Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Made in Romania

Store Van sau profesionalism în mișcare

17.11.2008
Marcella Drăgan
Store Van sau profesionalism în mișcare
Store Van, marcă a grupului FAMI SpA, din Italia, se prezintă pe piața românească cu o largă gamă de accesorii destinate furgonetelor, fiind unul dintre cele mai prestigioase nume în domeniul echipamentelor pentru vehicule comerciale. Procesul de producție al Fami pentru produsele marca Store Van se întinde de la faza de studiu și proiect până la realizarea echipamentelor și amenajarea spațiului interior al vehiculelor comerciale.

Soluțiile oferite de Store Van sunt concepute să optimizeze spațiul interior al vehiculelor, fiind proiectate în conformitate cu standardele și normele de siguranță în vigoare și respectând toate exigențele ergonometrice. Modulele Store Van sunt însoțite de o gamă largă de accesorii "personalizabile", astfel încât sculele și accesoriile necesare desfășurării activității sunt păstrate în mod sigur și ordonat, devenind ușor accesibile și reducând astfel considerabil timpul de muncă.

Realizarea acestor module se face și la noi în țară, de către compania Electra Instal S.R.L., în strânsă conlucrare cu producătorul, care oferă softul și materiile prime necesare. Ideea acestor tipuri de echipări pentru vehicule comerciale a apărut cu aproape 7 ani în urmă, când producătorul italian, la vremea aceea specializat pe realizarea de mobilier metalic general, a început să întâmpine probleme în comercializarea produselor. Explicația a fost simplă, mobilierul durează în timp, și până la vânzarea unui alt produs similar aceluiași client trecea o perioadă îndelungată. Soluția găsită a rezolvat această problemă a timpului, prin producerea de mobilier pentru mașini. Astfel, o mașină cumpărată și echipată corespunzător este folosită o perioadă mai scurtă de timp, de doar doi sau trei ani, iar în momentul vânzării, ea este dată împreună cu mobilierul. În acest fel, din punctul de vedere al producătorului, aria de desfacere pentru produsele sale a crescut considerabil.

Atât de mult încât a ajuns până în România, unde, sub marca Store Van, vin atât programul care face planul pentru configurarea modulelor de rafturi în cadrul vehiculului, cât și materialele prime din care sunt realizate acestea. Aici elementele sunt pregătite pentru a putea fi transformate în rafturi, asamblate și ulterior montate în mașină, alături de echipamentele auxiliare pe care clienții le cer, care sunt și ele integrate pe baza unui plan realizat în momentul configurării.

Dacă ar fi să definească activitatea pe care o desfășoară, domnul Mihail Bogdan Tănase, directorul companiei Electra Instal, spune că este vorba "de echiparea vehiculelor comerciale sub sloganul profesionalismului în mișcare". Realizarea practică a acestora se face cu ajutorul unui program, care are incluse toate tipurile de mașini care pot fi echipate.

Etapele sunt simple, prima fază fiind cea de discuții între client și echipă, în care se identifică exact ce anume dorește, la ce va folosi vehiculul, urmând ca, în funcție de mașina luată și de spațiul util, să fie făcută configurarea pentru situația respectivă. Ideal ar fi ca această întâlnire pentru discuții să aibă loc înainte de achiziționarea utilitarei, pentru că cei care realizează montajul ar putea sfătui clientul ce mașină ar fi cea mai potrivită pentru activitatea pe care dorește să o desfășoare, volumul util și dotarea aferentă. Acesta este unul dintre avantajele softului utilizat în configurare, putându-se "pregăti" orice mașină care se află în baza de date a programului. "Totul este realizat numai pe calculator. Este mult mai practic, rafurile fiind modulare putem să le combinăm cum dorim. Acesta este și avantajul nostru cel mai mare, pentru că mai sunt firme care fac rafturi, dar nu au soft. Noi, având un program care să ne ajute, avem și posibilitatea să discutăm cu clientul nostru până ajungem la cea mai bună soluție pentru nevoile lui. Acest avantaj devine evident atunci când clientul are un echipament special care trebuie integrat în întreaga structură, pentru că putem stabili cea mai bună poziționare a acestuia și locul rafturilor în întreaga structură."

În cazul altor echipamente care trebuie introduse și al vehiculului deja achiziționat, cea mai indicată ar fi o întâlnire, în cadrul căreia se culeg informațiile necesare, precum tipul mașinii, a echipamentului ce va fi folosit, dimensiunile acestuia și ale utilitarei, locul de amplasare, fie pe rafturi, acolo unde e posibil sau altă locație. Aceste date sunt introduse în calculator, configurarea este trimisă către client, cu care se discută exact care va fi forma finală, ce trebuie mutat, scos sau completat. Tocmai de aceea, dacă acesta se răzgândește către final și cere diverse modificări, acestea sunt ușor de făcut, nu doar pe calculator, ci și fizic. Din cauza faptului că rafturile sunt modulare și distanțele dintre țevile care se pun în mașină adaptabile, un raft se poate schimba, întreaga structură fiind modificabilă. "Finalul operațiunii poate fi comparat cu un fel de negociere, o planificare în care totul este luat în calcul, de la greutatea utilă, greutatea totală, destinația finală a vehiculului echipat, este un proces dinamic, nimic nu este bătut în cuie. Pentru că la un moment dat clientul vrea multe, dar constată că totul cântărește prea mult, cu tot ce vrea să monteze și că trebuie să mai reducă." În produsul final clientul trebuie să țină cont și de greutatea rafturilor propriu-zise, care sunt făcute din tablă. Recent, a mai fost folosit și aluminiul în realizarea lor, dar sunt mult mai scumpe și acest material, nu foarte rezistent nu este recomandat pentru toate tipurile de rafturi. În momentul trimiterii planului este specificată și greutatea fiecărui raft în parte, astfel încât clientul să știe cu ce greutate încarcă mașina rafturile respective.

Ideea principală este de a folosi cât mai bine spațiul din interiorul mașinii, lucru care este urmărit și atunci când este aleasă variata optimă pentru podea, între cele duble pentru mașinile mici sau cele simple pentru mașinile mari. La o mașină, ca să poată fi echipată, trebuie mai întâi să i se monteze podea. Majoritatea mașinilor care ajung la atelier pentru echipare sunt cele cumpărate, care nu au asemenea dotare. În acest caz se montează o podea de lemn stratificat, să protejeze tabla mașinii, care fiind subțire, sub greutate se curbează. Se pot pune și pereți laterali din polipropilenă. Motivul alegerii podelelor duble la mașinile mici este spațiul, deoarece acolo se pot monta sertare. Modelele de sertare extractibile în întregime au o capacitate de 50-80 de kg, în timp ce suportul extractibil pentru raft rezistă la 300 kg.

"Important este să țină cont de utilizarea finală a vehiculului. Dacă dorește ca în interiorul mașinii să fie amplasat bancul de lucru, lucrarea fiind de asemenea natură, încât se lucrează mai mult într-un loc, este clar că îi trebuie o mașină în să poată intra un om fără probleme. Dacă nu are nevoie de acest banc de lucru, atunci poate lua o mașină mai mică." În aceste situații se poate folosi un sistem care culisează cu totul în afara mașinii. Rafturile pot fi extractibile pe orizontală sau verticală, muncitorul având acces la echipamentele de care are nevoie mai ușor.

Pe lângă rafturile propriu-zise, compania Electra Instal mai livrează și menghine și suporturi de menghină, compresoare de aer, care sunt verticale, pentru că ocupă mai puțin spațiu și suporturi pentru generatoare, deoarece "nu e bine ca generatorul să fie pus direct în mașină. Spun acest lucru pentru că sunt mulți care vor să monteze generatorul fix în mașină și să scoată un fir afară când îl pornesc, ceea ce nu e bine. Se poate instala un dispozitiv mobil, iar la nevoie îl scoate afară și îl pornește acolo."

În oferta companiei mai este inclusă și o rampă de încărcare mașini, care se potrivește oricărui model de utilitare, nefiind hidraulică, ci mecanică. Aceasta se poate monta la orice tip de mașină care suportă o greutate de la 600 de kg la 1,5 t, în funcție de ce dorește clientul. Rampa de încărcare servoasistată cu structură de oțel tubulară și platformă striată anti-alunecare din aluminiu se atașează la furgonetă printr-o coloană telescopică și un sistem de sprijin pe suporți cu poziționare automată, iar necesitatea modificării caroseriei vehiculului ori a platformei dispare.

De asemenea, se mai poate monta în mașină o macara rotativă cu frână de poziționare și braț pliabil. Are un motor de 12 V, cârlig care alunecă pe glisiera de aluminiu și întrerupător de sfârșit de cursă electronic, dotat cu telecomandă cu cablu. Ea poate să ridice până la 190 kg. Alte echipări posibile sunt portbagajul cu suport de scară, necesar la mașinile înalte, unde este dificil ca o singură persoană să manevreze scara.

Astfel, suportul de scară se coboară, se atașează scara și se ridică numai cu ajutorul unei singure persoane. Costurile unor asemenea echipări depind de ce se dorește în final, însă "la mașinile mari poate ajunge chiar la jumătate din prețul total al mașinii, acesta ar fi maximul. Depinde foarte mult cum se echipează. Un raft poate fi un milion, dar un client poate să dea și 300- 400 EUR, pentru un singur modul. Ca să optimizezi totul, prețul este în jur de 1.000 EUR. Ceea ce înseamnă că poți face un raft bun, să fie și cu adevărat util, să ai și spațiu bun înăuntru și să poți pune și ce ai nevoie în mașina respectivă."

Anul XII, nr. 141, nov 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI