Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
PREHEATING:

To START or not to START?

This is the question!

16.01.2009
To START or not to START?
De multe ori, atat de mediatizatul concept "Iarna ne-a prins pe nepregatite" ne face sa zambim. A fost odata cand descoperirea focului a adus cu un pas inainte civilizatia. Civilizatia de santier, de dupa descoperirea focului dar si a motorului, a utilizat festila si diferite arzatoare artizanale pentru a da foc unor motoare ce nu porneau la temperaturi mai mici de -5 C. Timpul si timpurile nu permit aspecte relative, precum cele de tipul: motorul poate sau.. nu poate porni.


Motorul DEUTZ porneste!
Profesionalismul companiilor care detin echipamente dotate cu motoare termice nu isi poate permite sa accepte sa depinda de temperatura ambianta. Motoarele moderne folosesc tehnologia in asa fel incat utilizatorul nu realizeaza intregul proces chimic si mecanic necesar pornirii motorului. Frumusetea si complexitatea sistemelor de gestiune a startului de motor inseamna ani de inovatie si de experienta in domeniu. Cu certitudine, pornirea motoarelor diesel la temperaturi scazute nu reprezinta o problema a zilelor noastre.

In istoria DEUTZ, seriile de motoare racite cu aer 91x au surprins cand au demonstrat ca pot porni fara ajutor si la temperaturi de -20 C. Explicatia este foarte simpla: in principiu, motoarele Deutz sunt prevazute cu sisteme de preincalzire ale aerului de admisie, a lichidelor de racire sau ungere sau sisteme cu bujii incandescente. Preincalzirea aerului se face inaintea admisiei si se realizeaza cu ajutorul unei infasurari, in general o infasurare deschisa, cu o rezistenta formata pe voltajul bateriei. Este cel mai simplu sistem de pre-incalzire si necesita cea mai mica cheltuiala. De aceea, chestiunile simple sunt cele care aduc cel mai important castig.

Majoritatea motoarelor cu regulator mecanic au folosit si folosesc inca acest sistem de pre-incalzire cu releu de pre-incalzire, cu rezultate excelente.

In masura in care este necesara instalarea unor sisteme de pre-incalzire de acest tip pe motoare care nu sunt prevazute cu acest sistem din fabrica, realizarea instalarii este extrem de simpla. Sunt necesare: bujia (cu infasurare deschisa), un cablaj si un releu normal de bujii. Un kit de pre-incalzire de acest tip este oferit in reteaua DEUTZ la un pret promotional si se asigura asistenta la instalare sau se poate face chiar instalarea propriu-zisa.

Pre-incalzirea lichidelor de racire/ lubrifiere reprezinta un sistem des folosit pentru motoarele DEUTZ instalate pe generatoare de curent care lucreaza in regim de urgenta si pot prelua din retea o tensiune ce poate incalzi un sistem de tipul "termoplonjon" care se instaleaza in interiorul racitorului de ulei. De asemenea, exista si posibilitatea unei instalari ulterioare livrarii motorului prin kituri de instalare retrofit. Sistemul este limitat ca utilizare pentru ca necesita existenta unei surse de energie care sa poata alimenta rezistenta de incalzire. Aceasta posibilitate de pre-incalzire este, in general, o cerinta standard pentru aplicatii cu regim de functionare in conditii extreme (de start garantat sau de temperatura).

Pre-incalzirea lichidelor de racire sau de lubrifiere incalzesc de asemenea si blocul motor. Sistemul de incalzire cu bujii introduse direct in camera de ardere este un sistem de larga uzanta in lumea utilajelor de constructii si automotive. Aproape ca este un standard. DEUTZ prevede acest sistem pentru o gama larga de motoare. Aceasta privire de ansamblu asupra posibilitatilor de utilizare a sistemelor de pre-incalzire demonstreaza ca, pentru cei care stiu sa aleaga si sa gestioneze un motor, temperatura scazuta chiar nu reprezinta nicio problema.

Sistemele de pre-incalzire aduc un castig si din punctul de vedere al emisiilor de noxe in faza de start, asa numitul "white-smoke" produs in timpul sau dupa start. Mentionam si castigul obtinut printr-o menajare a electromotorului si a componentelor aditionale; in timpul solicitarilor repetate de pornire, cu ulei cu vascozitate scazuta din cauza temperaturii cu o solicitare de amperaj marita datorita rotirii greoaie a motorului, stresul la care sunt supuse componentele este unul maxim.

Pentru motoarele moderne, dotate cu sisteme de gestiune electronica, timpul necesar de preincalzire (datorat inertiei termice) si timpul de actionare al electromotorului este unul dinamic: timpul total necesar pornirii motorului poate varia in functie de temperatura, iar sistemul de limitare a fumului alb la pornire poate influenta pozitiv startul motorului.


DEUTZ: sfaturi pentru anotimpul rece
- Verificati concentratia lichidului de racire
- Verificati vascozitatea uleiului
- Verificati densitatea electrolitului bateriei
- Verificati incarcarea alternatorului
- Verificati contactele si cablajele electrice
- Verificati integritatea si functionalitatea sistemelor de pre-incalzire

Anul XII, nr. 141, nov 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI