Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Masini si Utilaje nr. 33

TIB 2008

17.11.2008
Marcella Drăgan
TIB 2008
Prezent la Târgul Internațional București, Laurent Bernhardt, managerul Manitou pentru Europa Centrala și Elveția, a vorbit atât despre echipamentele prezentate cât și despre viitorul pieței utilajelor în țară, dar și pe continent, din perspectiva crizei economice de la nivel mondial.

Mașini și Utilaje pentru Construcții: Care sunt noutățile Manitou prezentate la TIB?
Laurent Bernhardt: În realitate nu avem nimic nou expus aici, am adus foarte multe din modelele care au fost noi la Construct Expo Utilaje, cum ar fi MRT350, o mașină rotativă cu înălțime de lucru de până la 30 m și o capacitate de 5 tone. De asemenea am avut expus la Expo Utilaje modelul TMT2520 SR cu o nacelă specială. Tot în cadrul TIB a fost, desigur expusă și gama de telehandlere telescopice, MT Privilège, lansată oficial la Budapesta în septembrie 2007. Această gamă s-a bucurat de un real succes și este foarte apreciată de către profesioniștii din construcții. Apoi sunt și mașinile rotative, deosebit de interesante, întrucât utilizează un concept care permite existența în același timp a unei macarale, a unui telehandler telescopic și a unei platforme. Mulți dintre vizitatorii de acum s-au arătat interesați de modelele rotative tocmai datorită acestei polivalențe. Datorită utilajelor MRT, pe care le fabricăm de aproape 15 ani am devenit un standard de calitate și de performanță. Manitou este liderul mondial în sectorul telehandlerelor telescopice, nu există niciun dubiu asupra acestui aspect și este o poziție pe care am consolidat-o prin lansarea la începutul lunii septembrie a unei oferte publice de achiziție a acțiunilor societății Gehl. Am lansat această ofertă publică pentru toate activele Gehl în America și vom avea rezultatele în scurt timp (n.r.: procesul a fost finalizat la sfârșitul lunii octombrie. În urma acestuia Tenedor, companie aparținând grupului Manitou, deține în prezent peste 90% din acțiunile Gehl, firmă producătoare de echipamente compacte pentru construcții și agricultură sub mărcile Gehl și Mustang). Este foarte clar că această achiziție va consolida și mai mult poziția de lider mondial a Manitou și în special poziția în SUA.

M&U: În contextul economic actual, ce putem spune despre piața din România și despre piața din Europa în general?

L.B.: Nu mai este de mult un secret pentru nimeni că în țări precum Spania sau Anglia piața construcțiilor este în scădere și este clar că și Manitou este influențat de acest fenomen din Europa de Vest. Dar în Europa Centrală și de Est se mai găsesc încă piețe emergente, deși se prefigurează mai mult decât o criză a construcțiilor, o criză financiară și problema principală o vor constitui finanțările. Cred în continuare că România are nevoie încă de multe utilaje, are nevoie de o modernizare a parcului de utilaje de construcții, dar problema va fi găsirea finanțărilor. Iar acest lucru este datorat crizei actuale, în care leasingul devine mai scump, condițiile de acordare a unui leasing devin mai dificile, prin urmare vor fi afectate și piețele emergente, precum România sau Bulgaria, Rusia, Ucraina. Nevoia și cererea există, dar va fi dificil de finanțat această cerere. Un alt avantaj al Manitou ar fi că suntem prezenți și în alte sectoare cum ar fi cel agricol. Unii dintre competitorii noștri, care nu sunt prezenți decât în sectorul construcțiilor, vor resimți mai acut criza, decât noi, care suntem prezenți și în agricultură sau în industrie. Și din punct de vedere istoric Europa Centrală este o regiune predominant agricolă și mai mult de 60% dintre utilajele vândute aici sunt pentru agricultură. Eu sunt responsabil pentru zona Europei Centrale și de Est și cred că 2009, cu toate că nu va fi un an de creștere impresionantă, nu va fi nici un an de recesiune.

M&U: Dar pentru acest an putem vorbi despre o creștere a cifrei de afaceri în România?

L.B.: Am înregistrat un progres în 2008 față de 2007, iar în 2009 cred că va avea loc o stabilizare a pieței, în special din cauza problemei de finanțare și va trebui să găsim soluții. Deoarece pentru viitor, marea problemă va fi reprezentată de finanțare. Noi nu avem o problemă cu utilajele, suntem capabili să le livrăm rapid, problema este de achiziție la clientul final.

M&U: Care este situația pe piața de închirieri și cum credeți ca va evolua de acum încolo?

L.B.: Este de asemenea o piață care se va dezvolta. Este clar că dacă un client nu dispune de fonduri suficiente pentru a achiziționa mașina va trebui să o închirieze pentru că are nevoie de ea. Închirierea poate că pe termen lung îl va costa mai mult, pentru că mașina proprietate personală o va putea utiliza pe toate șantierele sale, pe când închirierea se va reflecta în costul construcției sale, care va crește datorită costului ridicat al închirierii. Închirierea este un domeniu în curs de dezvoltare în România, deja există firme străine care se ocupă de închirieri și care vin în România și în plus sunt clienți Manitou, ceea ce pentru noi este un lucru foarte bun. Clientul va lucra cu Manitou și când va avea posibilitatea de finanțare va cumpăra alte mașini, tot Manitou sper eu.

Anul XII, nr. 141, nov 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI