Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Flote combinate

Volvo - alegerea universala

12.02.2009
Mariana Patru; Madalina Dragomir
Volvo - alegerea universala
Atunci cand seriozitatea reprezinta crezul unei afaceri, toate celelalte principii si valori subordonandu-i-se, succesul nu se poate lasa asteptat. Este cazul companiei Berlin Com SRL, o"afacere de familie", cum ii place directorului general, domnul Faris Cornel sa afirme, o afacere care a inceput sa se contureze inca din 1993. In acea perioada firma avea ca obiect de activitate prestarea de servicii de transport, colaborand in special cu binecunoscutul holding Carpat Agregate.
Cinci ani mai tarziu, in 1998 firma a intrat in concernul Heidelberg, din care fac parte societatile Carpat Agregate si Carpat Beton, fiind unul dintre transportatorii grupului, ulterior devenind si furnizor de agregate, livrate din propria balastiera situata pe malul raului Ciorogarla, in apropierea localitatii Bragadiru. Si cum pentru desfasurarea in conditii optime a activitatii de transport, camioanele sunt actorii principali, alegerea marcii potrivite reprezinta un element important. Partenerul cel mai potrivit pentru societatea Berlin s-a dovedit a fi producatorul suedez de camioane, Volvo. "In anul 1993, cand lucram cu Carpat Agregate, in dotarea societatii aveam doua camioane foarte vechi, pentru ca asa erau vremurile," povesteste domnul Faris. Numai seriozitatea si indeplinirea angajamentelor luate la timp au facut sa castige increderea si respectul partenerilor de afaceri. Practic, cu sprijinul conducerii societatii Carpat Agregate, atunci a reusit sa achizitioneze primul camion Volvo, intr-o perioada in care practic nu existau in Romania societati de leasing. De la acest inceput, societatea s-a dezvoltat continuu, in prezent Berlin Com detinand un parc de masini ce numara in prezent 14 basculante, patru malaxoare cu capacitatea de 9 mc fiecare, dar si doua incarcatoare frontale, un buldoexcavator si doua excavatoare pentru exploatarea in balastiera, purtand toate sigla aceleiasi marci - Volvo.

O buna comunicare intre oameni este in viziunea directorului Berlin Com reteta oricarui parteneriat de incredere. Astfel, dincolo de renumele si imaginea buna de care Volvo beneficiaza pe plan mondial, ceea ce a contat pentru domnul Faris a fost atitudinea reprezentantilor de vanzari. Acestia "au venit totdeauna in sprijinul nostru si ai tot interesul sa lucrezi cu niste oameni care stiu sa-si vanda produsul."

Acum, la mai bine de 15 ani de la debutul colaborarii, domnul Faris a ramas fidel acestei marci si are in continuare numai cuvinte de lauda la adresa producatorului Volvo. Iata parerea sa despre aceasta marca: "din punctul meu de vedere Volvo este numarul 1. Masinile sunt foarte bine concepute, chiar si pentru conditiile noastre de drum, cu gropi si cratere in asfalt".

In cazul autocamioanelor Volvo, acesta este foarte multumit de service-ul oferit, dar si de calitatea masinilor in sine. Astfel, cu exceptia service-ului periodic si a unor defectiuni minore, aparute in genere datorita soferilor sau a drumurilor proaste, camioanele nu au avut niciodata nevoie de reparatii majore. Domnul Faris este chiar incantat de faptul ca service-ul Volvo pune la dispozitia clientilor planuri individuale adaptate pentru fiecare autocamion, precum si de asistenta non-stop pentru repararea vehiculului. Conceptul Service Original Volvo porneste de la premisa efectuarii tuturor lucrarilor de intretinere si reparatii in cadrul reviziilor periodice ale autocamionului.

Reprezentanta Volvo Romania s-a dovedit a fi nu numai un partener serios, ci si un partener intelegator atunci cand a venit vorba de impunerea conditiilor de plata, mai ales ca la vremea respectiva Berlin Com nu avea o cifra de afaceri foarte mare. Pentru asigurarea finantarii, domnul Faris a ales tot Volvo, mai exact compania de leasing VFSI Volvo Financial Services International. Aceasta companie apartinand grupului Volvo ofera solutii de leasing avantajoase, succesul afacerii fiind la fel de important si pentru utilizator cat si pentru vanzator. Astfel, in prezent grupul Berlin are deja achitate sapte camioane, in anul 2009 se va incheia leasingul pentru alte patru masini, urmand ca in 2010 sa fie achitate integral toate cele 17 masini din flota firmei Berlin Com. Domnul Faris a enumerat care sunt motivele alegerii VFS, din punctul sau de vedere: serviciile de calitate oferite, dobanda stabila, nu foarte ridicata, precum si lipsa impunerii unor plati anticipate. Utilajele care deservesc balastiera, doua incarcatoare frontale, un buldoexcavator si doua excavatoare sunt fabricate tot de producatorul suedez Volvo. Cel mai vechi utilaj pe care compania Berlin Com il detine este incarcatorul frontal L150D, achizitionat in 2002 si are conform spuselor domnului Faris 8.000 de ore de functionare. In anul 2006 au fost cumparate si celelalte utilaje, datorita chiriilor mari preferand sa detina propriile masini. Administratorul Berlin Com se declara extrem de multumit de utilaje: "Singura interventie pe care am avut-o la incarcatorul L150D a fost la axa frontala, avarie care s-a produs din vina noastra intrucat l-am exploatat intens in conditii de balastiera, unde nisipul este foarte fin. In medie, acest utilaj este exploatat aproximativ 10 ore pe zi."

Criza economica nu-l sperie pe domnul Faris, astfel ca in planurile de viitor intra si reinnoirea parcului de camioane: "Momentan, in cadrul firmei noastre nu s-au resimtit efectele acestei crize. Intentionam chiar sa mai achizitionam masini, sa improspatam parcul, pentru ca inca ne descurcam bine pe aceasta piata a constructiilor." Dar utilajele sunt singurele care in urmatorii ani nu vor fi inlocuite intrucat directorul firmei este convins ca "vor face fata fara probleme. La utilajele de cariera, in afara de echipamentele hidraulice si bolturile, altceva nu ai ce sa schimbi la ele. Pentru a evita orice tip de problema, trebuie sa respecti cu strictete tot ceea ce spune producatorul in cartea tehnica, atat pentru utilaje, cat si pentru camioane." Lipsa operatorilor calificati reprezinta o problema pentru majoritatea firmelor din domeniul constructiilor, dar Berlin Com se pare ca a gasit si la acest capitol solutia potrivita. "Nu a fost deloc usor sa ne alegem operatorii, am selectat din mai multe persoane recomandate, ajungand in prezent sa avem o echipa foarte buna si tanara, cel mai varstnic operator are 40 de ani. " In plus instruirea angajatilor nu a fost lasata la voia intamplarii. Pentru fiecare angajat nou domnul Faris a apelat la specialistii Volvo pentru a-l invata cum sa opereze utilajele in conditii optime.


VOLVO FH
Cu o sarcina maxima in combinatie ce poate atinge 100 tone, motorul diesel cu 6 cilindri in linie de 12,8 litri, echipat cu turbocompresor si intercooler poate fi comandat, in functie de aplicatie, cu o gama de puteri de: 400, 440, 480, 500 si 520 CP. Livrat ca autosasiu sau autotractor, Volvo FH poate avea cabina de zi, cabina de dormit, Globetrotter, Globetrotter XL.



Buldoexcavatorul Komatsu
In topul preferintelor constructorilor
Integrarea Romaniei in Uniunea Europeana a constituit un moment foarte important in dezvoltarea tarii noastre. Cererea tot mai mare inregistrata pe piata constructiilor, fie ca este vorba de vile, blocuri, cladiri de birouri, constructii industriale sau infrastructura rutiera a determinat o dezvoltare a domeniilor adiacente, piata materialelor de constructii si vanzarea de utilaje de constructii noi atingand cote nemaiintalnite pana in acel moment.


Daca in anul 2003 in Romania erau vandute 334 de utilaje de constructii noi, in 2007 totalul vanzarilor s-a situat la nivelul de 2.761 de unitati. De asemenea pentru primele 10 luni ale anului 2008 numarul de utilaje vandute, 2.690 de unitati, s-a situat la nivelul anului precedent.

Deoarece buldoexcavatorul reprezinta un utilaj complex si multifunctional, aplicatiile in care este utilizat fiind nenumarate, ponderea sa in totalul vanzarilor de utilaje de constructii este foarte mare, fiind cel mai cerut utilaj de constructii din Romania in ultimii cinci ani. In anul 2003 buldoexcavatorul era cel mai popular utilaj de constructii, peste 60% din totalul vanzarilor fiind reprezentate de acest utilaj. Desi anul 2007 a adus cu sine o specializare a pietei in ceea ce priveste utilajele de constructii, buldoexcavatorul a ramas cel mai cerut utilaj, cu o pondere de 57% din piata. In primele zece luni ale lui 2008 buldoexcavatorul s-a mentinut in topul preferintelor constructorilor cu 53 de procente.

Multifunctionalitatea lui il face sa fie prin natura un utilaj de interventie si nicidecum unul destinat productiei. Bratul de excavare poate fi folosit pentru sapat sau spart asfaltul, cupa de incarcare putand fi folosita pentru a incarca materialul, pentru inchiderea santurilor precum si pentru manipularea diferitelor marfuri. Se foloseste in special pentru lucrari de interventie la conductele de apa, canalizare, gaz sau cabluri electrice dar poate fi folosit si pentru saparea de fundatii de vile sau pentru lucrari de intretinere (gunoi menajer, deszapezire).


Buldoexcavatorul Komatsu
In topul celor mai vandute utilaje din Romania
Dotarile de exceptie precum si performantele tehnice excelente fac din buldoexcavatorul Komatsu un utilaj puternic, fiabil, robust si economic.

Gama Komatsu numara patru modele, WB93R-5 si WB93S-5 fiind extrem de apreciate in Romania. Buldoexcavatoarele Komatsu sunt echipate cu un motor diesel ce dezvolta o putere de 99 CP, fiind astfel capabile sa execute orice tip de aplicatie. Cele doua moduri de lucru pe care operatorul le are la dispozitie: Economie si Putere ii permit acestuia sa economiseasca combustibil, adaptand modul de lucru conform cu aplicatia pe care o are de realizat. Pompa hidraulica cu debit variabil reprezinta un alt avantaj, puterea hidraulica este furnizata numai atunci cand este nevoie, totul fiind calculat si dimensionat in functie de cat de solicitat este utilajul.

Buldoexcavatoarele din gama Komatsu sunt echipate cu punti Heavy Duty, conferind utilajului o capacitate impresionanta de incarcare. Cupa multifunctionala poate fi folosita atat la incarcarea camioanelor sau la impingerea pamantului, dar si ca graifer. Totodata pe cupa de incarcare se pot monta furci de stivuitor care faciliteaza manipularea marfurilor paletizate.

Sarcina maxima ridicata cu incarcatorul frontal ajunge la 3.900 kg, iar adancimea maxima de sapare a bratului de excavator este de 6,5 metri.

Tractiunea 4x4 face ca buldoexcavatoarele Komatsu sa fie extrem de abile pe terenuri accidentate sau greu accesibile, putand fi decuplata in varianta 2x4 atunci cand utilajele sunt in deplasare pe sosea. Nu in ultimul rand trebuie specificat faptul ca buldoexcavatorul Komatsu este unicul utilaj de acest fel din Romania dotat cu sistem de monitorizare prin satelit KOMTRAX, care permite proprietarului sa urmareasca prin intermediul internetului cum, unde si cand lucreaza utilajul sau, putand extrage rapoarte zilnice, lunare sau anuale legate de activitatea acestuia. In Romania, in acest moment, mai mult de 800 de clienti au acces la acest sistem.

In plus fata de modelul WB93R-5, buldoexcavatorul WB93S-5 ofera manevrabilitate si versatilitate sporite datorita celor trei moduri de deplasare: cu doua roti de directie, cu patru roti de directie si "crab" (laterala). Sistemul de directie este controlat electronic, toate functiile fiind afisate pe un panou de bord modern.

Atasamente de lucru: cupa frontala, furci de stivuitor, perie cu colector, lama pentru zapada, plug pentru zapada, cupe de excavare de 300, 400, 600 si 800 mm, cupe de taluzare, cupe pentru santuri, foreza, ciocan hidraulic, placa compactoare.


Caseta WB93R-5
- Motor: 99,2 CP
- Greutate operationala: 7.460 kg
- Adancime de sapare: 6.055 mm
- Capacitate cupa frontala: 1,03 mc
- Sarcina maxima ridicata: 3.900 kg


Caseta WB93S-5
- Motor: 99,2 CP
- Greutate operationala: 8.050 kg
- Adancime de sapare: 6.055 mm
- Capacitate cupa frontala: 1,03 mc
- Sarcina maxima ridicata: 3.900 kg

Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI