Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
IAA 2008

Mercedes Actros "Truck of The Year"

20.10.2008
Mariana Patru
Mercedes Actros
Noul Mercedes Benz Actros si-a facut intrarea in lumea buna a camioanelor destinate constructiilor la IAA 2008. Gama Actros este recunoscuta in Europa pentru performantele sale, ocupand un loc fruntas in topul camioanelor destinate distantelor lungi. Actros destinat constructiilor nu se lasa mai prejos, devenind perfect adaptat aplicatiilor in domeniu datorita imbunatatirilor care i-au fost aduse.

Numeroasele caracteristici de protectie care-i confera noului model Mercedes o constructie robusta au fost incorporate fara ca designul sa aiba de suferit. Astfel, Actros este capabil sa infrunte mult mai usor conditiile dificile de pe santier. Printre elementele care beneficiaza de imbunatatiri se numara radiatorul si motorul, care sunt protejate impotriva accidentelor printr-o placa de otel inoxidabil cu o grosime de 4 mm. Treapta rabatabila de acces in cabina-disponibila in doua versiuni, pentru camioanele cu tractiune integrala si pentru cele conventionale- a fost perfectionata devenind rezistenta la coroziune. Aceasta este disponibila optional si pentru versiunile anterioare. Rezervorul, una dintre partile componente cele mai vulnerabile ale unei masini de constructii, a atras atentia inginerilor Mercedes, astfel ca acum este protejat de un scut. De asemenea oglinzile exterioare sunt imbracate intr-un plastic special rezistent la impact si zgarieturi, iar grilajul din otel protejeaza farurile.

Cand se alege o masina de santier, unul din criteriile primordiale il constituie caroseria. Noul Actros pentru constructii este special conceput pentru acest domeniu. Datorita tevii de esapament ajustabile din spatele cabinei, inaltimea se poate adapta cu usurinta gabaritului variat. Teava se compune dintr-o sectiune finala si una intermediara, formate din doua cleme din otel inoxidabil, facand-o sa ajunga la o inaltime de patru metri. Astfel, se evita  folosirea  metodelor invechite de ajustare. Acest sistem este utilizat pe o gama larga de modele, de la Actros 4x2 la Actros 8X8, varianta cu patru axe cu tractiune integrala.
Cabina cu design ergonomic reprezinta o alta inovatie a noului Actros pentru constructii. Acesta este primul camion destinat constructiilor care afiseaza nivelul bateriei si are senzori de ploaie si de lumina.  Bara exterioara de sustinere, o caracteristica importanta a camioanelor de constructii, este montata la acest model lateral, pe acoperisul cabinei in pozitie orizontala. 

Mercedes Actros pentru constructii este echipat cu transmisia automata Mercedes PowerShift, care a fost modificata pentru si mai multa putere, fiind realizata prin intermediul legaturilor de otel ce confera durabilitate si rezistenta. Functiile cu adevarat importante ale Mercedes PowerShift in cazul conditiilor grele de exploatare sunt Manouvering mod, Rocking mod si cele patru trepte de viteza marsalier. Un schimbator de viteze precis si rapid este necesar masinilor de santier, deoarece schimbarea vitezelor si intreruperile puterii de tractare ajuta camionul sa-si desfasoare actvitatea pe teren accidentat si preintampina incetinirea pe pante abrupte.
Noul Actros pentru constructii este dotat cu motoare din renumita gama OM 501 LA si OM 502 LA.  Aceasta gama inglobeaza sase motoare V6 11.9, actionand de la 320 CP pana la 476 CP si trei motoare V8 ce dezvolta puteri de la 510 CP pana la 598 CP. Aceste motoare  detin tehnologia BlueTec, si sunt economice si ecologice.

Anul XII, nr. 141, nov 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 

PARTENERI