Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Noutati tehnologice

Asphalterm - bitum cald 36 de ore

17.09.2008
Mariana Patru; Dan Pavel
Asphalterm - bitum cald 36 de ore

Aglomeratiile urbane, traficul intens si timpii mari necesari transportului bitumului cald de la fabrica la locul de turnare fac de multe ori prohibitiva activitatea de intretinere si reparatie a drumurilor in timpul zilei, in zonele centrale sau industriale ale oraselor mari. Perioadele mari de stationare a materialului in remorci necesita sisteme suplimentare de incalzire a acestuia, chiar in timpul transportului.

In mod normal, activitatea de transport si turnare a asfaltului nu este permanenta si nici nu ar trebui sa acopere perioade de ordinul lunilor sau chiar anilor. In plus, chiar firmele care au suficiente comenzi, nu pot transporta si descarca materialele bituminoase, decat in anumite perioade ale anului.

Cele doua probleme, cea a pastrarii bitumului cald o perioada chiar mai lunga de 24 de ore si cea a utilizarii unui sistem de transport si turnare care sa poata fi demontat usor, interschimbabil au fost rezolvate de catre producatorul italian de echipamente pentru constructia drumurilor, Veneta Tecnologie. Acesta propune un rezervor special pentru pastrarea bitumului la cald, numit Asphalterm, cea mai noua inventie a producatorului italian.

Desi este o solutie ultramoderna si noua pe piata, echipamentul este deja prezent in Romania, importatorul sau fiind societatea MEM Impex. Mecanismul de constructie este foarte simplu, ceea ce permite ca Asphalterm sa fie usor de intrebuintat si de intretinut. Capacitatile diferite de incarcare fac din Asphalterm un echipament extrem de util pentru toate tipurile de reparatii ale drumurilor. Containerul termal si motorul diesel, cu duza de injectie, permit mentinerea temperaturii de lucru corecte pentru perioade de timp cuprinse intre 24 si 36 de ore. Acesta are un tablou de bord ce permite, prin intermediul unor comenzi digitale, reglarea temperaturii in dispozitivul de stocare. Priza de curent prevazuta in dotarea standard poate asigura functionarea optima a utilajului, atunci cand acesta este conectat la o retea de curent standard.


Avantajele utilizarii Asphalterm
Unul dintre avantajele demne de luat in calcul este faptul ca operatorul poate ajusta distributia bitumului. Jgheabul directional permite distributia bitumului pe o suprafata larga si face imprastierea manuala mai usoara din punct de vedere al efortului fizic. Banda transportoare pliabila permite cresterea razei de actiune cu pana la 2,5 m. In concluzie, dozarea cantitatii de bitum se poate face mult mai exact si fara pierderi laterale, deci mult mai curat.

Asphalterm poate fi echipat, optional, cu o banda transportoare, un set de picioare de suport pentru incarcat si descarcat, dar si cu o cisterna pentru emulsie bituminoasa cu o capacitate de 300 l. Astfel, picioarele de suport permit interschimbabilitatea, acesta putand sa fie asezat separat de sasiul masinii transportoare, pe proprii suporti.


Rezervoare incalzite pentru transportul si imprastierea solutiei bituminoase
Rezervoarele CO.ME.BA. pot fi solicitate in versiune mobila, cu montare/demontare si fixare ulterioara pe un sistem de suporti, prin alunecare sau intr-o varianta fixa, proiectata pentru instalatii fixe, montate pe sasiul camionului, pentru transportul emulsiei bituminoase de la fabrica producatoare la punctul de lucru. In aceasta ultima varianta, emulsia este apoi aplicata direct pe suprafata de asfaltare, cu ajutorul unui sistem de imprastiere montat pe o teava lunga. Rezervorul asigura o temperatura optima pentru emulsia bituminoasa, permitand mentinerea unei temperaturi optime, cu ajutorul unui sistem tip LPG sau a arzatoarelor de pacura. De asemenea, acesta poate fi livrat si in versiunea cu pereti izolati.

Echipamentul de aplicare a solutiei are in componenta o pompa cu roti dintate ce asigura permanent presiunea optima pentru teava de imprastiere. De asemenea, pompa functioneaza datorita unui motor diesel auxiliar. Transmiterea puterii se realizeaza printr-un sistem hidraulic sub presiune. Aplicarea bitumului pe suprafete se face cu ajutorul unor tevi de raspandire, ce au caracteristici functionale variate, de la o simpla bara cu sistem de extensie de tip demontabil, la sofisticatele tevi cu extensii telescopice actionate hidraulic, controlate direct din cabina camionului.

Sistemele CO.ME.B A. usureaza operatiunile de aplicare a bitumului datorita comenzilor existente pe panoul de control, comenzi ce asigura pornirea pompei si ridicarea barei. Panoul de control poate fi executat in varianta fixa, montata in cabina sau pe un sistem mobil, cu telecomanda. Cateva accesorii sunt disponibile pentru a completa deja generoasa gama de componente montate pe rezervor. Un exemplu: rezervorul de apa din otel galvanizat cu pompa de transfer si sistem hidraulic.

De asemenea, sistemul de recirculare a emulsiei, un sistem "ecologic" de curatare cu recuperare a lichidelor contaminate (combustibil diesel sau de alte tipuri), nemaifiind necesara deversarea lichidului contaminat cu substante poluante. Sunt disponibile si diverse tipuri de rezervoare de motorina pentru realimentare, precum si numeroase solutii aditionale, care sa faciliteze operatiunile la punctele de lucru si care pot sa creasca viteza si profitabilitatea afacerii.

Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI