Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Premiera mondiala

Noul Iveco Eurocargo

29.07.2008
Dan Pavel - Torino
Noul Iveco Eurocargo

Daca Iveco este un nume ce nu trebuie sa fie prezentat, autocamioanele din gama usoara de transport marfa denumita generic Eurocargo reprezinta deja o legenda, pusa de catre istoricii grupului Fiat alaturi de legendarele autoturisme din seria 600. Istoria recenta a gamei incepe in anul 1991, cu primul vehicul din clasa sa proiectat si dezvoltat de Iveco, acesta castigand numeroase distinctii internationale, incepand cu renumitul "International Truck of the Year" in 1992.

De la lansarea din 1991 si pana astazi, Iveco a fabricat peste 430.000 de vehicule Eurocargo, o dovada a popularitatii de care se bucura printre cumparatorii de vehicule. De asemenea a ocupat intotdeauna prima sau a doua pozitie in segmentul sau, la nivel european. Adaugarea motorului Tector in 2000 si refacerea designului cabinei in 2003 au consolidat pozitia Eurocargo in segmentul camioanelor de greutate medie.

Segmentul de vehicule al gamei Eurocargo este foarte larg, de la 7,5 la 19 tone, acoperind o gama foarte larga de utilizari. In luna mai 2008 a fost lansata cea mai recenta versiune, considerata mai competitiva si mai productiva ca niciodata, proiectata pentru a raspunde intr-o maniera mai buna tuturor cerintelor operatorilor de flote.

Am avut ocazia sa testam pe drum noua serie Eurocargo pe soselele din jurul orasului Torino. Cele trei vehicule destinate transportului pentru constructii, echipate cu platforma pentru materiale paletizate, respectiv cu bena cu descarcare pe trei parti, puse la dispozitie de catre producatorul italian au acoperit practic intreaga gama de cabine si puteri ale motorului. Astfel, am testat doua modele cu motoare cu puteri de 180 CP, de 7,5 si 10 tone, dar si un Eurocargo cu cel mai mare motor din gama sa, de 300 CP si 15 tone. Toate modelele au fost dotate cu cabina de zi, existand posibilitatea pentru aceasta gama sa fie dotate si cu cabina mai mare, cu o cuseta.

Eurocargo are disponibile si mai multe variante, cu echipamente noi, atat optionale cat si standard. Aceste aspecte permit clientilor sa isi configureze vehiculul in concordanta cu necesitatile operatiunilor desfasurate, indiferent daca este vorba de distributie in mediu urban, lucrari de constructie sau servicii municipale. Practic, cumparatorul poate alege intre 500 de configuratii posibile.

Noul Eurocargo este reinnoit atat in ceea ce priveste forma, cat si continutul. Pornind de la cabina soferului, complet modificata incepand cu exteriorul si ajungand la configuratia interna, ofera confort maxim soferului si pasagerilor, imbunatatind calitatea timpului petrecut la volan si, astfel, contribuind la cresterea gradului de siguranta pe sosea prin faptul ca nu supune soferul la oboseala datorata disconfortului.

Grila si panoul frontal adopta ultimul stil al gamei de produse Iveco, lasand detinatorilor de vehicule posibilitatea inscriptionarii cu emblema proprie. Bara din fata este noua si cu blocuri optice integrate. Cabina este disponibila in cele trei versiuni familiare Eurocargo: cabina de zi MLC, cabina de dormit MLL si cabina pentru echipaj MLD, asigurand un succes imediat, inregistrat si de modelele precedente Eurocargo, datorita faptului ca sunt fiabile pe orice fel de drum, indiferent cat de dificil ar fi. Modelele Eurocargo cu cabina de dormit MLL beneficiaza de doua spatii de depozitare externe, de mare capacitate, optiune introdusa odata cu noul Stralis.

Noul Eurocargo mosteneste excelenta gama de motoare Tector, produse si dezvoltate de FPT - Fiat Powertrain Technologies, exploatand performantele, rezistenta si costurile reduse de intretinere, contribuind, astfel, la potentialul de castig al vehiculului si la performanta, avand un impact redus asupra mediului inconjurator.



Sistemul de transmisie a puterii
Este introdusa o noua gama de cutii de viteze ZF cu 6 sau 9 trepte, cu schimbare si control ale ambreiajului complet automate, contribuind la cresterea sigurantei soferului si prelungirea duratei de viata pentru linia motoare. Mai usoara ca inainte, transmisia manuala optimizeaza performantele vehiculului in toate configuratiile de 5, 6 sau 9 viteze.

Versiunea Eurotronic cu 6 viteze este echipata cu un software pentru controlul transmisiei care optimizeaza consumul de combustibil, initiind schimbarea vitezelor la momentul optim, in functie de viteza motorului si greutatea incarcaturii.

Transmisia hidrodinamica complet automata Allison este pentru prima oara disponibila pentru toata gama de peste 12 t, oferind o mai mare usurinta in realizarea diverselor operatii, confort sporit al soferului si cost redus de operare pentru vehicule, de la 7,5 t in sus. Echipamentele de siguranta activa disponibile sunt: ASR (anti spin regulator), ESP (electronic stability programme) si Hill-Holder (sistem de asistenta la pornirea din rampa). Dispozitivele de avertizare acustica, cum sunt cel pentru centura de siguranta, avertizarea pentru frana de stationare, (care alerteaza soferul daca deschide usa fara a actiona mai intai frana de stationare) sunt disponibile in varianta standard.

Interventia carosierului a fost simplificata si mai mult prin introducerea optionalului - pregatire pentru controlul bascularii. Comenzile pentru basculare si pentru priza de putere sunt montate la baza scaunului soferului si includ toate dispozitivele de control electric si pneumatic, reducand timpul de interventie al carosierului si mentinand integritatea interiorului cabinei.


Caracter original
Noul Eurocargo face parte din aceeasi familie din care fac parte vehiculele de tonaj mai mare, noile masini Trakker si Stralis, fapt ce reiese din designul intern si extern al cabinei

Cea mai evidenta trasatura distinctiva a noii game se observa in partea din fata a vehiculului: Noul Eurocargo are un design tipic, creat de Iveco Style Centre, in concordanta cu necesitatile identificate de clienti, pentru ca a-l respecta pe cel care conduce inseamna si a-i oferi un camion cu aspect placut.

Introducerea grilajului, prezent deja la Stralis si la Trakker, ofera o platforma imbunatatita pentru inscriptionarea logo-urilor clientilor. Bara din fata, disponibila si in culoarea caroseriei are un aspect inedit. Este disponibila si bara fata din otel, un aspect economic al gamei Eurocargo, in special pentru modelele de basculanta si alte versiuni implicate in activitati dure, care este vopsita gri inchis pentru a se asorta cu partile din plastic.

Pe ambele parti ale cabinei de dormit MLL exista spatii de depozitare a uneltelor, cu o capacitate mare. Accesul la acestea se realizeaza prin usi cu incuietori actionate electric. Accesul din interior se realizeaza pe sub patul de odihna. In interior totul este nou. Noua plansa de bord include o consola montata central ce adaposteste, de asemenea, si sistemul de navigatie prin satelit Iveco (daca este comandat), garantand ergonomie si confort. Pozitionarea celor mai folosite butoane este imbunatatita, la fel ca si gurile de ventilatie de dimensiuni marite.

Modulul central de control este nou, cu frana de parcare mai usor de actionat si include comanda pentru blocarea diferentialului (daca este comandat) si convertorul de tensiune. Manetele de comanda de pe volan includ comenzi optimizate pentru cutia de viteze automata si controlul croazierei.

Volanul este putin mai mare decat cel folosit la modelul precedent, avand un diametru de 470 mm; este complet reglabil si poarta marca Iveco, inscriptionata cu litere gri. Noul afisaj central include o functie de avertizare in cazul defectarii luminilor de stop si afiseaza logo-ul Iveco la pornire.

Panourile usilor au incorporate manere, spatii mai mari de depozitare a obiectelor, oglinzi incalzite si reglabile electric (optionale) si butoane pentru actionarea electrica a geamurilor, care contribuie la crearea unui spatiu de lucru ideal pentru sofer.

Noul scaun ergonomic, cu material din bumbac si microfibre promite confort sporit soferului. Scaunele, si al soferului si al pasagerului au integrate centuri de siguranta si tetiere si pot fi comandate cu suspensie pneumatica. Mai este inclusa o noua masura de securitate: avertizare sonora atunci cand centura de siguranta a soferului nu este pusa si vehiculul este in miscare.

La versiunile MLC si MLD este disponibila o banca dubla pentru pasageri, tapitata, la alegere, cu vinil sau material textil. Materialul textil este gri cu un tatuaj de culoare gri deschis, ce reflecta alianta dintre Iveco si All Blacks. La baza scaunului se regaseste butonul pentru deschiderea usilor de la spatiile exterioare de depozitare a uneltelor (versiunile MLL) si controlul bascularii (optional, la versiunile MLC). Optional, este disponibila telecomanda pentru inchidere centralizata.


Sistemul de franare
Tehnologia avansata a sistemului de franare este folosita pentru cresterea gradului de siguranta a vehiculului. Toate modelele de peste 180 CP au frana de motor pe evacuare in dotarea standard; pentru versiunile de 140 CP si 160 CP aceasta caracteristica este disponibila optional.

Controlul franei de motor se face prin intermediul unei manete amplasate in partea dreapta a coloanei de volan si se poate realiza in unul din cele doua moduri automate: prin ridicarea pedalei de acceleratie sau prin actionarea franei de serviciu.

Sistemul de franare al modelelor intre 7,5 t si 10 t este de tip hidro-pneumatic, in timp ce pentru restul modelelor de peste 11 t este pneumatic. Toate modelele de la 7,5 t la 10 t au discurile de frana cu grosime si diametru mai mari, permitand un grad mai ridicat de uzura inainte ca inlocuirea sa fie necesara. Garniturile de franare au, de asemenea, o grosime mai mare cu un volum marit cu 35% ce garanteaza o performanta ridicata a franarii si costuri optimizate.

Sistemul franei de serviciu include sistemul ABS, iar ASR este disponibil de asemenea, si ofera o pornire usoara de pe suprafetele cu aderenta scazuta, reducand astfel uzura anvelopelor. ESP (Electronic Stability Programme) este disponibil pentru modelele de peste 11 t oferind optiunea franarii selective a rotilor ce asigura controlul directiei si un control optimizat pentru prevenirea rasturnarii, in orice conditii de conducere.

Este disponibil, de asemenea, sistemul de pornire din rampa. Cand dispozitivul este activat, frana de serviciu ramane activa timp de o secunda pentru a da timpul necesar soferului sa isi schimbe piciorul de pe pedala de frana pe cea de acceleratie, evitand alunecarea vehiculului in panta. Ca o masura aditionala de securitate, noul Eurocargo dispune de un sistem sonor de avertizare al franei de parcare, ce se activeaza daca usa soferului este deschisa fara ca frana de parcare sa fie activata.

Suspensia
Toate modele noi ale Eurocargo dispun de suspensie parabolica pentru puntea fata si spate. La modelele pentru activitati dificil de efectuat este disponibila si suspensia cu arcuri multi-foi. Suspensia pneumatica pe spate este disponibila la toate modelele 4x2, iar pentru variantele de la 8 t la 15 t (excluzand "EL") este disponibila si pentru axa fata. Modelele de la 6 t la 14 t dispun de 2 perne de aer pentru suspensia pneumatica spate, iar masinile de la 15 t la 19 t sunt dotate cu 4 perne de aer.

Gama de motorizari
Pentru Eurocargo, puterea de a lucra in conditii extreme de mediu sau drum sta in noile motoare ultramoderne Tector Euro 4 si Euro 5 SCR, cu capacitati cilindrice cuprinse intre 3,9 si 5,9 litri, cu puteri situate intre 140 si 300 CP si cuplu maxim de la 460 la 1.050 Nm. Noul Eurocargo, gama medie de camioane a Iveco, dispune de cel mai mare grad de adaptabilitate pentru a indeplini necesitatile clientilor datorita paletei largi de optiuni in materie de putere a motorului, greutate utila, ampatament, transmisie si suspensie, domeniu in care Eurocargo este de neegalat in piata. Acum, multumita noilor tipuri de transmisii pentru care se poate opta, ultima evolutie din clasa medie de vehicule a Iveco devine mai eficienta, mai versatila prin noua gama de prize de putere, mai confortabila datorita noului interior al cabinei si mai frumoasa prin design-ul exterior. Fiind intr-o armonie perfecta cu gama grea de vehicule Iveco, Eurocargo devine marca preferata a clientilor.

Motor Putere Turatie Cuplu Turatie
(kW) (CP) (rot/min) (Nm) (rot/min)
Tector 4 - 140 103 140 2100 - 2700 465 1200 - 2100
Tector 4 - 160 118 160 2100 - 2700 535 1200 - 2100
Tector 4 - 180 134 182 2100 - 2700 610 1300 - 2100
Tector 6 - 220 160 217 2250 - 2700 680 1200 - 2250
Tector 6 - 250 185 252 2280 - 2700 850 1250 - 2280
Tector 6 - 280 205 279 2050 - 2500 950 1250 - 2050
Tector 6 - 300 220 299 1850 - 2500 1050 1250 - 1900

Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI