Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Camioane de șantier

DAF XF - un camion pentru fiecare necessitate

17.11.2008
Marcella Drăgan
DAF XF - un camion pentru fiecare necessitate
Deoarece fiecare domeniu de transport are cerințe specifice, producătorii de camioane investesc resurse mereu în creștere pentru a putea oferi pieței o gamă cât mai largă de configurații de cabină, șasiu, transmisie și punți. Producătorul olandez DAF oferă pentru industria construcțiilor o gamă largă de vehicule rutiere, începând de la cele mai mici, de la basculante ușoare 4x2 pentru lucrul la scară mică, la betoniere cu patru axe cu o capacitate de 8 metri cubi sau tractoare pentru transporturi grele pentru o masă combinată brută (GCM) de până la 120 de tone sau mai mult.

Gamele de autocamioane de la DAF, începând cu modelul cel mai mic, DAF LF, pentru lucrul rapid și ușor, continuând cu gama adecvată pentru orice tip de lucrare în construcții, DAF CF și încheind cu modelul DAF XF105, ca vas amiral pentru distanțele lungi și transporturile grele asigură constructorilor tot ce au nevoie în materie de transport al materialelor paletizate, a pământului sau betonului și încheind cu deplasarea utilajelor de mare tonaj.


DAF XF 105, Camionul internațional al anului 2007
Centrul de design DAF a proiectat pentru modelul XF105 o înfățișare unică, păstrând aspectul atractiv al popularului model XF95. Noul model a beneficiat de numeroase stilizări și rafinări aerodinamice. Acestea includ o grilă inferioară redesenată care se extinde până la bara de protecție, fiind mai pronunțată pentru a direcționa aerul. În timp ce grila inferioară marchează respectarea normelor Euro 4/5, cea superioară a fost redesenată cu linii mai clare.

Fiind proiectat pentru transportul pe distanțe mari, cabina noului camion XF105 s-a axat pe oferirea unui confort sporit pentru șofer. Cu opțiunile Space Cab și Super Space Cab, ambele cu dimensiuni interioare generoase, modelul XF105 oferă mai mult spațiu pentru locuit, lucru și depozitare decât oricare alt camion din clasa sa.

Cu cabina sa spațioasă și confortabilă, XF105 este utilizat și în industria construcțiilor, ca un tractor robust pentru transporturi grele de până la 120 t și mai mult, dar și în combinație cu o remorcă, pentru cărămizi sau basculantă, de exemplu.

 

Noi standarde în materie de design interior
Șoferul a fost în permanență cel mai important considerent pe tot parcursul proiectării modelului XF105. Această caracteristică se regăsește în finisajele ușilor, în panoul de bord modern, în mânerele și comutatoarele poziționate intuitiv, în volanul extrem de confortabil sau în schimbătorul de viteze pliabil. Se regăsește, de asemenea, în numeroasele spații de depozitare amplasate inteligent, în lumina de noapte indirectă de culoarea chihlimbarului, care iluminează podeaua și torpedoul central. Casa departe de casă. Așa ar putea fi definit noul model, la care înălțimea plafonului ajunge deasupra tunelului motorului la 175 cm la modelul Space Cab sau la nemaiîntâlnita 210 distanță cm la Super Space Cab.

Modelul XF105 are un șasiu extrem de compact, care integrează în mod inteligent toba de eșapament, suportul bateriilor, rezervorul AdBlue și unitatea de dozare într-un singur modul. De asemenea, așezând rezervoarele de aer și componentele sistemului de frânare în interiorul șasiului, s-a creat spațiu pentru rezervoare de combustibil extrem de mari. Astfel unitatea tractoare poate fi prevăzută cu un rezervor de combustibil de 1.500 l, care permite realimentarea la autobază sau acolo unde este mai eficient pentru această operație.


O nouă gamă de motoare eficiente
Noul motor PACCAR MX, combină performanțele ridicate cu un consum redus, fiind disponibil în versiuni de 410, 460 și 510 CP și cupluri maxime de 2.000, 2.300 și respectiv 2.500 Nm, care sunt atinse între 1.000 și 1.400 rpm.

Motorul MX poate fi setat să corespundă normelor de poluare Euro 4 sau Euro 5 datorită sistemului de injecție "SMART" și tehnologiei DAF SCR, care face inutilă utilizarea unui filtru final separat. De asemenea, motorul MX poate fi comandat cu frână de motor integrată, asigurând astfel o putere de frânare de la 200 kW la 1.500 rpm la 325 kW la 2.100 rpm.

Toate modelele noi de camioane DAF sunt prevăzute cu Reducție Catalitică Selectivă (SCR) pentru a face față normelor Euro 4 sau Euro 5 privind emisiile. SCR este cea mai bună soluție pentru Euro 5, fiind și singura viabilă economic. Consumul de AdBlue este de numai 3 - 5% din consumul diesel sau de aproximativ 1,5 l la 100 km. Cuplul motorului PACCAR MX este substanțial mai mare decât cel al generației de motoare XEC precedente, realizându-se transmisii "mai rapide" cu turații mai mici la viteza de croazieră, fără a compromite nivelul de performanță ridicat.

Transmisia este atent echilibrată pentru a optimiza performanța în orice condiții de operare și pentru a valorifica la maxim consumul redus al motorului. La acest model sunt oferite variantele cu 16 viteze, cu operare manuală sau transmisia automată AS-Tronic, pentru a distribui puterea către puntea spate cu angrenaj hipoidal DAF. Pentru condiții de utilizare mai solicitante, este disponibilă axa cu reductor. Cutia de viteze manuală are 16 viteze și, datorită dispozitivului de schimbare a vitezelor "Servoshift", forțele exercitate sunt extrem de mici, iar schimbarea vitezelor necesită foarte puțin efort. Pentru un confort și o eficiență sporite, cutia de viteze automată AS-Tronic, cu 12 sau 16 trepte, asigură o schimbare optimă a treptelor.

Seria XF105 asigură o gamă largă de rapoarte de transmisie la puntea spate, inclusiv noua reducție de 2,69:1. Această punte spate extrem de rapidă asigură turații medii mai reduse ale motorului pentru o economie de combustibil optimă.


Unități tractoare cu două, trei sau patru punți
Modelul XF105 4x2 este disponibil opțional cu o semicuplă și permite o gamă largă de opțiuni privind distanțele între punți. Pentru transporturi de mare volum, DAF poate furniza o versiune tractoare 4x2 cu o semicuplă extrem de joasă, la numai 96 de cm. Aceasta înseamnă că se pot folosi remorci cu o înălțime proprie de aproape trei metri pentru volume de încărcare de până la 100 mc. Acest așa-zis tractor jos are o punte față de 7,1 t cu arcuri parabolice și o punte spate de 11,5 t cu suspensie pneumatică cu patru burdufuri. Opțional, este disponibilă și o punte față cu suspensie pneumatică.

Pentru o capacitate de încărcare suplimentară, este disponibilă o gamă de șasie 6x2. Acestea sunt disponibile ca dublu direcționate și cu posibilitate de ridicare sau ca punte purtătoare cu posibilitate de ridicare sau direcționare. Modelul cu direcționare dublă 6x2 este livrat cu o punte spate direcționată și cu posibilitate de ridicare. Un avantaj important al acestei punți spate conducătoare este spațiul redus necesar pentru întoarcere. Pentru aplicații speciale în condiții grele, vehiculele tractoare 6x2 sunt disponibile cu punte purtătoare cu posibilitate de ridicare, cu roți simple sau duble. Pentru operatorii care au nevoie de sarcini suplimentare limitate, DAF oferă modelul XF105 cu o punte conducătoare ușoară, nedirecționată cu posibilitate de ridicare și cu roți de 17,5". Pentru a completa gama de vehicule tractoare, sunt disponibile un tractor cu 3 punți și unul cu 4 punți cu acționare dublă, utilizate în special pentru transporturi grele.

Gamă largă de autoșasiuri
Autoșasiul XF105 este perfect plat, fiind o bază perfectă pentru orice suprastructură. Pentru a simplifica activitatea carosierului, principalele traverse ale șasiului sunt pre-găurite pentru a asigura o montare mai ușoară a corpului. Poate fi furnizat și un modul pentru carosier (BBM) pentru a facilita comunicarea dintre sistemele electrice ale vehiculului și corp.

DAF comercializează modelul de autoșasiu XF105 sub formă standard 4x2 cu o bază largă de opțiuni pentru ampatament. Există și o gamă largă de modele rigide 6x2. Versiunile cu punte purtătoare sunt disponibile cu suspensie pneumatică pe puntea din spate cu montare simplă sau dublă, unde suspensia pneumatică din față este opțională. Modelul XF105 este disponibil și ca autoșasiu 6x2 cu punte spate purtătoare direcționată pentru manevrabilitate sporită și spațiu de întoarcere redus. Gama a fost completată cu versiunile 6x4, 8x2 și 8x4. Direcția precisă înseamnă un control excelent pentru siguranță și confort în conducere. În același timp, sistemul de frânare controlat electronic cu frâne cu disc la toate roțile și tehnologie ‘Brake Assist’ optimizează frânarea și siguranța. Pe lângă controalele ușor de utilizat, modelul XF105 asigură și o întreagă gamă de caracteristici care sporesc siguranța, incluzând aici sistemul Vehicle Stability Control, airbagul și centurile de siguranță pretensionate.

Licitații Online
TROOSTWIJK AUCTIONS este renumită în Europa mai ales datorită încheierii cu succes a contractelor de vânzare industriale fie prin licitații online sau live, acord privat sau ofertă publică de vânzare. Troostwijk a fost fondată în 1930 și organizază anual aproximativ 300 de licitații online sau vânzări publice, mașinile și echipamentele fiind tranferate de la un proprietar la altul în condiții optime.

Noul produs introdus de TROOSTWIJK sunt licitațiile de utilaje pentru construcții și unelte de mână prin intermediul lictațiilor online. Utilajele sunt depozitate în Elveția, la adresa Beim Kieswerk Hard, Hardstr. 2017, 8604 Volketswil. Pentru lictația care va avea loc pe 19 noiembrie sunt disponibile pentru vânzare următoarele loturi:

  • TELEHANDLER "BOBCAT" TD 40150/4287 (an 2001, capacitate 4 t, înălțime de ridicare 15 m, capacitate de rotire 360°, cupă întoarsă și structură de macara cu cârlig;
  • 10 EXCAVATOARE PE ȘENILE COMPACTE: 6x"Bobcat" - 337G (an de fabricație 2005/2006), 814/1940 ore, 334G (an de fabricație 2006), 270 ore, 337D(an de fabricație 2002), 2185 ore, 425G(an de fabricație 2007), 312 ore, 322D (an de fabricație 2001), 2002 ore, "Schaef" HR32 (an de fabricație 2003), 3670 ore, "CAT" 301.8C (an de fabricație 2006), 520 ore, "Neuson" 2503 (an de fabricație 2001), 4100 ore, "Hutter" IHI17JE, 1895 ore.
  • Excavatoare "pășitoare" "Kaiser" X4TM514(an de fabricație 2001),
  • 2 excavatoare pe pneuri "Schaef" HML30F, "Kubota" KH-16W;
  • 3 încărcătoare frontale compacte "Bobcat" 743 and "Mustang" 910;
  • 9 DUMPERE: "Twaites" Mach 074/2 (an de fabricație 2000), 2530 ore și 8000H (an de fabricație 1999), 933 ore; 4x "Raco / Robert Aebi" KPC-2200 and KPC-1500, "Wacker/Yamaguchi" WB16H (an de fabricație 2005), 165 ore; "Hutter" Huki 60D-2, "MBA" S18R, "Rufener" RK700;
  • 10 trench tampers "Wacker" și "Weber" (an de fabricație până în 2006);
  • 5 plăci compactoare "Wacker";
  • 7 vibrocompactoare 2x "Rammax" RW1404, 3x "Wacker" și 2x "Bomag" BW85T, BW65T; aproximativ 25 de transformatoare "Laier", "Wacker", "Brie-gel", "Perske", "Meidinger";
  • aproximativ 15 cupe, furci în perfectă stare.

Clienții interesați pot verifica mașinile la sediul din Volketswil(Elveția), în data de 12 noiembrie începând cu ora 9 am până la ora 4 pm. Cei interesați de achiziția de echipamente sunt rugați să se înregistreze pe site-ul casei de licitații www.troostwijkauctions.com. După activare prin accesarea linkului din email, pe care fiecare client îl va primi după înregistrare, licitația poate începe. Licitarea este posibilă până la data de 19 noiembrie 2008.

Clienții interesați vor găsi informațiile necesare pe adresa: WWW.TROOSTWIJKAUCTIONS.COM

http://www.troostwijkauctions.com/UK/Sale/11991/BAUMASCHINEN_+_CONSTRUCTION_MACHINERY.aspx

Anul XII, nr. 141, nov 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI