Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Parteneriat de marcă

Autocamioanele MAZ, în UE cu motoarele DEUTZ EURO IV

05.02.2009
Autocamioanele MAZ, în UE cu motoarele DEUTZ EURO IV

Camioanele și utilajele de construcții produse în fostul spațiu sovietic au fost dintotdeauna recunoscute mai ales pentru robustețea lor. Vechile camioane sunt încă funcționale și mai pot fi și astăzi văzute la lucru pe șantiere, în special cele de mare tonaj. Destrămarea Uniunii Sovietice nu a însemnat neapărat dispariția uzinelor producătoare din actualele state din spațiul CSI, o parte dintre acestea preferând să extindă aria de vânzări spre Europa, astfel regândind strategia de producție, realizând noi produse aliniate la standardele europene de calitate. MAZ este una dintre mărcile cu o îndelungată tradiție în România, reprezentată direct începând cu anul trecut printr-o gamă specializată de autocamioane 6x4 și 4x2, destinate activității din construcții.


Cu mult înainte ca producătorul din Lituania, MAZ Baltija să intre pe piața din România, camioanele, macaralele sau utilajele de foraj purtând însemnele MAZ dădeau o mână de ajutor constructorilor români, fiind apreciate pentru comportamentul lor în condiții dure de exploatare. Începând cu luna februarie 2007, a fost înființată în România firma Maz Baltic RO. Producătorul MAZ Baltija are dreptul exclusiv de a comercializa autocamioane MAZ pe teritoriul Europei, având o rețea extinsă de reprezentanțe în Europa de Est. Primele țări către care Maz Baltija și-a îndreptat atenția au fost cele care foloseau în mod tradițional această marcă: țările baltice, Polonia, Ungaria, Cehia, urmând apoi țări precum Spania și Bulgaria.


Toate camioanele pentru construcții comercializate în România sub sigla MAZ au toate certificatele de conformitate ale Uniunii Europene, motoarele lor Euro 4 fiind în concordanță cu standardele actuale ale nivelului de poluare și de confort ale șoferului. Trebuie spus că motorizarea de bază a acestora este asigurată de către producătorul german Deutz, un nume care nu are nevoie de alte prezentări. Implementarea într-un produs ce este destinat concurenței europene înscrie noile motoare DEUTZ în competiția din domeniul automotive. Simbioza perfectă dintre camioanele produse în Belarus și motoarele Deutz este asigurată de către producătorul MAZ Baltija Lituania, acesta instalând motoare DEUTZ încă din anul 1993.


Între MAZ și DEUTZ nu există doar un parteneriat de instalare, ci și un parteneriat after-sales. Pentru piața din România, unul dintre partenerii importanți ai reprezentanței Maz Baltic RO este societatea International Motoare Leader SRL, reprezentant autorizat DEUTZ în România. Capacitatea societății IML Motoare de a acoperi din punct de vedere al service-ului întreg teritoriul României reprezintă și pentru importatorul Maz Baltic RO o garanție a faptului că mașinile vor funcționa fără probleme la beneficiar. Domnul Victor Chicu, directorul general al societății Maz Baltic Ro este mândru de calitatea mașinilor și a motoarelor Deutz: "tot ce am vândut de mai bine de un an nu a necesitat nici o reparație importantă, deși lucrează, cred, pe cele mai dure șantiere din România. Mai mult, motoarele se comportă foarte bine, utilizăm uleiuri Deutz și consumabile originale, iar reviziile efectuate la timp au reprezentat singurele intervenții la toate mașinile vândute de noi".


Anual, aproximativ 20.000 de camioane părăsesc poarta fabricii, Rusia fiind principala piață de desfacere, succesul lor pe această piață fiind lesne de înțeles, este de părere Victor Chicu: "mașinile înregistrează un mare succes în Rusia pentru că sunt create pentru a face față unor condiții dificile de muncă fiind robuste, fiabile, fără pretenții prea mari în ceea ce privește întreținerea și fără prea multe componente electronice."

Criteriile pentru vânzarea camioanelor MAZ în Uniunea Europeană sunt însă cu totul altele. Pentru omologarea unor camioane produse în afara spațiului comunitar regulile și normele care trebuie îndeplinite sunt stricte. Astfel, comercializarea camioanelor MAZ produse în cadrul fabricii din Lituania în țările Uniunii Europene, inclusiv în România impune niveluri mai ridicate de performanță, electronică și tehnologie. Tradiția și spiritul Maz se păstrează datorită șasiului original cu sistem de frânare îmbunătățit, limitatoare de viteză, tahografe digitale Siemens, ambreiaj german Sachs și elemente electronice de proveniență germană. Cutia de viteze este tot de origine germană, la fel și motorul, produs de Deutz, care îndeplinește normele de poluare Euro 4. Aceste sisteme noi și fiabile ridică mașinile la standardele europene. "Noutatea cu care Maz Baltija a venit pe piață în 2007 a fost vehiculul hibrid între autocamionul Maz din Belarus și partea "europeană" de componente. Sintetizând, această mașină este o combinație între șasiul rusesc, adaptat condițiilor grele de lucru, și partea mecanică de forță germană, conforme cu normele europene referitoare la poluare și condiții tehnice", adaugă domnul Chicu.

În România distribuitorul MAZ Baltic RO comercializează două modele de autobasculante cu versiuni de șasiu în configurație 4x2 sau 6x4, cu capacități diferite ale sarcinii utile și șasiu pe care se poate monta tehnică specială variată. Modelele MAZ 555035 4X2 și 650136 6X4 se pretează în special activităților în construcții și transportului de materiale balastiere și sunt echipate cu motoare DEUTZ cu puteri de 215, respectiv 320 CP.


DEUTZ TCD 2013 4V automotive este un motor modern în varianta pe 4 și 6 cilindri în linie, cu răcire cu apă, supraalimentat. De asemenea, motorul dispune de control și gestiune electronică cu adaptare inteligentă la stilul de condus. Alimentarea cu combustibil se realizează prin sistemul de injecție la presiune înaltă DEUTZ Common Rail System (DCRź). Sistemul unicat de injecție constă în două pompe de înaltă presiune ce lucrează în tandem pe axa cu came și alimentează common-rail-ul. Gestionarea electronică a motorului permite un management optim al puterii, al consumului de combustibil, precum și o elasticitate mărită asociată transmisiei.

Intervalele de întreținere depind de aplicația motorului. De exemplu, în funcție de aplicație și de clasa de ulei Deutz folosită, se ating intervale de întreținere de până la 45.000 km. Pentru aplicații truck, unde condițiile de exploatare sunt extreme, intervalele de întreținere sunt mai reduse și asigură o durată de viață mare alături de o certitudine a obținerii performanțelor. Motorul cu o putere maximă de 320 CP, dezvoltată la 2.100 rpm, cu șase cilindri, asigură un cuplu maxim de 1.310 Nm/1.450 rpm.
Sistemul SCR (Selective Catalytic Reduction) al motorului, asigură respectarea normelor de poluare prin injecția de AdBlue la înaltă presiune.

Anul XII, nr. 141, nov 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI