Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Volvo Trucks

Totul pentru sofer

18.08.2008
Mariana Patru
Totul pentru sofer
Criza tot mai acuta de personal din domeniul transporturilor i-a determinat pe producatorii de camioane sa ia masuri pentru stoparea fenomenului. Suedia sta bine la acest capitol, in conditiile in care este nevoie de peste 7.000 de soferi noi anual, ceea ce insemna mai mult de 7% din intreaga forta de munca. In alte tari europene, numarul de soferi necesari atinge cote alarmante, depasind 15 procente din forta de munca la nivel national.
In aceste conditii, reactionand prompt, Volvo Trucks si-a concentrat eforturile in directia imbunatatirii conditiilor de lucru ale soferilor. "Prin imbunatatirea substantiala a sigurantei si confortului mediului de lucru al soferului, vom ajuta clientii sa atraga mai multi soferi. Este un lucru esential in acest domeniu", explica domnul Claes Nilsson, presedintele diviziei Volvo Trucks Europa, cu ocazia lansarii noii game de autocamioane Volvo. Punctele abordate de catre Volvo Trucks au fost mediul de lucru mai primitor, cursuri de instruire, precum si noile echipamente de siguranta.

Interiorul cabinei noilor camioane din seria FH si FM a fost proiectat pornind de la rezultatele studiilor efectuate in randul soferilor si transportatorilor. Una dintre principalele cerinte ale celor care au participat la studii a fost un spatiu mai mare si mai multa libertate de miscare in interiorul cabinei. Acest lucru a fost posibil prin reproiectarea compartimentelor de depozitare de deasupra scaunului soferului. Pentru un spatiu mai generos in interior, distanta dintre transmisia I-Shift sau Powertronic si scaunul soferului a fost marita.

Din studiile efectuate a mai rezultat ca o alta problema importanta a soferilor o reprezinta conditiile de odihna. Volvo s-a conformat intru totul acestor cerinte, astfel ca patul de jos rabatabil, cu saltea mai lata in zona centrala, asigura mai mult confort. Optional, este disponibil si patul cu spatar reglabil in inclinare. O alta modificare efectuata in interiorul cabinei o reprezinta spatiul de depozitare de sub pat, care a devenit mai accesibil, dar si-a marit si dimensiunile. Pentru a permite crearea unui spatiu mai mare de depozitare a fost reproiectat si panoul de bord. Interiorul cabinei este iluminat printr-un sistem unic in industrie, cu un control avansat al gradului de luminozitate, care include reostat, astfel ca lumina si intensitatea pot fi reglate pentru a corespunde nevoilor soferului, oferind un mediu eficient pentru lucru sau o iluminare difuza, de ambianta, in timpul pauzelor.

O alta inovatie introdusa de catre Volvo Trucks o reprezinta sistemele de asistenta pentru reducerea numarului de accidente in care sunt implicate autocamioanele. Aceste sisteme au fost introduse dupa ce s-a dovedit ca 90 de procente din totalul accidentelor produse se datoreaza factorului uman, in randul soferilor de autocamioane cele mai frecvente cauze fiind oboseala si neatentia.

Strategia Volvo in prevenirea accidentelor este sa usureze sarcina soferului, nu sa preia responsabilitatea privind modul de a conduce. Pentru ca 10-20% din totalul accidentelor in care este implicat un singur vehicul se datoreaza oboselii soferului, Volvo a proiectat sistemul de avertizare a soferului, o premiera in Europa. Acest sistem utilizeaza o camera pentru monitorizarea pozitiei vehiculului fata de marcajele rutiere. In cazul in care stilul de condus nu este constant, soferul este avertizat atat sonor, cat si printr-un mesaj text.

Vizibilitatea redusa este o alta cauza majora a accidentelor in care sunt implicate autocamioanele. Unghiurile moarte, curbele, intunericul si vizibilitatea slaba reduc controlul asupra vehiculului. Pentru anumite situatii, cum ar fi schimbarea benzii de rulare a fost introdus un sistem de supraveghere suplimentar - Asistenta la schimbarea benzii de rulare. Un senzor radar permite soferului detectarea vehiculelor aflate in unghiul mort de pe partea pasagerului. ªoferul este avertizat printr-un semnal luminos amplasat pe stalpul din fata si printr-un zgomot mai puternic al indicatorului. Pentru imbunatatirea sigurantei atunci cand se circula pe timp de noapte pe sosele cu multe curbe, Volvo a introdus "Luminile adaptive" pentru viraje, care permit iluminarea acostamentului. Acestea se activeaza automat odata cu actionarea semnalizatoarelor vehiculului, la viteze mai mici de 30 km/h.  Disponibil optional pentru Volvo FH si FM, senzorul de ploaie detecteaza intensitatea ploii si regleaza automat viteza stergatoarelor de parbriz la conditiile respective.

Sistemul de stabilitate Volvo ESP, program electronic de stabilitate, a jucat un rol foarte important in prevenirea accidentelor, Volvo a introdus acest sistem si la autocamioanele 6X2 cu remorca, fiind primul producator care ofera aceasta optiune. Prin franarea rotilor remorcii in anumite situatii, ESP ajuta la stabilizarea intregului ansamblu si previne rasturnarea sau tendintele de forfecare. ESP va fi disponibil si pentru autotractoare cu mai multe remorci. Aceasta inseamna ca sistemul va fi compatibil cu ansamblurile acceptate de Sistemul Modular European.

Si pentru ca tehnica poate face multe, dar nu poate inlocui in totalitate factorul uman, Volvo a dezvoltat si un program complex de instruire pentru soferii de autocamioane, care include cursuri de condus economic si de siguranta, cu atat mai  mult cu cat in 2009 Uniunea Europeana va introduce noi reglementari, care solicita soferilor de autocamioane sa beneficieze de instruire in domenii precum siguranta.

Volvo FH16
Majoritatea modificarilor de care beneficiaza gama Volvo FH vor fi disponibile si pentru Volvo FH16. Dar pentru ca este varful de gama, Volvo a dorit ca acest lucru sa se faca simtit, astfel ca noul model va dispune de multe detalii functionale si de design, care confera un plus de exclusivitate pornind de la combinatiile cromatice si materialele speciale, pana la noua emblema care va fi afisata in mai multe locuri, ca de exemplu pe panoul de bord si pe fetele usilor.
Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI