Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Deschidere de sediu

Grupul Star West, un nou sediu la Iasi

29.07.2008
Ruxandra Horhogea
Grupul Star West, un nou sediu la Iasi

Grupul de firme General Star West si-a inceput activitatea in anul 1992, cu importul de utilaje de mare si mica mecanizare, piese de schimb pentru furnizorii de utilitati, firmele de constructii, gospodariile comunale, ADP-uri si pentru primarii. Dezvoltarea firmei a urmat un curs firesc, astfel incat, luna iunie a adus deschiderea unui nou sediu la Iasi.

Prezenta Star West in Iasi a fost consemnata inca din anul 2000, prin utilajele vandute, prin dorinta de a fi mai aproape de clientii sai. La inceputuri, activitatea era sustinuta de un singur om de vanzari, fara sa beneficieze de un centru de prezentare, ori un showroom. Totul se facea pe teren, prin puterea convingerii si calitatea utilajelor comercializate, urmand indeaproape cererea pietei. Ulterior, lucrurile mergand inspre bine, Star West a initiat o colaborare cu un distribuitor local ce detinea un spatiu de desfacere ce putea fi lesne folosit. Nefiind insa reprezentanta, nu putea apara la fel de bine interesele companiei, realizant acelasi volum de vanzari. Varianta cea mai buna era tot respectivul agent de vanzari, care, prin activitatea sa, acoperea intreaga zona. In aceste conditii service-ul era asigurat din Oradea si Bucuresti. Cum cererea a crescut, au inceput sa se inmulteasca si procesele de mentenanta, interventii care erau din ce in ce mai dificil de realizat datorita distantei parcuse si al timpului irosit. Asa a aparut nevoia de a deschide propriul sediu in Iasi. Am discutat cu Dl. Octavian Petrut, directorul de vanzari al companiei Star West, prezent la deschiderea acestui nou punct de lucru.

Masini&Utilaje: Necesitatea unui sediu care sa acopere zona Moldovei era evidenta. Care sunt principalele caracteristici ale acestei noi locatii?

Octavian Petrut: Prin inaugurarea acestei locatii am dorit sa fim mai aproape de clientii nostrii oferindu-le servicii mai bune si din punct de vedere al timpului de interventie, dar si din perspectiva costurilor, transportul fiind intotdeauna un punct sensibil al oricarei activitati de acest gen. Pana de curand, numai cu drumul se iroseau doua zile. Astfel a aparut necesitatea unei locatii in Iasi. Sediul noul are 100 mp si este compus din birouri, o magazie pentru de piese de schimb si un atelier destinat interventiilor locale: operatiuni specifice micii mecanizari, ori celei de mare mecanizare. Echipa este formata din sase persoane, care vor acoperi toate judetele Moldovei. Locatia de la Iasi asigura si service-ul cu care se vor putea sustine interventiile pentru toata zona si in ceea ce priveste operatiunile de reparatie, dar si cele de mentenanta. Avem un stoc permanent de piese, care poate asigura o interventie prompta la orice ora, avem de asemenea si personalul calificat. Sediul acesta se poate mandri cu un stoc important de utilaje, chiar putem afirma ca nu exista in Iasi un alt distribuitor care sa detina un stoc asa de cuprinzator ca volum si variat ca oferta.

M&U: Care sunt caracteristicile stocului din aceasta noua locatie? Ce tipuri de utilaje comercializati?

OP: Firma Star West se preocupa ca in permanenta sa existe un stoc important de utilaje, iar acesta trebuie sa fie cat mai variat. In viitor, se are in vedere inmultirea tipurilor de utilaje destinate comercializarii. Aceste schimbari vor fi dictate insa si de cererea pietei. In momentul de fata putem oferit pe loc, din stoc: un sapator de santuri cu elinda, solicitat des datorita consumului de combustibil si al investitiei initiale mai mici. Dimensiunea santurilor poate sa fie pana la 600 mm latime si 1,5 m sau 1,6m lungime, din aceasta perspectiva este util in actiunile ce privesc lucrarile de canalizare, introducerea cablurilor in pamant etc. Avem de asemenea un incarcator multifunctional pe care se pot monta numeroase accesorii: brat de excavare, ciocan hidraulic, cupa de incarcare, cupa 4x1. Buldoexcavatorul articulat este hidrostatic, deci se pot atasa o multitudine de accesorii hidraulice pe el, care pana acum pe buldoexcavatoarele derivate din tractoare cu sasiurile rigide nu se puteau monta: o freza de zapada, ori de asfalt, o maturatoare, cositoare telescopica etc. Buldoexcavatoarele pot fi de mici dimensiuni, ori de mari dimensiuni, totul depinde de neovia clientului la momentul achizitiei. Autobetoniera comercializata are capacitatea de a realiza singura amestecul agregatelor. Avem si un excavator pe pneuri de 20 t. Miniincarcatorul Locust este construit de asa maniera incat poate suporta mai multe accesorii, aspect facilitat si de cuplajul rapid: cupa de incarcare, echipament de excavare, turbofreza de zapada si asfalt, ciocan hidraulic, cupa cu dinti, lama pentru nivelare etc. Pe stoc mai avem de asemenea un graifer de busteni, o foreza atat pentru plantat pomi cat si pentru diferite gropi, ori stalpi de gard, un taietor de asfalt, cat si o freza pentru asfalt. Aceasta din urma este folosita de cele mai multe ori pentru plombarile de drum. Cu o freza de mici dimensiuni se poate face economie in ceea ce priveste dintii, implicit costurile vor fi mai mici si, de loc de neglijat, mobilitatea este mai mare. Acestea sunt utilajele care vor completa stocul de aici, deocamdata. Tot timpul vom mentine un numar constant de utilaje pentru a usura decizia clientului si pentru a-i crea toate conditiile pentru a putea achizitiona produsul pe loc.

Acestea au fost utilajele pe parte de mare mecanizare. Pe parte de mica mecanizare, avem un stoc si mai mare, compus din mai compactor, placi vibratoare, generatoare de curent, cilindri compactori pedestrii, motopompe pentru ape uzate si ape normale, vibratoare de beton si de asmenea, toate piesele de schimb necesare pentru interventiile de urgenta sau pentru cele de mentenanta.

M&U: Daca exista o comanda pentru un utilaj, care nu este pe stoc, care este timpul in care se poate livra respectiva masina?

OP: Compania StarWest, prin cele trei sedii pe care le are in momentul de fata la Oradea, Bucuresti si Iasi are un stoc permanent ce cuprinde aproximativ 100 unitati. In situatia in care un client doreste un utilaj care nu se afla in Iasi la momentul respectiv, se va aduce din celelalte locatii in termenul cel mai scurt, adica maxim 24 h. Important de mentionat este faptul ca ne-am achizitionat propriul mijloc de transport, pentru a putea interveni mult mai repede si mai eficient. In cazurile exceptionale, in care acele utilaje nu se gasesc in tara, efectuam o comanda, pentru care termenul de livrare este de 30-60 de zile. Preventiv, tocmai pentru aceste situatii, avem utilaje comandate in strainatate pe care le putem configura in functie de dorintele clientului. Prin aceasta metoda se poate scadea termenul sub 30 de zile.

Pentru utilajele cu caracteristici speciale, spre exemplu excavatoarele de 1200 t sau de 850 t, termenul de livrare se poate extinde pana la 6 luni, sau chiar 12 luni. La autobasculantele de cariera, termenul poate sa ajunga la 12 luni si acest lucru se intampla nu datorita faptul ca nu detinem utilajul pe stoc, ci din pricina anvelopelor. Producatorii de anvelope nu pot tine pasul cu numarul mare de comenzi din partea constructorilor.

M&U: Un aspect important in acest sector este service-ul. Care este timpul in care dumneavoastra asigurati interventia?

OP: Termenul de interventie nu depaseste de regula 24 de ore, iar odata cu noul service mobil de la sediul din Iasi, am reusit sa reducem intervalul de timp necesar pentru orice interventie pe tot teritoriul tarii.

M&U: In cazul in care un client are nevoie de o piesa de schimb pentru un utilaj, iar dumneavoastra nu aveti aceasta piesa pe stoc, in cat timp se poate procura?

OP: Daca respectiva piesa de schimb nu este nicaieri prezenta, nici la Bucuresti, nici la Oradea, atunci ea va fi importata. In cazul in care situatia este una de natura urgenta, piesele pot sa ajunga intre 24 si 48 de ore prin curierat rapid, iar daca nu este vorba despre o urgenta, atunci acestea ajung in maxim 7 zile. O situatie mai speciala implica piesele din Statele Unite, in aceste cazuri noi facem stocuri mai mari, avand in vedere distanta dintre continente, aducem un container de piese mai mare decat nevoia efectiva. Oricum firma producatoare detine depozite de piese in Spania si Olanda.

M&U: Care dintre marcile comercializate a avut un succes mai mare pe piata?

OP: In aceasta situatie, raspunsul este unul simplu: este vorba de Hitachi. Cu o istorie de peste 55 de ani, Hitachi a ajuns sa se situeze printre cei mai mari producatori mondiali de excavatoare. In 1976 dorind sa patrunda mai bine pe piata din Europa, a facut o alianta cu Fiat. In anul 2000 aceasta legatura s-a rupt datorita neintelegerilor in ceea ce priveste standardele de calitate impuse de Hitachi, asa ca au decis sa continue separat. In prezent compania produce in Europa in trei fabrici la standarde de inalte de calitate. Doua dintre acestea se afla in Olanda, unde se fabrica exacavatoarele din gama mini si gama medie, iar in Franta se asigura necesarul pentru piata europeana si nu numai a incarcatoarelor frontale Hitachi. In ceea ce priveste costurile, exista un raport echilibrat intre calitate-pret. In anul 2003 am reusit sa obtinem avantajul de a fi unicul distribuitor al produselor companiei in Romania. Datorita notorietatii marcii, Star West a inregistrat progrese notabile, alaturi de cresterea vanzarilor datorate eforturilor noastre si a calitatii utilajelor.

M&U: Care este nivelul atins de vanzari in anul 2007 si care ar fi asteptarile pentru anul in curs?

OP: Anul trecut la Iasi au fost comercializate intre 20 si 30 de utilaje, iar in toata tara numarul acestora se ridica la aproximativ 200 de unitati. Cifra de afaceri a anului trecut a fost de aproximativ 30 mil EUR, asa ca ne asteptam anul acesta la o cestere avand in vedere si sediul deshis la Iasi. In prima parte a lui 2008 vanzarile au fost mai mici ca numar, dar valoarea masinilor vandute a fost mai mare comparativ cu aceeasi perioada a anului incheiat.

M&U: Star West este o companie cu o crestere dinamica. Ce obiective v-ati propus sa atingeti in 2008?

OP: In primul rand dorim sa ne crestem cota de piata, ne dorim clienti mai satisfacuti, care sa ne simta mai aproape de ei, alaturi de care putem construi un parteneriat durabil si bazat pe incredere. Urmatorul pas ar fi investitia intr-o constructie noua, cu o suprafata mai mare, care sa poata acoperi toate necesitatile. Mizam foarte mult pe factorul uman. Am crescut de la 1 om la 6 angajati, ei sunt legatura noastra cu clientul si dorim sa investit o buna parte din efortului noastre in mentinerea si dezvoltarea acestei realitati.

De asemenea, anul acesta vom inaugura in Bucuresti un nou sediu, pe Soseaua Alexandriei, acest lucru se va concretiza in aproximativ 3 luni. Noua locatie va avea 1500 mp spatiu construit, un showroom, o cladire de birouri, un atelier pentru service si 5000 mp destinati expunerii tuturor utilajelor si accesoriilor aferente. Ne dorim in acelasi timp sa incepem extiderea in marile orase: fie vom deschide noi reprezentante, fie vom colabora cu firmele alaturi de care vom putea avea certitudinea succesului in ceea ce priveste comercializarea produselor noastre. In acest fel dorim sa reducem costurile si intervalul de timp irosit cu transportul, iar timpul de lucru al mecanicului sa fie cat mai compact.

Anul XII, nr. 141, nov 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 

PARTENERI