Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
PM la SAIE

Grupul PM își arată forțele la SAIE 2008

17.11.2008
Grupul PM își arată forțele la SAIE 2008

Grupul italian, ce operează în industria echipamentelor de ridicat și a serviciilor necesare în domeniul construcțiilor, a prezentat soluții dezvoltate de către propriile unități de business (PM, Oil&Steel și Pilosio) la târgul de la Bologna, dovedind din nou că este unul dintre cei mai importanți jucători din acest sector.

Târgul SAIE a reprezentat dintotdeauna o dată de o deosebită importanță în agenda PM Group, nefăcând excepție nici anul acesta. În ciuda dificultăților cu care se confruntă piața în prezent, grupul a înregistrat rezultate pozitive în primele 6 luni ale anului 2008 și a expus un număr de produse și caracteristici nou dezvoltate.

În aceste perioade mai puțin bune ale evoluției pieței și economiei, PM Group a optat pentru concentrarea asupra consolidării relațiilor cu distribuitorii și clienții săi, atât în țara de origine, cât și în străinătate. "O dovadă a acestei apropieri a noastre - explică Giuliano Asperti, purtător de cuvânt PM - a fost decizia de a deschide un punct de vânzări în Germania. Cu o organizare sănătoasă, asupra căreia avem control direct, noul birou ne permite să ne întărim prezența pe o piață foarte importantă pentru noi. De asemenea, plănuim să deschidem și alte ramuri ale grupului în țări de o importanță strategică pentru noi, decizie ce atestă credința puternică în obiectivele atinse prin forțele proprii.”

Impactul deosebit pe care PM Group l-a avut la SAIE 2008 se datorează totodată lanțului de noi produse și caracteristici dezvoltate de propriile sale unități de business mai sus amintite. PM (macarale hidraulice montate pe camion) a anunțat o nouă serie de modele cu braț de conexiune dublu, PM 15S și PM 16,5SP. Aceste macarale cu design compact pot satisface cerințele clienților în materie de performanță și accesorii, cu evidențiere particulară a siguranței. Oil&Steel (platforme aeriene montate pe camion sau pe șenile) a ales să lanseze la SAIE inovatorul Snake 2010 Compact, o nouă platformă montată pe camion echipată cu dublu pantograf, așezată pe un vehicul cu o greutate totală de 3,5 t.

Conceptul din spatele noii serii de modele cu braț de legătură dublu, PM 15S și PM 16,5SP a fost acela de a oferi o combinație între un nivel ridicat de performanță și o versatilitate extraordinară. Gama largă de accesorii disponibile pentru aceste produse este reprezentativă pentru seria de macarale de top. Datorită acestei trăsături, aceste modele pot îndeplini cerințele majorității consumatorilor de pe piață, situând PM pe o poziție competitivă cu alți producători europeni și internaționali de macarale montate. Unul dintre beneficiile majore ale acestui model este reprezentat de gama diversificată de sisteme de control electronic, garanții ale unei performanțe sporite.

Mai mult, PM 15S și PM 16,5SP reduc posibilitatea apariției unor probleme pe parcursul instalării pe vehicule, cu ajutorul unor picioare pentru macara cu rotație orizontală, conformându-se astfel cu standardul european EN 12999, care impune măsuri drastice de siguranță. Cele două noi modele PM sunt disponibile cu până la 6 extensii hidraulice în varianta standard și cu până la 4+4 sau 5+2 în versiunea cu consolă, ajungând la o întindere totală de 23 m.

Macaralele PM montate pe camioane au capacități de încărcare ce variază între 2 și 85 t, cu un număr total de 46 de serii și peste 350 de modele.

România reprezintă pentru producătorul italian o piață de vânzări importantă, datorită capacității de vânzare, dar și serviceului asigurat de către reprezentantul PM pentru România, societatea EuroBody. De altfel, importatorul român are mai multe atuuri din acest punct de vedere, în afara montajului macaralelor PM pe șasie de camion, divizia de proiectare ca și unitățile proprii de producție permițând implementarea acestora în cadrul unor proiecte mai complexe. Astfel, EuroBody are capacitatea de a realiza orice configurație de suprastructură, două exemple fiind cele destinate activităților de tip intervenție, fie pentru transportul tehnologic.

De asemenea, pentru PM zona țării noastre reprezintă un interes deosebit și din punctul de vedere al producției proprii de componente și macarale, în zona orașului Arad fiind deschis încă din anul 2004 un centru de producție. Aici lucrează în prezent peste 130 de oameni, activitățile principale fiind orientate spre partea metalică a macaralelor, precum cele de sudură, vopsirea pieselor și montarea macaralelor de până la 4 t. De asemenea, se montează anumite componente, care sunt ulterior exportate în Italia. Domnul Luigi Fucili ne-a declarat în cadrul unui interviu oferit în exclusivitate revistei noastre: "această companie a devenit din ce în ce mai importantă pentru ciclul nostru de producție. Am cumpărat toate clădirile de care aveam nevoie, am mai închiriat o zonă nouă. Vrem să ne dezvoltăm, dar totul în condiții de calitate. Acesta este scopul principal al investiției noastre. Suntem satisfăcuți pentru că această companie se descurcă bine, calitatea este foarte bună și se ridică la nivelul calității oferite de furnizorii noștri tradiționali din Italia. Așadar această investiție a fost foarte bine făcută și bineînțeles că dorim să continuăm să investim, de exemplu prin crearea unor centre automatizate pentru sudură pentru că vrem să trecem la pasul următor în evoluția acestei companii, vrem să o facem foarte modernă, automatizată, așa că aici vor fi făcute investiții mari în următorii doi ani pentru a obține o continuitate pentru creșterea înregistrată".


Previziuni pentru anul 2009
Una dintre cele mai grele întrebări ce pot fi puse în prezent directorului unei firme producătoare de utilaje din Europa este aceea de a estima ce se va întâmpla pe piață anul viitor.

Cifrele prezentate în cadrul dealer meetingului PM privind anul 2008, care se anunță a fi un an mai bun pentru PM decât anul 2007 (creștere de la 4.200 la 4.250 a numărului de macarale vândute și o cifră de afaceri mai mare) au fost un bun început pentru discuția privind viitorul vânzărilor PM în lume.

"Cu siguranță că anul 2009 va fi un an bun din punctul de vedere al creșterii volumului de vânzări. Chiar dacă presupunem că volumul va rămâne constant comparativ cu anul acesta, luând în considerare micșorarea pieței, vânzarea cel puțin a aceluiași număr de macarale reprezintă un obiectiv foarte ambițios. Asta înseamnă să nu pierdem teren pe piețele pe care suntem puternici și pe de altă parte să ne creștem vânzările pe piețele care merg bine din punct de vedere al creșterii volumelor precum piețele emergente. Efectele asupra cifrei de afaceri vor fi pozitive pentru că prețurile medii ale produselor cresc.

Din punct de vedere tehnic, cu cât vinzi mai multe macarale de tonaj mai mare comparativ cu anul trecut, mai bine echipate, iar pe aceeași macara ai mai multe accesorii, normal că valoarea medie a macaralei crește. Cred că elemente precum sistemul de comandă și control radio, un sistem hidraulic cu bloc proporțional de valve, dotarea cu troliu, deci cât mai multe accesorii, fac ca prețul mediu al macaralei să crească".

Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI