Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Editorial

Construim si/sau daramam

17.09.2008
Ing. Dan Pavel

Desi nu cred in fotografii de genul "poza lunii", menite sa mai umple cate o pagina de revista si care de multe ori nu au nimic deosebit, de aceasta data am sa public una chiar in editorial (nici acest lucru nu il fac de obicei). Daca luna trecuta vorbeam de aplicatiile practice din zilele noastre, ale legendei Mesterului Manole, acum pot sa si ilustrez cat de usor se poate strica noaptea ceea ce altii construiesc ziua.

Scurt si la obiect: mai nou, excavatoarele pe senile, chiar de tonaj mare, se plimba linistite prin Bucuresti pe soselele care nu au nici un an de cand au fost refacute. Pare incredibil, dar nimanui nu ii pasa. La cateva sute de metri de Primaria sectorului 2, pe strada Avrig, am surprins unul dintre acesti colosi parcat in rand cu autoturismele, pe o strada extrem de ingusta. Mai mult, sub aceasta strada a fost montata una din conductele - magistrale de mare diametru destinate alimentarii cu apa a bucurestenilor si, din acest motiv nici camioanele nu au voie sa treaca pe aici.

Dupa cum puteti vedea in fotografie, aceste "amanunte" nu sunt nici importante, precum nu este interesant faptul ca este a treia incursiune a acestui mastodont in ultima luna, cu aceasta ocazie reusind sa sfarme cateva borduri de abia puse si sa lase niste urme de neuitat pe carosabil. Operatiunea blocuri printre blocuri continua…

Contrar asteptarilor, cel putin din punctul meu de vedere, luna august nu s-a dovedit in nici un caz o luna a concediilor, ci mai degraba fierbinte si agitata. Reporterii nostri au vizitat cariere de piatra situate in apropierea orasului Cluj sau langa Suceava, am mers si pe la Marea Neagra, tot cu treaba, dar ce este cel mai important, am vazut la lucru utilaje de mare capacitate noi, o dovada a faptului ca piata masinilor pentru constructii din Romania incepe sa se specializeze.

Chiar daca utilajele de gabarit sunt de cele mai multe ori spectaculoase si extrem de eficiente, nu inseamna ca piata utilajelor de constructii de mici dimensiuni este in scadere. Dimpotriva, in ultimii doi ani am asistat la o adevarata revolutie in domeniu, de exemplu, un incarcator multifunctional putand fi echipat in prezent cu absolut orice tip de echipament, de la sisteme de percutare pana la mici malaxoare pentru producerea sau transportul betonului. De asemenea, la fel ca si in cazul macaralelor pliabile montate pe sasiu de camion, sarcinile utile au crescut, ajungand ca in prezent un incarcator sa poata ridica greutati ce reprezinta in anumite cazuri 75% din masa proprie. Probabil sectorul utilajelor usoare va fi primul care va dezvolta servicii profesionale de inchiriere, firmele de peisagistica urbana fiind printre primele interesate de utilizarea acestor masini mici pe intervale scurte de timp. Exemplele pot continua, marile dezvoltari urbane fiind automat si zonele unde aceste utilaje sunt utilizate cu predilectie.


Subiectul lunii octombrie: logistica in constructii
Specializarea pietei si concurenta din constructii vor duce la pasul urmator: eficientizarea muncii si reducerea costurilor. Astfel, logistica constructiilor va deveni in curand un subiect la ordinea zilei, utilizarea judicioasa a resurselor umane si tehnologice, reducerea cheltuielilor de intretinere si exploatare vor fi aspecte care vor influenta direct piata utilajelor pentru constructii. Va astept la un dialog pe aceasta tema in revista Masini si Utilaje.

Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI