Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Structuri pentru agricultura

Oferta completa de la Molcik

17.09.2008
Cornelia Rotaru; Dan Vasile
Oferta completa de la Molcik
Producatorul ceh Molcik este cunoscut pe piata din Romania datorita structurilor sale pentru constructii si mai ales prin produsele sale originale, realizate pe baza propriilor proiecte. Daca anul trecut a vandut in jur de 200 de bucati, in acest an proiectantii producatorului Molcik s-au dovedit deosebit de activi, aducand pe piata din Romania nu mai putin de trei tipuri de suprastructuri pentru constructii, din care un model cu bena semirotunda si un ansamblu basculabil pe trei directii.
Chiar daca pana acum pe piata din Romania eram obisnuiti cu numele de Molcik, ca producator de structuri inovatoare pentru constructii, cand vorbim despre divizia de agricultura a firmei, atunci discutam despre o serie de produse cu traditie, deoarece primele structuri confectionate de catre producatorul ceh au fost cele pentru agricultura.

In Romania, divizia de agricultura a importatorului Molcik nu este inca bine cunoscuta in primul rand din cauza unui factor foarte important  piata care s-a dezvoltat in ultimii ani mai mult pe segmentul de constructii. In anul 2008 insa cererea de structuri de transport pentru agricultura a inceput sa cunoasca o dezvoltare brusca, pe de o parte datorita unor conditii climaterice favorabile ce prefigureaza recolte de exceptie, dar si datorita accesarii Fondurilor Structurale de catre agricultorii romani. Dublarea cererilor de astfel de structuri de transport nu a lasat indiferenta compania Molcik, care este deja pe piata din Romania cu o serie completa de suprastructuri.

Astfel, produsele oferite de divizia de agricultura Molcik Romania sunt destinate vehiculelor cu doua sau trei axe. In cazul celor cu trei axe, putem vorbi de configuratii 6x4 sau 6x2/2, cu capacitati de la 14 mc la 25 mc. Ŗi pentru agricultura putem discuta de doua masini in una singura, Molcik oferind un tandem format dintr-o suprastructura de 25 mc si o remorca de trei axe cu o capacitate de 25 mc.

Suprastructurile pentru agricultura Molcik sunt basculabile pe trei parti, fiind confectionate din materiale usoare, ceea ce face ca o suprastructura cu o capacitate de aproximativ 25 mc sa cantareasca maxim 3.500 kg. Reducerea greutatii proprii duce la cresterea sarcinii utile, transpunandu-se intr-un mare avantaj pentru beneficiar, totul fiind proiectat fara a afecta rezistenta intregului ansamblu. Domnul Dinu Paul, directorul de vanzari al societatii Molcik Romania, prezinta cateva solutii tehnologice originale, inglobate in noile structuri pentru agricultura: "am importat de la divizia de constructii lucrul cel mai important pentru o suprastructura basculabila : «sasiul auxiliar». Acesta are o grosime de 6 mm si este confectionat din materiale moderne, cu suduri continue pe liniile robotizate, toate partile fiind sablate si protejate impotriva coroziunii. Asemenea suprastructurilor pentru constructii, traversele frontale, sunt special rigidizate". Rigidizarea traverselor frontale reprezinta o garantie in plus pentru utilizatorul produselor Molcik, aceasta solutie tehnologica fiind destinata benelor cu basculare pe trei parti. Astfel, in timpul bascularii laterale, cand toata greutatea se muta pe o latura longitudinala a sasiului, dar si pe capetele acestor traverse, prin intermediul acestui concept special de ranforsare introdus de catre inginerii diviziei de proiectare de la Molcik, dar si gratie procedeului original de confectionare a ei, toata greutatea proprie precum si cea a incarcaturii se distribuie uniform prin intermediul sasiului auxiliar, evitandu-se astfel supraincarcarea unei laturi.

Adaptarea remorcilor la conditiile din Romania reprezinta un alt aspect pozitiv al structurilor pentru constructii Molcik. Cu toate ca in cazul structurilor utilizate in agricultura sarcinile transportate sunt mai mici, cilindrii hidraulici au o capacitate de ridicare de pana la 50 tone, o sarcina mult mai mare, decat ceea ce se transporta in mod normal cu camioanele de acest gen.

Obloanele laterale multifunctionale poarta semnatura Molcik, fiind, la fel ca si cele destinate constructiilor, realizate precum un puzzle. Ele pot fi cu deschidere sus, jos, central, combinat. Avand in vedere ca sunt confectionate special pentru agricultura, unde materialul transportat poate avea granulatie fina, lateralele sunt protejate cu o banda de cauciuc tip "cheder", pentru a preveni scurgerea acestuia in timpul transportului. Pentru oblonul spate a carui deschidere poate fi jos, combinata, etc., este prevazuta in standard o gura de varsare cu o dimensiune de 350x350 mm care permite bascularea in diferite mijloace de stocare, precum cele cu sneck sau direct in buncare.

Confectionarea obloanelor se face din profile speciale pentru agricultura, ce au o grosime de 4 mm, materialul din care sunt facute impiedicand oxidarea marfurilor transportate. Prin forma speciala, valurita a acestor profile, si datorita sarcinilor mai mici ce sunt transportate, nu mai este necesara ranforsarea lor, ci doar rigidizarea suprastructurii cu stalpi verticali centrali ce permit mentinerea unei verticalitati si a unui aliniament al intregului ansamblu pentru o perioada indelungata de timp.

O alta inventie "importata" de la divizia de constructii este si cea aplicata la partea inferioara a corpului benei, aceasta prezentand ranforsari din 500 in 500 mm, situate pe toata latimea, fiind realizate din profile U100, materialul folosit avand o grosime de 4 mm. Podeaua benei este confectionata din material foarte rezistent cu o grosime de 6 mm.

Cu toate ca vorbim de o bena patrata, in acest caz socurile ce apar asupra partii inferioare in momentul incarcarii fiind foarte mari, gratie unei reproiectari a intregului corp, s-a reusit prevenirea eventualelor distrugeri prin folosirea de materiale superioare, dar si prin ranforsari de calitate, situate in punctele de stress maxim. Suplimentar, pe toata lungimea benei, pe partea inferioara, sunt sudate doua traverse din otel de 6 mm grosime, cu o geometrie speciala, rolul lor fiind acela de a preintampina formarea unei eventuale sageti negative a partii inferioare.

Curbura nedorita a corpului benei poate aparea in momentul inceperii bascularii cilindrului. Acesta impinge in centrul benei, dar numai pana la atingerea unui unghi minim necesar ca toata marfa sa fie descarcata. In acest caz, in partea frontala a benei, in cazul unei descarcari posterioare cand ramane material, iar prin forta exercitata de acesta, partea inferioara a benei, daca nu este ranforsata, are tendinta formarii unei sageti negative.

In plus, suprafata de contact dintre bena si sasiul auxiliar, in momentul asezarii acesteia, este una elastica, evitandu-se astfel socurile la incarcari ce presupun sarcini dinamice mari. Putem spune in aceste conditii ca intreaga masina este elastica, in mare parte si datorita prinderilor speciale ale sasiului auxiliar.

Anul XII, nr. 141, nov 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI