Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Remorci agabaritice

TSR Special Trailers

17.11.2008
Marcella Drăgan; Dan Pavel
TSR Special Trailers
Începând cu anul 2006, compania olandeză TSR Special Trailers se lansează pe piața europeană cu prima sa gamă de remorci agabaritice, construite în special pentru piața europeană de trailere. La scurt timp, firma olandeză începe comercializarea produselor sale și pe piața din România, odată cu începerea producției în țara noastră a unei game largi de semiremorci. Calculele producătorului olandez în ceea ce privește localizarea unei fabrici în România au fost corecte, anul trecut aproape jumătate din structurile produse aici fiind vândute în țară.
Pe parcursul anului 2008, TSR Special Trailers a participat cu stand propriu în cadrul mai multor expoziții din România și din Europa. Astfel, prima expoziție a anului, Construct Expo Utilaje București a adus câteva comenzi chiar în timpul târgului, altele fiind finalizate în următoarele două luni. Luna iunie a adus participarea la expoziția Transport-AR din Arad, alături de importatorul prestigioasei mărci de camioane DAF, societatea EVW Holding Romania.

Calitatea remorcilor agabaritice produse în România este identică cu cea a produselor similare olandeze. Astfel, structura metalică este produsă în România, axele sunt aduse din Germania, de la binecunoscutul producător Gigant, sistemul de frânare provine tot din Germania, purtând marca Knorr-Bremse, iar sistemul de iluminare este adus din Olanda.

În ceea ce privește aplicarea straturilor de vopsea de protecție, extrem de importante în cazul unei utilizări în medii dure, precum cele de pe șantiere, fabrica dispune de o tehnologie de ultimă oră. Înaintea aplicării primului strat de protecție, procesul de sablare se desfășoară într-un spațiu extins, conceput pentru a putea permite accesul unui astfel de utilaj. Tehnologia folosită este cea a alicelor metalice, care la sfârșitul operațiunii de sablare sunt recuperate și reintroduse în circuit.

Optimizarea timpilor de producție și livrare reprezintă un element esențial în cazul unui producător de astfel de structuri masive, în afara produselor existente pe stoc orice comandă, indiferent de gradul de complexitate, este onorată într-un timp mediu de patru luni. În plus, lista de opțiuni pe care le poate cere un client este cuprinzătoare, tocmai pentru că TSR Special Trailers produce semiremorci speciale, după cerințele și necesitățile fiecărui beneficiar. Dintre acestea, cel mai des solicitate sunt lada de scule montată în partea din față a semiremorcii, pereți laterali de aluminiu, pachetul de semnalizare pentru gabarit depășit, fiind vorba aici de luminile și tăblițele pentru extensiile laterale și de girofar, și de asemenea de extensiile laterale și rampe. Tot pe această listă de opționale intră și alegerea culorii de către client, vopsirea făcându-se în nuanța dorită fără costuri suplimentare.

O altă solicitare, venită în special din partea clienților interni, și care a dus chiar la modificarea programul intern de producție pentru a o putea satisface, este aceea a semiremorcilor, cu decupări speciale pentru roți. Această opțiune permite încărcarea și transportul unor utilaje de mari dimensiuni, echipamente care, transportate în mod normal, ar depăși înălțimea maximă admisă de reglementările în vigoare la noi în țară. În cazul acestui model, rotile utilajelor transportate intră în câte o alveolă special decupată în platforma semiremorcii.

De altfel, TSR Special Trailers oferă permanent pieții de specialitate noi produse, adaptate la cerințe extrem de diverse. De exemplu, chiar în luna septembrie a acestui an, în cadrul expoziției Vehicles and Equipment Exhibition 2008, ce a avut loc în orașul Gorinchem (Olanda), expoziție dedicată echipamentelor de transport, TSR a expus o semiremorcă cu patru axe, dintre care trei cu virare hidraulică, prima de acest fel. Produsul s-a bucurat de succes, iar pe durata expoziției s-au lansat mai multe comenzi. Tot aici a fost expusă o semiremorcă cu patru axe, dotată cu rampe hidraulice de 5 m, deja un produs clasic al TSR.

Și în acest an, firma olandeză a continuat expansiunea pe piețe emergente sau chiar mai depărtate de continentul european. Astfel, din luna septembrie 2008 funcționează birourile de vânzări din Ucraina și Rusia, sub denumirea de TSR Special Trailers Ukraine și TSR Special Trailers Russia. Birourile s-au deschis în colaborare cu două firme importante pe piața echipamentelor de transport din Rusia și Ucraina. În acest an deja s-au trimis în cele două țări mai mult de 20 de semiremorci, și există și alte angajamente ferme pentru 2009. De asemenea, după ce s-au livrat două semiremorci cu șapte axe în Bahrain, la scurt timp TSR a fost contactat și de alte companii din această țară, iar în cursul lunii noiembrie urmează a se livra încă o semiremorcă cu șapte axe.

În toamna anului 2008 a ieșit de pe linia de producție a fabricii TSR Polonia prima semiremorcă cu axe viratoare hidraulic. Avantajul acestor semiremorci este că pot fi extinse în mai multe trepte și pot ajunge până la o lungime de aproximativ 40 m, fiind recomandate pentru transportul grinzilor de mari dimensiuni. Producția va continua și în 2009, programul de fabricație urmând a fi completat cu semiremorcile platformă cu axe viratoare hidraulic.


Caracteristici tehnice
Semiremorcile TSR Special Trailers sunt construite folosind oțel achiziționat atât de la furnizori interni, cât și din import. Profilele UNP 160 și 240 folosite la șasiu asigură o structură solidă, dar totodată flexibilă, creată special pentru a face față solicitărilor specifice transportului agabaritic. Tot în această idee, au fost introduse în dotarea standard picioarele de susținere din față și din spate, precum și calele pentru blocarea roților, inelele de ancorare, suporții pentru girofar și luminile laterale cu prizele destinate acestora. Tot în dotarea standard intră și echiparea tuturor trailerelelor cu sisteme ABS/EBS Knorr-Bremse. Punțile, suspensiile și rezervoarele de aer folosite la echiparea semiremorcilor poartă marca Gigant din Germania. În ceea ce privește capacitatea tehnică a unei punți Gigant, aceasta este de 12 t, fapt care se datorează tehnologiei folosite încă din 1999, cea a "rulmentului compact", care aduce prin structura proprie costuri reduse de întreținere.

Dimensiunile standard ale semiremorcilor TSR sunt următoarele: 12.910 mm lungime și 2.550 mm lățime. Platforma de încărcare are o lungime de cca. 9.000 mm. În versiunea standard, toate semiremorcile sunt extensibile pe lungime cu 6.300 mm, ajungând la o lungime totală de 19.210 mm. Opțional, semiremorcile pot fi dotate cu extindere laterală, ceea ce înseamnă ca lățimea totală poate ajunge până la cca. 3.000 mm.

Capacitatea de încărcare a semiremorcii este strict legată de numărul de punți cu care este dotată. Astfel, pentru semiremorcile de 4 punți, model care reprezintă cea mai mare parte a producției, masa totală maximă autorizată este de 65.000 kg, din care masa proprie este de aproximativ 10.600 kg, fără opțiuni. Pentru a facilita încărcarea diverselor utilaje, se pune la dispoziția clienților o gamă largă de modele cu mai multe variante de rampe. Cele de 5.000 și 3.000 mm lungime sunt acționate electric-hidraulic, fiind în același timp și cele mai solicitate. În ofertă mai este inclusă și o variantă economică, care presupune rampele de aluminiu, cu o capacitate de 10, 24 sau 32 t.

Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI