Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Eveniment

DAF-80 de ani de solutii inovatoare de transport

18.08.2008
Mariana Patru
DAF-80 de ani de solutii inovatoare de transport
Povestile de succes se scriu incet si cu rabdare si nu de multe ori protagonistii lor sunt oamenii inzestrati cu sclipiri de geniu, mult curaj si putere de a depasi prejudecatile epocii in care traiesc.
Foarte putini s-ar fi gandit ca pe 1 aprilie 1928, atunci cand fratii Hub si Wim van Doorne au inceput o mica afacere de constructii de masini si un atelier de fierarie, au fost puse bazele uneia dintre cele mai mari companii producatoare de camioane din lume.

Pe parcursul celor 80 de ani de existenta, DAF Trucks, acum membra a grupului PACCAR si-a construit un renume in lumea constructorilor de camioane pentru proiectarea, fabricarea, comercializarea, repararea si intretinerea de echipamente de transport de inalta tehnologie, calitatea produselor sale devenind emblema comerciala a companiei. Furnizarea unei valori adaugate clientilor sai a stat dintotdeauna la baza succesului DAF.

Micul atelier de fierarie si-a urmat cursul firesc, iar pana in 1932 devenise deja o afacere care se ocupa cu fabricarea rulotelor. In 1949 fabrica de rulote a produs primul camion DAF, pentru ca un an mai tarziu sa fie construita o noua fabrica pentru camioane. Procesul de productie a inceput cu fabricarea sasiurilor de camion de trei, cinci si sase tone. In primii ani, compania utiliza motoarele Hercules si Perkins pentru camioanele sale, dar in anul 1950 DAF a inceput sa-si fabrice propriile motoare, trecand intr-o alta etapa a dezvoltarii sale.

Pozitie de frunte in domeniul dezvoltarii motoarelor

DAF a fost intotdeauna o companie recunoscuta pentru calitatea motoarelor produse si pentru inovatiile aduse in acest segment, astfel ca nici nu este de mirare ca in 1959 a fost unul dintre primii fabricanti europeni de camioane care au aplicat procedeul supraalimentarii la motoarele diesel.

In 1973, prin introducerea sistemului de racire intermediara turbo, DAF se afla deja cu zece ani in fata concurentei europene. Aceasta tehnologie, care initial a fost utilizata pentru a creste puterea motoarelor si a reduce consumul de combustibil, cerinta impusa de piata la acea vreme, s-a dovedit mai tarziu a fi indispensabila pentru reducerea emisiilor poluante, standarde cerute de societatea actuala.

In anii 80, DAF a introdus sistemul avansat de racire intermediara turbo (ATi), care a contribuit si mai mult la reducerea consumului de combustibil si cresterea performantelor motorului.

Si astazi DAF se ghideaza dupa aceleasi principii care l-au consacrat in randul producatorilor de motoare de top, aducand pe piata motoare care impresioneaza prin conceptie, productie si calitatea componentelor utilizate. Ultimele inovatii DAF sunt motorul PACCAR MX de 12,9 litri si motorul PACCAR PR de 9,2 litri, ambele respectand deja standardele de emisie Euro 5 care vor intra in vigoare in Europa in 2009.

Preocuparea pentru mediul inconjurator se afla in centrul atentiei DAF, lucru demonstrat si de noile vehicule cu emisii reduse de noxe, cunoscute sub numele de EEV. De asemenea in cadrul programului hibrid global al PACCAR, DAF dezvolta un camion hibrid pe baza modelului LF45, care utilizeaza un sistem de propulsie diesel/electric avansat. La inceputul anului 2008, prim-ministrul Olandei, Balkenende, a inaugurat oficial noul Centru DAF de testare a motoarelor din Eindhoven, care a insemnat o investitie de 50 de milioane de euro. Aceasta unitate ultramoderna ofera 20 de celule suplimentare de testare a motoarelor, venind in sprijinul proiectelor extinse de dezvoltare pe care DAF le va derula in viitor.

Standarde noi

Confortul soferului si al pasagerilor a fost intotdeauna o preocupare a specialistilor DAF, de aceea proiectarea de cabine a fost una dintre prioritati. Compania a fost unul dintre primii producatori europeni care au introdus o cabina pozitionata deasupra motorului care putea fi rabatata, pentru facilitarea intretinerii. Odata cu modelul 2600, lansat de catre producatorul olandez la inceputul anilor saizeci, DAF a adus pe piata prima cabina destinata transportului international.

Lansarea conceptului Super Space Cab, a fost un moment memorabil pentru producatorul olandez, stabilind noi standarde in materie de dimensiuni si confort pentru transportul international. Iar acestea nu sunt decat cateva exemple din multitudinea de inovatii introduse de DAF in cei 80 de ani de activitate. De asemenea, in ceea ce priveste designul sasiului, DAF si-a castigat un renume pentru furnizarea de solutii inovatoare cu o diversitate de configuratii ale puntilor, pentru a se adapta astfel unei varietati largi de aplicatii de transport.

DAF Trucks in prezent

In prezent, DAF Trucks N.V. este unul dintre principalii fabricanti de vehicule comerciale din Europa. DAF este o filiala detinuta in totalitate de PACCAR Inc, liderul mondial in domeniul proiectarii si constructiei de vehicule comerciale premium usoare, medii si grele. PACCAR ofera de asemenea servicii financiare, servicii de tehnologie a informatiei si servicii post-vanzare pentru clienti.

DAF produce camioanele sale de marca in unitati de clasa mondiala in Eindhoven, Olanda, in Westerlo, Belgia si in Leyland, Marea Britanie. Fabrica de motoare DAF, uzina de componente, atelierul de presare si linia de asamblare finala pentru modelele CF si XF sunt situate in Eindhoven. Puntile si cabinele sunt produse la Westerlo. Leyland Trucks cu sediul in Marea Britanie (o companie PACCAR) produce seria LF de camioane usoare si medii, precum si un numar de vehicule CF si XF105.

Produsele DAF sunt distribuite printr-o retea care numara peste o mie de dealeri independenti din Europa, Orientul Mijlociu, Africa, Australia, Noua Zeelanda si Taiwan. DAF ofera o serie completa de camioane incepand cu o masa maxima admisa de 7,5 tone pana la o masa maxima combinata de 50 de tone sau mai mare.

In Romania importatorul oficial al camioanelor DAF este firma EVW Holding SRL, cu sediul in Cluj. Avand o istorie cel putin la fel de interesanta ca si cea a producatorului DAF, compania a reusit in cei 15 ani sa se impuna pe piata romaneasca, obtinand in 2006 prima pozitie in segmentul peste 18 t. In prezent firma detine reprezentante in Arad, Bucuresti, Bacau, Constanta, Craiova, Brasov, dar si a unui punct de lucru in Republica Moldova, la Chisinau.

Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI