Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Prezentare tehnica

Noul Robex 210LC-7A de la Hyundai

30.07.2008
Cristina Catanescu; Dan Pavel
Noul Robex 210LC-7A de la Hyundai

In constructia noului model de excavatoare pe senile Hyundai, Robex 210LC-7A, s-a pus foarte mult accent pe confortul operatorului, acesta devenind criteriul principal care a stat la baza realizarii designului cabinei.

Cabina lata, dotata cu o trapa in partea superioara si geamuri mari, depaseste standardele din domeniu. Aceasta faciliteaza o vizibilitate sporita in toate directiile, cu efecte directe asupra sigurantei si eficientei cu care este operat echipamentul. Capacitatea de ventilatie a cabinei a fost considerabil imbunatatita prin introducerea sistemului de admisie mai mare a aerului, care ofera un flux suplimentar in cabina. Geamurile frontale si laterale glisante contribuie si ele la imbunatatirea capacitatii de ventilatie din cabina, precum si trapa de mari dimensiuni.

Mediu confortabil pentru operator
Pentru a atinge confortul maxim urmarit pentru operatorii modelului Robex 210LC-7A, manetele de comanda si scaunul au fost construite astfel incat ele pot fi reglate pentru a se adapta perfect necesitatilor si dorintelor operatorului. Scaunul este complet reglabil, pentru asigurarea unei pozitii optime in timpul activitatii, reducand oboseala operatorului.
Casetele consolei gliseaza inainte si inapoi, pentru un acces mai usor, iar comenzile cu presiune proportionala reduc eforturile inutile, asigurand, in acelasi timp, o operare precisa.

Robex seria 7A a fost proiectat special pentru a reduce zgomotul din timpul lucrului din interior dar si la exterior, tehnologia Hyundai contribuind la mentinerea la un nivel minim al zgomotelor.
Nivelul de zgomot din cabina a fost redus si prin imbunatatirea etansarii usilor cabinei si a compartimentelor motorului, dar si prin utilizarea unui compartiment izolat pentru motor.

Afisaj imbunatatit
Bordul cu afisajele de control este instalat in fata cutiei consolei RH, toate informatiile critice putand fi usor de citit. Noile manete ale joystickului au o sensibilitate sporita si permit un acces usor si un control precis, fiind echipate cu comutatoare multiple.
Comutatoarele si alte comenzi esentiale sunt amplasate langa operator. Aceasta presupune un numar redus de miscari din partea soferului, imbunatatind controlul si reducand oboseala acestuia.

Sisteme de control
Daca temperatura lichidului de racire a motorului creste prea mult, microprocesorul de control reduce turatia motorului, pentru a-l raci. De asemenea, Robex 210LC-7A are un nou sistem automat, ce impiedica demarorul sa efectueze operatia de redemarare in timpul functionarii motorului, chiar daca operatorul rasuceste accidental cheia de pornire.

Foarte eficient este si modulul de crestere a puterii de lucru. Astfel, cand sistemul de putere sporita este activat, capacitatea de sapare creste cu aproximativ 10%. Aspect util in special in situatiile in care este necesar un plus de putere temporar, cum ar fi in timpul saparii in sol dur sau in roca, ori cand cupa este intepenita intr-o radacina dura.
Dupa pornirea motorului, in cazul in care temperatura lichidului de racire este scazuta, microprocesorul de control sporeste turatia motorului, pentru a incalzi automat motorul.

Sistem de auto-diagnosticare -Microprocesorul de control diagnosticheaza problemele de sistem provocate de defectiuni electrice si hidraulice, afisandu-le pe monitorul LCD al panoului sub forma unor coduri de eroare. Acest controler poate identifica 48 tipuri diferite de erori. Informatiile oferite de acest dispozitiv, cum ar fi turatia motorului, presiunea pompei principale, tensiunea bateriei, temperatura uleiului hidraulic si starea tuturor tipurilor de comutatoare electrice ofera operatorului o imagine mult mai exacta a starii de functionare a utilajului. Astfel, utilajul poate fi depanat mult mai usor in cazul aparitiei unor probleme.

Sistem de decelerare la o atingere - La apasarea comutatorului de decelerare, microprocesorul de control reduce turatia motorului la 800 rpm. Cand comutatorul de decelerare este apasat din nou, motorul revine la turatia prestabilita.

Sistem de control al debitului pompei - In pozitia neutra: debitul pompei este redus la minim, pentru a elimina pierderile de putere. In timpul functionarii: cilindrii beneficiaza de debitul maxim al pompei, pentru a spori viteza. La deplasarea manetei de control, debitul pompei este reglat automat si viteza cilindrilor este controlata proportional.

Mecanica
Cupa si conexiuni ale cupei consolidate - Conexiunile capsulate si reglabile ale cupei asigura reducerea uzurii la nivelul buloanelor si lagarelor precum si functionarea silentioasa. Structura cupei include caracteristici de durabilitate si prevenire a uzurii conexiunilor. Placile suplimentare de consolidare sunt sudate pe sectiunea muchiei de taiere. Cupa este consolidata folosind placi de otel mai groase si o placa suplimentara sudata lateral.

Cadru inferior rigid si stabil - Cadrul consolidat in forma de cheson este integral sudat, fiind confectionat din otel de inalta rezistenta. Aceasta garanteaza siguranta si rezistenta la lovituri externe in timpul deplasarii pe teren accidentat si in timpul lucrului in zone cu grad ridicat de umezeala. Utilizarea rolelor si ghidajelor de senila cu durabilitate superioara prelungeste durata de functionare a trenului de rulare. Trenul de rulare lung incorporeaza componente de inalta rezistenta, produse special pentru excavator. Cadrul central de tip X este integral sudat, pentru rigiditate si durabilitate maxime.

 

Date tehnice
Excavator pe senile Hyundai 210LC-7A
Masa proprie: 21.700 kg

Motor:
- CUMMINS B5.9-C, turbodiesel, TIER III
- Putere 150 CP
- Sistem de racire a aerului de admisie
- 6 cilindri, injectie directa
- Emisii poluante reduse

Sistem hidraulic:
- 2 pompe cu piston cu capacitate variabila
- Debit maxim 2x220 litri/minut

Actionare si frana:
- Tip integral hidrostatic
- Mecanism cu reductie planetara
- Discuri umede

Control:
- Joystickuri actionate de presiunea pilot si pedalele cu maneta detasabila ofera o operare lipsita de efort si oboseala
- Controlul pilot este asigurat de doua joystickuri cu o maneta de siguranta
- Joystick ST- rotire si brat
- Joystick DR- catarg si cupa

Cabina:
- Cabina standard ISO
- Geamuri din sticla securizata
- Stergator de parbriz oscilant
- Fereastra frontala rabatabila glisanta
- Fereastra laterala glisanta
- Radiocasetofon AM/FM
- Parasolar pentru interiorul cabinei
- Aer conditionat
- Sistem de diagnosticare automata
- Monitorizare centralizata
- Optimizarea puterii asistata de calculator
- Sistem de incalzire automata
- Sistem automat de prevenire a supraincalzirii
- Supapa de blocare de siguranta pentru cilindrul catargului cu dispozitiv de avertizare in caz de supraincarcare
- Trei faruri frontale de lucru
- Dispozitiv de incalzit combustibilul

Sistem de rotire:
- Motor cu piston axial
- Frana de rotire cu discuri umede
- Viteza de rotire - 12,5 rpm

Tren de rulare:
- Cadru central tip X
- Cadru senila tip cutie pentagonala
- Cand cadrul central de tip X este sudat integral, cadrele senilelor avand sectiune consolidata pe cheson. Trenul de rulare include role, role intermediare, elemente de reglare a senilei cu arc si pinion, amortizor, lanturi de asamblare a senilei cu trei zale.
- Numar de zale pe fiecare parte 49
- Numar de role purtatoare 2
- Numar de role de senila de fiecare parte 9
- Numar de ghidaje ale senilei pe fiecare parte 2

Dimensiuni de gabarit:
- Latime 2.990 mm
- Lungime 9.520 mm
- Inaltime la nivelul cabinei 2.920 mm

Dimensiuni de lucru:
- Lungime brat de excavare 5.680 mm
- Lungime balansier 2.920 mm
- Distanta maxima de sapare 9.940 mm
- Adancimea maxima de sapare 6.740 mm
- Inaltimea maxima de descarcare 9.470 mm

Echipare:
- Valve de siguranta pe brat
- Linii hidraulice pentru picon si graifer
- Pompa de alimentare rapida
- Aer conditionat
- Cupa de excavare 1,1 mc

Anul XII, nr. 141, nov 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless Romania, Noiembrie 2017

NEXT AUTO, Noiembrie 2017
 
NEXT AUTO, Noiembrie 2017

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017
 
 
 

PARTENERI