Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Jubileul Fayat

Rezultate 2007

29.07.2008
Cornelia Rotaru; Gheorghe Apostol
Rezultate 2007

In contextul unei competitii acerbe, anul 2007 va ramane un an excelent pentru Fayat. Grupul si-a sarbatorit jubileul evidentiind totodata cresteri importante la nivelul cifrelor, comparativ cu anul 2006, cu o cifra de afaceri mai mare cu 14% si cu 9% mai mult profit net.

In industria constructiilor, Fayat si-a facut cu siguranta simtita prezenta in decursul anului prin finalizarea marilor proiecte din Franta, precum incineratorul industrial de deseuri menajere Isseane din Issy-les-Moulineaux, reconstructia celor doua terminale 2E din aeroportul Roissy-Charles-de-Gaulle si constructia a trei poduri rulante pentru linia de cale ferata Tours-Le Mans.

In sectorul constructiilor de drumuri, achizitia partiala a companiei franceze Secmair a consacrat Fayat drept lider in productia de echipamente destinate intretinerii drumurilor. Astfel de referinte evidentiaza capacitatea echipelor de a crea, a coordona si duce la bun sfarsit operatiuni complexe.

Productia industriala de echipamente inovatoare a fost obiectivul fundamental al strategiei grupului, in acest sens fiind alocat 3% din buget pentru cercetari in urmatoarele doua mari directii:

- inovatie de schimbare bazata pe concepte noi care rezulta din cercetarea de baza;
- inovatie de progres, care integreaza imbunatatirile zilnice pentru a ridica standardele.

In acelasi timp, Fyat si-a urmat si politica de crestere externa, consolidandu-si pozitia pe plan local odata cu achizitia grupului Ln Maurice si a echipamentelor hidraulice produse de catre societatea Aden. De asemena, si-a extins reteaua in Franta prin preluarea a doua otelarii, compania Couturier din Croix (din nordul Frantei, zona Lille) si compania Viry din Eloyses (nord-estul Frantei).
Dezvoltarea la nivel international a condus la initierea productiei in fabricile din China, in Beijing si Shanghai si la infiintarea unor birouri de vanzari in India, Ungaria si Polonia.


Marini
Top Tower
Designul modular al noii statii de mixturi asfaltice fierbinti Top Tower a fost astfel conceput incat sa faciliteze transportul si asamblarea componentelor sale. De asemenea, a fost optimizata dispunerea modulelor statiei si a barelor de uscare. Astfel, decizia de a pozitiona unitatea de filtrare si a silozului de depozitare pentru recuperarea fractiunilor direct deasupra tamburului de uscare are un impact pozitiv asupra consumului de electricitate si energie termica a statiei.

Mixerul de uscare este pozitionat la acest utilaj sub silozul de depozitare pentru recuperarea fractiunilor, acesta fiind si el asezat direct sub unitatea de filtrare. Gazele de combustie, produse de mixerul de uscare si canalizate catre filtru, sunt supuse unei procesari preliminare la nivelul pre-separatorului. Iar la acest nivel, al circuitului de reciclare al fractiunilor din pre-separator, au fost facute primele imbunatatiri ale noilor statii. Acum este necesar un singur snec, deoarece fractiunile sunt apoi transferate gravitational catre elevatorul de mixturi fierbinti printr-un canal de conexiune.

Circuitele scurte de reciclare pentru fractiuni, care provin din pre-separator, si silozul de depozitare ofera utilizatorului economii semnificative.

Au fost facute imbunatatiri si asupra circuitelor de reciclare pentru fractiuni recuperate. Acestea sunt acum transferate de la filtru catre silozul de depozitare prin intermediul gravitatiei. Acum sunt necesare doar doua distribuitoare elicoidale: un distribuitor orizontal de alimentare, care parcurge intreaga lungime a silozului si un distribuitor de conexiune, pentru transportul materialelor catre buncarul de cantarire.

Circuitul bitumului
Tot in dorinta de a reduce sursele de consum de electricitate a fost simplificat sistemul de alimentare al mixer-ului de bitum. Fenomenul gravitatiei, care este folosit in acest proces, anuleaza necesitatea transportarii mecanice a bitumului si elimina pompa proportionala, care este inlocuita cu un simplu ventil fluture.

Pozitia tamburului de uscare si a filtrului a redus semnificativ distanta parcursa de gaze intre cele doua elemente. Pentru a diminua pierderile de caldura, in timp ce gazele se afla in tranzit a fost construit in cadrul unitatii un canal de filtrare mai scurt si partial izolat.

Recuperarea energiei termice emanate din tambur
Deoarece silozul de depozitare pentru fractiunile recuperate este pozitionat imediat deasupra tamburului de uscare, exista posibilitatea de a recupera energia termica emanata din tambur, fiind mentinut astfel un mediu cald pentru siloz.
Deoarece fractiunile sunt partial incalzite, se poate reduce supraincalzirea agregatelor cu 3 pana la 60 C, ceea ce la randul sau reprezinta o reducere de 1 pana la 2% a consumului de gaze al arzatorului.
In concluzie, designul inovator al Top Tower faciliteaza realizarea unor economii substantiale, atat la nivelul consumului de combustibil cat si la nivelul electricitatii. Astfel, statia contribuie la reducerea emisiilor de CO2.

Marini
Reprezinta o gama completa de statii de asfalt de o calitate superioara, create pentru o gama larga de clienti.
Societatea Euroasfalti SRL a fost fondata in Italia, in anul 2007, obiectivul companiei fiind acela de a produce si comercializa asfalt, astfel incat sa satisfaca o gama variata de cerinte din partea clientilor. Dupa ce a fost luata decizia de a deschide o noua fabrica in provincia Treviso, pe o suprafata de aproximativ 15.000 mp, compania a achizitionat o statie de ultima generatie de la Marini. Mai exact, compania a cumparat un model Ultimap 2700 M5 E250 L/R, cu o rata a productivitatii de pana la 240 tone pe ora, control automatizat, prin intermediul computerului, al tuturor proceselor si al componentelor statiei, adaptata productiei de asfalt atat cu bitum normal cat si cu bitum modificat si este deja setata pentru a folosi material reciclat.

Avand in vedere atentia deosebita pe care Euroasfalti o acorda satisfactiei clientului, un aspect important care a fost luat in considerare in momentul conceperii aceste statii a fost capacitatea acesteia de a produce tipuri diferite de asfalt intr-un timp cat mai scurt posibil. Pentru a solutiona aceasta problema, Euroasfalti a studiat si a incercat sa determine limitarile alaturi de Marini si astfel a optat pentru varianta de depozitare "importanta", care consta in sase cosuri pentru produsul finit (fiecare dintre cele sase cosuri au o capacitate de 35 mc), care pot sa depoziteze in total 210 mc de mixtura calda de asfalt. Drept rezultat, poate fi realizat un stoc chiar in dimineata ce preceda sosirea clientilor si exista posibilitatea de a furniza pana la aproximativ 400 tone (impartite in sase tipuri diferite de produse), in doar cateva minute.

Datorita unui cantar pozitionat exact sub zona in care sunt incarcate materialul si cosurile de depozitare, camioanele pot fi cantarite in timp real, evitandu-se astfel transferuri inutile. Temperatura asfaltului este masurata continuu datorita unei sonde de proba.

Euroasfalti SRL este totodata interesata de respectarea standardelor de managemnet si calitate, ca si de cele de intretinere ale fabricii, in special in ceea ce priveste aspectele legate de siguranta si sanatatea in munca, precum si cele legate de protectia mediului.

Cooperarea dintre Euroasfalti si Marini a facilitat realizarea unei fabrici extrem de fiabile, capabila sa satisfaca toate cererile pietei. Aceasta fabrica reprezinta un punct de referinta pentru clientii noi, care considera calitatea produselor drept modalitatea optima de a atinge succesul pe piata.

Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI