Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Conferinta

Cefin Holding 2006 - 2010

29.07.2008
Mariana Patru ; Madalina Dragomir
Cefin Holding 2006 - 2010

14 mai 2008. Sala de conferinte a unui select hotel din centrul capitalei. Agitatie, multi ziaristi, aparate de fotografiat, blitzuri si o tema "Cefin Holding 2006-2010: strategie si viziune in domeniul automotive".

Conferinta a inceput si a luat cuvantul intreaga echipa de top management a Cefin Holding in frunte cu domnul Stefano Albarosa, directorul general al holdingului.

Inca de la inceput, domnul Albarosa a tinut sa ne precizeze ca Cefin doreste sa stabileasca un dialog structurat si permanent cu presa si cu analistii financiari, nu numai despre performantele operationale, ci si despre cele financiare.

Au fost atinse cateva puncte cheie legate de domeniul automotive si de piata transporturilor din Romania. Piata transporturilor din Romania se apropie cu pasi repezi de maturizare, ceea ce nu inseamna ca exista o criza, doar ca nu vom vedea in anii viitori aceasta crestere fantastica de 30, 40%, care a existat in trecut. Pentru anul acesta, estimarile noastre indica o crestere intre 15 si 20% si pentru anii viitori intre 10 si 15%, ceea ce reprezinta oricum mai mult decat media europeana, care se situeaza undeva in jurul valorii de 5-6 procente.

Trendul ascendent din piata se datoreaza in mare proportie afacerilor private, care este un semnal foarte bun, pentru ca este sanatos. Piata este foarte stabila, dar in acelasi timp este foarte clar ca este nevoie de o infrastructura moderna si pentru aceasta este nevoie de ajutor de la stat. Se simte foarte mult lipsa infrastructurii. Suntem incurajati de faptul ca exista planuri pentru crearea acesteia si de faptul ca exista fonduri structurale europene care vor veni. Si in Romania, ca si in Italia, intreprinderile mici si mijlocii constituie baza afacerilor din domeniul de transport. Acesta este un model de transport care incurajeaza foarte mult societatile precum Cefin.

Intreaga echipa de top management a Cefin Holding a fost prezenta la eveniment pentru a demonstra, dupa cum spune domnul Albarosa ca "tot managementul este roman, si apoi pentru a arata ca o afacere de asemenea nivel nu poate fi dezvoltata fara existenta unei echipe capabile sa indeplineasca viziunea companiei."

Viziunea Cefin se va cristaliza intr-un obiectiv de triplare a cifrei de afaceri si de dublare a volumului de investitii in patru ani de zile. Din 2006 pana in 2008, cifra de afaceri a Cefin s-a dublat, iar pana in 2010 se mai doreste adaugarea a inca 100 de milioane de euro. Pentru realizarea acestui obiectiv exista deja o strategie bine stabilita. De asemenea, un alt aspect care a fost punctat de catre domnul Albarosa s-a referit la gradul de indatorare. "Cu cat creste o societate, cu atat mai mult trebuie sa faca eforturi sa se dezvolte prin forte proprii. Avem un obiectiv ambitios, de a reduce gradul de indatorare pana la 4% din cifra de afaceri. Si mai avem ca obiectiv mentinerea procentului de investitii la nivelul de 5% din cifra de afaceri." Obiective ambitioase, dar care pot fi realizate cu ajutorul intregii echipe, cu ajutorul oamenilor care lucreaza in Cefin. "Credem ca angajatii sunt cheia succesului intr-o societate de productie si de servicii precum Cefin. Dorim sa aiba un nivel de integritate, de pasiune si de angajament peste medie si incercam sa le oferim motivatii si atributii peste medie, dar si mijloace de lucru foarte moderne si tehnologii de varf pentru desfasurarea activitatilor de zi cu zi in conditii cat mai bune", a mai adaugat domnul Albarosa.

In componenta Cefin exista 6 divizii automotive si anume: Cefin Autovehicule Comerciale, importator al vehiculelor Iveco si distribuitor de camioane rulate; Cefin Automotive, divizie ce comercializeaza piese, anvelope si echipamente de service; Eurobody, carosierul grupului Cefin; 4Bus-divizia de autovehicule pentru transport persoane; Agroexpert Capital-specialistul in echipamente agricole si Cefin Systems-divizia IT &C a grupului.

"Cefin Autovehicule Comerciale, astazi, la 12 ani de la infiintare, inseamna atingerea unui prag de 3.500 de camioane livrate catre clienti, peste 300.000 ore de manopera in reteaua de service, o prezenta intr-o retea integrata de 9 locatii, peste 400 de angajati, dintre care 120 pe partea comerciala", isi incepea prezentarea domnul Emilian Narhoniac, director general al Cefin Autovehicule Comerciale, divizie a Cefin Holding care realizeaza circa jumatate din business-ul automotive al Cefin.

Cefin Autovehicule Comerciale este dealerul Iveco numarul 1 in vanzari de vehicule comerciale de la 3,5 t la 72 t. Divizia are in plan majorarea cotei de piata de la 9,5 procente in prezent, la o cota de piata de 11% pana in 2010, echivalentul a 4.000 de unitati de camioane noi si 2.000 rulate. Pentru atingerea acestui obiectiv se vor deschide 12 noi centre de distributie, va fi dublat numarul de angajati si va fi intarit parteneriatul strategic cu Iveco SpA.

Cefin Automotive urmeaza acelasi trend, astfel ca divizia infiintata pentru a oferi servicii integrate transportatorilor-piese, anvelope, echipamente de service si logistica urmareste atingerea unei cote pe piata pieselor de schimb de 22%, precum si acoperirea a 16 procente din piata anvelopelor pentru camioane. Strategia de dezvoltare, expusa de doamna director general Monica Dan se bazeaza pe extinderea programului OEM, care sa ofere o alternativa mai economica la piesele de schimb de origine, pe dezvoltarea activitatii de resapare a anvelopelor, dar si pe extinderea gamei de produse. Se asteapta ca rezultatul acestor actiuni sa fie o crestere a cifrei de afaceri cu pana la 100%.

Strategia Eurobody, carosierul grupului, prevede retehnologizarea fabricilor existente la Bucuresti, Cluj si Timisoara, implementarea standardului de calitate ISO 90001 TUV NORD si construirea unei fabrici cu o suprafata de 10.000 mp la Bucuresti. De asemenea, dupa cum a precizat si domnul Ovidiu Vlad, directorul general Eurobody, se are in vedere si extinderea retelei de service in Ramnicu-Valcea, Brasov, Bacau, Oradea, Craiova, Constanta si Iasi. Obiectivul strategic este crearea unui portofoliu de export de 1.500 caroserii specializate si atingerea pragului de 50 de milioane de euro cifra de afaceri.

Pentru 2010, 4BUS, divizia de autovehicule de transport persoane, vizeaza atingerea cotei de piata pe care Iveco-Iribus o detine in Europa, respectiv 25%. De asemenea, 4BUS urmareste sa devina cel mai mare producator autohton de vehicule de transport persoane.

Agroexpert Capital, specialistul in echipamente agricole al Cefin Holding, distribuitor al brandurilor Challenger, Horsch si FAE a realizat doar in primul an de existenta o cifra de afaceri de 4 milioane de euro. Prin extinderea retelei de distributie, in tara si in Republica Moldova, directorul de operatiuni, Melania Ungureanu estimeaza ca cifra de afaceri va creste de cinci ori pana in 2010.

Cefin Systems-divizia IT &C a grupului, este furnizor de solutii integrate pentru managementul flotelor auto. O data cu cresterea interesului pentru managementul flotelor prin GPS si cu cresterea pietei de vehicule comerciale, cifra de afaceri va creste cu 90%, este de parere directorul general Cefin Systems, Cati Mocanu.

Odata incheiate prezentarile managerilor din grupul Cefin s-a trecut la al treilea punct al discutiei si anume rezultatele Cefin Holding. "De ce este pentru noi foarte important sa fim performanti din punct de vedere financiar? Este normal ca intr-o societate puternica, aceasta putere sa se regaseasca in banii pe care este capabila sa-i produca. Iar pentru noi este si mai important pentru ca dorim sa ne dezvoltam prin fortele noastre proprii, iar dezvoltarea de maine se bazeaza pe rezultatele de azi.

Ceea ce ne caracterizeaza ca si companie nu este drumul pe care mergem, ci metoda aleasa pentru a parcurge drumul. Este mai important sa fim pregatiti sa jucam in favoarea noastra orice oportunitate care apare decat sa ne concentram si sa respectam un plan de la care sa nu ne putem abate. Suntem pregatiti tot timpul sa facem ce ne cere piata. Metoda noastra se poate rezuma in trei componente de baza: un proces de optimizare permanenta, inovare si ,cel mai important, dezvoltarea durabila", a incheiat domnul Albarosa.

Anul XII, nr. 141, nov 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 

PARTENERI