Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Interviuri directe

FASSI: ceea ce s-a intamplat, a fost surprinzator

16.01.2009
Dan Pavel

Orasul italian Bologna este gazda de toamna a constructorilor europeni de masini de ridicat. In fiecare an, cei mai mari producatori se intalnesc pentru a prezenta noile produse, dar si pentru a vedea ce mai este nou prin Europa. O locatie absolut normala, putem spune, daca tinem cont de traditia italiana in domeniul macaralelor, traditie care incepe cu Leonardo da Vinci, inventatorul primei macarale turn din lume. Constructorii italieni de masini de ridicat sunt in primul rand cunoscuti datorita macaralelor pliabile montate pe camion, FASSI fiind unul din numele consacrate, ale caror produse se pot intalni pe toate meridianele. In cadrul salonului SAIE Bologna am stat de vorba cu directorul general al grupului FASSI, acesta discutand deschis despre problemele existente pe piata mondiala si despre scaderea vanzarilor de utilaje, dar si despre planurile de viitor.

Europa, spre plus sau minus in 2009?
Discutia fiind foarte interesanta, am preferat in continuare sa subliniem numai temele abordate, prezentarea problemelor fiind facuta direct de catre domnul Fassi:

"Produsul nostru este unul tipic european. Astfel, analizandu-ne pe noi insine, precum si pe toti competitorii nostri, ajungem la concluzia ca aproximativ 75% dintre produse sunt vandute pe piata europeana. Este evident ca pe aceasta piata se inregistreaza un fenomen de scadere a vanzarilor, insa este dificil ca aceasta scadere sa fie estimata in cifre. Se preconizeaza ca pana in 2009 aceste caderi sa se diminueze. Exista tari in Europa de Vest unde acest fenomen este cu adevarat ingrijorator. Cel mai elocvent exemplu in acest sens este cel al Spaniei, care in trecut a fost unul dintre cei mai puternici cumparatori de pe piata vehiculelor pentru constructii. Din fericire avem inca piete ca Italia, Franta sau Germania, care nu evolueaza deloc rau. Ne asteptam chiar la cresteri 10 20%, ceea ce este foarte bine avand in vedere contextul economic. Este foarte dificil sa dai cifre exacte intrucat situatia se schimba de la o zi la alta, apar stiri si evenimente diverse. Cel mai rau este ca nu ne putem programa bugetul pentru anul viitor. Efectiv, facem speculatii. Firmele mari, cu bugete foarte complexe, isi complica mult activitatea in aceasta situatie. In realitate, ceea ce s-a intamplat, a fost surprinzator pentru toata lumea. Sa nu uitam sa precizam ca exista inca piete ce inregistreaza rezultate multumitoare, astfel de exemple sunt reprezentate de America de Sud, tarile Orientului Mijlociu, care merg in continuare foarte bine, sud-estul Asiei joaca inca un rol important in acest domeniu: Singapore, Thailanda. Australia se situeaza undeva intre piata europeana si cea americana".


Planurile de viitor: macarale mai puternice cu 30%
"Din fericire, Fassi este o companie stabila si puternica. In ciuda trendului descendent inregistrat pe piata, planurile noastre vizeaza investitii in produse, modele noi de macarale, precum si o serie de caracteristici inovatoare. Totusi, pentru anul ce urmeaza, nu am facut deocamdata investitii de amploare intrucat prevedeam aparitia acestei crize. Investitiile din ultimii 4, 5 ani au vizat cu precadere productia. Astfel, am automatizat cea mai mare parte a sectorului nostru de productie si, bineinteles, in prezent profitam de pe urma acestor investitii.

Din acest motiv, am decis sa prezentam la SAIE noile macarale de oras F30CY "CITY", numite astfel deoarece comparativ cu macaralele de aceeasi capacitate, au dimensiuni mult mai mici fiind conceputa special pentru camioanele mici. In Europa avem foarte multe orase istorice, cu strazi inguste, unde camioanele normale nu pot patrunde. Totodata, administratiile publice investesc din ce in ce mai mult in vehicule nepoluante sau electrice, care sunt de obicei mici si inguste. Aceasta macara este una special conceputa pentru astfel de sarcini.

De asemenea, introducem un nou sistem foarte important pentru noi, montat pe macaralele mari, care poarta denumirea de JDP (JIB DUAL POWER). Acesta permite cresterea sarcinii utile a macaralei la un moment dat. Dupa cum am spus, acest sistem a fost instalat cu precadere pe macaralele mari, intre 92 si 152 metri. Comenzile sunt in totalitate electronice, iar acestea, impreuna cu celelalte caracteristici pun in evidenta evolutia si investitia noastra permanente in imbunatatirea produselor. Pe viitor intentionam sa producem si macarale mai mari, insa pentru moment ne intereseaza cresterea capacitatii cu aproximativ 30%.

Un lucru pe care tocmai l-am lansat este noua telecomanda RCS Evolution. Tehnologia folosita de noi in producerea de macarale este diferita de cea a oricarui alt producator. In prezent, suntem singurii ce folosesc control digital integral. Momentan, acest produs se afla numai in stocurile catorva dintre furnizori. Impreuna cu acestia trebuie sa facem cunoscut un alt produs, telecomanda Scanreco, ce pune din nou in lumina caracteristicile digitale, display-uri, camere video. De altfel, suntem primii care au introdus astfel de camere pe intreaga macara. De asemenea, suntem primii care au introdus un sistem complet, combinand si asambland toate elementele.

In ceea ce priveste proiectele de viitor, sa spunem ca am decis sa ne concentram mai mult pe aspectul mediului inconjurator si al poluarii acestuia. Macaraua foloseste ulei hidraulic, iar camionul pe care aceasta este montata consuma combustibil, motorina. Primul pas pe care am incercat sa il facem in acest sens a fost acela de a reduce greutatea macaralei ceea ce implica un consum redus de combustibil. Din acest punct de vedere, al greutatii intregii game de macarale, suntem lideri pe piata. Scopul nostru a fost acela de a avea o macara mai usoara, dar cu o capacitate de incarcare mai mare, ceea ce am si reusit. De aici inainte, ne vom concentra pe partea de electronica, pentru a putea controla din ce in ce mai mult motorul camionului. Dupa cum stim, majoritatea producatorilor de camioane au dotari care pot reduce electronic consumul, indica turatia de lucru si alte informatii utile. Punand in combinatie sistemul nostru cu cel al camioanelor si analizand toti acesti indicatori, putem gasi solutia cea mai eficienta pentru reducerea acestui consum. Este un subiect de actualitate pentru toata lumea, pentru toti producatorii, ceea ce se mai numeste si responsabilitate social corporatista. Una dintre economiile ce merg in continuare bine este cea a energiei si trebuie sa avem grija ca lucrurile sa nu se schimbe.

Platformele de lucru sunt produse de noi, intrucat dorim sa fie cat mai potrivite macaralelor care lucreaza la altitudini din ce in ce mai mari. Urmatoarea platforma de lucru va atinge inaltimea de 104 de metri, aceasta urmand sa fie prezentata in 2010".

Anul XII, nr. 141, nov 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 

PARTENERI