Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Prezentare de firma

Molcik, suprastructuri pe masura clientilor

20.10.2008
Ruxandra Horhogea ; Ema Stancu
Constructiile evolueaza intr-o directie a profesionalismului, generand o piata unde principalele criterii de delimitare sunt calitatea, productivitatea si eficienta. Nici piata utilajelor pentru constructii nu face exceptie, iar in acest context, reprezentantii producatorului ceh de suprastructuri, remorci si semiremorci Molcik, progreseaza cu o viteza uimitoare.  

Desi este de numai un an si jumatate prezenta pe piata romaneasca, Molcik a avut un start mai mult decat promitator, vanzarile depasind toate asteptarile, firma reusind sa comercializeze pana anul trecut 167 de suprastructuri, desi tinta de inceput a fost de numai 50 unitati. "Aceasta piata este foarte puternica, toata lumea construieste, tot timpul se repara drumuri, asadar este  foarte importanta pentru compania Molcik" ne-a declarat domnul Milan Novotny, director al reprezentantei Molcik in Romania. 
Pentru anul 2008 Molcik Romania si-a stabilit un obiectiv ambitios, dar nu imposibil de realizat avand in vedere performantele anului 2007:"ne dorim sa avem succes pe piata, sa ne extindem. Daca anul trecut am vandut 167 de bucati, vom incerca chiar sa dublam cantitatea, pana la 300 de unitati.

Istoria firmei Molcik a inceput in Cehia in anul 1991, atunci cand Petr Molcik, fondatorul firmei, a infiintat un mic atelier de lacatusarie. In afara micilor lucrari de lacatusarie si reparatii, firma mai avea ca obiect de activitate si fabricarea mobilierului de gradina. La putin timp de la infiintare, compania s-a extins si in domeniul agricol, executand prima suprastructura pentru o remorca agricola. Societatea Molcik s-a dezvoltat rapid, astfel ca, la numai patru ani de la aparitie, a devenit lider de piata in Cehia. De aici pana la obtinerea recunoasterii internationale nu a mai fost decat un pas, noi reprezentante fiind deschise in tarile vecine. In prezent, Molcik detine o pozitie foarte buna pe pietele din Polonia si Slovenia, iar in 2006 si 2007 au fost inaugurate sediile din Romania respectiv Bulgaria, iar pe viitor se are in vedere intrarea pe piata din Rusia, dar si Ucraina sau Germania. In clipa de fata, deja au fost livrate numeroase unitati pe piata din Republica Moldova, o cantitate importanta pentru o piata foarte mica.

Planul de productie este orientat spre fabricarea suprastructurilor rabatabile pentru vehicule utilitare si fabricarea de vehicule agricole. Pe piata ceha, Molcik ocupa aproximativ 65% din productia totala de suprastructuri de basculante.   De ce produsele Molcik sunt preferate de catre romani altor marci cunoscute? "Pentru noi este foarte importanta calitatea. Cred ca oamenii vor sa plateasca pentru un produs de calitate. Noi nu avem cele mai mici preturi de pe piata, suntem undeva la mijloc, dar ca nivel al calitatii suntem cu siguranta in top, rabatul de la calitate in favoarea unui pret mai mic, intr-o eventuala negociere nu caracterizeaza firma Molcik. Acest lucru este cel  mai important pentru noi si, bineinteles, completat cu un service de calitate pentru toate produsele. Motto-ul firmei noastre fiind "calitate, soliditate si service perfect in toate locatiile in care ne vindem suprastructurile, fie avem propriile service-uri sau avem parteneri pentru service cu care colaboram".

Cele mai vandute produse au fost  suprastructurile semirotunde, dar suprastructurile basculabile pe 3 parti "vin" foarte puternic din urma si se pare ca vor castiga tot mai mult teren, fiind multifunctionale. In scurt timp cumparatorii, influentati de tendintele pietei din Romania, o piata atipica, nu vor mai folosi clasica bena semirotunda, ci se vor indrepta catre acest tip de vehicule. In trecut, proportia a fost de aproximativ  60 - 40% in favoarea suprastructurilor semirotunde. Pentru moment, suprastructurile pentru agricultura sunt mai putin  cerute in Romania, dar evolutia pietei atrage din ce in ce mai multi producatori europeni: "cred ca acesta va fi urmatorul boom in Romania. A fost mai intai transportul, apoi utilajele pentru constructii si urmeaza agricultura. Vom vedea cu timpul".
Reteta succesului pe care se bazeaza Molcik este reprezentata de produsele sale inovatoare, care imbina o tehnica bine pusa la punct, imbunatatirea permanenta a produselor sale, pentru a face fata cu usurinta cerintelor din ce in ce mai stricte de pe piata constructiilor. Astfel, printre modelele de mare succes putem enumera bena cu descarcare trilaterala, dar si o bena special conceputa pentru a fi rezistenta fiind destinata transportului materialelor pentru constructii: pietris, bucati mari de roci.  

Adaptarea la conditiile de lucru din Romania este vitala pentru orice importator de suprastructuri. Astfel, sistemul de basculare in cazul benelor Molcik se face cu ajutorul unui cilindru hidraulic ce actioneaza chiar din centrul acestora, sarcina maxima pe care o poate ridica fiind de 60 t, cu mult peste recomandarile de incarcare a masinii, lucru necesar datorita modului de actionare. Intreg sistemul hidraulic este compus din piese calculate la sarcini mult mai mari decat cele recomandate. De asemenea, pentru protectia intregului sistem hidraulic, furtunuri si alte cabluri de control sunt mascate in interiorul sasiului, dar accesul in zona acestora, in eventualitatea realizarii unor interventii, se realizeaza extrem de usor. 

Proiectarea speciala a noii bene cu descarcare trilaterala se poate vedea insa cel mai bine in cazul aplicatiilor specifice benelor semirotunde. Astfel, uzual, bena semirotunda este recomandata pentru lucrul in cariera, pentru transportul bucatilor mari de roca, in primul rand datorita formei speciale, care ajuta la amortizarea impactului in momentul rostogolirii rocilor. Tribena produsa de Molcik concureaza cu succes, in aceleasi conditii de lucru, benele clasice semirotunde, datorita materialelor speciale din care este confectionata si gratie conceptului unic de ranforsare a tuturor laturilor. 

Cu toate ca vorbim de o bena patrata, socurile mari care se produc in momentul incarcarii si care afecteaza partea inferioara a sasiului, au fost mult diminuate prin reproiectarea intregului corp. De asemenea, eventualele distrugeri au fost evitate prin folosirea de materiale superioare calitativ, dar si prin ranforsari de calitate, situate in punctele de stres maxim. Suplimentar, pe toata lungimea benei, pe partea inferioara au fost sudate doua traverse din otel de 6 mm grosime, cu o geometrie speciala, rolul lor fiind de a preintampina formarea unei sageti negative a partii inferioare, curbura nedorita a corpului benei, ce poate aparea in momentul inceperii bascularii cilindrului. Acesta impinge marfa in centrul benei, dar numai pana la atingerea unui unghi minim necesar ca toata incarcatura sa fie descarcata. In acest caz, in partea frontala a benei, in cazul unei descarcari posterioare ramane material, iar prin forta exercitata, partea inferioara a benei, daca nu este ranforsata, are tendinta formarii unei sageti negative.

In plus, suprafata de contact dintre bena si sasiul auxiliar in momentul asezarii acesteia este una elastica, evitandu-se astfel socurile la incarcari ce presupun sarcini dinamice mari, precum cele cu roci mari sau produse din demolare. Putem spune in aceste conditii ca intreaga masina este elastica, in mare parte si datorita prinderilor speciale ale sasiului auxiliar de autosasiu.  Liniile de productie ale Molcik sunt moderne, adaptate cerintelor actuale. Sistemele de taiere cu plasma si instalatiile de prelucrare cu laser, extrem de importante pentru a obtine produse de calitate fara fisuri sau alte elemente ce pot duce la distrugerea in timp a benei, sunt completate de una dintre cele mai moderne statii robotizate de sudura continua din Europa. Din aceste cauze a fost posibila aparitia unui alt tip  de suprastructura, care a aparut in urma solicitarilor posesorilor de flote de camioane pentru constructii, forma sa actuala fiind ideala pentru transportul pietrisului, sau al altor materiale cu granulatie mica. Rezistenta intampinata de acestea la descarcare este foarte mica, iar solicitarea sasiului redusa la minim. Dar noua bena a pastrat tot ce era mai important din suprastructurile clasice vandute pana acum.

Astfel, in cazul transportului de asfalt si bucati mari de roca, s-a mentinut caracteristica suprastructurilor semirotunde (ideale in acest tip de transport,  asfaltul nu se lipeste, iar roca, in momentul descarcarii din incarcator, se rostogoleste pe podeaua benei, forta impactului fiind mai mica, iar impactul nu se realizeaza direct cu partea inferioara a benei). Principala caracteristica mentinuta de la cealalta bena este aceea ca partea de jos a acesteia isi pastreaza curbura specifica, tocmai pentru reducerea rezistentelor in cazul incarcarii materialelor cu granulatie mare sau a rocilor.
Rezistenta la descarcare este redusa in cazul tuturor materialelor, nu doar prin forma pastrata de bena clasic semirotunda, ci si prin unghiul de basculare de 52°, un unghi foarte mare pentru acest tip de structuri.

Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI