Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Consilierul vostru financiar

Atentie la asigurari - continuare

29.07.2008
Ec. IULIU CIOBANU

In continuarea articolului de luna trecuta revenim cu problema sistemului de asigurare din Romania, care intr-un mod cu totul neasteptat este in continua ascensiune. Ca de fiecare data, tindem sa facem o paralela intre ce se intampla in occident si ce se intampla in Romania si constatam cu surprindere ca am inceput si noi sa fim constienti de ceea ce inseamna asigurare si de faptul ca asigurarile au devenit o necesitate.

Companiile mari incearca sa se alinieze la cerintele internationale ale pietei asigurarilor, dar se lovesc de sistemul prea ingust si chiar inchistat din Romania. Gasim la fiecare colt de strada si suntem invadati de reclamele societatilor de asigurari romanesti care se evidentiaza ca parti componente ale marilor companii multinationale. De ce oare? Din simplul motiv ca romanul este acut sensibilizat si totodata flatat de prezenta componentelor straine in activitatea sa (handicap dobandit in anii inainte de 1990, care inca se manifesta uneori fiind chiar transmisibil). In felul acesta, societatile de asigurare isi subscriu anual prime de milioane de euro.

Clientul este anuntat asupra ratelor, primelor sau maririlor, iar angajatii acestor societati de asigurari inspira incredere, siguranta si sunt extrem de amabili cu clientii. Pana cand? Pana la prima dauna bineinteles, atunci cand asiguratul nu este multumit de despagubire sau cand se gasesc motive care intarzie despagubirea, iar atunci toata lumea este iritata. Societatea de asigurari amana, asiguratul se grabeste, astfel incat toate situatiile de acest fel au o derulare identica.

Revenind la inceputul articolului, emitem ideea ca romanii au inteles cat sunt de importante asigurarile, deci piata este deschisa, dar se tot lovesc de neseriozitatea companiilor de asigurari care incaseaza banii si care nu isi respecta in totalitate obligatiile in calitate de asiguratori. Trebuie in acest fel sa aducem in discutie si introducerea francizelor obligatorii pentru daunele partiale incepand cu luna ianuarie 2008.

Asiguratorii si-au schimbat la mijlocul anului trecut strategia ce priveste asigurarile auto, prin stabilirea unor tarife personalizate in functie de criterii precum: varsta soferului, mediul in care locuieste (urban sau rural), starea civila, ocupatia si altele. La inceputul anului 2008 au introdus si francize de maximum 100 Euro pentru fiecare eveniment. Franciza este partea din paguba suportata de client in cazul producerii riscului asigurat. De aici au aparut si cele mai mari neplaceri exprimate de clienti, care sunt legate de franciza obligatorie. Este vorba atat de persoane fizice, cat si de banci sau companii de leasing care nu au nimic de pierdut din franciza.

Motivul introducerii acestei francize obligatorii este rata mult ridicata a daunelor, atat in cazul RCA-urilor, cat si in cazul politelor CASCO, iar nemultumiri exista din ambele parti - asiguratorii pentru ca pierd o mare parte dintre clienti si asiguratii pentru ca sunt nevoiti sa-si plateasca singuri o parte din dauna. Practic, se pierde notiunea de asigurare si exista o confuzie atunci cand o usa zgariata sau o oglinda furata trebuie platita tot de noi - asiguratii.

Apar intrebari, mai mult retorice, ale clientilor, care ajung la concluzia ca masinile se asigura fara franciza doar pentru dauna totala. Dumneavoastra - cititorii - sunteti clientii nostri si va confruntati cu problemele expuse mai sus, dar, din pacate, parerea noastra va fi luata in considerare doar atunci cand va afecta suficient de mult vanzarile companiilor de asigurari.

Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI