Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Masini si Utilaje nr. 29

DVERT - Tehnologia de Reducere a Emisiilor de la DEUTZ

29.07.2008
DVERT - Tehnologia de Reducere  a Emisiilor de la DEUTZ

Astazi, cea mai mare provocare cu care industria noastra se confrunta este implementarea legislatiei cu privire la evacuarea emisiilor. Incepand cu anul 1996, Europa si Statele Unite au introdus reguli care au redus sistematic emisiile poluante ale motoarelor diesel folosite in activitatile din afara drumurilor. Noxele rezultate in urma arderii combustibililor fosili sunt responsabile pentru o multime de efecte negative asupra mediului inconjurator, precum ploile acide (ce au ca urmare distrugerea padurilor), smogul si efectul de sera asociat cu incalzirea globala.

Prin noua tehnologie lansata pe piata sub numele DVERT, DEUTZ ofera un sistem modular cu scopul de a reduce atat noxele cat si zgomotul motoarelor diesel compacte cu o putere de pana la 500 kW. Modulele si componentele acestui sistem sunt combinate intr-o maniera optima, astfel incat sa indeplineasca si reglementarile internationale privitoare la nivelul noxelor, fara a afecta performanta motoarelor, totul cu costuri de productie mai reduse.

"Numai tehnologia necesara clientului"
DVERT reprezinta raspunsul producatorului DEUTZ A.G. la necesitatile utilizatorilor acestor motoare de pe intreg mapamondul. Toate elementele care compun conceptul DVERTŪ pot fi combinate pentru a indeplini nivelul cerut de performanta a motorului, emisii admise si competitivitate pe piata. Producatorul german asigura acum pentru toate motoarele produse limitele de emisii cerute prin lege. Mai mult, gratie flexibilitatii tehnologiei incorporate, totdeauna este clientul primeste exact ceea ce are nevoie, evitandu-se astfel problemele de viitor ce pot aparea atunci cand este utilizata tehnologia in exces, in mod inutil.

In prezent, DEUTZ a ales pentru motoarele diesel cu o putere de pana la 100 kW un sistem de injectie mecanica a combustibilului, combinat cu recircularea gazului de esapament, evitandu-se utilizarea unor sisteme electronice costisitoare. Integrarea acestor motoare intr-un sistem electronic de management al masinii poate fi realizata prin adaptarea la motoarele electronice DEUTZ a unui regulator EMR.

Pentru motoarele cu puteri cuprinse intre 100 si 250 kW situatia este putin diferita. Aici exista aplicatii pentru ambele tipuri de sisteme pe injectie de inalta presiune, atat controlate electronic, cat si controlate mecanic. DEUTZ ofera pompe de injectie in linie, sisteme de injectie PLD (pompa-linie-duza) precum si sistemul propriu DEUTZ Common Rail - DCR, toate acestea in combinatie cu recircularea gazelor de evacuare. Gradul de complexitate al acestor sisteme este in directa legatura cu cerintele tehnice legate de cuplul motor, performanta motorului in regimuri de lucru tranzitorii si cerintele de putere ale aplicatiei specifice fiecarui beneficiar. De exemplu, pentru solicitari deosebite, a fost aleasa varianta cilindrilor cu patru supape de admisie/evacuare, pentru motoarele din aceasta categorie de putere.

Pentru motoarele cu puteri mai mari de 250 kW, DEUTZ prefera o combinatie intre sistemul PLD si o valva cu injectie dirijata prin electrovalva - DEUTZ MVS. In aceasta categorie de putere, tehnologia cu patru supape pe cilindru este standard.

Tehnologiile prezentate mai sus sunt utilizate intr-o combinatie sau alta pentru a asigura limitele minime de poluare prevazute de legislatia din Europa si SUA. Aceste cerinte se regasesc in cadrul normelor EPA, Tier IV si la nivelul EU III B, ce va intra in vigoare in anul 2011. Pe termen lung insa, aceste tehnologii ultramoderne nu sunt suficiente. In acest caz, tratarea gazului evacuat se va face in final cu ajutorul unor filtre si sisteme de reducere a noxelor, ce includ catalizatori.

Pentru a reduce emisiile de noxe, DEUTZ ofera tehnologii alternative, precum SCR (Reducere Selectiva prin Catalizatori) cunoscut din utilizarea sa la motoarele diesel de capacitate mare. Prin aceasta metoda, oxidul de azot este descompus in elementele de baza prin intermediul ureei si a unui catalizator (platina sau ceva similar). Astfel, solutia de uree este injectata in gazul cald evacuat de motor, aici producandu-se in prima faza amoniacul care mai apoi, printr-o teava de esapament speciala, in prezenta unui catalizator, reduce oxidul de azot in cele doua componente de baza: azot si oxigen.

Aceasta tehnologie este utilizata si pentru vehiculele comerciale.
Sistemul DCR, introdus pentru categoria de motoare putere medii, nu a renuntat la tehnologiile clasice incluse in motoarele DEUTZ, marele avantaj pentru OEM si consumator este acela ca motorul nu trebuie adaptat. O trasatura specifica a sistemului DCR o reprezinta cele doua elemente ale pompei de alimentare. Integrate in carterul motorului, acestea sunt dirijate de catre arborele de distributie precum pompele cu injectie monopunct.

Motoarele ce incorporeaza DCR sau formula acestuia mai puternica, DEUTZ MVS detin un sistem de management electronic performant. Un beneficiu al acestui sistem este si mecanismul integrat de diagnostic si control de siguranta. Acesta poate, pentru moment, sa reduca puterea produsa de un motor in cazul unei defectiuni.
In Romania, IMLmotoare - dealer unic al DEUTZ A.G. - asigura desfacerea pentru gama de motoare ce corespund normelor Tier III, Tier IV.

D 2008
9 - 27 kW  /  12 - 36 CP

Caracteristicile motorului D 2008:
*motoare in linie aspirate natural cu 3-4 cilindri lSistem de racire cu apa.
*Sistem avansat de injectie a combustibilului si de combustie.
*Capacitate de pornire in conditii de temperaturi scazute.
*Putere deplina volantului atat la conducerile radiale, cat si axiale
*Doua optiuni PTO.
*Design compact al motorului.


TD 2009
28 - 50 kW  /  38 - 67 CP

Caracteristicile motorului TD 2009:
*Motor in linie aspirat natural, in 3-4 cilindri. l4 cilindri si incarcare turbo.
*Sistem de racire cu apa.
*Sistem avansat de injectie a combustibilului si de combustie.
*Capacitate de pornire in conditii de temperaturi scazute. lPutere deplina a volantului atat la conducerile radiale, cat si axiale lDoua optiuni PTO.
*Design compact la motorului.


TCD 2010
50 - 85 kW  /  67 - 114 CP

Caracteristicile motorului TCD 2010:
*motor in 3-4 cilindri incarcat turbo lsistem pe injectie si combustie lcapacitate de pornire la temperaturi scazute lputere deplina a volantului atat la conducerile radiale, cat si axiale ldesign compact al motorului
*doua optiuni PTO


TCD 2011
24 - 75 kW  /  31 - 100 CP

Caracteristicile motorului TCD 2011:
*motor in linie aspirat natural, in 3-4 cilindri lsistem de racire cu apa lcapacitate de pornire la temperaturi scazute
*putere deplina a volantului atat la conducerile radiale, cat si axiale
*design compact al motorului
*doua optiuni PTO

D 914
43 - 130 kW  /  58 - 173 CP

Caracteristicile motorului D 914:
Motor in linie aspirat natural in 3-6 cilindri
6 cilindri incarcati turbo
Deplasare: 1,1 litri/cilindru.
Sistem modular cu unitate singulara de cilindru.
Sistem avansat de injectie si combustie.
Aprobat la nivel mondial: mai mult de 4,5 milioane motoare date in folosinta. Mecanism de priza a puterii 100% pe partea volanta
Posibilitatea introducerii mecanismului de priza de putere pentru pompele hidraulice si pentru compresor
Doar cateva puncte ce necesita intretinere
Sursa de alimentare compacta cu o greutate scazuta.


TCD 2012
67 - 155 kW  /  91 - 210 CP

Caracteristicile motorului TCD 2012:
Motor in linie cu sistem modern de racire cu apa si 4-6 cilindri
Motor robust cu o densitate de putere mare. lOptiunile pentru mecanismul de priza de putere sunt integrate in angrenaj.
Control electronic al motorului inteligent adaptat la sistemul de management al echipamentului.
Injectia combustibilului la presiune inalta cu sistemul Deutz common rail (DCR)
Optional 4 cilindri cu sistem de injectie mecanica de pana la 88 kw


TCD 2013
75 - 243 kW  /  100 - 326 CP

Caracteristicile motorului TCD 2013:
Motor in linie cu sistem modern de racire cu apa si 4-6 cilindri.
Incarcat turbo cu racitor intermediar de aer. lUn motor robust si puternic care furnizeaza o densitate mare de putere. Facilitati PTO integrate
Control electronic al motorului inteligent adaptat la sistemul de management al echipamentului.
Injectia combustibilului la presiune inalta cu sistemul Deutz common rail (DCR)
Optional patru cilindri cu pompa de injectie mecanica de pana la 104 kw


TCD 2015
240 - 500 kW  /  322 - 670 CP

Caracteristicile motorului TCD 2015:
Motor in versiunea V de 90° V
Incarcare turbo si racire a aerului, tehnologie cu 4 valve.
Extrem de compact, puternic si cu o rata sporita de putere
Sistem de injectie a combustibilului controlat electronic prin intermediul unei valve solenoide electronice.
Tehnologie probata si testata cu componente optimizate din punct de vedere acustic.

Anul XII, nr. 141, nov 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 

PARTENERI