Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
IAA 2008

Autocamioanele anului 2009

20.10.2008
Dan Pavel - Hanovra
Autocamioanele anului 2009

DAF
La IAA 2008 DAF s-a prezentat cu o serie de imbunatatiri aduse seriilor CF si XF105 ce urmeaza sa fie introduse in linia de productie incepand cu luna iunie 2009. Ambele serii beneficiaza de un nou design interior, un sistem de transmisie imbunatatit cu o noua cutie de viteze manuala cu 12 trepte si, optional, Adaptive Cruise Control si Forward Collision Warning. DAF manifesta de asemenea o preocupare intensa pentru protectia mediului, fiind primul producator de camioane care a furnizat toate modelele sale in versiunea EEV (Enhanced Environmentally-friendly Vehicles) reducand emisiile nocive cu pana la 50% mai putin decat standardul EURO 5 pentru 2009. Mai mult, DAF  a prezentat camionul hibrid LF, a carui intrare in productie este prevazuta pentru anul urmator, precum si un model aniversar pentru cei 80 de ani ai modelului XF105.

La IAA 2008 DAF a demonstrat o preocupare deosebita pentru Sistemul Telematic, un sistem de comunicare de date care ii confera operatorului de transport posibilitatea de a-si optimiza managementul flotei si procesele de lucru. Trasatura caracteristica pentru Sistemul Telematic DAF este simplitatea in operare atat pentru baza de lucru, cat si pentru sofer. Pentru a avea acces la informatii operatorul de transport nu are nevoie decat de o conexiune la Internet. O alta noutate adusa de DAF la IAA 2008 este sistemul de inchidere pentru noapte, DAF fiind primul producator care a introdus o incuietoare de noapte de inalta securitate pentru usile cabinelor cu scopul de a proteja soferii impotriva spargerilor si furturilor din cabine. Pentru a evidentia importanta pe care DAF si dealerii sai o acorda serviciilor oferite clientilor la standul DAF au fost prezenti si PACCAR Financial, PACCAR piese de schimb, TRP, DAF Service International pentru Camioane (ITS), Contracte MultiSupport  de reparatii si intretinere si noul sistem DAF Connect. DAF introduce astfel strategia "Total Care" conform careia clientii beneficiaza de servicii complete si asistenta, totul sub un singur acoperis.  Standul DAF la expozitia IAA din 2008 s-a desfasurat pe o suprafata de aproximativ 2.500 mp, spatiu in care a fost expusa gama completa de produse: modelele LF pentru transportul de distributie, modelele CF pentru o gama variata de aplicatii si modelul XF105 "Camionul international al anului 2007" pentru transportul pe distante lungi.

Iveco
Inca o data, la editia din acest an a Expozitiei Internationale de Vehicule Comerciale de la Hanovra, Iveco a fost in prim-plan cu avanpremiere ale celor mai noi produse, servicii si tehnologii. Designul standului Iveco de peste 3.700 mp a fost inspirat din lumea rugby-ului fiind compus din doua structuri asemanatoare cu un arc care conturau forma unei mingi imense de rugby. Cele doua zone principale ale standului sunt dedicate unor teme de reper: protectia mediului inconjurator si solutii tehnologice aplicate pe vehicule pentru imbunatatirea sigurantei si productivitatii obtinute de clienti. In sectiunea dedicata protectiei anti-poluare, principalul punct de atractie a fost reprezentat de tehnologiile hibrid diesel-electric, electric si metan. Urmand tema unei mobilitati sustinute intr-un mediu urban, Iveco a prezentat versiunea Irisbus a unui Daily Hibrid, o furgoneta Daily electrica, un Eurocargo Hibrid si un concept de autobuz hibrid Irisbus minibus. Toate aceste vehicule ofera avantaje mari comparativ cu vehiculele prevazute cu un bloc motor traditional in termeni de consum eficient de energie si reducere a emisiilor de CO2.

Pentru a completa seria de inovatii tehnologice pentru protectia mediului, la standul Iveco au fost prezenta si o gama larga de vehicule care functioneaza pe baza de metan. Alaturi de capul-tractor Daily CNG prevazut cu un motor FPT de trei litri pe baza de metan cu 100 Kw putere si certificare EEV, a fost prezentat in premiera mondiala noul EUROcargo CNG care urmeaza si intre in productie in 2009 si un Stralis AD260S27 cu motor FPT Cursor de 8 litri pe baza de metan avand o putere de 200 Kw si certificare EEV. Un alt punct de interes din aceasta zona a fost reprezentat de noul ulei sintetic dezvoltat special pentru motoarele Cursor de Iveco si Petronas. Uleiul prezinta o vascozitate extrem de redusa reducand astfel consumul de combustibil  cu pana 2,5 comparativ cu uleiurile traditionale.
Cea de-a doua tema prezentata la standul Iveco a fost "excelenta tehnica pentru imbunatatirea productivitatii obtinute de client". Primul element care a sustinut aceasta tema a fost pachetul telematic "Blue&Me Fleet" lansat pentru prima data de Iveco pe piata internationala.

In centrul atentiei s-a aflat conceptul Stralis Engage avand la baza un Stralis AS440S56T/P. Acest vehicul, inspirat de parteneriatul cu echipa nationala de rugby a Noii Zeelande, reprezinta angajamentul Iveco in dezvoltarea unor tehnologii inovatoare, totul spre beneficiul clientului. O greutate redusa a fost, pe de alta parte tema de baza pentru camionul de categorie usoara Stralis care raspunde cererii exprimate de operatorii de flote de petroliere pentru a putea maximiza sarcina utila maxim admisa. Eurocargo si-a facut debutul la Hanovra  cu versiunea 4X4 echipat cu un motor diesel FPT Tector de 185 Kw. Ca si Massif, noul vehicul off-road de categorie usoara, prezent la expozitie cu versiunea in trei usi si omologat pentru transportul pasagerilor a mai fost prezentat si Daily 4X4 cu cabina dubla, cu o capacitate de transport de 6 persoane plus sofer si versiunea 8X8 pentru Trakker, un echipament ideal pentru orice tip de aplicatie off-road.

MAN
Continuand seria producatorilor de top prezenti la IAA 2008 de la Hanovra, MAN a venit cu cea mai moderna oferta de vehicule comerciale pentru toate categoriile de greutate fiindu-i totodata acordat premiul "Camionul anului 2008" pentru camioanele de categorie grea din seriile TGX si TGS. Din generatia succes Trucknology, MAN a oferit o gama de vehicule cu proprietati de securitate imbunatatite. Camioanele de categorie usoara si medie de la MAN au fost complet revizuite pentru prezentarea IAA 2008. La trei ani de la lansare, seriile de succes TGL si TGM se prezinta cu un nou profil. Acestea au acum un nou aspect aflat in concordanta cu seriile TGX si TGS din categoria grea Trucknology. Din punct de vedere tehnic a fost acordata foarte mare atentie detaliilor de aerodinamica in scopul minimizarii fortei de frecare si zgomotului produs la impactul cu vantul. Au fost aduse imbunatatiri si asupra structurii cabinei: usile au fost dotate cu balamale mai puternice care au facut fata cu brio asa numitului test "shaker". MAN furnizeaza  sistemul anti-derapare si sistemul de stabilizare electronica ESP pentru o gama larga de camioane si autobuze precum si adaptive cruise control (ACC) disponibil ca optiune pentru mentinerea unei distante corespunzatoare fata de vehiculul din fata. De asemenea, sistemul LGS avertizeaza soferii in momentul in care, in mod accidental, parasesc banda de mers. Asistentul de oprire este un sistem cu senzori cu ultrasunete care va fi oferit ca optiune  pe camioane din 2009 si care il avertizeaza pe sofer de posibilitatea unei coliziuni cu ciclisti sau pietoni in intersectii. Pentru acest sistem MAN a primit recent premiul ADAC pentru mobilitate. 

Scania
Scania s-a prezentat la expozitia IAA de la Hanovra din 2008 cu tehnologii de ultima generatie pentru motoare, eficienta economica si consultanta profesionala pe parcurs. Noua platforma de motoare Scania pentru camioane si autobuze a primit certificarea EURO 5 fara tratament ulterior al emisiilor de gaze, inregistrand astfel o premiera mondiala. A fost acordata o atentie sporita reducerii consumului de combustibil iar oferta de camioane a fost imbunatatita cu seriile P-, G- si R- si cu numeroase modificari aduse cabinelor. Printre camioanele prezentate de Scania la IAA 2008 se numara: Scania R400 de la serviciul de inchirieri Scania, R440 si R480, toate cu motoare EURO 5 EGR, capul-tractor de categorie usoara P380 si, liderul gamei, R620 V8. Sectorul de constructii a fost reprezentat de noua suprastructura G420 si un camion de sarcina grea cu hooklift. Au fost prezentate de asemenea si doua vehicule de distributie: sasiul Scania P280 si cu EURO 5 sau motor EEV si P280 cu caroserie de furgon. aasiul jos Scania P270 a etalat aplicatii speciale cu un motor diesel-etanol destinat lucrarilor de colectare a deseurilor sau de distributie locala. aasiul jos permite un acces facil in locurile inguste iar motorul diesel-etanol ofera operatorilor posibilitatea de a folosi un combustibil regenerabil. Noua generatie de motoare Scania a beneficiat de un loc de cinste in cadrul standului Scania de la IAA 2008. Raportul dintre putere si moment, element de referinta pentru Scania, este decisiv pentru performantele oricarui vehicul iar toate cuplurile-motor dezvoltate de Scania optimizeaza eficienta consumului de combustibil. Noile motoare ERG sunt in conformitate cu standardele EURO 5 fara tratament ulterior al emisiilor de gaze si fara aditivi, o adevarata performanta in domeniul tehnologiei motoarelor. Gama extinsa de motoare este completata de motoare EURO 5 si EEV conformandu-se astfel celor mai dure standarde de protectie a mediului din Europa. Motorul de 9 litri Scania diesel-etanol ofera operatorilor oportunitatea de a utiliza un combustibil regenerabil reducand astfel emisiile de CO2 cu pana la 90%.

Volvo
Directorul general Volvo Trucks, Staffan Jufors a pus in evidenta tehnologiile de siguranta novatoare si dezvoltarea agresiva a gamei de produse in cadrul unei conferinte de presa la expozitia de vehicule comerciale IAA 2008 .
Confortul soferului si siguranta au fost directiile principale de dezvoltare pentru noua gama Volvo Trucks, prezentata pentru prima data in afara granitelor suedeze la IAA 2008. Aceasta gama prezinta multe caracteristici novatoare la nivelul sigurantei si confortului soferului.
"Volvo Trucks este lider in ceea ce priveste siguranta. In continuare ne propunem sa continuam progresul in industria transportului. Facem investitii masive in dezvoltarea produselor noastre" a declarat domnul Staffan Jufors.
A fost mentionat in mod special  Driver Alert Support o noua functie de siguranta care reduce riscul ca soferul sa adoarma la volan si sa isi piarda concentrarea.
"20% dintre accidente se produc din cauza lipsei de concentrare sau oboselii la volan, ceea ce ne face sa credem ca acest sistem are un potential crescut de dezvoltare. Suntem prima companie din lume care lanseaza acest tip de tehnologie pe camioane" a continuat domnul Jufors.
S-a discutat de asemenea si despre cea de-a patra generatie de tehnologii hibrid si preocuparea permanenta a companiei pentru reducerea emisiilor de CO2. La standul Volvo a fost prezentat un camion hibrid Volvo pentru colectarea deseurilor care se afla deocamdata in etapa de testare; va intra in productie incepand cu anul urmator.
Claes Nilsson, presedinte de divizie pentru Europa a incheiat conferinta de presa exprimand angajamentul companiei Volvo Trucks de a-si redefini relatiile cu clientii si oferta generala a companiei: solutii totale de transport.
"Incepand din 2003, noi si partenerii nostri privati am investit  400 mil. EUR fiecare, in total 800 mil. EUR pentru dezvoltarea retelei de vanzari si service"
"Am initiat de asemenea cel mai extins program de pregatire din istoria Volvo Trucks care a acoperit intreaga retea europeana de service de 17.000 de persoane.

Anul XII, nr. 141, nov 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI