Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Prezentare de firma

DEME Macarale

20.10.2008
DEME Macarale
Se pare ca firmele care au fost de la inceput pe piata, printre pionierii din Romania, au cele mai multe sanse la o dezvoltare armonioasa, bazata pe experienta anterioara. Una dintre acest companii este DEME Macarale.

Succesul unei firme depinde intr-o masura mare de conducerea prezenta la carma companiei in perioada cand schimbarile sunt necesare. Astfel, in cadrul DEME Macarale, care si-a inceput activitatea la inceputul anilor 90, solutia preferata a fost reinvestirea banilor rezultati din reparatia macaralelor. Este adevarat ca intrasera pe o piata a serviciilor de nisa, cu toate acestea era singura firma specializata din partea de Vest a tarii. Au acoperit foarte usor aceasta zona si datorita faptului ca sediul central era localizat in Oradea. Inceputurile, obiectul principal de activitate la acea vreme, au insemnat reparatii locale, pentru ca, dupa trecerea primilor doi ani, sa se inceapa latura de exploatare a macaralelor. Cum veniturile au fost constant reinvestite si s-a urmarit cresterea constanta, in momentul de fata DEME Macarale se poate mandri cu o cota de piata extrem de buna. Practic, sunt prezenti peste tot in tara indiferent de lucrare si de locatie exista cel putin o macara in proximitatea clientului sau potentialului client, acest lucru facand parte din strategia de dezvoltare a companiei.

La inceputuri singurul punct de lucru a fost la Oradea, apoi, in 2005 a fost inaugurat sediul din Bucuresti, pentru ca in 2007 sa se considere absolut necesara deschiderea unor puncte de lucru in Ploiesti si Pitesti, datorita lucrarilor din aceste zone. Acest an nu a fost mai prejos fata de precedentii: a fost pus in functiune un punct de lucru la Iasi.
Anul 2000 a adus un nou suflu in echipa DEME Macarale, au inceput sa se faca o serie de investitii, care au culminat, trei ani mai tarziu, cu achizitionarea primei macarale Liebherr de ultima generatie din Romania. Anul 2005 a gasit compania in posesia unei macarale de 400 t, apoi una de 500 t, toate destinate inchirierii. Astfel, in momentul de fata cea mai mare macara auto este de 500 t, iar cea mai impunatoare pe senile are o capacitate de 750 t. Lasand insa la o parte aceste extreme, parcul de utilaje al companiei romanesti numara 100 de macarale, auto, pe senile ori de tipul cityclass, impartite in sapte locatii din tara: sediul la Oradea, apoi urmeaza Bucuresti, Iasi, Ploiesti, Pitesti, Brasov si curand va fi inaugurat si sediul din Constanta. In ceea ce priveste activitatea de service, aceasta este impartita in functie de regiuni, depinzand de cele doua centre: cel de la Oradea si cel de la Ploiesti, din aceste doua locatii se impart responsabilitatile in functie de zonele alocate.
Am discutat cu domnul Cristian Deme, director general, pentru a ne oferi mai multe detalii despre activitatea firmei in prezent. Astfel am dorit sa aflam care sunt contractele cele mai importante detinute in acest moment, care sunt problemele intampinate de o companie cu un astfel de profil pe piata romaneasca a constructiilor, dar si planurile de dezvoltare.

Locatiile situate in Ploiesti si Pitesti se datoreaza unui singur factor: un contract cu un client foarte important, in momentul de fata fiind si cel mai mare contract detinut de DEME Macarale: servicii in exclusivitate oferite rafinariilor OMV. Pentru a putea contracta un astfel de client au trebuit sa respecte termenii unei licitatii internationale, unde au participat firme cu renume din toata Europa, dar castigatorii au trebuit sa ofere cel mai bun raport calitate-pret. Compania a trebuit sa faca fata unui audit care a durat nu mai putin de patru luni de zile, controland aspecte precum protectia muncii, situatia financiara si multe altele. Colaborarea a fost stabilita pentru o perioada de trei ani, cu posibilitate de prelungire la 5 ani.

Acest contract obliga DEME Macarale la o disponibilitate maxima, permanenta, 365 de zile pe an, implicand in momentul de fata un numar de aproximativ 18 macarale si numeroase trailere care sunt tot timpul pregatite de interventie. Cand nu sunt folosite strict pentru nevoile Petrom, acestea sunt folosite pentru lucrarile situate in orasele din jurul celor doua puncte de lucru. Spre exemplu, anul trecut a fost efectuat un remont, s-a realizat desfacerea utilajelor OMV si curatarea acestora, intreg procesul a durat aproximativ 3 saptamani, cu un program de lucru de 12 ore zilnic, in care a fost implicat un numar de 35 de macarale si sapte trailere.
Un alt contract important pentru DEME Macarale este chiar relatia cu Romanian Motorway pentru autostrada Transilvania fiind nevoie de montajul grinzilor pentru toate podurile existente. Este vorba de grinzi de 180 t greutate si o lungime de 60 m, ce pot fi manipulate doar de catre doua macarale pe senile de capacitate foarte mare, de 300 t. Urmatorul proiect aflat pe lista de prioritati a companiei originara din Oradea este instalarea primului parc de turbine eoliene, folosindu-se macarale de 600 t pe senile.

Pentru a fi eficiente, serviciile puse la dispozitie de DEME Macarale trebuie sa se situeze in sfera profesionalismului, iar pentru acest lucru este nevoie si de competenta oferita de operatori. Directorul companiei ne-a declarat ca una dintre cele mai mari probleme cu care se confrunta in prezent este gasirea de noi operatori, care sa poata face fata cerintelor unor utilaje la standarde europene. Desi instruirea personalului se realizeaza in interiorul firmei, deoarece experienta acumulata de-a lungul anilor este un mare atuu, dar si de catre specialisti sositi din afara tarii, pentru macaralele de ultima generatie cu care inca nu s-a operat pana in prezent. Formarea personalului dureaza aproximativ trei luni, in functie si de dimensiunile si complexitatea utilajului. Mai intai se face o instruire pe utilaje mai simple, apoi se ajunge, progresiv, la macaraua pe care respectivul operator va lucra. Cu toate acestea, perioada de instruirea este variabila deoarece depinde foarte mult si de complexitatea utilajului: spre exemplu unele macarale au computer pe sasiu.
Acesta din urma trebuie stabilizat, abia apoi se opereaza in conditii normale; in cazul in care acest calculator detecteaza o neregula cat de mica, blocheaza intreg procesul, nu numai sasiul. In concluzie, parcul de macarale masoara 100 de unitati, iar numarul angajatilor companiei totalizeaza 187 de persoane si este in continua crestere, avand in vedere ca, lunar, se fac aproximativ 4 sau 5 noi angajari. In general motivul pentru care se realizeaza rulajul de personal este datorat cerintelor impuse de macaralele de ultima generatie: in proportie de 90% din utilajele companiei sunt dotate cu computer, cu limitator, cu norme de protectie avansata. Macaralele de generatie mai veche sunt pastrate datorita unor clienti, obisnuiti cu aceste modele, cu toate ca nu au aceeasi productivitate, iar costurile sunt aceleasi ca in cazul celor noi.

Mentenanta
Fiind una dintre cele mai mari companii din tara, avand obiect principal de activitate inchirierea macaralelor, compania trebuie sa asigure o interventie rapida in cazul unor defectiuni. Mentenanta, mai ales in cazul utilajelor noi, se realizeaza de catre compania care distribuie marca respectiva, atat pe perioada garantiei, cat si ulterior, datorita manoperei de calitate si pieselor originale. In prezent, sunt doua centre de reparatii, unul la Oradea, iar in curs de perfectionare la Ploiesti si in proiect este si unul la Iasi. Operatorul, pe de alta parte, trebuie sa fie corect instruit, astfel incat sa realizeze identificarea problemei corespunzator, pentru a informa echipa de service mobil asupra lucrarilor necesare.

De cele mai multe ori insa, problemele au fost minore, datorate in principal terenului, care trebuie sa fie stabil. Greutatea macaralei trebuie sustinuta de un teren extrem de rezistent, in caz contrar se pot produce accidente de proportii. Desi pana acum nu s-a intamplat niciun incident grav, DEME Macarale impune anumite conditii, se informeaza si realizeaza teste cu macaraua pe teren inainte de ridicare. Exista o multitudine de conditii ce trebuie respectate: luarea tuturor masurilor de siguranta, responsabilitatea pentru legarea piesei in carlig, paza pe timpul noptii in santier, motorina este transportata numai din benzinarii in recipienti de metal, etc. Compania se indreapta cu succes catre oferirea unor servicii complete, unor solutii adaptate nevoii clientilor. Spre exemplu, motorina este asigurata de catre Deme Macarale, si in ceea ce priveste combustibilul, cat si transportul.

Printre atuurile companiei romanesti se numara o prezenta solida in toate zonele Romaniei. Aspectul acesta este datorat mai multor factori, in principal costurilor foarte mari de transport, mai ales in cazul macaralelor de dimensiuni considerabile. Autorizatiile de transport, controalele foarte aspre, amenzile in cazul nerespectarii regulamentelor au ajutat compania sa realizeze o retea foarte  bine pusa la punct. Pentru macaralele mari, spre exemplu una de 400 t si alta de 500 t transportul se realizeaza doar cu escorta de la politie, aceasta procedura insa este una binevenita deoarece deplasarea se realizeaza mult mai rapid, dar si mai sigur. Un exemplu concludent in acest sens este ultima achizitie, o macara de 750 t,  marca Manitowoc, ce trebuie transportata cu ajutorul a 48 de camioane aceasta se dezasambleaza in mai multe parti si este special conceputa pentru transportul rutier.

Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI