Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Reportaj

Caravana All Blacks - All Range

29.07.2008
Caravana All Blacks - All Range

In parcarea din fata Aqua Magic, chiar sub firele telegondolei din Mamaia, au poposit toti cei peste 3.000 de cai putere ai autovehiculelor Iveco din caravana All Blacks - All Range. Aceasta a fost a opta si ultima locatie in care Caravana sustinuta de Cefin Vehicule Comerciale, cel mai important dealer Iveco din Romania, a oprit pentru o expunere completa de gama. Evenimentul s-a dorit a fi o demonstratie de forta si calitate, menita sa reflecte in direct multiplele aplicatii ale vehiculelor comerciale Iveco.

Caravana a fost formata din 11 autovehicule comerciale, ce au acoperit practic toata gama Iveco, de la masinile usoare, Iveco Daily si pana la vehiculele destinate constructiilor, modelele Trakker si cele de mare tonaj destinate transportului international, Stralis. Caravana s-a oprit in opt orase: Arad, Timisoara, Deva, Ploiesti, Bucuresti, Pitesti, Galati si Constanta. Intre 15 iunie si pana pe 22 iulie vehiculele, tehnicienii, specialistii in vanzari din cadrul grupului Cefin au fost la dispozitia vizitatorilor si cumparatorilor.

Autovehiculele ce au facut parte din caravana au fost atent selectionate, fiind reprezentative pentru cererea pietei din Romania. Pentru prima data intr-o caravana, unul din exponatele pe roti, nou lansat pe piata, Iveco Daily 4x4, a avut montat sistemul de monitorizare prin satelit Sateltrack. Astfel, toti cei interesati de cumpararea unui astfel de vehicul au putut monitoriza in direct consumul mediu al masinii, in mers sau la ralanti, numarul de kilometri parcursi, viteza medie si alte numeroase informatii absolut necesare inaintea achizitionarii unui astfel de vehicul.

In continuare, vom prezenta flota de vehicule Iveco participante in cadrul caravanei, precum si cateva date tehnice importante despre fiecare autovehicul.

 

Iveco Daily 35C15 Cab cu platforma fixa
Un Goliat al autovehiculelor comerciale usoare, care se poate conduce cu permis de categorie B, are punte spate cu roti duble si o platforma cu o lungime impresionanta de 4,2 m. Acesta are o suprafata utila pe masura dimensiunilor, de 8,8 mc, dar si binecunoscutul sasiu cu lonjeroane paralele (sectiune C) si traverse tubulare. Intreg asamblul este propulsat de un motor puternic de 3 litri, ce dezvota o putere de 146 CP, transmisie pe lant, cu intervale mari de intretinere (30.000 km).

 

Iveco Daily 35C18 Van (furgon)
Acesta aduce doua elemente noi pe piata acestui tip de vehicule, si anume o dotare suplimentara a spatiului de marfa cu paviment din material rezistent la operatiunile frecvente de incarcare - descarcare, dar si panouri laterale pentru protectia peretilor in cazul in care marfa nu a fost bine ancorata. Si acesta se bucura de o motorizare de exceptie, absolut necesara pentru a trece cu bine de orice tip de drum, indiferent de incarcare, si anume de un motor de 176 CP cu turbina cu geometrie variabila, care asigura cuplu maxim la turatii foarte mici.

 

Iveco Daily 35C12 Crew Cab cu bena basculabila pe 3 directii
Un autosasiu special construit pentru lucrarile de constructii si amenajari de locuinte si gradini, deoarece, pe langa posibilitatea de a cara la lucrare materia prima necesara (nisip, pietris sau pamant), se poate utiliza si pentru deplasarea unei echipe de muncitori formata din opt persoane (inclusiv soferul). Modelul expus se putea conduce cu permis de categorie B, dar se poate ajunge pana la configuratii de 6,5 tone sarcina maxima admisa.

 

Iveco Daily 65C18 Cab cu bena basculabila pe 3 directii si macara
Acesta este un alt model dedicat constructorilor si antreprenorilor, dotat cu o macara cu brat de 8 m. Aceasta permite manevrarea unui "colet" de 1 tona la o distanta de 3 m, dar si a unui palet de materiale de constructii pana la primul etaj al unei viitoare case sau amplasament industrial.

 

Iveco Eurocargo 75E18 cabina lunga, platforma si prelata culisanta
Acesta face parte din gama imediat urmatoare, a vehiculelor comerciale de distributie regionala. Primul model prezentat a fost cel destinat transportului general de marfa, avand o cabina de dormit, acest tip de vehicul vizand in special centrele logistice aflate la distante mai mari de 1.000 km. Acest model aduce cateva noutati, intre care iese in evidenta motorizarea de numai 4 litri si o putere de 180 CP, cu intervale marite de intretinere si capacitate mica a baii de ulei. Platforma, special conceputa pentru marfuri generale de volum, are o lungime de 6 m, latime de 2,4 m si inaltime de 2,3 m, este dotata cu prelata culisanta si acoperis translucid pentru optimizarea iluminarii naturale a marfii la operatiunile de incarcare si descarcare.

 

Iveco Eurocargo 180E25K cu bena basculabila pe 3 directii si macara
Un autosasiu robust pe care se poate conta la descarcarea la santier a materialelor chiar si la nivelul secund al unei cladiri, avand in dotare o macara al carui brat se poate intinde pana la 10 m. Motorul de 250 CP este unul special, pentru a putea patrunde in locurile mai putin amenajate ale santierelor, lucru la care poate contribui si sistemul de blocare al satelitilor puntii spate. Autosasiul este dotat si cu carlig de remorcare, pentru o eventuala remorca.

 

Iveco Stralis AT440S45T/P RR cu semiremorca basculabila de 27 mc
Cap tractor cu sasiu special ramforsat, este construit pentru acest tip de semiremorci de gabarit marit. Acesta poate fi utilizat si la masinile care-si modifica centrul de greutate (asa cum sunt cele basculabile). Motorul modelului prezentat este model Cursor 10, acesta dezvoltand 450 CP.

Iveco Stralis AS440S50T/P si semiremorca transport general cu prelata
Acesta este un tren rutier cu cabina pentru doi soferi, care le ofera acestora un spatiu de lucru si de odihna confortabil. Cu ajutorul grupului moto-propulsor de exceptie, acesta ofera confortul unui traseu parcurs fara dificultate indiferent de ruta aleasa. Semiremorca cu un volum util mare a gazduit si partea de marketing a caravanei, in aceasta fiind montate doua ecrane si sonorizarea care au asigurat vizitatorilor posibilitatea de a urmari la lucru toata gama de produse a constructorului de vehicule comerciale Iveco.

 

Iveco Trakker AD340T41B cu mixer de beton de 9 mc
Aici noutatea a constituit-o noul autosasiu lansat de curand de Iveco, care, pe langa motorizarea Euro5, aduce numeroase imbunatatiri fata de modelul precedent, atat in ceea ce priveste confortul cabinei, cat si in privinta elementelor structurale ale autovehiculului. La modelul propus, ca element de noutate, au fost prezentate franele disc care echipeaza toate puntile si care aduc beneficii pe timpul exploatarii atat pentru proprietar, prin diminuarea cheltuielilor de intretinere, dar si pentru sofer, prin marirea eficientei franei la viteze mari de deplasare.

 

Iveco Trakker AD410T45 cu bena basculabila pe trei directii de 18 mc
La acest model noutatile au fost atat autovehiculul, cat si caroseria, deoarece, in mod special pe acest sasiu, s-a construit o bena de capacitate marita si in acelasi timp cu posibilitatea bascularii trilaterale. Aceasta solutie a fost aleasa de catre organizatorul expozitiei pentru a dovedi capacitatea de incarcare pe care o are sasiul 8x4 de la Iveco, dar si posibilitatea de a alege o solutie de basculare rapida, in special la lucrarile de infrastructura rutiera, acolo unde o basculare pe lateral poate ajuta la cresterea operativitatii.

 

Iveco Daily 4x4 35S18W cu platforma si prelata
Noul Iveco Daily, cu tractiune integrala, a fost noutatea absoluta a caravanei.
Este un model 4x4 permanent, cel prezentat putandu-se conduce cu permis de categoria B, autovehicul care poate raspunde atat cerintelor unui utilizator care doreste doar sa faca sporturi motorizat, dar si unuia care are lucrari in zone extreme. Grupul moto-propulsor este de 180 CP si are in dotarea standard predispozitie pentru trei prize de putere. Aceasta da posibilitatea constructiei de caroserii specializate si multiplelor aplicatii, cum ar fi: minipluguri sau freze de zapada, sararite, nacele de lucru la inaltime, freze pentru iarba autostradale, dar si autorulote pentru impatimitii inaltimilor si zonelor extreme.
Tot pe acest vehicul s-a montat si un sistem de monitorizare prin satelit care a oferit permanent celor interesati, in timp real, date privind traseul caravanei in ansamblul ei si informatii privind parcursul modelului Daily 4x4.

Astfel, la incheierea caravanei, sistemul Sateltrack a inregistrat urmatoarele informatii (este numai o selectie, necesara datorita numarului mare de informatii ce sunt oferite de acest sistem de monitorizare prin satelit):
- Total kilometri parcursi: 1.975 km
- Total combustibil consumat: 284,6 litri
- Total combustibil consumat in relanti: 43,7 litri
- Total ore functionare motor: 111 h 42 min
- Total ore functionare motor in sarcina: 84 h 22 min
- Numar actionari frana: 8.198
- Numar actionari ambreiaj: 548

Ceea ce este surprinzator pentru un vehicul 4x4 permanent este consumul de combustibil, care a fost de numai 14,4 litri / 100 km, iar, daca scadem carburantul utilizat la functionarea motorului la relanti, acesta este de numai 12,2 litri / 100 km.

Sistemul de monitorizare Sateltrack este insa util clientului nu numai pentru monitorizarea pe harta a traseelor, dar si pentru eficientizarea activitatii sale de transport, deoarece ofera posibilitatea utilizatorului de a monitoriza si alte date, printre care enumeram:
- incarcarea pe axe a vehiculului
- numarul de actionari a prizelor de putere sau a altor echipamente (de exemplu: de cate ori s-a basculat, in ce locatie, de cate ori s-a deschis usa soferului sau cea a compartimentului de marfa etc.)
- traseele alese si gestionarea rutelor si incarcaturilor

Toate acestea se pot realiza accesand o pagina web de pe orice calculator (chiar si in concediu se pot urmari masinile), iar in baza parolei de acces se pot vizualiza performantele tandemului sofer-vehicul si modul in care sunt incarcate si directionate vehiculele.

Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI