Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Utilaje de săpat

MINVEST mizează pe Hyundai

17.11.2008
Dan Vasile; Gheorghe Apostol
MINVEST mizează pe Hyundai
Munții Apuseni și Poiana Ruscă reprezintă o zonă tradițională de exploatare a minereurilor, existând dovezi că de peste 2000 de ani populația locală s-a ocupat cu exploatarea fierului și ulterior a aurului. Tradiția exploatărilor, inițial de suprafață, începute încă din perioada daco-romană, a continuat și în zilele noastre, dezvoltându-se și diversificându-se permanent. În prezent, extragerea și prelucrarea minereurilor în zonă este realizată de Compania Națională a Cuprului, Aurului și Fierului "MINVEST" S.A. Deva.

Aceasta este o companie cu capital integral de stat a cărei activitate se desfășoară în domeniul extracției și prelucrării minereurilor cuprifere, auroargentifere, feroase, polimetalice, a zgurilor metalurgice și a produselor de carieră și balastieră. Cu timpul, extracția și prelucrarea minereurilor s-a sistat treptat, activitatea de extracție și prelucrare a companiei orientându-se către sectoarele viabile din punct de vedere tehnic și economic, respectiv a produselor de carieră, balastieră și a zgurilor metalurgice.

Cariera Iara, situată în județul Cluj, face parte din societatea Minvest Iaramin SA, ocupându-se cu extragerea și exploatarea nisipurilor cuarțifere, nisipuri folosite în industria materialelor abrazive. Cererea din ce în ce mai mare, necesitatea exploatării curate, fără poluanți precum motorina sau uleiurile utilizate în mod normal la un utilaj, au impus achiziționarea unui utilaj nou, de mare randament. Randamentul reprezenta un element cheie, deoarece urma să fie folosită numai o singură mașină, care urma să facă două operații: să sape și să încarce materialul brut rezultat.

Conducerea firmei a avut de ales dintr-o ofertă foarte mare de utilaje existente în prezent pe piața din România, utilaje care în plus trebuiau să facă față unui teren moale, nisipos, și care trebuiau să execute mișcări de lucru pe două direcții opuse având un front de lucru relativ îngust. În final, a fost preferată marca Hyundai.

Argumentele au fost clare, cel puțin din punctul de vedere al utilizatorului: Hyundai R500LC-7A oferă permanent o putere maximă de lucru, extrem de importantă pentru dislocarea materialului cuarțifer cu densitate mare dar și rezistență ridicată la uzură. Această ultimă proprietate oricum urma să se demonstreze în timp, importatorul mărcii în România, societatea ROMCAT Corporation fiind convinsă că odată cu lansarea pe piața mondială a noului excavator Hyundai R500LC-7A, a fost deschis un nou capitol în construcția de utilaje. Cu o greutate totală de 48.800 kg și o capacitate a cupei de 2,6 mc, special pregătită pentru materiale de densitate mare, modelul Hyundai R500LC-7A este propulsat de un motor Cummins de 357 CP cu șase cilindri.

Având o lungime de 11.980 mm și o lățime de 3.540 mm, noul excavator pe șenile de la Hyundai oferă o adâncime maximă de săpare de 7.610 mm și o distanța maximă de săpare de 12.100 mm. Înălțimea maximă de săpare este de 11.120 mm, iar înălțimea de gabarit de 3.390 mm. Sistemul hidraulic este format din două pompe cu piston cu capacitate variabilă și un motor hidraulic de rotire cu piston axial și frână automată. Sistemul de acționare și frânare este integral hidrostatic, iar pentru frâna de parcare a fost preferată varianta clasică, și sigură cu sistem de frânare multidisc .

Controlul mișcărilor de lucru și de schimbare a poziției este asigurat de 2 joystickuri cu manetă de siguranță, acționate de un sistem pilot de control al presiunii și pedale cu manetă detașabilă. Trenul de rulare este alcătuit dintr-un cadrul central tip X, sudat integral, iar cadrul de susținere al șenilelor fiind de tip cutie pentagonală, cheson. Modelul cumpărat de către Minvest are ca opționale incluse valva de siguranță de pe braț, echipare pentru dotări auxiliare, precum ciocane, foarfeci sau graifer și o pompă de alimentare rapidă.

Cabina este dotată standard cu aer condiționat, radiocasetofon, fereastră frontală rabatabilă și glisantă, fereastră laterală glisantă. De asemenea, bordul operatorului include un sistem de diagnosticare automată și unul de monitorizare centrală. Cabina are trei faruri frontale de lucru. Trebuie menționate sistemele de încălzire automată a carburantului, cel de prevenire a supraîncălzirii, ca și supapa de blocare de siguranță pentru cilindrul catargului cu dispozitiv de avertizare în caz de supraîncărcare.

Anul XII, nr. 141, nov 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI