 1990 societatea primeste numele de Remarul 16 Februarie SA, iar in 1998 este privatizata complet, in prezent compania avand capital integral romanesc.

Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI