Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Sisteme de monitorizare

Profitul vine de sus

Utilaje pentru construcții

05.02.2009

CASE Eagle Eye
www.caseutilaje.ro


Utilajele producătorului Case sunt echipate cu un sistem de localizare, monitorizare și comunicație GPS ce indică poziția utilajului, dar și o monitorizare a parametrilor tehnici, putând înregistra în același timp orele lucrate și timpii de lucru. Programul oferă în funcție de setări rapoarte de lucru zilnice și săptămânale, înregistrând și tipurile de activități efectuate. De asemenea, Eagle Eye se constituie în sistem de protecție anti-furt.


CATERPILLAR
Catź Product Link
www.bm.ro

Folosind tehnologia modernă a comunicației prin satelit, Cat Product Link furnizează prin internet date despre utilaje, transmițând informații esențiale necesare luării unor decizii importante. Product Link este un mecanism de comunicare care adună date precum poziția geografică a utilajelor, orele de funcționare, consumul de combustibil, starea acestora, etc și le transmite prin intermediul rețelei de sateliți. Informațiile sunt furnizate prin intermediul unui soft specific, securizat, numit "Equipment Manager".


Product Link comunică problemele de funcționare ale utilajelor, imediat ce au fost detectate de calculatorul de bord, pe baza parametrilor specifici și furnizează coduri de diagnostic/eveniment. Avariile pot fi identificate și depanate în timp util datorită comunicării rapide a informațiilor și posibilității de localizare imediată a utilajelor.

Informațiile zilnice despre orele de funcționare și poziția geografică permit programarea mai eficientă și proactivă a vizitelor de întreținere. Monitorizarea consumului de combustibil poate fi folosită la identificarea și reducerea pierderilor.

Fluxul constant de informații permite planificarea optimă a întreținerii în programul de lucru al utilajelor. Disponibilitatea ridicată a utilajelor și depanările rapide reduc costurile de exploatare și operare. Prin furnizarea informațiilor exacte despre poziția geografică a utilajelor, se îmbunătățește administrarea șantierului și este permisă o mai bună coordonare a operațiilor de întreținere și realimentare cu combustibil.


Utilajele pot fi încadrate într-o zonă geografică sau de timp specificată. Când unul dintre utilaje părăsește zona desemnată de operare sau lucrează în afara orelor de program, sistemul transmite o alertă prin e-mail. Cu ajutorul Product Link se obțin beneficii importante precum disponibilitatea mărită a utilajelor, creșterea productivității, administrarea simplă și eficientă a parcului de utilaje, timp rapid de rezolvare a intervențiilor și planificare mai bună a întreținerilor.

Dynapac
DyMIC
www.vibrotech.ro


Dynapac a dezvoltat Centrul de informații despre utilaje DyMIC, dotat cu cele mai recente servicii de Internet, satelit și tehnici de paginare.
Utilajele Dynapac pot fi localizate și poziționate de la birou. DyMIC ajută la planificarea mai ușoară a întreținerii și vine în întâmpinarea clienților în planificarea service-ului chiar înainte ca șoferul să conștientizeze că mașina necesită service. O mai bună utilizare, evitarea timpilor morți, recuperarea mașinilor furate și informarea permanentă cu privire la starea tehnică a mașinilor sunt câteva dintre avantajele sale. Informații despre mașini sunt obținute în mod normal de pe un site sigur, dar managerii de flota pot primi și mesaje de avertizare sub forma mesajelor text trimise direct către pagerele personale sau telefoanele mobile, care îi alertează despre o potențială problemă.


KOMATSU
Komtrax
www.marcom.ro
Komtrax este un sistem de monitorizare și gestionare a datelor descărcate prin intermediul satelitului de la echipamentele Komatsu. În acest moment, mai mult de 130.000 de echipamente Komatsu din lume, furnizează zilnic informații către posesorii lor. În România, la mai mult de 850 de echipamente, clienții au acces la informații zilnic prin intermediul Internetului.


Raportul de lucru oferă informații asupra orarului de lucru zilnic, totalul orelor de funcționare, motorul, totalul orelor efective de lucru (cât a funcționat instalația hidraulică), nivelul de combustibil rămas în rezervor la sfârșitul programului sau temperatura apei de răcire.
Raportul de deplasare pune la dispoziția posesorului utilajului informații despre locația zilnică a echipamentului, despre mișcarea acestuia dintr-o locație în alta cât și despre modul de deplasare al echipamentului (pe trailer sau pe mijloace proprii).

Raportul de programare a mentenanței informează proprietarul utilajului care sunt intervalele de schimb pentru uleiuri și consumabile, care este data la care s-a făcut ultima înlocuire a consumabilelor și desfășurarea lor, numărul de ore existente la bord în momentul în care s-a făcut ultima înlocuire a uleiurilor și consumabilelor ori despre orele rămase până la următorul schimb de consumabile.


Raportul problemelor tehnice și remedierea lor transmite eventualele defecțiuni apărute, ora la care au apărut problemele tehnice, frecvența repetării erorilor respective, necesitatea chemării echipei mobile de service, tipul erorii (electric, mecanic, hidraulic) precum și informații despre componenta tehnică la care a apărut eroarea respectivă.

Un alt raport pus la dispoziție prin intermediul Komtrax este Raportul lunar de lucru care oferă absolut toate informațiile necesare legate de echipamentul Komatsu deținut. Cu un singur click se poate obține într-un raport lunar informații despre programul de lucru, totalul orelor cât motorul a fost pornit, totalul orelor cât a funcționat instalația hidraulică, numărul de ore cât s-a lucrat cu ciocanul hidraulic, cupa sau foarfecele de demolare (în cazul excavatoarelor), consumul mediu de combustibil zilnic și cantitatea de combustibil consumată.


Pe lângă acest raport lunar de lucru, pentru a avea o imagine clară asupra activității utilajului pe o perioadă de 3 sau 5 luni sau a unui an de zile, cu ajutorul raportului anual de lucru.
Sub formă grafică sunt puse la dispoziție informații legate de presiunile de lucru: care este regimul de presiuni în care lucrează echipamentul, dacă echipamentul în configurația sa este adecvat pentru anumite operațiuni.


HITACHI
Zaxis@NET
www.starwest.ro
Hitachi a fost primul constructor de utilaje ce a echipat în dotarea standard sistemul de monitorizare și de transmisie a datelor prin satelit Zaxis@NET. Încă de la lansarea în anul 2006, noua generație de excavatoare Zaxis 3 și de încărcătoare Seria ZW beneficiază de acest sistem performant de monitorizare, memorare și control al parametrilor de funcționare. Prin intermediul unui modul de poziționare prin satelit (GPS), excavatorul Hitachi transmite datele de funcționare spre centrul de date Hitachi din Japonia. De aici datele pot fi accesate de către proprietar și de către dealer-ul Hitachi zonal.


Sistemul permite urmărirea în detaliu a modului de lucru, a consumului de carburant, timpilor de funcționare, temperaturii și presiunii uleiului hidraulic, istoricului reviziilor și viitoarelor revizii planificate, localizării geografice cu identificarea seriei utilajului. Urmărirea eficienței utilajului este dată și de detalierea timpilor de lucru. Astfel, se pot urmări timpii de funcționare într-o zi, timpul în care utilajul se deplasează, se rotește, încarcă, putându-se astfel vedea eficiența activității în ziua respectivă.


Sistemul memorează istoricul activității utilajelor, alarmele survenite și reviziile efectuate. Astfel, se pot obține statistici globale pe anumite perioade de timp, elemente utile managerilor și administratorilor parcului de utilaje. Datele sunt prezentate într-un format simplu de citit, sunt evidențiate atât sub formă de grafice, cât și sub formă de date tabelare, prezentându-se în detaliu toți parametrii urmăriți pe fiecare zi din lună.

Sistemul de monitorizare, memorizare și control Zaxis@NET este accesat atât de utilizatorii, cât și de echipele de service, ce vor ști exact momentul când trebuie să efectueze reviziile sau când se semnalează o defecțiune.


Sistemul Zaxis@NET permite gestionarea întregii flote de excavatoare și încărcătoare Hitachi direct din birou. Detaliile oferite și accesul direct, securizat și permanent oferă siguranță și controlul deplin asupra utilajului și reducerea cheltuielilor cu monitorizarea fizică în teren a acestora.


WIRTGEN
NAVITRONIC
www.wirtgen.ro
Navitronic - Special conceput pentru utilajele destinate pavării drumurilor. Atinge un grad de acuratețe unic pe piață.
Acuratețea măsurătorilor se realizează la nivel milimetric, sistemul nefiind susceptibil la perturbații.


Soluția fără contact - nu mai este necesară o linie de contact fizic și astfel este obținută o logistică de șantier mai bună și o productivitate mărită.


Prin utilizarea datelor cu design digital, sistemul reprezintă o componentă esențială a calculatoarelor pentru construcții (CIC). Sistemul este dotat cu direcție automată, dispozitiv de control al poziției grindei repartizorului și dispozitiv de control automat al pantei.


Sistemul se remarcă prin controlul brut al unității utilajului și prin cel fin al unităților extensibile în poziția de lucru al grindei repartizorului. Acesta este un avantaj unic oferit de sistemul NAVITRONIC, prin controlul separat pentru direcție și pentru deplasarea unităților extensibile ale grindei repartizorului într-o direcție transversală. Acest lucru permite ca designul pavajului din punctul de vedere al poziției și al profilului să fie realizat cu profesionalism chiar și în condiții neprielnice, deoarece corecțiile pot fi făcute mult mai rapid și cu un grad de precizie mult mai ridicat, prin controlul pozițional al unităților extensibile ale grindei repartizorului decât prin schimbarea cursului unității utilajului. O astfel de corecție se realizează prin retractarea grindei pe o parte și extinderea ei pe cealaltă parte.


Senzor sonic pentru sisteme progresive automate de nivelare
Senzorul sonic este un dispozitiv sonic fără contact, potrivit pentru detectarea oricărui tip de referință, fie fir sub tensiune, piatră de bordură sau culoar adiacent făcut anterior, măsurând distanța până la punctul de referință prin intermediul pulsurilor sonore. Ori de câte ori se schimbă distanța din cauza neregularităților din bază, deviația de la nivelul dorit este semnalată de senzor către unitatea de control a Sistemului Automat de Nivelare. Unitatea de control inițiază corecția necesară a poziției lamei intermediare, iar în funcție de direcția deviației dimensiunea stratului de asfalt este mărită sau micșorată.


Road Scan
Senzor de măsurare al gradului de înclinare bazat pe laser pentru combinarea cu controlul unghiului și gradului de înclinare VÖGELE NIVELTRONIC. Laserul Road Scan scanează cu acuratețe profilul suprafeței și calculează o medie a valorilor, folosită pentru a face o comparație cu specificațiile și cu punctul de control standard. Prin calcularea valorilor pentru corecții la o distanță mare și bazate pe un număr mare de măsurători singulare, Road Scan permite scanarea profilului suprafeței cu precizie înaltă și "netezirea" din punct de vedere statistic, evitându-se ondularea suprafeței pavate, un fenomen cu urmări extrem de neplăcute.



Autocamioane

UTI
K-Track
www.uti.ro
Sistemul KTrack a fost creat în scopul asigurării de servicii de monitorizare GPS pentru eficientizarea parcului auto și în scopul asigurării de servicii de securitate.


Este un sistem dezvoltat 100% în România : dezvoltarea hardware, software și activitatea de producție toate au fost realizate în cadrul grupului UTI, pe parcursul mai multor ani de cercetare și dezvoltare. Avantajul principal al acestei soluții este obținerea unui sistem modular, adaptabil în funcție de necesitățile clienților.


Componența sistemului
Echipamente de monitorizare GPS/ GPRS instalate pe mașini transmit către serverul de monitorizare date referitoare la poziția raportată de GPS, viteza raportată de GPS, precum și starea diverșilor senzori suplimentari (consum combustibil, stare uși inchis/deschis, armat/dezarmat, monitorizare sens rotație cifă).


Opțional, la anumite tipuri de autovehicule (de regulă camioane) echipamentul poate permite și interconectarea cu calculatorul de bord a vehiculelor și obținerea de informații de la acestea. Aceste informații vor fi transformate ulterior de aplicația de monitorizare în rapoarte. Aplicația poate fi accesată utilizând un simplu browser. Accesul este securizat pe bază de user și parolă.

Aplicația de monitorizare oferă în standard:
- acces la aplicația cu hărți vectoriale cu următoarele funcții:
- timp real
- istoric al traseelor parcurse de fiecare autovehicul (reprezentare pe hartă)
- rapoarte: distanțe parcurse de flotă, evidență trasee pentru fiecare autovehicul, rapoarte de viteză (maximă, depășire viteză maximă)
- definire zone de interes (ex. santiere) cu atenționarea în timp real dacă autovehiculele arondate zonei depășesc zona alocată.
- harta vectorială a României la nivel de stradă pentru minim 1000 localități și în rest la scara 1:100.000.

Funcționalităti suplimentare
- rapoarte de consum combustibil
- rapoarte utilizând informațiile de la calculatorul de bord al mașinii (acolo unde soluția hardware poate fi instalată)
- hărți pentru extern


CEFIN
Sateltrack
www.cefinsystems.com
Sistemul Sateltrack este comercializat de Cefin Systems România, fiind un sistem de management al flotei auto, capabil să ofere informații pentru orice tip de vehicul.

Sateltrack oferă date despre poziționare, ore motor, viteză, indicații oprire / pornire motor, ale oricărui tip de vehicul. În plus, pentru mașini grele (camioane) există posibilitatea de a furniza date despre funcționarea motorului, precum consumul de combustibil, distanța parcursă în sarcină, timpul de conducere în relanti, regimul de turații, temperatura motorului și altele. Mai mult decât atât, poate oferi date despre funcționarea anumitor echipamente de pe mașină, precum timpul de funcționare sau momentul activării corelat cu locul în care se află mașina, iar în cazul mașinilor utilizate în construcții priza de putere, macaraua sau diverse brațe de lucru. Avantajele sistemului sunt optimizarea traseelor, reducerea km parcurși, reducerea consumului de combustibil, a costurilor de mentenanță și a timpilor de staționare în service, reducerea uzurii vehiculelor, reducerea personalului angajat pentru controlul flotei, dar și asigurarea unui serviciu de calitate clienților finali.


Produsul este constituit din echipament GPS și serviciu. Echipamentul este asemănător unui telefon mobil, se instalează în bordul mașinii. Instalarea durează aproximativ o oră.

Informațiile de la mașină se transmit prin intermediul cartelei SIM din aparat către o aplicație accesibilă web, pe care clientul o deschide cu o parolă. Aplicația poate fi accesată de la orice computer și nu necesită instalarea unui soft specific.


DAF
DTS DAF Telematics
www.evwholding.ro
Unitatea DTS este o unitatea singulară DAF Telematics. Aceasta este caracterizată de un design de top, bucurându-se de o ergonomicitate deosebită, fiind integrat în bord. Design 100% Automotive are o singură unitate pentru toate funcțiile, putând fi utilizat în siguranță în timp ce autocamionul se deplasează.


Hardware-ul DAF Telematics este ușor de utilizat, bucurându-se de un ecran de 6,3 inch, oferind și o serie de facilități specifice tehnologiilor moderne de transmitere a datelor, din acest punct de vedere fiind pregătit pentru viitor, grație celor două porturi USB, a unuia Ethernet, comunicarea wireless făcându-se cu tehnologiile GPRS și Bluetooth.

Sistemul de navigație DAF Telematics dispune de hărți 2D și hărți 3D, oferind capacitatea de planificare la bord a rutelor și a călătoriilor. Agenda de Contacte DAF Telematics poate conține date complete despre clienți, oferind facilitatea de navigație către contacte.


Asistența DAF Telematics oferă e-mail de avertizare / urgență către ITS cu poziția exactă (lungime și lățime) și identitatea vehiculului, service DTS și service-urile DAF Telematics. Sistemul oferă Portal Privat, un număr nelimitat de utilizatori, acces nelimitat, 24 de ore din 24, șapte zile pe săptămână.

Alte funcții speciale oferite: transmisie privată APN, sistem de poziționare a flotei, mesagerie, mesaje predefinite, asistența DAF și posibilitate de administrare de către manager a întregii flote.


MAN
MAN TeleMatics
www.man-mn.com
Un rol central îl ocupa TeleMatics, serviciul MAN prin internet pentru managementul integrat al parcului auto, acesta fiind în mod normal prezentat alături de sistemul FleetManagement. Două concepte cuprinzătoare ce pot merge, din punctul de vedere al utilizatorului, până la un outsourcing complet al parcului auto.


Managementul flotei cu un click de mouse
MAN a dezvoltat împreună cu Gedas, unul din providerii de top de servicii IT pentru industria automobilelor și cea prelucrătoare, o soluție de telematică care unește funcții complexe de logistică cu analiza datelor tehnice ale autovehiculului. TeleMatics deschide posibilități unice pentru controlul flotei, managementul parcului auto și logistică. În centrul atenției se află comunicarea directă între firma de transport și șofer, și, dacă este necesar cu furnizorul care încarcă marfa. Toate datele și informațiile relevante sunt disponibile în timp real în lanțul de transport.


Pachete TeleMatics
TeleMatics este disponibil ca și pachet de servicii, existând patru tipuri de oferte: Starter, Classic, Business și Premium, clientul putând alege și adapta aceste pachete de bază în funcție de necesitățile individuale, prin module de servicii suplimentare.

TeleMatics dintr-o privire: 
- Acces prin orice computer cu conexiune la internet
- Nu este necesar un echipament hardware suplimentar la departamentul de gestionare a comenzilor
- Interfețe libere pentru conexiunea la sisteme IT supraordonate
- Siguranța datelor datorită celei mai noi tehnologii de codificare
- Gestionare unică a datelor prin intermediul partenerului de sistem Gedas
- Posibilitate de instalare pe autovehicule mai vechi și pe toate produsele terțe
- Platformă deschisă cu posibilitate de extindere pentru servicii noi
- Utilizare vastă în întreaga Europă


TeleMatics deschide posibilități unice pentru controlul flotei, managementul parcului auto și logistică.
Funcționalități pe scurt:
- Localizare autovehicul prin GPS (on demand și automat la intervale fixe de timp)
- Afișare poziție pe harta digitală cu ajutorul Map&Guide
- Analiza utilizării autovehiculului
- Evaluarea stilului de condus economic luând în considerare sarcina autovehiculului
- Rapoarte despre analiza utilizării autovehiculului
- Istoric rute
- Istoric mesaje cu urmărirea rutei pe harta digitală
- Jurnal de drum
- Managementul reviziilor
- Administrare adrese
- Administrare șoferi
- Planificare rută
- Mesagerie
- Mesaje stare
- Ghidare la destinație
- Managementul comenzilor
- Gestionare evenimente

Evaluarea individuală a șoferului precum și folosirea jurnalului de drum presupun ca șoferul respectiv să fie înregistrat în sistem la începutul activității și să fie șters din sistem după încetarea activității.


MERCEDES
MERCEDES Fleet Board
www.mercedes-benz.ro

Managementul Logisticii
Astăzi, o comunicare eficientă cu șoferul a depășit cu mult nivelul unor simple telefoane. Fleet Board oferă un sprijin important șoferilor și managerilor în munca lor zilnică, contribuind astfel la creșterea eficienței și realizarea unei economii mai bune.

Servicii precum monitorizarea încărcăturii ajută la creșterea loialității clienților, ușurând și munca viitorilor clienți ai agenției. Utilizarea sistemelor de navigație pe camioane ajută șoferii să se descurce ușor și sigur pe un teritoriu necunoscut. Iar managerii au o privire de ansamblu asupra tuturor vehiculelor lor pe o hartă digitală. Serviciile de management logistic Fleet Board oferă o multitudine de funcții pentru a ușura munca de zi cu zi.


Managementul vehiculelor
Utilizarea sistemului de management al flotei Fleet Board pe o perioadă îndelungată reduce consumul de combustibil. Sistemul oferă date obiective și comparative despre fiecare autocamion din flotă, oferind o privire de ansamblu asupra performanțelor individuale ale vehiculelor, nivelul combustibilului și consumului, precum și a profilelor de lucru ale șoferilor, care includ evaluări și clasificări. Astfel, managerul flotei poate identifica cauzele unui consum mare de combustibil și poate folosi aceste date pentru a reduce costurile pentru întreaga flotă. Asigurarea unei flexibilități optime, întreținerea și informațiile despre service pot fi obținute cu ușurință și online, cu sistemul electronic pentru vehicule corespondent, de exemplu interfața standardizată FMS.


Managementul timpului
Odată cu introducerea tahografului digital și a noilor prevederi referitoare la perioadele de condus și de odihnă, problema orelor de lucru pentru șoferi a devenit din ce în ce mai importantă în industria transporturilor. Serviciile de management al timpului Fleet Board soluționează cele mai importante aspecte de aplicare ale acestei probleme din toate punctele de vedere și în același timp ușurează munca șoferilor, dispecerilor și personalului de control. Datele sunt introduse automat și astfel este salvată și documentația de lucru asociată. Managementul timpului Fleet Board este funcțional cu sau fără conexiunea la un tahograf. Toate datele adiționale vor fi furnizate către o interfață Web Service pentru a fi disponibile pentru alte procese din softul pentru propria flotă.


Cartografierea
Localizarea vehiculelor pe o hartă digitală. Prin atingerea unui buton, programatorul știe exact localizarea prezentă a vehiculelor sale, indiferent dacă are nevoie de un singur vehicul sau de o privire de ansamblu asupra întregii flote. Cu ajutorul hărții digitale a Europei Fleet Mapping, el poate obține toate informațiile necesare dintr-o privire. Astfel progresul fiecărui vehicul poate fi afișat pe o anumită perioadă, fiind indicate atât opririle cât și viteza de deplasare. Puncte individuale de pe hartă, cum ar fi locații de încărcare sau de descărcare pentru clienții obișnuiți pot fi definite folosind managerul POI (punctelor de interes). Informații utile precum stații de combustibil, parcări sau service-uri pe autostradă sunt de asemenea afișate.


SCANIA
Sistem de management al flotelor
www.scania.ro

Scania oferă acum mai multe posibilități pentru managementul transportului, al vehiculelor și șoferilor. Aceste opțiuni sunt concepute astfel încât să maximizeze flexibilitatea și simplitatea funcțiilor legate de camion, șofer, logistică, navigație și comunicație. Serviciile au fost concepute astfel încât să fie operate cu ajutorul computerelor de bord Scania. Această largă gamă de funcții include comunicații dublu-sens și accesarea serviciilor specifice pe Internet. Beneficiarul poate acum alcătui o combinație dintr-o serie de opțiuni pentru echipamentul, programul și tipul comunicațiilor. Astfel pot fi luate decizii care vor ajuta în sporirea productivității camioanelor prin alocarea mai multor sarcini și prin organizarea administrației în vederea unei facturări mai rapide. Acestea sunt puse la dispoziție de un sistem cu costuri reduse, pentru colectarea și raportarea informațiilor, care transmite automat informațiile de la vehicul la operatori prin intermediul telecomunicațiilor GPRS\GSM.


Compatibilitatea - o cerință importantă
Serviciile Scania de management al transportului sunt concepute în standarde aplicate, pentru a asigura un domeniu larg de interacționare cu alte programe de procesare și administrare a comenzilor. De exemplu, Scania Order Support oferă transportatorilor rapiditate și eficiență în preluarea comenzilor de lucru și este ușor de integrat în sistemele existente de management al transportului. Iar Scania Driver Log este o modalitate simplă pentru șoferi de a-și înregistra activitatea și programul de lucru, oferind toate datele pentru evidențierea activității, calcularea salariilor și analiza afacerii. Drept urmare a compatibilității universale și a adaptabilității, se poate alege pachetul software Scania care corespunde cel mai bine activității desfășurate, compatibilitatea acestui sistem cu alte mărci de camioane oferind posibilitatea de a realiza comparații între camioane și șoferi.

Pachetul pentru managementul flotei Scania cuprinde Scania Interactor 300, conceput special pentru serviciile de management al flotelor Scania. Acesta are o gamă largă de funcții, ideală pentru managementul operațiilor de transport Scania. El include un computer mic, robust, cu un ecran tactil color de 6,3 inch (16 cm), montat pe bord cu un dispozitiv pivotant. El poate fi montat pe camioane de diverse mărci. Scania Interactor 500, este un computer pentru vehicule versatil, cu un ecran tactil color de 10.4 inch (26 cm), care permite atât conceptul pentru logistica de transport, plus orice altă aplicație Windowsź utilizată pe un PC obișnuit. El se poate conecta la Internet pentru colectarea și trimiterea informațiilor.

În plus față de programul de operare Scania poate fi folosit orice program de operare industrial sau standard. Interactor 500 oferă asistență întregii flote deoarece el poate fi montat pe orice marcă de camioane. Scania Interactor 600, oferă întreaga funcționalitate și flexibilitate a sistemului Scania Interactor 500, echipamentul dispunând de un ecran tactil color de 26 cm complet integrat în bordul noului camion Scania.

VOLVO
Dynafleet
www.volvotrucks.ro
Cea mai recentă versiune a sistemului informațional, Dynafleet, face posibilă monitorizarea în detaliu, pentru fiecare vehicul din cadrul flotei, a performanțelor acestora în ceea ce privește protecția mediului. Se poate cunoaște locația autocamioanelor, stilul de conducere, consumul de combustibil sau când sunt programate autocamioanele în service.


Vehiculul este dotat cu o unitate hardware performantă și cu o antenă multifuncțională GSM/GPS. În funcție de varianta aleasă, sistemul poate dispune de un ecran de afișare și de o tastatură. Sistemul se poate conecta la un palmtop, laptop sau cititor de coduri de bare și este aprobat pentru vehicule ADR. Software-ul se poate actualiza oricând. De asemenea, șoferul se poate conecta la Internet de la bordul autocamionului. Dispecerul și șoferul pot comunica în orice moment prin intermediul mesajelor text. Informațiile despre vehicul și șofer sunt transmise bazei de date Dynafleet, unde sunt analizate și prezentate ca texte clare, sub formă de diverse rapoarte.


Alături de alte informații, companiile de transport primesc prin intermediul noii versiuni rapoarte despre consumul de combustibil obținut de către fiecare șofer și camion, în diferite situații. O altă noutate este aceea că se poate scoate în evidență consumul de AdBlue, numărul de porniri și opriri, viteza medie și cât de mult a fost încărcat autocamionul în diferite etape, pe fiecare schimb. În cadrul rapoartelor referitoare la mediu, acum este posibil să fie prezentat modul în care calitatea combustibilului a afectat emisiile poluante. Toate acestea vor face mai ușoare deciziile ce vor trebui luate în cadrul companiilor de transport. Dacă nivelul de AdBlue scade sub cel permis, transportatorul este avertizat automat. Dynafleet informează utilizatorul asupra momentului când trebuie efectuată următoarea revizie periodică.


Dynafleet permite personalizarea în funcție de autocamion și integrarea cu sistemele administrative proprii de service și de calcul al salariilor. Sistemul este disponibil în trei variante: Perform, Perform & Locate si Operate, personalizate pentru a satisface diferite nevoi.


Perform este ideal pentru a monitoriza mai atent consumul de combustibil, timpii de condus și intervalele de service. Oferă acces la rapoarte detaliate despre consumul de combustibil, timpii de condus și distanța parcursă. Include și planul individual de service pentru fiecare vehicul și o funcție pentru monitorizarea activității șoferului. Perform & Locate dispune de tot ceea ce oferă și Perform, plus harți detaliate până la nivel de stradă, iar Operate este pachetul complet care permite exploatarea la maximum a potențialului de transport și include tot ceea ce oferă Perform & Locate, plus o funcție de comunicație a șoferilor cu dispecerul prin intermediul mesajelor text.


Dynafleet este acum disponibil și cu Security Service, un sistem de securitate mai sigur. În cazul unei situații de urgență șoferul poate contacta un serviciu de urgență prin apăsarea unui buton de alarmă montat pe bord sau folosind telefonul mobil.

Stații de lucru
Stații totale Trimbleź SPS730 si Trimbleź SPS930
www.giscad.ro


Deși dealerul autorizat pentru România al stațiilor Trimble, societatea Giscad ne-a atras atenția ca stațiile actuale prezentate și în acest articol sunt cele mai performante stații totale utilizate în construcții în întreaga lume, noi preferăm să le prezentăm într-un mod general, rămânând ca cititorii noștri interesați de astfel de sisteme de top să constate singuri calitatea acestora. Deja există diverse stații de lucru produse de către Trimble și pe șantierele din România, acolo unde sunt utilizate mai ales în cazul șantierelor ce acoperă suprafețe mari de teren sau în cel al constructorilor de autostrăzi.


În ultima perioadă Trimble a lansat pe piață două modele noi de stații totale proiectate special pentru lucrările ce se desfășoară în construcții și anume stația totală Trimbleź SPS730 și stația totală Trimbleź SPS930.


Aceste instrumente sunt dotate cu tehnologia Trimble MultiTrack ce permite aparatului să "fixeze" și să urmărească prismele pasive în aplicații de monitorizări și în măsurători de control precum și prismele active ce sunt folosite la realizarea măsurătorilor dinamice necesare în aplicațiile de urmărire a utilajelor ce au instalate sisteme de dirijare automată.

Tehnologia urmăririi permanente a utilajelor, domeniu în care Trimble se situează în poziția de lider mondial, se realizează prin atribuirea unui identificator unic de către operator pentru fiecare prismă activă instalată pe fiecare utilaj din șantier. În acest mod operatorul are certitudinea că stația totală este programată să "identifice" numai o anumită prismă urmărind același utilaj pe toată perioada desfășurării activității. Această unică tehnologie face ca obstacolele aflate în teren să fie ignorate, probabilitatea că instrumentul să se orienteze către alte obiecte ce reflectă undele infraroșii este practic zero. Grederele și buldozerele pot lucra în teren cu o viteză mai mare fără a exista vreo teamă că instrumentul "pierde" utilajul pe care a fost setat să-l urmărească. Această tehnologie elimină costurile suplimentare datorate întârzierilor prin revenirea utilajului de mai multe ori în aceeași zonă de lucru, utilajul se mișcă mai repede, ceea ce face ca productivitatea să crească, sporește gradul de încredere a operatorului că lucrarea executată a fost realizată în condițiile cerute din proiect, iar prin scăderea numărului de ore afectate realizării lucrării scade consumul de carburanți și uzura utilajului.


Cele mai precise și mai rapide stații totale de pe piață
Stația totală Trimble SPS930 are acuratețea unghiulară de 1 secundă pe orizontală și verticală fiind practic ideală pentru lucrările de finisare în care precizia reprezintă un factor determinant. Stația totală Trimble SPS730 are acuratețea unghiulară de 3 secunde în plan și 2 secunde pe verticală și este dedicată constructorilor ce doresc să beneficieze de avantajele acestei tehnologii la un preț de cost mai mic.

Aceste două stații totale se poziționează în lideri de piață datorită celei mai mari rate de transfer a datelor ce se realizează între instrument și utilaj. Caracteristici precum fixarea în mod continuu a prismei active, inerție mică în mișcarea pe orizontală și verticală datorită sistemului MagDrive (este singura stație totală din lume la care nu există fricțiune la mișcarea pe orizontală și verticală întrucât aceasta se realizează pe pernă magnetică). Sincronizarea transferului datelor se face cu o rată de refresh de 20Hz adică instrumental transmite de 20 ori pe secundă în unitatea de control, din cabina operatorului, poziți

Anul XII, nr. 141, nov 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI