Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Sisteme de monitorizare si securitate

KTrack: costuri minime in gestionarea flotei de masini

20.10.2008
Cornelia Rotaru; Gheorghe Apostol
KTrack: costuri minime in gestionarea flotei de masini
Controlul flotei de masini de distributie a fost primul segment de piata abordat, a urmat apoi cel al camioanelor si acum s-a ajuns si la controlarea activitatii si suprafetei de lucru a utilajelor. Indiferent ce se urmareste, principiul este identic: o serie de senzori montati in diverse puncte de interes ale masinii, monitorizeaza permanent informatii despre starea unor echipamente sau a unor parametri de functionare si pozitia cu ajutorul un sistem de sateliti, prin intermediul sistemului GPS/GSM. Mai departe, informatia primara este trimisa la un anumit terminal PC, programele rulate pe acesta permitand decodarea ei si analizarea datelor.

Sistemele GPS se dezvolta din ce mai mult, astfel incat, in prezent, stabilirea pozitiei exacte a vehiculului reprezinta deja o caracteristica implicita, importante fiind acum pretul sistemului si software-ul de interpretare a datelor.

Firma Pro Engineering, companie membra a grupului de firme UTI, ofera o solutie de monitorizare a flotei auto, compusa din echipament GPS instalat pe autovehicul si solutie software de monitorizare web, cu acces securizat, pe baza de user si parola.
Solutia permite achizitionarea datelor si transmiterea lor catre aplicatia de monitorizare - tehnologiile GPS, respectiv GPRS pentru comunicatie.

Produsul este conform cu normele europene si are certificat RAR, care atesta ca  dispozitivul folosit nu afecteaza integritatea autovehiculului sau buna sa functionare.

Sistemul oferit de Pro Engineering are un design compact, o precizie a localizarii de +/- 3m CEP si capacitate de memorare de pana la 1.000 de evenimente. De asemenea, acesta dispune de o baterie de rezerva care asigura o functionare autonoma de pana la 72 ore si posibilitatea de conectare la senzori, pentru eficientizarea activitatii vehiculului monitorizat, sau din motive de securitate.
"Noi ne adresam intregii piete de transport, de la transportul feroviar pana la cel naval si rutier"
 - a declarat domnul Traian Komuves, Director General Pro Engineering si Vicepresedinte al grupului de firme UTI

Masini si Utilaje (M&U): Oferta de monitorizare a flotei se refera si la camioane de constructii ?
Traian Komuves:
Solutia noastra este denumita "Ktrack - Mobile Monitoring Services", asadar noi ne adresam intregii piete de transport, de la transportul feroviar pana la cel naval si rutier. Piata de transporturi este in crestere si, ceea ce face diferenta intre solutiile Pro Engineering si cele ale concurentei de la ora actuala, din piata,  este faptul ca noi oferim o solutie de securitate si monitorizare a flotei integrata intr-un singur produs, intr-o singura solutie, intr-o singura imagine de ansamblu pe care transportatorul o doreste. In al doilea rand, ne diferentiaza fata de competitori pretul. In concluzie, noi venim cu foarte multe solutii (pentru ca solutia pe care o avem este customizabila), iar oferta noastra este sub pretul de pe piata. Suntem alaturi de client de la bun inceput, ii oferim cea mai buna solutie pentru problema pe care o are, avem capacitatea de a dezvolta solutia care i se potriveste sau pe care o doreste. Asadar, chiar daca oferim solutia la cheie, o putem dezvolta si o putem adapta permanent, incepand cu elemente de securitate, senzori si pana la inlocuirea unei fise de transport, pe care un sofer o face zi de zi la serviciu.

M&U: Ce inseamna din punctul de vedere al ofertei dumneavoastra functia de securitate?
T.K.:
Partea de securitate a solutiei Pro Engineering include functia de "Panic-button" (buton de panica), utilizabila in situatii de urgenta, ca si partea de senzori, care preia semnale si apoi le transmite intr-un dispecerat, cum ar fi cel de urgenta 112 sau in dispeceratele noastre. Aceste semnale indica faptul ca o anumita incinta a unei autospeciale de transport valori a fost deschisa, ca soferul a fost atacat sau, in cazul in care au aparut semnale ale senzorilor de soc, arata ca este posibil sa se fi produs un accident foarte grav. Toate aceste aspecte tin de securitate. De asemenea, echipamentele furnizate de noi, au implementate, in scopul cresterii nivelului de securitate al vehiculului dumneavoastra, o functie "anti-mutare", care declanseaza un semnal de alarma in cazul in care autovehiculul isi schimba pozitia intre o armare si o dezarmare a sistemului de alarma instalat pe masina. Asa cum am mai spus, acest echipament inglobeaza si partea de securitate si partea de management al flotei de vehicule. Avem si o solutie care ne permite conectarea prin intermediul conectorului CAN la vehiculele care sunt echipate cu computere de bord. Noi ne conectam la acel computer de bord si oferim toate informatiile pe care ni le pune masina la dispozitie. Detinem si o solutie web, deoarece ne adresam chiar si acestei piete largi de consumatori. Aceasta este o solutie de tip "business to person", deci ne adresam fiecarei persoane private, nu numai transportatorilor.

M&U: Exista si posibilitatea de a semnaliza momentul in care vehiculul monitorizat  depaseste perimetrul de utilizare ?
T.K.:
Da. Pentru fiecare autovehicul in parte sau chiar pentru un grup de vehicule pot fi definite zone sau trasee de la care nu au voie sa se abata. Sistemul de moitorizare permite avertizarea atat in timp real cat si in rapoartele generate ulterior intrarile si iesirile din zonele sau de pe traseele alocate autovehiculelor. Avem clienti importanti pentru aplicatia de securitate, printre se numara BRD, BCR, Metro Cash& Carry, C.N. Imprimeria Nationala, s.a. Printre transportatorii care folosesc sistemul nostru de monitorizare, se numara: Hilderberg Cement Group, Cargus International, Marex Braila, MGV Distri-Hyper (Auchan), regiile locale de apa din Brasov, Oradea, Sibiu si Iasi si multi  altii. Folosim aceasta aplicatie si pentru monitorizarea parcului nostru de vehicule. Investitiile permanente in dezvoltarea hardware si software a solutiei Pro Engineering au permis monitorizarea eficienta a unor flote mari de autovehicule, un exemplu in acest sens fiind chiar flota de autovehicule a grupului UTI, care numara la ora actuala peste 400 de autoturisme.

Consideram ca este un avantaj definitoriu pentru noi capacitatea de a prezenta in timp real informatii cu privire la toate autovehiculele monitorizate. Din punct de vedere financiar sistemul de monitorizare a flotei are avantajul de a permite rapid recuperarea investitiei si acest lucru s-a vazut din analiza facuta clientilor nostri si flotei UTI, dupa numai trei luni de utilizare a sistemului. O companie care va alege sistemul oferit de noi va observa o eficientizare a activitatii autovehiculelor, datorita controlului asupra traseelor parcurse de acestea, si o scadere semnificativa a consumului de carburanti. Au fost economisite sute de milioane de lei, obtinuti numai din reducerea consumului de combustibil, in special la transportatori. Am fost inregistrate si situatii de vandalism, dar am fost alaturi de client si acestia au impus anumite norme.

Sistemul de monitorizare KTrack
Acest tip de aplicatie ofera posibilitatea urmaririi autovehiculelor pe Internet, prin intermediul dispozitivelor de tip transponter cu GPS/GSM, montate pe masinile dumneavoastra, care transmit in mod regulat informatii privind pozitia, in timp real, a acestora.

Aplicatia include mai multe module:
1. Modulul "TIMP REAL"
Permite utilizatorului afisarea autovehiculului monitorizat pe harta vectoriala, dar si aflarea rapida a unor informatii precum:
- data si ora ultimei pozitii afisate
- viteza in km/h
- evenimentul care s-a intamplat in momentul transmiterii pozitiei curente
- o lista cu starea senzorilor instalati pe masina, daca exista
- informatii privind localizarea masinii: numele localitatii si a strazii/drumului pe care se afla
- numele zonei de interes, daca masina se afla in interiorul unei zone
- starea receptorului GPS (valid sau invalid).
Softul de analiza are la dispozitie harti digitale vectoriale, pe care sunt figurate orase, autostrazi, drumuri europene, drumuri nationale, drumuri judetene, denumirile strazilor, la diverse scari. Pentru Romania scara este de 1:100.000, iar pentru 1.000 de localitati, scara este de 1:10.000.
Pe aceste harti sunt evidentiate pozitiile vehiculelor supuse monitorizarii, impreuna cu informatiile asociate acestora, transmise de echipamentele instalate la bordul lor.

2. Modulul "ISTORIC"
Acest modul permite generarea unor vizualizari grafice a traseului unei masini (istoric) intr-un interval de timp de maxim o luna calendaristica. Astfel, pot fi vizualizate zonele tranzitate de un autovehicul pe parcursul unei zile, a unei saptamani sau a unei luni intregi. Exista posibilitatea de setare a unui interval orar in care dorim sa vizualizam traseul efectuat de autovehicul.

3. Modulul "RAPOARTE"
In cadrul acestui modul se pot genera diferite rapoarte, pe baza datelor privind pozitiile masinilor si starile senzorilor montate pe acestea, in functie de informatiile care ne intereseaza.

3.1. Evidenta traseelor
Se selecteaza autovehiculul despre care dorim sa aflam informatiile, perioada de timp care ne intereseaza si prin ce locatii s-a deplasat autovehiculul selectat (zile, saptamani, luni), precum si intervalul orar care poate fi: programul de lucru al utilizatorului autovehiculului sau perioada din afara programului de lucru. Se poate emite raportul de evidenta a traseelor doar pe perioada weekendului, pentru a putea monitoriza activitatea desfasurata de angajat in aceasta perioada.
Dupa generarea raportului de evidenta a traseelor pentru perioada selectata, putem vizualiza raportul sau il putem descarca in format Excel sau PDF.
Intr-un interval de timp, de exemplu intr-o zi, un autovehicul poate parcurge mai multe trasee. Prin traseu intelegem perioada de timp intre momentul pornirii autovehiculului (Start) si pana in momentul opririi motorului (Stop). Putem obtine informatii despre acest prim traseu, cum ar fi: perioada de timp cat a rulat autovehiculul, cat timp a stat oprit, timpul de stationare, distanta parcursa, viteza maxima cu care a rulat pe acest traseu, precum si viteza medie. Traseul aproximativ poate fi redat si in format grafic, pe harta.

3.2. Distantele parcurse
Acest raport permite calcularea distantelor parcurse (in km), in fiecare zi, intr-un interval selectat. Putem vizualiza, de asemenea, perioada de timp cat a stat pornit un senzor (exemplu: motor pornit/motor oprit).

3.3. Actionarile senzorilor
Acest raport scoate in evidenta intervalele de timp in care un senzor a fost actionat (activat). Se considera senzor inclusiv starea motorului, care poate fi pornit sau oprit (Actionat, Revenit).

3.4. Abatere de la zonele de interes
Raportul afiseaza lista cu intervalele de timp in care masinile au intrat intr-o zona de interes.
Zona de interes se va stabili in functie de criterii prestabilite anterior (ex: sediul clientului).

3.5. Viteza
Acest raport ne permite sa vizualizam grafic histograma de viteze (medii sau maxime) pe perioada de timp selectata. 

3.6. Depasirea vitezei legale
Acest raport evidentiaza momentele in care autovehiculul monitorizat a depasit viteza regulamentara, in raport cu normele legale impuse in zona prin care trece.

3.7. Consumul de carburant
Acest raport calculeaza pentru un anumit autovehicul, consumul de carburant pe distanta parcursa intr-un interval de timp selectat. Modulul de rapoarte permite generarea tuturor rapoartelor amintite mai sus si doar pentru perioadele de weekend pentru a evidentia gradul de utilizare a autovehiculelor pe parcursul week-end-urilor din perioada selectata.

4. Modulul "CAUTARE"
Acest modul va ofera posibilitatea de a efectua cautari ale elementelor pe harta si punerea in evidenta a rezultatelor gasite.

5. Modulul "ADMINISTRARE"
Modulul de administrare ofera posibilitatea de a modifica diferiti parametri ai aplicatiei, grupati in mai multe sectiuni:
- modificarea parolei: permite modificarea parolei utilizatorului curent
- setari generale
- departamente: in aceasta sectiune puteti administra lista departamentelor dumneavoastra, catre care pot fi ulterior asignate masinile
- soferi: in aceasta sectiune puteti administra lista soferilor dumneavoastra, care vor fi ulterior asignati masinilor
- masini: va puteti administra datele specifice masinilor utilizatorului
- utilizatori: in aceasta sectiune, puteti administra lista utilizatorilor care au acces la aplicatie
- administrarea zonelor de interes: din aceasta sectiune puteti crea/edita/sterge zone de interes. O zona de interes este formata din unul sau mai multe elemente geografice de pe harta si poate fi activa sau inactiva la un moment dat.

Anul XII, nr. 141, nov 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI