Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Lufin Construct

Experienta germana

12.02.2009
Dan Pavel; Cornelia Rotaru
Experienta germana
Am vizitat in luna decembrie un santier situat in Bucuresti, localizat intr-o zona puternic industrializata, in apropierea platformei Pipera. Aici se dezvolta intr-un ritm sustinut unul dintre cele mai mari proiecte private din Romania, intreaga suprafata desfasurata construita insumand in final peste 200.000 mp. In acest loc cuvantul "ritm alert" capata valente germane, si nu intamplator, deoarece antreprenorul general al lucrarii, societatea Lufin Construct, are in spate deja experienta a 15 ani de lucru pe santiere din Germania.
Am vizitat santierul si pot spune ca trei lucruri iti atrag imediat atentia: suprafata mare sapata, care in prima etapa a constructiei va adaposti o parcare de subsol pe trei nivele, care va insuma in final 60.000 mp, organizarea perfecta de santier, care reuseste sa armonizeze munca unui numar mare de utilaje si muncitori si cele sase macarale marca Comansa care acopera intreaga suprafata a santierului. Domnul Victor Badescu, director general al societatii Lufin Construct ne spune ca datorita volumului mare de lucru, in curand vor mai fi aduse doua macarale: "termenele de predare sunt foarte dure, si de aceea a trebuit sa punem mai multe macarale. Unul dintre corpuri va fi pe constructie metalica, iar in acest caz montajul va fi realizat in numai patru luni." Termenele stranse atrag dupa sine si solutii noi. Astfel, datorita spatiului foarte ingust de transport oferit de drumul de acces spre santier, este necesara o macara numai pentru a descarca si transporta materialele din autocamioane pana la locatiile de lucru. Si in acest caz, bineinteles ca se va utiliza tot o macara Comansa.

Intregul proiect este format dintr-un corp de birouri si doua turnuri, toate fiind prevazute cu subsoluri generale pentru parcari pe trei etaje, fiecare subsol avand 20.000 mp. De asemenea, pentru a putea aprecia volumul de lucrari ce vor fi realizate, trebuie spus ca birourile vor acoperi 72.000 mp, situati pe opt nivele, realizate din confectii metalice. Cele doua turnuri pozitionate deasupra subsolurilor vor avea fiecare 16 nivele si o suprafata desfasurata de 100.000 mp impreuna. Aceasta este radiografia pe scurt a unuia dintre cele mai mari proiecte aflate in prezent in lucru in Romania, un complex de birouri ce va ingloba in plus si 600 de apartamente.

Macaralele vor trebui in principiu sa transporte in diferitele puncte de lucru ale santierului un volum total de 130.000 mc de beton turnat, o cantitate de 14.000 tone de otel beton si 8.000 de tone de confectie metalica. Din punctul de vedere al spatiilor de birouri, totul trebuie sa fie gata pana in luna noiembrie 2009, inclusiv finisarile, iar apartamentele peste inca un an.

In aceste conditii, macaralele Comansa joaca deja un rol cheie in organizarea de santier, practic acoperind intreg spatiul de lucru, transportand de la un punct de lucru la altul, la inaltimi diferite, toate materialele necesare.

Bineinteles, prima intrebare fireasca care am adresat-o domnului Badescu a fost: de ce a fost preferata marca Comansa? Un rol important il joaca in acest caz si importatorul, societatea Terra Romania Utilaje de Constructii "in Romania, oferta in domeniul macaralelor este larga, iar macaralele sunt situate pe doua paliere de pret. Acum doi ani, cand am inceput sa achizitionam macarale, cel mai bun raport intre calitate si pret a fost oferit de catre reprezentantii firmei Comansa in Romania. Putem spune ca in continuare, dupa doi ani, ne-am pastrat optiunea pentru Comansa, deoarece in continuare crestem din punct de vedere al santierelor si comenzilor, asadar vom mai cumpara de la Terra Romania macarale. Mentionez ca in prezent avem opt macarale achizitionate".


Este bine de stiut ca montarea unei macarale, ca si operatiunile de intretinere ulterioare se fac de catre firme specializate, agreate de catre importator, ai caror oameni au fost pregatiti pentru o anumita marca de utilaj de ridicat. In general, in majoritatea cazurilor, in Romania sunt preferate solutiile constructive care impun ca primul tronson al turnului sa fie ingropat. Desi o macara ce se deplaseaza pe sine acopera o suprafata mai mare de lucru, o solutie mult utilizata pe santiere in perioada dinainte de anii '90, in prezent realizarea unor sine pe care sa se deplaseze o macara pe boghiuri este aproape imposibil de realizat in prezent, deoarece echipele specializate de muncitori care sa asigure toate conditiile stricte cerute pentru o astfel de lucrare, precum cele de planeitate, au disparut din nomenclatorul actual de meserii. Avantajul macaralelor cu tronsonul de baza ingropat sunt insa evidentiate atunci cand vorbim de inaltimi de lucru mari. In astfel de cazuri, macaralele sunt fie ancorate de sol, fie de cladirea care este in constructie. In cazul santierului Lufin, inaltimile maxime de lucru sunt de 65 m.

De asemenea, operatorii specializati, macaragiii, reprezinta un element cheie in exploatarea unei macarale. Domnul director general se bazeaza pe o echipa bine structurata din acest punct de vedere, avand macaragii cu care lucreaza inca din anul 1991. Utilizarea unei macarale moderne nu este insa asa de simpla, toate functiile si comenzile fiind monitorizate de computerul de bord, cu amprenta digitala in cazul modelelor noi de la Comansa. Sistemele de siguranta, care nu sunt putine in cazul unei macarale, sunt permanent controlate de computerul de bord, in conditii normale de functionare un accident datorat unei suprasarcini fiind practic exclus. Macarale Comansa prezente pe santierul Lufin Construct

Model 21LC290-18T - 2 bucati
Inaltime de lucru (m) 45
Inaltime totala (m) 50
Lungime de lucru (m) 70
Lungime totala brat (m) 74
Sarcina la varf (kg) 3.000

Model 11LC132-6T - 2 bucati
Inaltime de lucru (m) 75
Inaltime totala (m) 80
Lungime de lucru (m) 60
Sarcina la varf (kg) 1.200

Model LC5211-5T - 2 bucati
Inaltime de lucru (m) 30
Inaltime totala (m) 35
Lungime de lucru (m) 40
Lungime totala brat (m) 45
Sarcina la varf (kg) 2.000
Istoria Lufin Construct

Societatea Lufin Construct s-a infiintat in anul 2003, activitatea de baza fiind in Germania, iar activitate din Romania demarand in anul 2006, in a doua parte a anului. O buna parte din personalul tehnic si din personalul angajat al firmei din Romania are un stagiu de cativa ani de santier in Germania.

Din luna iulie 2006 activitatea societatii Lufin Construct a inceput serios in Romania. Astfel, anul 2006 s-a terminat cu o cifra de afaceri de 4,5 mil. EUR, in anul 2007 inregistrand 18,5 mil. EUR, anul acesta estimandu-se o cifra de afaceri de 35-38 de mil. EUR.

Numarul de angajati ai societatii este in prezent de 780, activitatea firmei derulandu-se in prezent in Bucuresti si Constanta, urmand ca in anul 2009 sa se extinda si in alte orase. Flota proprie de utilaje numara 12 unitati de lucru.

Anul XII, nr. 141, nov 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI