Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Statii de asfalt

Cea mai mare statie de la Ammann lucreaza pentru KEMNA

19.08.2008
Mariana Patru, Madalina Dragomir
Cea mai mare statie de la Ammann lucreaza pentru KEMNA
Societatea Kemna a inceput activitatea acum 140 de ani, in Germania. In prezent, compania Kemna, cu sediul principal in Pinneberg, langa Hamburg, a devenit o societate germana cu renume in constructiile de drumuri si lucrarile de terasamente, precum si in producerea materialelor de constructii, imbinand traditia cu progresul.
Pe piata din Romania, Kemna a sosit in urma cu doi ani, sediul principal al firmei fiind in zona orasului Cluj Napoca. Practic, pe piata noastra functioneaza doua societati diferite: Kemna Materiale de Constructii si Kemna Constructii.  In acest moment, principala activitate a firmei este realizarea lucrarilor de drumuri. Societatea este pregatita pentru astfel de lucrari, in localitatea Mihai Viteazul, judetul Tulcea, detinand o cariera de piatra cu o suprafata de 40 ha exploatate. O zona de exploatare la suprafata, de 100 ha, este situata intre orasele Turda si Cluj  iar alta, in zona Aricesti Rahtivani, judetul Prahova. In mod natural, impus de catre dezvoltarea firmei in Romania, Kemna si-a completat lantul tehnologic de productie cu o statie noua de asfalt, de mare randament, marca Ammann.

Domnul Oliver Traupe, director al societatii Kemna Romania, ne-a spus ca este greu de dat un raspuns simplu atunci cand vorbim de modul in care este selectat producatorul unei astfel de statii de asfalt. Un motiv pentru care a fost aleasa aceasta marca este reprezentat de colaborarea mai veche intre Kemner Germania si Ammann. De asemenea, in urma unei analize temeinice a pietei, s-a ajuns la concluzia ca este una dintre cele mai performante statii, avand capacitatea corespunzatoare necesitatilor firmei din Romania: "Are cea mai mare capacitate existenta pe piata si cu posibilitati de reciclare a mixturii asfaltice recuperate. Ammann este reprezentata de profesionisti, care lucreaza si se incadreaza in termenele de livrare, au cea mai buna tehnologie, cele mai bune echipamente."

Statia de asfalt de la Ammann a fost pusa in functiune de aproape doua luni de zile, capacitatea sa de 240 tone/ora fiind suficienta pentru necesitatile firmei. Operarea corecta a statiei, ca si a celorlalte utilaje din dotare reprezinta cheia mentinerii randamentului maxim al masinii pe o perioada lunga de timp, coroborat cu respectarea perioadelor de mentenanta. Un avantaj major pentru utilizator este dat si implementarea in Romania a programului "Proiect 94", dezvoltat de Ammann. Acesta garanteaza aducerea a 94% din piesele vitale functionarii statiilor fabricate dupa anul 2003 in 24 de ore de la solicitare, de la depozitul Ammann Romania.

Odata cu deschiderea statiei de asfalt, parcul de masini al firmei va cunoaste o dezvoltare rapida, in prezent acesta fiind format din doua incarcatoare mari, dar si utilaje de asfalt detasate de la Kemna Germania. Astfel, in viitorul apropiat, se vor aduce utilaje, pentru inceput vor fi cinci basculante pe patru axe, un excavator de mare capacitate si un incarcator tot de mare capacitate.

i dincolo de utilaje, de randamentul si productivitatea lor, ceea ce a impresionat, mai ales ca vorbim de un santier din Romania, este atmosfera specific nemteasca, unde ordinea si disciplina sunt principiile de baza. Totul se desfasoara cu precizia unui ceas elvetian si cu rigoarea nemteasca, lucru care poate parea ciudat la prima vedere, dar de indata ce observi muncitorii, si mai ales ce-i auzi vorbind, iti dai seama ca nu sunt chiar de pe meleagurile mioritice. Ni s-a explicat ca muncitorii fac parte din personalul Kemna Germania si au fost adusi in Romania pentru a lucra cu utilajele, deoarece, pentru moment, muncitorii romani nu sunt calificati sa lucreze cu utilaje de ultima generatie. Dar si aceasta problema este pe cale sa se remedieze intrucat la sediul Kemna vor fi organizate cursuri de catre firma Consold Trust Construct chiar in curtea Kemna Romania.

Ammann Group Romania, reprezentantul pentru Romania a fost infiintat in luna februarie 2008, scopul initial fiind acela de a asigura service-ul si piesele de schimb pentru statiile in functiune din Romania, in continuare dezvoltand si activitatea de vanzare a  statiilor noi.

Tot personalul firmei are experienta indelungata in domeniul constructiilor de masini. Echipa de service acopera toata tara, fiind specializata in astfel de lucrari si intretinere, pentru a asigura un service de calitate.

Istoria Kemna

Julius Kemna, intemeietorul companiei, fermier si constructor de masini, incepe sa produca utilaje agricole simple in orasul Breslau, Germania, in urma cu 140 de ani. In anul 1885 scoate pe piata primul utilaj pentru constructii de drumuri inventat de el, un rulou compactor pe aburi, sub numele de KEMNA. Pentru inceput inchiria clientilor pluguri cu aburi si rulouri compactoare cu aburi.

Acesta a intemeiat apoi in anul 1867 uzina constructoare de masini J.Kemna care, pentru inceput, construia utilaje agricole mici, cum ar fi tocatoare de nutret, pluguri si batoze, iar mai tarziu se dedica dezvoltarii si constructiei  de pluguri cu aburi si rulouri compactoare cu aburi. Dupa moartea acestuia, uzina a fost preluata de fiul acestuia, Erich Kemna, pentru ca mai tarziu, sub conducerea lui Karl Andreae, compania fiind reconstruita, dupa cel de-al doilea razboi mondial sa inceapa sa ia amploare. In prezent, KEMNA BAU este o societate specializata in constructii de drumuri si lucrari de terasamente. Din filosofia companiei fac parte universalitatea si colaborarea intensa pentru progresul tehnic in domeniul constructiilor de drumuri si lucrarilor de terasamente. KEMNA BAU sprijina firme de constructii in toate zonele de nord ale Germaniei.

In domeniul materialelor de constructie, grupul KEMNA Andrea exploateaza cariere de piatra si balastiere si produce mixturi asfaltice in numeroase statii de asfalt. Pe langa constructia de drumuri noi, lucrarile de drenaj devin din ce in ce mai importante. De aceea in programele KEMNA sunt incluse si urmatoarele domenii: hidroizolarea podurilor si lucrari de izolatie, reabilitarea suprafetelor de asfalt si beton, precum si a lucrarilor de arta, montarea conductelor si lucrari de terasamente, de la constructii de canalizari pana la consolidari de maluri precum si constructii hidrotehnice si constructii de diguri.

Specialistii Kemna in domeniul lucrarilor de terasamente si al constructiilor de canalizare, ofera solutii economice si compatibile cu mediul inconjurator pentru constructii in domeniile: canalizarilor, a amenajarilor si a conductelor. In domeniul constructiilor de drumuri, si al lucrarilor de terasamente executa la comanda constructii noi sau lucrari de reabilitare a aeroporturilor, autostrazilor, benzinariilor si a zonelor de odihna amenajate pe autostrazi, a drumurilor federale, nationale, rurale, agricole si a zonelor industriale.

Constructia drumurilor de asfalt este unul din domeniile de activitate KEMNA, specialistii firmei fiind pregatiti pentru toate tipurile de constructii de drumuri, mixturi asfaltice si tehnici de constructii de drumuri, de la drumul rural pana la strada de trafic intens, de la constructia de drumuri noi pana la lucrari de drenaj a acestora.

Statia de mixturi asfaltice Ammann

Statii de mixturi asfaltice are un randament de  240 tone/ora, fiind in prezent cea mai mare statie Ammann instalata in Romania. De asemenea, aceasta are o capacitate de stocare de 200 t de mixtura, putand stoca pana la cinci tipuri de mixtura asfaltice diferite, prin intermediul a cinci compartimente diferite.

Poate realiza orice reteta conform standardelor romanesti sau europene. De asemenea, statia este complet automatizata, fiind deservita numai de un operator si de cel aflat pe incarcatorul frontal. Cantarirea si dozarea cantitatilor de mixtura livrata se face automat, soferul autocamionului ce transporta materialul primind o nota de livrare pe care sunt notate cantitatile transportate.

DSK - covor asfaltic subtire turnat la rece

Din anul 1965, KEMNA introduce o noua metoda de constructie cu covor asfaltic subtire turnat la rece, metoda pe care compania o numeste MICROFLEX, si care imbunatateste  textura suprafetei, impermeabilizeaza drumul si ii mareste considerabil durata de viata. Astfel, la numai 20 de minute de la turnare, poate fi reluata circulatia peste covorul nou. Astfel sunt limitate interventiile perturbatoare in desfasurarea traficului. Constructia de drumuri cu covor asfaltic subtire turnat la rece are si avantajul unor costuri reduse.

DSH-V - covor asfaltic subtire turnat la cald pentru impermeabilizare

Prin metoda de constructie DSH-V se poate produce o rugozitate initiala si de lunga durata a suprafetei carosabile prin reabilitarea stratului de imbracaminte. Reducerea zgomotului produs de masini la rulare este un criteriu pozitiv pentru acest tip de imbracaminte a partii carosabile.
Anul XII, nr. 141, nov 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI