Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Interviuri VIP

Volvo Trucks: 2007 un an al recordurilor

06.06.2008

Grupul suedez Volvo Trucks este unul din cei mai mari producatori mondiali de autocamioane. Daca ne referim numai la Europa, anul 2007 a fost un an record pentru Volvo Trucks, acesta numarand peste 60.000 de unitati vandute pe vechiul continent, inclusiv in tarile situate la est de Uniunea Europeana, cu 8.000 de unitati mai mult decat in anul anterior.

Recordurile nu se opresc aici: 2007 a fost un an record pe toate segmentele, inclusiv cel de after-sales. Discutand strict despre piata din Romania, cresterea inregistrata pe acest segment a fost de 140% fata de anul 2006. Presedintele Diviziei Europene din cadrul Volvo Trucks, domnul Claes Nilsson a vizitat Romania, un moment perfect pentru a afla cateva informatii chiar la prima mana:

Masini si Utilaje: Credeti ca si in alte tari ale Uniunii Europene se va implementa sistemul modular de transport de 25 m utilizat in Suedia?

Claes Nilsson: Este greu de spus. Este deja in teste in mai multe tari europene si credem cu putere ca este benefic pentru mediu si pentru fluidizarea traficului. Dar este vorba despre o decizie politica si este foarte greu de spus ce anume vor decide politicienii. Cred ca deja sunt emise aprobari pentru exceptii in tari precum Olanda si este testat in Danemarca, Germania etc. Chiar si Belgia va modifica legislatia cu privire la aceste sisteme modulare cu o lungime de 25 m. Dar pentru a fi eficient, un astfel de transport trebuie sa fie permis in toata Europa.

M&U: In Romania au inceput sa apara centre de pregatire pentru soferi in cadrul carora acestia sunt invatati sa conduca economic. Ce a facut Volvo in acest sens?

C.N.: Am concentrat mai multe resurse pentru a ne consolida eforturile in ceea ce priveste pregatirea soferilor, pentru a conduce mai eficient si pentru a obtine un consum mai redus de combustibil. In cursul acestui an vom dezvolta oferte comerciale atat pentru sistemul de monitorizare a consumului de combustibil, FuelWatch, cat si pentru educatia soferilor, pentru un condus cat mai economic.Este vorba despre un program pe care l-am testat la nivel european, iar anul trecut am realizat cateva sesiuni pilot impreuna cu clientii. Unii dintre ei sustin ca au obtinut imbunatatiri ale consumului de combustibil cu 7, 8 sau chiar 10 procente.

M&U: Ce ne puteti spune despre noul FH?

C.N.: Nu putem anunta oficial deocamdata data la care va fi lansat noul FH pentru presa, dar se va produce intr-un viitor apropiat. Noua generatie FH va avea elemente imbunatatite conform cerintelor clientilor si ne-am concentrat mult pe mediul de lucru al soferului, mai ales in ceea ce priveste interiorul cabinei. De asemenea, baza pe care o avem cu modelul curent FH, lantul cinematic destul de nou, motorul de 13 litri si sistemul automat de schimbare a vitezelor I-Shift, ne ofera un feed-back foarte bun in ceea ce priveste performantele si consumul de combustibil. Vor exista si modificari la nivelul designului exterior, dar diferentele se vor observa mai mult la interior.

M&U: Care este strategia privind extinderea retelei de servicii after-sales in Romania?

C.N.: In prezent, construim un centru service la Brasov pe care speram sa il deschidem catre sfarsitul acestui an si, desigur, avand in vedere faptul ca piata este in dezvoltare si ca numarul de camioane a depasit pragul de 10.000 de unitati, trebuie sa ne crestem capacitatea service-urilor existente. Studiem oportunitatile din teritoriu si avem in plan dezvoltarea retelei in Romania in functie de cerintele clientilor, iar acest lucru este valabil atat pentru propriile noastre investitii, cat si pentru investitiile private. Pe de o parte, trebuie investit in facilitati sau cladiri noi. In aceasta regiune a Europei, care inregistreaza o dezvoltare rapida, una dintre principalele provocari este sa cresti ca si organizatie suficient de rapid, in pas cu piata.

Claes Nilsson, presedintele Diviziei Europene din cadrul Volvo Trucks: "In ceea ce priveste vanzarea de autocamioane pentru diverse aplicatii de transport, cred ca exista un echilibru. Am inregistrat un avans pe toate sectoarele de activitate. Constructiile devin din ce in ce mai importante pentru noi aici, in Romania, si ne crestem cota pe acest segment, dar si transportul international este in continua expansiune. Romania a devenit un important transportator international si este foarte important pentru noi sa fim prezenti cu o cota de piata cat mai mare pe acest segment. Avem o traditie in productia autocamioanelor destinate transportului international, dar acum ne orientam din ce in ce mai mult si catre activitatea de constructii, dar si catre alte tipuri de aplicatii care necesita autosasiuri specializate."

Anul XII, nr. 141, nov 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 

PARTENERI