Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Test de santier

Cand visele se implinesc

17.09.2008
Mariana Patru; Dan Pavel
Cand visele se implinesc
Visele devin realitate, mai ales daca sunt ale copilariei, numai daca sunt urmate indeaproape cu rabdare si perseverenta. De curand, am stat de vorba cu un om care, in loc sa-si lase visul sa devina o simpla amintire sau un regret, si l-a urmat. Nu-si dorea sa devina savant sau astronaut, ci sofer de TIR si sa conduca un autocamion Scania prin Germania. Acel lucru s-a intamplat 20 de ani mai tarziu, chiar de ziua lui, cand a mers la fabrica de la Zwolle din Olanda sa ia prima masina comandata. Putem spune ca domnul Voicu Sergiu, director general al societatii Florix Trans si-a vazut visul cu ochii.
Istoria firmei a inceput in 1998, dar abia din anul 2006 domnul Voicu a putut sa puna in functiune visul sau, odata cu achizitionarea primei masini Scania. In mai putin de doi ani, firma a crescut si a devenit o afacere infloritoare, numarul de camioane Scania, care se afla in parcul auto al companiei, ridicandu-se la patru: doua modele P420 si doua R480. Obiectul de activitate al firmei nu a fost intamplator: "am ales aceasta activitate ca urmare a pasiunii pentru masini si placerea condusului, dar si datorita faptului ca exista deja o traditie in familie in domeniul comertului."

Am preferat sa discutam cu domnul director chiar in unul din camioanele Scania nou achizitionate. In interior, covor persan pe jos, chiar si bordul era imbracat. Intreaga masina sclipea de curatenie si pentru noi, ca musafiri, a pus hartii de protectie pe jos pentru ca sa nu murdarim covoarele… Noile autocamioane pot face fericit pe orice sofer: frigider de mari dimensiuni sub cuseta de jos, doua cusete, CD, aer conditionat, cam tot ce se poate comanda la fabrica.

Grija pentru masini nu se opreste aici: "cunoscand acest domeniu, imi cunosc masinile si pot aprecia modul in care conducatorii auto pe care i-am angajat isi desfasoara activitatea", spune domnul Voicu. Astfel, soferii sunt obligati sa respecte regulile prevazute de lege, nefiind permisa nicio abatere. Trebuie sa respecte strict diagramele de lucru, sa foloseasca permanent prelatele, astfel incat sa nu permita scurgerea materialelor din masini, cu atat mai mult cu cat amenzile in acest caz nu sunt deloc mici. De asemenea, pentru respectarea timpilor de mers si de odihna, societatea Florix Trans apeleaza la doua variante, in functie de volumul de comenzi: fie in momentul in care expira timpii de conducere soferii raman in locul in care se afla pentru a se odihni, fie se apeleaza la soferi de schimb.

Primii 360.000 kilometri
Primele doua autocamioane Scania au fost achizitionate acum doi ani, de atunci fiind utilizate intens. Domnul Voicu este multumit de calitatea masinilor cumparate, mai ales prin prisma faptului ca inca mai corespund cerintelor firmei chiar si dupa 360.000 de kilometri rulati. Nu este putin, mai ales daca tinem cont ca toti kilometrii au fost facuti transportand material din balastiere, aici praful fin, omniprezent si drumurile denivelate reprezentand cea mai dura verificare. Acest test de anduranta a stat la baza deciziei de cumparare a inca doua camioane Scania in februarie anul acesta.

In plus, ne explica directorul general al Florix Trans, masinile i-au permis sa fie competitiv pe piata: "Dupa cum este bine cunoscut, Scania este o marca de renume, cu un consum mic ce iti permite sa poti transporta piatra la preturi extrem de competitive pe piata. Din punct de vedere economic vorbind, fata de alte marci, care consuma aproximativ 40 litri la suta de kilometrii, Scania are un consum ce se situeaza intre 29 si 30 litri, la media plin-gol si pe trasee diferite."


Noile camioane, mai puternice, mai economice
La a doua achizitie de camioane Scania a fost ales modelul R480, mai bun decat precedentul, echipat cu un motor mai puternic, de 480 CP si care corespunde standardelor de poluare Euro 4, dar si cu alte facilitati precum sistemul Climatronic, EGR, frigider, retarder, dar si a unei cabine mai mari, cu doua paturi, totul pentru a le asigura soferilor confortul necesar desfasurarii activitatilor in conditii optime.

Cumpararea unor camioane cu motor puternic, de 480 CP, in conditiile in care cele deja aflate in dotare au oferit suficienta putere in orice situatie, cu un motor de 420 CP a reprezentat prima intrebare a noastra fata de noile achizitii. De fapt, puterea motorului a fost corelata si cu alegerea unei cabine mari, cu doua cusete: "Alegerea cabinei cu doua paturi este strans legata de faptul ca afacerea nu trebuie privita numai pe moment. De exemplu, daca peste un an domeniul constructiilor nu mai este unul de succes, pot schimba cupla existenta pe masini cu una mai joasa si poate fi trecuta la prelata, ceea ce da posibilitatea schimbarii imediate a afacerii. "

Alegerea noilor camioane s-a facut si pe baza vastei experiente a directorului firmei, acesta optand, ca si la prima achizitie, pentru o dotare suplimentara destul de scumpa: sistemul retarder.

Dotarea camionului cu sistemul retarder presupune o crestere a costurilor cu aproximativ 3.000 euro, insa domnul Voicu considera ca este absolut necesar in cazul activitatilor firmei, cu atat mai mult cu cat reduce alte costuri, cum ar fi schimbarea ferodourilor, care, in cazul Florix Trans s-a realizat la 260.000 km pentru remorca, ceea ce inseamna o durata de functionare foarte mare. Facand un simplu calcul economic, a ajuns la concluzia ca investitia initiala intr-un sistem retarder se amortizeaza foarte repede prin economiile facute datorita cresterii intervalelor de schimb ale placutelor de frana.


Ce nu se vede
Despre activitatea de service si promptitudinea, atunci cand sunt solicitati, a reprezentantilor Scania Romania, domnul Voicu are numai cuvinte de lauda: "De-a lungul celor doi ani nu am avut probleme majore de service cu aceste masini, iar micile defectiuni au fost remediate foarte repede. Activitatea de service a specialistilor Scania este foarte prompta, nu este necesara o programare prealabila cu una sau doua saptamani inainte. Probleme aparute pana acum au fost legate de furtunuri, cabluri, etrieri, insa s-au datorat conditiilor de santier. Oricum, fiind probleme minore au fost rezolvate foarte rapid. "

Dar calitatea masinilor sau a inginerilor de service nu este intotdeauna suficienta. Intretinerea "in house" este un aspect important, si nici un sofer de la Florix Trans nu are voie sa uite de ea, indiferent de gradul de ocupare sau de oboseala acumulata la sfarsitul unei saptamani de lucru. Astfel, masinile se spala saptamanal, se greseaza si li se fac reviziile solicitate de cartea tehnica a masinii la service-urile autorizate Scania.

In ceea ce priveste remorcile, firma a optat pentru marca Schmitz, acesta fiind producatorul numarul unu pe piata europeana. "Alegerea remorcilor a fost influentata si de conditiile grele de lucru. S-a intamplat ca multe basculante sa se rastoarne la drum drept din cauza lipsei capacitatii remorcilor de a egaliza presiunea de aer din perne. In cazul Schmitz, exista doua supape, care la orice damb, orice denivelare, regleaza aceasta presiune."

Planurile de viitor includ cumpararea a inca patru masini apartinand aceleiasi marci. Acestea sunt destinate constructiilor, insa este luata in calcul si cumpararea a doua masini destinate transportului sub temperatura controlata, pentru dezvoltarea unei alte afaceri, proprietarul firmei oferind si o zicala foarte sugestiva: "intr-o afacere, sa nu pui niciodata toate ouale intr-un cos, pentru ca intotdeauna exista posibilitatea ruperii toartei"

SCANIA P420CA4x2HNA
- Tipul transportului constructii
- Grosime cadru sasiu H(ranforsat) 9,5+8 mm
- Adaptare sasiu autotractor cu sa
- Configuratia rotilor 4x2
- Inaltime sasiu normal
- Dimensiuni sasiu
- Latime sasiu 2 550 mm
- Ampatament 3 700 mm

- Sarcini si suspensii
- Fata - sistem suspensie arc lamelar
- sarcina axa 7 500 kg
- bara stabilizatoare, rigiditate normala
- Spate - sistem suspensie cu aer, o axa
- sarcina axa 13 000 kg

- Control nivel sasiu
- ajustare nivel, fara rezervoare suplimentare
- comanda control nivel (telecomanda)
- ajustare inaltime, 2 nivele prestabilite
- indicator de sarcina pe axa

- Sistem de alimentare
- rezervor combustibil sectiune normala

• Sistem de franare
- adaptare frane pentru autotractor
- specificatie categorie frane AB
- control franare electronic EBS
- supapa de blocare frana de parcare
- frana semiremorca
- frana disc, doua axe
- frana de parcare si pe rotile axei fata

• Grup motopropulsor
- motorDC 12 14 420 CP, Euro 3 – 2 100 Nm
- comanda automata a franei de incetinire pe evacuare
- limitator de fum alb
- cutie de viteze GRSO900R
- frana de incetinire hidraulica

• Echipament suplimentar sasiu
- sa de cuplare Jost JSK37C-Y, 185 mm
- suporti de cuplare cu gauri de reglaj
- placa de montaj a seii de cuplare, 40 mm
- inaltimea seii de cuplare la greutatea sasiului 1230 mm
- pozitia seii de cuplare, 660 mm
- proiector de lucru in spate
- pasarela simpla

• Compartimente depozitare
- compartimente depozitare in plansa bord pasager, deschis
- compartimente depozitare, deschis
- buzunare depozitare in usi

• Sistem climatizare
- control manual al temperaturii
- aer conditionat
- incalzitor auxiliar cabina aer – aer, 2 Kw

Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI