Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Masini si Utilaje nr. 33

IMLmotoare - doi ani de expansiune

17.11.2008
IMLmotoare - doi ani de expansiune
O prezență constantă în cadrul fiecărei expoziții importante din România, IMLmotoare nu a putut lipsi nici la ediția din acest an al Târgului Tehnic Internațional TIB, găzduit în mod tradițional sub cupola Romexpo. Ca de obicei, alături de motoare și de generatoarele marca Deutz, ne-a întâmpinat domnul Ionuț Glăvan, director general IMLmotoare România, dealer unic național al DEUTZ A.G. Tot ca de obicei, deși clienții nu lipsesc niciodată de la stand, domnul director a avut timp să răspundă întrebărilor noastre.
Și cum acest an, mai ales a doua parte a sa, a fost destul de greu, nici întrebările noastre nu au ocolit acest subiect spinos: cum "merge" IMLmotoare după doi ani de la lansarea pe piața din România și mai ales cum a răspuns piața din România în ultimele luni? - "Am preluat reprezentanța Deutz pentru România acum doi ani și am început să lucrăm, practic de la zero. Primul an a fost de în încălzire, de tatonare a pieței , al doilea a fost de expansiune și de acoperire a pieței. Avem acorduri cu șapte distribuitori regionali în țară: Iași, Constanța, București - doi dealeri, Reșița, Oradea, Cluj și, sperăm ca până la sfârșitul anului să încheiem o colaborare și pentru Brașov. Ne ajută mult dealerii din țară; ei, la rândul lor, câștigând noi clienți de la o zi la alta. În principiu, al doilea an a fost dublul primului ca volum de vânzări. Nu am simțit criza mondială. Era normal ca scăderea vânzărilor de utilaje noi să conducă la o creștere a activității de service și a lucrărilor generale de întreținere. În luna septembrie s-a facturat mai mult decât oricare altă lună din an. Luna septembrie a fost uimitoare, datorită creșterii exponențiale a afacerii".

Mașini și Utilaje: Ce tip de motoare oferiți în prezent, pentru ce aplicații?

Ionuț Glăvan: Deutz nu face motoare pentru motosape, în rest produce de toate. Ceea ce dezvoltăm în prezent, și era un sector neacoperit de noi, este sectorul mașinilor pentru agricultură. În România au intrat în lucru inclusiv noile motoarele de la Deutz dezvoltate pe combustibil alternativ, chiar unele dintre ele au acoperit numărul de ore de funcționare și au intrat în revizii. În același timp și sectorul de construcții a mers foarte bine din punctul de vedere al motoarelor, în zona echipamentelor, care sunt achiziționate de firme pentru contracte de mărime medie. În general, dezvoltări de infrastructură în mediul rural, unde se caută motoare de 50 kW, ceea ce înseamnă un încărcător mediu, un buldo-excavator.

M&U: Aveți motoare pentru foarte multe aplicații, extrem de diferite. Cum reușește service-ul să acopere o gamă atât de largă de cerințe?

I.G.: În primul rând, IMLmotoare a reușit să doboare recordul de activități de service pe România. Din 1994 , de când există în Deutz A.G. un sistem de statistică a activității, am doborât orice alt rezultat. Cei de la service au capacitatea să rezolve orice problemă, pentru orice motor, indiferent de aplicații. Poate uneori avem timpi de intervenție mai mari de 48 de ore, dar numai pentru că suntem extrem de ocupați. Specialiștii de la service au la activ multe ore de pregătire la fabrică. Avem capacitate de intervenție pentru întreaga gamă de produse Deutz . Ceea ce vom dezvolta va fi nivelul de diagnoză pentru motoarele EURO IV. Vom face asta prin dispozitive de diagnoză special concepute. Nici dealerii noștri nu sunt uitați. Deocamdată, facem informări pentru ei și proiectăm ca de anul următor să facem work-shop-uri trimestriale, care vor cuprinde și aplicații pe motoare. Un sistem de pregătire atât de complex nu s-a mai făcut niciodată în România, nu doar pentru Deutz ci, în general, pentru toți vânzătorii de motoare. Chiar vom începe o primă sesiune de lucrări în noiembrie, anul acesta.

M&U: Multe motoare Deutz, multe generatoare, ce lucrează în toată țara. Cum reușiți să organizați activitatea de service?

I.G.: Dealerii noștri au o rază de acțiune ce circa 200 de km. De exemplu, avem de la Galați până la Arad patru poziționări pentru o distanță de 800 km. Activitatea de service este urmărită tehnic de fiecare dintre colegii noștri. Partea tehnică asigură lista de piese de schimb necesare, se comandă prin logistică, se instalează de către dealeri. Managementul de intervenții se face separat de activitatea comună a IML motoare. Ceea ce am reușit la un mod satisfăcător este includerea la nivel operational a dealerilor. Acest lucru aduce un câștig enorm pentru actorii de pe ambele părți ale baricadei: clienți sau IMLmotoare, ca dealer național unic. Pe de altă parte, motoarele sunt fiabile și de aceea vânzarea de piese de schimb este relativ liniară. Noi vindem mai mult consumabile. Clienții noștri au înțeles cât de importante sunt consumabilele originale, mai ales în momentul în care vorbim de asigurarea condițiilor de acceptare în garanție. Deviza noastră este să menținem motorul Deutz un motor Deutz . De aceea, nu acceptăm decât consumabile și piese de schimb de origine sau lucrări efectuate la un nivel standard Deutz. Ca o noutate pentru activitatea de service, promovăm, începând din acest an, uleiul original Deutz. În afara faptului că este impus de fabrică la motoarele în garanție, am observat în practică un comportament excelent și am evitat multe neplăceri cauzate de neconcordanțe calitative ale uleiurilor folosite la modul general. Pentru motoare, România trebuie să devină o piață bună. Sunt foarte multe firme care vor să intre în România și să înceapă, de exemplu, o producție de generatoare. Țara noastră poate să devină atractivă și din punctul acesta de vedere. Și să nu uităm că motto-ul nostru este: "IMLmotoare. Fun, Service and Profit". Ne distrăm foarte bine, facem și service dar și producem să susținem toate aceste lucruri.

Anul XII, nr. 141, nov 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI