Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Camioane de santier

ACTROS - Pregatit pentru orice

30.07.2008
Mariana Patru
ACTROS - Pregatit pentru orice

Murdarie, praf, noroi si pietre toate se gasesc din plin in lumea noului model Mercedes Actros de 18-41 t, o lume a celor mai dure conditii, atat pentru om cat si pentru tehnologie. Pe santier este nevoie de un camion care sa inglobeze caracteristicile multifunctionale ale unui model de oras, dar care sa fie de mare capacitate, un camion care pregatit pentru provocari.

Robustetea, fiabilitatea si adaptabilitatea la tipul de teren pe care se afla au constituit prioritatile principale ale constructorilor modelului Actros. Nici tehnica si dotarile modelului Actros nu au fost lasate deoparte, incepand cu puternicele, rezistentele si economicele motoare V6 sau V8, sasiul extrem de stabil si terminand cu axa motoare cu reductor foarte robusta, care asigura o garda optima la sol. Variantele Actros disponibile includ camioane cu doua, trei sau patru punti, pregatite pentru o gama foarte larga de utilizari, ce includ o serie completa de cabine.


Cabina pentru sofer prezinta caracteristici specifice, perfect adaptate nevoilor acestuia in functie de utilizare. Dar pe cat de diferite sunt cabinele pentru sofer, in functie de modul de utilizare, toate pornesc de la premisa asigurarii unui loc de munca confortabil, sigur si placut. Primul element luat in calcul de catre proiectanti pentru a obtine mediul de lucru optim pentru sofer a fost accesul in cabina: urcarea se efectueaza pe treptele iluminate si aderente treapta inferioara este mobila, iar in cazul aparitiei unui obstacol, aceasta poate fi miscata fara efort.

La aceste facilitati se adauga si numeroasele dotari functionale, bine gandite, cum ar fi volanul multifunctional cu inaltime si inclinatie reglabile, scaunul confortabil, cu sistem de amortizare pneumatic. Acestea creeaza suficient spatiu pentru ca o persoana sa se poata schimba in mod confortabil in cabina.

Cabina pentru sofer din seria S ofera dimensiuni exterioare compacte pentru obtinerea unei lungimi maxime de incarcare si a unui spatiu interior de mari dimensiuni.

 

"M" de la mai mult

Cabina pentru sofer din seria M de lungime medie, disponibila ca optiune, ofera numeroase facilitati: mai mult spatiu interior , o manevrabilitate sporita si un numar mai mare de spatii de depozitare. Cutiile de mari dimensiuni, situate in partea posterioara a cabinei, ofera posibilitatea depozitarii unui numar suplimentar de echipamente si unelte. Optional este disponibil si un pat rabatabil, fixat pe perete, pentru pauze mai relaxante.


Cabina pentru sofer L: Confort de cursa lunga

Cabina pentru sofer L dispune de dimensiuni considerabile si este deosebit de spatioasa. Optional acest model de cabina poate fi montat pentru camioanele cu doua sau trei punti. Pentru asigurarea unui confort sporit al soferului, aceasta cabina este recomandata mai ales pentru cursele lungi.

Specialistii Mercedes-Benz au utilizat tehnologia de ultima ora pentru a crea modelele Actros, camioane extrem de puternice, dar si foarte economice.


Privit la lucru pe santier, Actros nu poate fi descris decat in doua cuvinte: forta pura, forta dezvoltata de motoarele V6 si V8. Motoarele V6 au un moment maxim de pana la 2.300 Nm, iar cele V8 pana la 2.800 Nm.

Momentul maxim este mentinut la o turatie scazuta a motorului, turatie la care consumul de carburant este foarte scazut. Sistemul pentru motor, brevetat cu numele Telligent, stabileste cantitatea de carburant injectat, in functie de regimul de lucru al camionului. La intrarea in santier sau la o viteza de 80 km/h pe un drum prafuit, sistemul de injectie de inalta presiune, de pana la 2.000 bar asigura un amestec perfect pentru un randament optim al motorului. Datorita presiunii foarte mari din camera de ardere, acest amestec poate fi sarac in carburant si bogat in oxigen, astfel reducandu-se si consumul orar dar si noxele eliminate direct din circuitul de ardere.

Pentru transmisia puterii sunt disponibile cinci modele de cutii de viteze cu 16 trepte, utilizate in functie de puterea motorului. Acestea asigura un timp de raspuns foarte scurt al intregului lant cinematic din momentul selectarii treptei de viteza de catre sofer, dar poate cea mai importanta calitate a lor este data de modul judicios de selectare a raportului viteza/cuplu motor, asigurand astfel exact cantitatea de putere necesara in momentele grele ale deplasarii: urcare cu incarcatura maxima in panta sau deplasarea pe drumuri neamenajate.

Simplitatea in stabilirea defectiunilor este principala caracteristica a sistemului de intretinere Telligent. Astfel, acest sistem de diagnoza reduce numarul de vizite la service, intrucat defectiunile survenite in timpul exploatarii, si care nu sunt de o gravitate deosebita, sunt memorate, indicate si apoi remediate in cadrul urmatoarei vizite la service. In acest mod parametrii autocamionului sunt permanent sub control, iar acesta nu poate produce surprize neplacute soferului.

Sistemul are un rol major in simplificarea muncii soferului, deoarece acesta poate efectua controlul zilnic al functiilor camionului direct de pe scaun.

Cu lonjeroane de 9,5 milimetri, modelul Actros dispune de un sasiu adecvat pentru orice utilizare. Acesta asigura robustetea necesara la incarcare maxima, dar si o garda la sol suficient de mare in cazul camioanelor de santier, gratie axei motoare cu reductor HL7 si suspensiilor cu arcuri parabolice.

Suplimentar, tractiunea optima pe teren este asigurata de sistemele de blocare a diferentialului si de sistemul de reglare a fortei de tractiune pentru fiecare dintre roti, independent - ASR , incluse in dotarile de serie ale modelelor Actros.

Datorita sistemului de franare Telligent, modelul Actros isi demonstreaza avantajele pe orice teren, asigurand o franare care actioneaza practic instantaneu. Calcularea presiunii optime de franare pentru fiecare roata se efectueaza in functie de incarcarea respectiva, ceea ce reprezinta un atuu din punct de vedere al sigurantei, reducand totodata in mod vizibil uzura anvelopelor.

Pentru detensionarea franei de serviciu sunt utilizate in timpul procesului si sisteme de franare alternative rezistente la uzura, precum frana de motor sau Retarder-ul. Utilizarea acestor mecanisme protejeaza ferodourile.

In plus, Actros este dotat si cu sistemul de compensare a incarcarilor pe puntile fata (in cazul autocamioanelor cu patru punti), ce asigura uzarea uniforma a ferodourilor. O alta facilitate pentru sofer o reprezinta sistemul integrat de blocare a rularii, care simplifica procesul de plecare de pe loc in panta.

Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI