Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Lansare de produs

Suprastructuri de mare capacitate de la Molcik

30.07.2008
Ruxandra Horhogea; Dan Pavel
Suprastructuri de mare capacitate de la Molcik

Producatorul ceh de suprastructuri Molcik este deja cunoscut pe piata din Romania, numai in anul 2007 comercializand 167 de bucati. In acest an, se prevede ca numarul de suprastructuri pentru constructii sa treaca de 300 de bucati, iar pentru a atinge cel putin aceasta cifra, nici un efort nu este prea mare. Astfel, in afara planurilor de a carosa direct in Romania, Molcik lanseaza noi produse, adaptate cerintelor pietei noastre, ca de exemplu o bena cu descarcare prin spate cu pereti extrem de rezistenti realizati numai din otel de inalta calitate (HARDOX cu o duritate HB 450) si cu un volum marit.

Constructorul Molcik, care detine aproximativ 65% din piata ceha, investeste in cercetare si proiectare, aceasta fiind una din cheile succesului sau. De asemenea, liniile sale de productie sunt moderne, adaptate cerintelor actuale. Sistemele de taiere cu plasma si instalatiile de prelucrare cu laser, extrem de importante pentru a obtine produse de calitate fara fisuri sau alte elemente ce pot duce la distrugerea in timp a benei, sunt completate de una dintre cele mai moderne statii robotizate de sudura continua din Europa.

Domnul Paul Dinu, directorul de vanzari al Molcik Tippers srl, ne-a declarat ca noua suprastructura a aparut in urma solicitarilor posesorilor de flote de camioane pentru constructii, forma sa actuala fiind ideala pentru transportul pietrisului, sau al altor materiale cu granulatie mica. Rezistenta intampinata de acestea la descarcare este foarte mica, iar solicitarea sasiului redusa la minim.

Dar noua bena a pastrat tot ce era mai important din suprastructurile clasice vandute pana acum.

Astfel, in cazul transportului de asfalt si bucati mari de roca, s-au mentinut caracteristici a suprastructurilor semirotunde (ideale in acest tip de transport - asfaltul nu se lipeste, iar roca in momentul descarcarii din incarcator se rostogoleste pe podeaua benei, forta impactului fiind mai mica, iar impactul nu se realizeaza direct cu partea inferioara a benei).

Principala caracteristica mentinuta de la cealalta bena este aceea ca partea de jos a benei isi pastreaza curbura specifica, tocmai pentru reducerea rezistentelor in cazul incarcarii materialelor cu granulatie mare sau a rocilor.

Rezistenta la descarcare este redusa in cazul tuturor materialelor, nu doar prin forma pastrata de bena clasic semirotunda ci si prin unghiul de basculare de 52, un unghi foarte mare pentru acest tip de structuri.

Masini si Utilaje: Care sunt diferentele intre noul model lansat de Molcik si structurile "standard" oferite pe piata din Romania?

Dinu Paul: Vreau in primul rand sa subliniez faptul ca noi nu avem renumele unui producator care pastreaza cu rigurozitate tiparul sau, din contra venim in intampinarea dealerilor de camioane privind orice solicitare pe care acestia o au. Pana acum, pe piata de constructii din Romania, firma noastra a oferit ca si suprastructuri clasice, modelul Classic semirotund de 18 - 19 mc, basculabil pe trei parti (pentru agricultura cu o capacitate de 23 mc si pentru constructii de 18 mc). Forma noii bene este una dreapta, spre deosebire de cea clasic semirotunda; ceeace ne permite ca pe un ampatament mic sa avem aceeasi capacitate de incarcare ca la o bena semirotunda pe un ampatament mare. Ideal pentru un utilizator este sa aiba o masina compacta (ampatament mic), iar capacitatea de incarcare sa fie cat mai mare, deoarece acest tip de bena poate avea o capacitate maxima de incarcare de 21,5 mc. Cu toate ca aceasta capacitate de incarcare poate aduce probleme ulterioare in utilizare prin supraincarcare, ea este garantata la o greutate neta de 38.000 kg, solicitand din partea producatorului de autosasiuri un pachet de axe heavy-duty. Noile suprastructuri sunt performante, fiind rezultatul unor investitii mari in oameni si tehnologii. Firma noastra a investit in ultimul an o suma de cca 200.000 EUR doar in departamentul de proiectare, prin achizitia de programe moderne de calcul, tehnica avansata, traininguri de specialitate organizate de marii producatori de camioane si, cel mai important, in resurse umane. In clipa de fata ne putem mandri cu un departament format din 12 ingineri acreditati de catre toti producatorii de autosasie, care in permanenta cauta solutii tehnice, ce urmeaza a fi puse in practica, solutii ce raspund solicitarilor venite din partea celei mai importante parti din aceasta afacere clientul final, utilizatorul camionului. Datorita investitiilor importante facute de catre firma noastra in anul 2008 putem vorbi de inca doua masini automate de plasma, o masina de indoit profile si tabla groasa si o ghilotina, amandoua cu lungime utila de lucru 12 m, incheierea lucrarilor pentru doua noi hale de asamblare si productie, si foarte important un robot de sudura, ce permite ca noua bena sa fie prinsa prin suduri continue.

 

M&U: Deoarece vorbim de masini pentru constructii, ce modificari ati adus din punctul de vedere al rezistentei intregii structuri?

D.P.: Pentru aceste capacitati si sarcini, lagarele de prindere din spatele benei, unde se muta intreaga sarcina a incarcaturii in momentul bascularii, au fost suplimentar ranforsate, iar punctele de prindere intre sasiul auxiliar si autosasiu au alta geometrie (desigur cu pastrarea regulilor impuse prin caietul carosierului de catre producatorii de autosasie). Prinderile din fata, dintre sasiul auxiliar si autosasiu au fost mentinute, fiind insa elastice, deoarece masina poate fi folosita si in interiorul carierelor, balastierelor, off road.

M&U: Sistemul hidraulic aduce noutati, spre exemplu in ceea ce priveste sistemul de prindere a cilindrilor, telescopare si control? Bena are un sistem suplimentare de asigurare cand este ridicata?

D.P.: Ca si in cazul sistemelor hidraulice, firma noastra foloseste in continuare sisteme de la HYVA si PENTA. Noutatea conceptiei sistemului hidraulic consta in dimensionarea cilindrilor hidraulici pentru ridicarea unor sarcini chiar mai mari de 50 t. Automat, sistemul de prindere a cilindrului in sasiul auxiliar a suferit modificari, datorita sarcinilor si capacitatilor ce urmeaza a fi transportate. Intreg sistemul de telescopare si control este automatizat, de la deschiderea oblonului spate la ridicarea benei. Daca la modelul vechi (care se produce in continuare, si chiar va fi adusa linia de productie in Romania) deschiderea oblonului spate este pneumatica, la acest ultim model s-a recurs la o deschidere automata, pentru a preveni ridicarea benei cu 21mc fara deschiderea oblonului. In momentul cand bena este la unghiul maxim de basculare, ea poseda un sistem dual de siguranta tip "capat de cursa", si, de asemenea, un sistem suplimentar de rigidizare. Putem vorbi si de un sistem suplimentar de asigurare al benei cand aceasta este in pozitie de tranzit, mecanismul respectiv ajutand la preluarea eventualelor eforturi ce pot aparea in cilindru, atunci cand bena este incarcata.

 

M&U: Sasiul suplimentar are mai multe specificatii tehnice, cum ar fi otelul din care este facut, putem prezenta mai multe astfel de caracteristici?

D.P.: Despre sasiul auxiliar putem spune ca are o forma noua, lonjeroanele fiind facute din profile tip "C"dar de aceasta data inchise, beneficiind astfel o foarte mare rezistenta la compresiune. Traversele ce asigura o rigidizare a sasiului auxiliar au o forma noua. Dupa cum am spus, prinderile intre sasiul auxilar si autosasiu in partea din fata sunt elastice, iar suprafata de asezare dintre bena si sasiu este tot elastica din cauciuc cu insertie metalica. Toate aceste amanunte permit o elasticitate sporita a masinii in folosirea "off road ". In partea din spate a masinii exista o rigidizare suplimentara a sasiului auxiliar, deoarece aici sunt preluate eforturile si solicitarile in timpul bascularii. Otelul din care este confectionat sasiul auxiliar este unul de componenta speciala, in schimb bena este confectionata doar din Hardox cu o duritate 450, nu din alte materiale tip hardox, grosimea standard a peretilor este de 6 mm iar a podelei benei este de 8 mm. Pe toata lungimea benei exista o protectie suplimentara a grupului de aer montat pe autosasiu, a rezervorului de combustibil, protectiile imbracand cu totul aceste elemente. Din punctul nostru de vedere preferam sa se strice o protectie de tabla decat un compresor. Aceste protectii (sau cum mai sunt numite ele popular aripi) sunt asezate individual pentru fiecare autosasiu in parte. Firma noastra produce fiecare componenta individual pentru fiecare sasiu, de la sasiul auxiliar - bena, pana la protectiile laterale. Procesul de fabricatie se desfasoara dupa anumite reguli: ofertarea produsului, primirea acceptului asupra proiectului si ofertei, receptionarea sasiului, construirea individuala a sasiului si benei, CTC, livrarea catre client. Deoarece pentru noi calitatea este prioritara, fiecare masina este verificata si testata la iesirea din productie.

 

M&U: Acest tip de suprastructura se poate monta pe orice tip de sasiu, de la orice producator de capete tractor?

D.P.: Firma noastra are relatii comerciale foarte bune cu toti partenerii si nu numai, demarand proiecte demonstrative impreuna, participand alaturi de ei la targuri si expozitii, lucrand impreuna la lansari de produse noi. Acest tip de suprastructura se adreseaza tuturor dealerilor de autosasie, noi putem considera ca acest produs va avea un mare succes in cadrul companiilor de profil.

 

M&U: Care este timpul de livrare de la momentul primirii comenzii?

D.P.: Cu toate ca este vorba de un produs nou, timpul de livrare va fi acelasi, de 3- 4 saptamani de la receptionarea sasiului la fabrica din Valtice. Desigur, inainte de receptionarea sasiului avem nevoie de datele tehnice ale sasiului in vederea realizarii desenelor tehnice.

Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI